Como - הכירטוס, כי שאלתי לדעת הפורום לפני הנסיעה.
Como חופשה ותח"צ בצפון איטליה ושוויץ.
בשבוע שעבר בעלי ואני היינו בחופשה בצפון איטליה, ובניגוד ל"עלייה לרגל" שעשינו בשוויץ עם מלון חדש כל יומיים המיקום שלנו בעיירה קומו שלחופי אגם קומו איפשר לנו לקפוץ תוך שעה ברכבת לביקור במילאנו וכן ב-בלינזונה Bellinzona - b?llin?dzo?na - שבשוויץ.
משום שזוהי הודעת הפתיחה שכל הודעות המשנה ישורשרו ממנה אקצר כאן ואשרשר את התמונות בהודעות המשנה.
Como - הכירטוס, כי שאלתי לדעת הפורום לפני הנסיעה.
התמונות, שסדרן יהיה כנראה לפי מיספורן בסמארטפון מראות קודם כל כרטיסים לפניקולר במחיר €0.00 ואחר-כך את כרטיס המעבר עצמו פלוס הכרטיס לשדה התעופה שלא נכלל ב"הכל כלול" הזה.
למרות שפעלתי בניגוד מוחלט לעצת הפורום אני רוצה להודות למגיבים שענו לשאלתי בנושא, והזכירו לי שבאיטליה נהוגה שיטת התשלום-מראש האירופאית (גרמניה, הולנד, שוויץ) הנהוגה ברק"ל הירושלמית, ולא שיטת התשלום לנהג המוכרת לנו מבריטניה, ספרד או ישראל. בבירור עם פקידת הקבלה במלון מדובר בכרטיס חדש שהונהג רק מספטמבר השנה, אבל הוא מצעיד את מחוז לומברדיה לרמה שוויצרית כמעט (מדובר בחיקוי של ה Swiss Pass ) אבל חבל שאתר האוטובוסים המקומיים לא ציין במפורש שהכרטיס יכובד בהם. כמו כן - הכרטיס לא היה תקף לסירות הציבוריות באגם קומו. הכרטיס מופק ע"י חברת Trenord, חברת הרכבות האזורית בלומברדיה, ואתרו באנגלית הוא:
http://www.trenord.it/en/tickets/ticket-day-passes.aspx
לפניקולר של קומו הגענו בצהריים כמו תיירים, תוך כוונה לעלות לפסגת ההר פעם אחת. משום שתמורת הצגת הכרטיס השבועי קיבלנו כרטיסי חינם החלטנו שנוכל לחזור לכפר שבפסגה לארוחת ערב, דבר שכנראה שלא היינו עושים אם היינו צריכים לשלם עוד פעם על הנסיעה.
הרכבות באיטליה באות בזמן, הרבה אחרי שתלו את מוסוליני הפוך בכיכר במילאנו, אבל הן אינן תדירות במיוחד - בתחנה שליד המלון התדירות היתה פעם בשעה בערך, וזה אומר שהנוסע ממש צריך להתאים את עצמו ללו"ז. כמו כן - לא בכולן יש כריזה (פעמיים לא היתה כריזה, פעמיים היתה), ובתחנה שבה היינו צריכים להחליף ל/מ הרכבת של שדה התעופה לא היה מידע ברציפים (המידע ברציף עלה רק 5 דקות לפני הגעת הרכבת) או בכניסה לרציפים אלא רק במסך קטן בודד בקצה הפרוזדור שמתחתם. לדעתי המערכת שמישה אבל לא הכי ידידותית. כמו כן - בניגוד לאתר הרשת הלאומית בבריטניה שמוסר מספרי רציפים - אתר Trenord מפרט תחנות החלפה ללא פירוט הרציפים ובתחנה בה החלפנו היו לפחות 6.