en

en

שלום לכולם אשמח לקבל חוות דעת על en 500 שנת 99 יתרונות חסרונות וכו תודה רבה מראש
 

creth11

New member
בהשוואה למה? לאיזה שימוש? פרטים ?

יתרונות : צר, 2 גלגלים, הרוח על פניך, הפקקים מאחוריך ועוד. חסרונות: אין פח מגן, 2 גלגלים לא יציב ונופל לבד, הגשם מרטיב אותך, הנהגים לא רואים אותך ממטר (פחות ממט,ר הם מנגבים אותך מהטמבון) , אין מיזוג\חימום. תן פרטים שנוכל להיתייחס ברצינות. ואל תישכח מיגון מלא בחשבון ההוצאות, כאמור אין לך פח מגן על האופנוע.
 
בקשר לen

רציתי לקבל חוות דעת על האופנוע עצמו מחלות וכאלה אחזקה שוטפת סחירות אמינות תקלות לגבי בטיחות יש לי את כל הציוד
 
היה לי en

אתמול מכרתי אותו אחרי שנתיים וחצי של שימוש. אז ככה: רק מילים טובות. המנוע הכי אמין שיכלתי לבקש, עד כדי כך אמין, שהתברר שנסעתי שנה(!) בלי מים (הייתה נזילה ברדיאטור) והוא נסע כרגיל. נסעתי עליו בערך 100 קילומטר ליום לצרכי עבודה, במשך שנתיים, הוא לא אמר שקשה לו מידי, עם טיפולים בזמן, רק שים דלק וסע, אין תקלות. המנוע של EN שובב בהשוואה לאחיו הגדול VN800, הVN אמנם מגיע למהירויות גבוהות יותר אבל מרגיש "כבד יותר". בEN נסעתי 130 מהירות שיוט בנוחות. הוא גם מאוד נח לרוכב קדמי, לא ממש נח לרוכב אחורי, לטעמי הוא דיי יפה. בקיצור, ממליץ לקנות אחד, רק קשה למצוא אותם, מי שיש לו EN לא מוכר אותו בקלות.
 

Lone Rider

New member
משהו לא מסתדר לי, איך נסעת שנה בלי מים

וטיפלת בו בזמן? לפי מה שכתבת היית אמור לבצע טיפול כל שלושה חודשים בערך...
 

kangal

New member
לי לא מסתדר איך הוא נסע שנה שלמה בלי מים

ובלי לשפוך מנוע...
 

TShavit

New member
ולי לא מסתדר איך הוא יודע שזה היה שנה,

בהתחשב בכך שהוא לא בדק...
 

kangal

New member
אולי הוא סופר בשנת ../images/Emo107.gif רק הפוך ../images/Emo12.gif

 
הסיפור הוא כזה:

מאחר והנורה של החום מעולם לא נדלקה לי אני לא ידעתי לומר שחסר מים ולא בדקתי את זה. בטיפול השני (כלומר אחרי חצי שנה) המוסכניק גילה שחסר מים, הוא שם מים ואז התברר שכבר יש חור בראש מנוע והמים נכנסים למנוע, הוא אמר לי שצריך לטפל בזה, הטיפול הוא יקר, כשהוא אמר לי את זה נזכרתי שאכן זמן רב לפני כן ראיתי רטיבות על הרדיאטור שנעלמה דיי מהר, בזמנו הנחתי שזה רטיבות שהגיעה מחוץ לאופנוע. מאחר והאופנוע נסע מצויין כבר חצי שנה ללא מים, ומאחר ובאותה תקופה לא היה לי כסף להשקיע בלתקן את זה החלטתי להמשיך לנסוע ככה עד שימות האופנוע, לקח לו עוד חצי שנה.. אלה העובדות, הן נראות תמוהות, הן אכן תמוהות, לפעמים יש הפתעות בחיים.
 

C O L T

New member
אין הפתעות, יש אי-הבנות ובמיוחד אצל מוסכניקים

שעם כל הכבוד, איך לומד, לא בדיוק מתחרים באיכות של אנשי הייטק, למשל. יותר ברמה של שוטרים ונהגי מוניות. אז הם יודעים להמציא ולספק סיפורים כמו יוסף המספר, זה לא אומר שבאמת נסעת בלי מים. לדעתי האופנוע הזה יכול לנסוע בלי מים כמה דקות ואחריהן יתפוס מנוע. די ברור לכל אדם עם נסיון מינימלי במנועים, שאם נכנסו מים לראש מנוע, האופנוע הזה כבר נוסע רק עד הליפט והאוברול. אילו היית מתקן את נזילת המים או לפחות מקפיד למלא מים במקום אלה שנזלו, לא היה צריך לשפוך מנוע בכלל. אז כמו שאמרתי, הפתעות אין, יש חוסר ידע, אי-הבנות וסיפורי פוגי של מוסכניקים עם אמינות שווה לת*ת.
 
ההפתעה היא

שלמרות כל מה שאמרו המומחים על מה עשוי לקרות לאופנוע אם אנסה לנסוע איתו בלי מים, האופנוע נסע בפועל שנה שלמה בלי מים. אם הייתי מגלה את התקלה הזו בשלב מוקדם הייתי מתייחס אחרת ומנסה לתקן את בעיית המים, אבל מכיוון שגיליתי את זה רק חצי שנה אחרי, הנחתי שאם הוא שרד עד כה הוא ימשיך לשרוד, צדקתי לעוד חצי שנה. כאמור, המציאות הזו הפתיעה גם אותי, אבל עם עובדות אני לא מתווכח.
 

C O L T

New member
זה לא העובדות, זה מה שחשבת

ואם אתה ממש רוצה אני מוכן לרוקן לך את המים מהמנוע ותראה איך הוא נתפס תוך דקות ספורות של נסיעה. זה יהיה עובדות.
 

creth11

New member
אתה פשוט קונה סיפורי מכונאים בגרוש

יש לי כבר למעלה משנתיים KLE והוא בדיוק בעל אותה יחידת הנעה כמו שלך. אני לא צריך להוסיף גרם מים יותר משנה כאשר הכל תקין מנסיון פשוט שלי, מכאן לומר שהוא יסע בלי מים? כאשר היתה לי תקלה (פקק מים לא מחזיק לחץ) הוא זרק את המים למיכל עודפים וכאשר היה חסר מים במערכת (לא במיכל העיבוי) הנורה נידלקה בדיוק כפי שתוכננה, בנסיעה רגועה בלילה קריר, לא ניסיתי וגם לא חכם לנסות לסוע בלי מים במנוע שתוכנן לקירור מים ועוד בארצנו הקרירה, אבל הסיפור שהמנוע חיי לאחר יותר מנסיעה אחת ללא מים ניראה בהחלט שייך לאגדות המכונאים המעולים שלנו (קישקוש מוחלט) המכונאי כניראה לא מצא את מקום הנזילה (לא במנוע) ולכן מכר לך סיפור, כניראה שבמנוע היה מים עד שניגמרו עקב אי מילוי שלהם והנזילה הייתה רק במנגנון של מיכל העיבוי ולכן המים היו חסרים בו או ניראה לך שאין מים, לא בדקתה מים בפקק המילוי של הרדיאטור כניראה, אם הייתה בשלב הראשון מבין שלפניך עומד ליצן והולך למכונאי אמיתי (אין הרבה כאלה, ואלה שייש לא תמיד מבצעים עבודתם נאמנה) המנוע לא היה ניגמר ולא הייתה צריך לימכור אגדות של ליצנים. גם אם חסר קצת מים ברדיאטור ואין מים במיכל העיבוי זה לא אומר שהמנוע עובד ללא מים, והוא יכול (לא מומלץ) לעבוד כך עד שבאמת אין מספיק מים ואז הנורה תידלק בתנאי שהיא לא טופלה ע"י ליצן תורן, דרך אגב גם אם יש מים במיכל העיבוי צריך מידי פעם ליבדוק בפקק המילוי של הרדיאטור כדי לוודא שמנגנון החזרת המים ממיכל העיבוי לרדיאטור תקין. סיכום - המנוע כניראה הלך בגלל איבחון שגוי של פועל מוסך ובעיקבות כך טיפול שגוי של בעל האופנוע, בנוסף לתקלה במערכת החשמל של א הדליקה את הנורת אזהרה. כל השאר סיפורים ואגדות ותירוצים להחלקת המצפון.
 

creth11

New member
אני בעל KLE שהמנוע זהה ל EN

EN חולק את אותה יחדת הנעה עם KLE ER GPZ ויחידת הנע זו יוצרה החל משנות ה 90 המוקדמות עד 2006 בערך מה שמעיד כ 1000 עדים על טיבה של יחידה זו. כאמור אני בעל KLE כבר 60000 ק"מ בערך מתוך כ 130000 שעשה. לא ניתקע לא עשה בעיות מעולם אמין עשר, טיפולים אני עושה לבד, אין לי שום טענה ליחידת ההנעה. KLE הוא בעל בלם דיסק אחורי וקידמי בניגוד ל ER וגם EN שהם בעלי תוף בילום אחורי כאילו שזה חשוב (זה לא). הפרט העיקרי הוא מצבו של הכלי וכמה ק"מ עשה, לא שנת ייצור ולא בטיח, חפש כלי בעל מינימום ק"מ אמיתי בשעון שיראה טוב (קאסטום הכי חשוב איך ניראה) ותעשה לו בדיקה לאחר שאתה מנסה להבין שטופל כראוי. אם תיזכה בכלי במצב טוב תוכל להנות בלי הוצאות מיותרות. בתקופה הראשונה טיפלתי במוסך אפילו ידוע ונחשב טוב וזה היה לא כדאי, אחרי כל טיפול היה צריך לחזור לסדר עוד משהוא, אם אתה יכול לטפל לבד תהנה מהכלי, כלים אלה יכולים לעשות יותר מ 100000 ק"מ בלי בעיה.
 

M O R M

New member
דרקון ים , תן פרטים מלאים ותשתמש בכותרת

כותרת של מילה en לא מאפשרת לעונים לדעת מה השאלה. תשתמש בכל הכותרת ואל תתקמצן במתן מידע כדי שנוכל לעזור ביתר דיוק. א. מה התקציב? ב. מה המטרה (כמה מנהלי לחודש , כמה טיולים? האם מרכיב?) ג. לקחת בחשבון ביטוח? ד. מה הנסיון שלך מהעבר ברכיבה? באופן כללי אופנוע קוואסאקי EN500 הוא דמוי קאסטום אמין פשוט טוב . אבל אופנוע ישן שהוא נבלה יוציא לך את הנשמה וירוקן לך את הכיס. כללית כל אופנוע מהסדרה 500 במודלים הללו - טוב ממנו !! החלופות לפי הסדר ולדעתי האישית : CB500 - הונדה , אמין , פונה הכי טוב , הונדה הונדה הכי טוב , הונדה יבואן טוב יתרון. GS500E - סוזוקי , אמין פשוט , פונה טוב מאוד , קרור אויר , יש בשפע קל למצא אחד טוב , עופר אבניר יבואן הכי טוב יתרון. ER5 קוואסאקי , אמין פשוט ,פונה טוב מאוד , יש בשפע קל למצא אחד טוב , חסרון בולם אחורי מיושן , בלם אחורי מיושן , קרור מים ישן יכול להתקלקל, מטרו יבואן רע יחסית לאחרים. KLE500 - קוואסאקי , אמין פשוט , יש בשפע קל למצא אחד טוב , חסרון בולם אחורי מיושן , בלם אחורי מיושן , קרור מים ישן יכול להתקלקל, מטרו יבואן רע יחסית לאחרים , מתאים גם לשבילים. GPZ500 - קוואסאקי , אמין , , קרור מים ישן יכול להתקלקל, מטרו יבואן רע יחסית , הרבה פלסטיקה מיותרת ויקרה , פונה רע . EN500 - קוואסאקי , אמין פשוט , פונה הכי רע , קאסטום לא אוהב פניות , קרור מים ישן יכול להתקלקל, מטרו יבואן רע יחסית לאחרים .
 

C O L T

New member
מה עשה לך בולם של KLE? מה מיושן בו? והבלם?

בולם מונושוק מודרני למדי, בלם דיסק, לא מבין מה הבעיה. האם זה נכתב בטעות? ואין מצב שהונדה CB500 "פונה הכי טוב". אם כבר, GS עדיף. וגם ER כנראה. דווקא זוג הבולמים של הCB קצת מיושנים, לא? או שדיברת על CBF? ומעניין, קירור מים בהונדה ישן לא מתקלקל?
 
למעלה