FAX מיכאל בולגקוב (1891-1940) FAX

meroniko

New member
FAX מיכאל בולגקוב (1891-1940) FAX

אני קורא ובהנאה מרובה את ספרו של "מיכאל בולגקוב"- האמן ומרגריטה (השטן במוסקבה) בתרגומו של פטר קריקסונוב , והנה להפתעתי בפרק 10 מסופר בדקדקנות איך נדרש התיאטרון לאשר כתב יד שזה עתה נשלח. מיאלטה , למברקה במוסקווה הייתכן ?? 55 שנה לפני לדתו של הפקס, האם בולגקוב נביא ענק כמו גו'ל וורן ? בהסבריו על הספר מביא קריקסונוב פרטים שרק מעטים יודעים שמשדר הפקסמילייה הראשון בעולם קדם לטלפון ואפילו לטלגרף, המשדר נבנה בשנת 1842 , ושנה לאחר מכן הוצא עליו פטנט בידי ממציאו הסקוטי Alexander Bain . אולם רק כעבור שישים שנה המציא הפיזקאי הגרמני Arthur Kom את המערכת הראשונה שאיפשרה העברת תמונות באופן מעשי, זאת באמצעות תא פוטואלקטרי עשוי סלניום. בשנת 1907 הוכנסה המצאתו לשימוש מסחרי בגרמניה, ובמהרה הגיעה לארצות נוספות. השרות להעברת תצלומים באמצעות גלי רדיו הופעל בארה"ב בשנת 1925. האמצעי האלקטרוני המוכר לנו בשם פקסמילייה הוכנס לשימוש הרחב רק בשנת 1980. הייתם מאמינים ??
 

mishauli

New member
אני זוכר שבשנות ה-60 שלחתי וקיבלתי

מה שנקרא "צילום-מברק". השירות ניתן אז בברה"מ ממשרדים של דואר מרכזי בערים גדולות. המברק היה על נייר-צילום רגיל, שחור-לבן, והאותות עברו בקווי טלפון רגילים.
 

meroniko

New member
בולגקוב

ובכל זאת 30 שנה לערך לפני שהשתמשת בשרות כתב על זה בולגקוב,רציתי לציין את גאונתו של זה
 
מה יש להגיד...

במציאות בה חתולים הולכים על שתיים ומדברים כבני אדם והשטן מטייל ברחובות ועושה תעלולים, פקס בשנות ה-30 הוא דבר זניח.
 

meroniko

New member
חתול מהלך על שתיים

חתול מהלך על שתיים,עדיין אין ואם עוד שלושים שנה נראה כאלו משוטטים במחוזתנו,נגיד כל הכבוד בולגקוב שיחקת אותה. אבל באמצע שנות השלושים לחזות שימוש כזה בפקס,אני אומר גאון הסופר.
 

mishauli

New member
בולגאקוב תיאר את המציאת, לא צפה

עתיד. פקס (קיצור של FAC SIMILE, שבלטינית "עשה דומה"), במקרה שלנו - העברת גרפיקה בקווים חשמליים (טלפון, למשל), נמצא בשימוש כמעט מאה שנה, ובולגאקוב תיאר את מה שראה. עם הזמן השתנו החישנים וכלי השחזור. בעבר הייתה זו מלצלמה ונייר-צילום, כעת - חישנים פוטואלקטריים ונייר תרמי/ראש דיו/לייזר. בולגקוב היה סופר גאון. הוא לא עסק, בדרך-כלל, בעתידנות, אלא לצורך לגלוג על המשטר הסובייטי השנוא. דוגמות לכך - סיפוריו הארוכים (או רומנים קצרים) "לב הכלב" ו-"ביצים גורליות".
 
למעלה