Como - וטיול יום שוויצרי לטירות בלינזונה.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Active member
Como - וטיול יום שוויצרי לטירות בלינזונה.

Como - וטיול יום שוויצרי לטירות בלינזונה.
לא רק באיטליה ניתן לבקר בשעת נסיעה מקומו, ניתן באותה הקלות לבקר גם בשוויץ כפי שניתן לראות בשירשור הזה:
 

Ccyclist

Active member
Como - אוטובוס עירוני, קו 1, שתחנתו האחרונה Chiasso שבשוויץ

Como - וטיול יום שוויצרי לטירות בלינזונה.
לא רק באיטליה ניתן לבקר בשעת נסיעה מקומו, ניתן באותה הקלות לבקר גם בשוויץ כפי שניתן לראות בשירשור הזה:
Como - אוטובוס עירוני, קו 1, שתחנתו האחרונה Chiasso שבשוויץ
באירופה של המאה ה21 והסכם שנגן קו אוטובוס עירוני יכול להסתיים במדינה שכנה (שוויץ שייכת לשנגן ולהסכמי הסחר של האיחוד, אך איננה שייכת לאיחוד עצמו), ללא צורך בהצגת דרכונים (במלון נאמר לנו שעדיף שניקח אותם כי לעיתים נדירות צריך להציג אותם). באירופה של 1945 לעומת זאת תפסו את מוסוליני בכפר האיטלקי האחרון במסלול, דוגאנה Dogana ממש לפני הגבול השוויצרי. לא ראינו אנדרטה לא שם ולא במילאנו שם תלו אותו הפוך מעמוד ברחוב. כל אזרח עם כרטיס נסיעה יכול לעשות דבר שעלה לדיקטטור בחייו. שימו לב לרמז מסוף השירשור הקודם - בשירשור הזה הפטאץ' יחגוג, לא פארטצ', הכוונה כמובן לקלארה פטאצ'י.

האוטובוס עצמו הוא אוטובוס עירוני איטלקי בצבע כתום, צבע סטנדרטי המוכר לי מוונציה (האי לידו בו יש תחבורה יבשתית פנימית), רומא, ופירצנה. הוא צולם בהזדמנות אחרת ליד "המסילה ללא פארק".

הלו"ז מפרט את כל התחנות, כולל התחנות האחרונות שבשוויץ, ללא ציון כלשהו לגבול. שימו לב ללו"ז יום א' והחגים שדי דומה ללו"ז הרגיל בשעות היום, ולהערה באשר לחגים העיקריים: חג המולד, השנה החדשה, והראשון במאי - בחגים אלו קו 1 פעיל אך שאר המערכת העירונית מושבתת, כלומר - נותנים לנהגים לחגוג, אך עדיין מספקים שירות שלד לתושבים בלו"ז ימי א' וחגים בתדירות של כל רבע שעה. התחנה היתה מרחק הליכה של דקה או שתיים מהמלון, ברחוב שלא היה הרחוב הראשי, ולכן כשמצאתי אותה צילמתי את הלו"ז כדי שנגיע בזמן ולא נצטרך להמתין רבע שעה שלמה.



 

pcper

New member
תמונות יפות - אהבתי


Como - אוטובוס עירוני, קו 1, שתחנתו האחרונה Chiasso שבשוויץ
באירופה של המאה ה21 והסכם שנגן קו אוטובוס עירוני יכול להסתיים במדינה שכנה (שוויץ שייכת לשנגן ולהסכמי הסחר של האיחוד, אך איננה שייכת לאיחוד עצמו), ללא צורך בהצגת דרכונים (במלון נאמר לנו שעדיף שניקח אותם כי לעיתים נדירות צריך להציג אותם). באירופה של 1945 לעומת זאת תפסו את מוסוליני בכפר האיטלקי האחרון במסלול, דוגאנה Dogana ממש לפני הגבול השוויצרי. לא ראינו אנדרטה לא שם ולא במילאנו שם תלו אותו הפוך מעמוד ברחוב. כל אזרח עם כרטיס נסיעה יכול לעשות דבר שעלה לדיקטטור בחייו. שימו לב לרמז מסוף השירשור הקודם - בשירשור הזה הפטאץ' יחגוג, לא פארטצ', הכוונה כמובן לקלארה פטאצ'י.

האוטובוס עצמו הוא אוטובוס עירוני איטלקי בצבע כתום, צבע סטנדרטי המוכר לי מוונציה (האי לידו בו יש תחבורה יבשתית פנימית), רומא, ופירצנה. הוא צולם בהזדמנות אחרת ליד "המסילה ללא פארק".

הלו"ז מפרט את כל התחנות, כולל התחנות האחרונות שבשוויץ, ללא ציון כלשהו לגבול. שימו לב ללו"ז יום א' והחגים שדי דומה ללו"ז הרגיל בשעות היום, ולהערה באשר לחגים העיקריים: חג המולד, השנה החדשה, והראשון במאי - בחגים אלו קו 1 פעיל אך שאר המערכת העירונית מושבתת, כלומר - נותנים לנהגים לחגוג, אך עדיין מספקים שירות שלד לתושבים בלו"ז ימי א' וחגים בתדירות של כל רבע שעה. התחנה היתה מרחק הליכה של דקה או שתיים מהמלון, ברחוב שלא היה הרחוב הראשי, ולכן כשמצאתי אותה צילמתי את הלו"ז כדי שנגיע בזמן ולא נצטרך להמתין רבע שעה שלמה.
תמונות יפות - אהבתי
 

Ccyclist

Active member
<+>9 פנים הקרון השוויצרי, פרברית S10, קיאסו.

Como - וטיול יום שוויצרי לטירות בלינזונה.
לא רק באיטליה ניתן לבקר בשעת נסיעה מקומו, ניתן באותה הקלות לבקר גם בשוויץ כפי שניתן לראות בשירשור הזה:
<+>9 פנים הקרון השוויצרי, פרברית S10, קיאסו.
"סמל" השירשור השתנה, ועכשיו זהו למעשה "שירשור שוויץ התשיעי" שלי. כשחזרנו משוויץ ביוני 2013 לא ידענו מתי נשוב לשם אך מסתבר שניתן לעשות את שוויץ בזול אם שוהים בארצות שכנות. עד סוף העשור יהיה אפשר להשתמש בטריק הזה גם כדי לבקר בז'נבה, הודות לפרוייקט הבא: http://en.wikipedia.org/wiki/CEVA_rail

למרות שלא ירו בנו ולא תלו אותנו במילאנו היה לנו איזה סיפור קצר בהגעה לתחנת קיאסו - מסתבר שצריך לצלצל גם לתחנה האחרונה ! האוטובוס לא עצר ורוקן את נוסעיו כמו שנהוג בלונדון, אלא פשוט המשיך בסיבוב המסוף, וכשהבנו מה קרה צילצלנו וירדנו בתחנה הבאה - באיטליה - ומשם הלכנו חזרה אולי 200 מטר, כולל מעבר הגבול, שבו הלכנו במדרכה שנגד כיוון התנועה, בכביש שבלב המעבר היו שוטרים איטלקיים ואז שוויצריים, אבל אף אחד לא ניגש אלינו.

היתה סיבה להגיע לקיאסו באוטובוס ולא ברכבת מתחנת קומו סאן ג'ובאני (שבה לא השתמשנו בטיול זה) - הכרטיס שכולל את חציית הגבול ברכבת עולה 14 פרנק יותר מזה שנקנה בתחנה הראשונה בשוויץ, ומשום שתחנת הרכבת האיטלקית רחוקה יותר מהאוטובוס (רבע שעה הליכה לעומת דקה או שתיים) והשירות תדיר פחות (פעם בחצי שעה לעומת פעם ברבע שעה) האוטובוס היה יעיל יותר. לא צילמתי בתחנה עצמה, אבל עדיין ישנם סימונים למעבר הגבול הישן שהיה בה - פס בפרוזדור שמצידו האחד היתה המילה איטליה.

פנים הקרון נקי וחדיש. הרציפים בקנטון טיצ'ינו דובר האיטלקית הם נמוכים בדומה לרציפים האיטלקיים ולכן המעבר בין הקרונות הוא באזור מוגבה. חברת הרכבות המקומית TILO היא חברת בת משותפת של SBB-CFF-FFS השיוויצרית ו Trenord האיטלקית, אך אינה מכבדת את הכרטיס האזורי של Trenord שתקף לנסיעה עד לתחנת קיאסו בלבד.



 

Ccyclist

Active member
<+>9 יוטיובים שצילמתי מהמסילה לאורך אגם לוגאנו.

Como - וטיול יום שוויצרי לטירות בלינזונה.
לא רק באיטליה ניתן לבקר בשעת נסיעה מקומו, ניתן באותה הקלות לבקר גם בשוויץ כפי שניתן לראות בשירשור הזה:
<+>9 יוטיובים שצילמתי מהמסילה לאורך אגם לוגאנו.
לקטע הזה עדיף וידאו הן בגלל הנוף היפה והן בגלל הבעיה הפקרטית של צילום דרך הצמחייה.

בגלל הסאונד הגרוע (המיקרופון של הפלאפון קרוב מדי לפנים ולכן היו התנשפויות) החלפתי למוזיקת רקע.

ועכשיו הפסקה קצרה כי אני צריך לגרוף קצת עלים מהגינה ואז לרדת למכולת לקנות קצת חלב, וכן - שקרני שבת יקרים - אני יודע שהיום יום א'. אמשיך בערב.



 

easylivin

New member
אחח, תודה... כיף להיזכר באגם היפהפה ובעיר שלחופו

<+>9 יוטיובים שצילמתי מהמסילה לאורך אגם לוגאנו.
לקטע הזה עדיף וידאו הן בגלל הנוף היפה והן בגלל הבעיה הפקרטית של צילום דרך הצמחייה.

בגלל הסאונד הגרוע (המיקרופון של הפלאפון קרוב מדי לפנים ולכן היו התנשפויות) החלפתי למוזיקת רקע.

ועכשיו הפסקה קצרה כי אני צריך לגרוף קצת עלים מהגינה ואז לרדת למכולת לקנות קצת חלב, וכן - שקרני שבת יקרים - אני יודע שהיום יום א'. אמשיך בערב.
אחח, תודה... כיף להיזכר באגם היפהפה ובעיר שלחופו
לוגאנו. צולם מפסגת מונטה ברה, שאליה מגיע גם כן פוניקולי-פוניקולה משלה (יש בכלל הר בשוויץ בלי פוניקולר?..)

 

Ccyclist

Active member
תודה, זה היה היעד שנאלצנו לפספס בגלל העננים.

אחח, תודה... כיף להיזכר באגם היפהפה ובעיר שלחופו
לוגאנו. צולם מפסגת מונטה ברה, שאליה מגיע גם כן פוניקולי-פוניקולה משלה (יש בכלל הר בשוויץ בלי פוניקולר?..)
תודה, זה היה היעד שנאלצנו לפספס בגלל העננים.
הרעיון היה לעמוד בנקודת המבט הזו, מתוך היכרות עם הנוף - ביקרנו בהר ממול והרכבת בה המשכנו במקום לרדת חצתה את האגם בחצי האי שמזדקר לאגם משמאל לרכס. מנוף חדש אפשר להתפעל, אבל בנוף מוכר אתה יכול להתייחס למקומות ספציפיים שחווית.
 

Ccyclist

Active member
<+>9 לוגאנו פרדידסו מהרכבת - במקור שירשור <+>3 ביוני 2013

Como - וטיול יום שוויצרי לטירות בלינזונה.
לא רק באיטליה ניתן לבקר בשעת נסיעה מקומו, ניתן באותה הקלות לבקר גם בשוויץ כפי שניתן לראות בשירשור הזה:
<+>9 לוגאנו פרדידסו מהרכבת - במקור שירשור <+>3 ביוני 2013
לפני שנה וחצי שירשרתי ביקור בלוגאנו http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=170063255 והתיכנון המקורי לטיול היום השוויצרי היה לחזור לעיר, לעלות על הפניקולר השני, ולחוות את מרכז העיר בשעות היום כי בפעם שעברה הגענו לשם בשש בערב ביום א' אחרי שבילינו את רוב היום בפניקולר של סאן סלבטורה ועל ההר עצמו. כפי שראיתם מההרים ביוטיוב תחזית מזג האוויר לאזור ממש לא התאימה לנסיעה שמטרתה נוף בראש הר, אז בחרנו ללכת ליעד החלופי, ששמענו עליו לראשונה כשבחור שוויצרי-איטלקי ממשרד התיירות של קנטון טיצ'ינו שאל אותנו לגביו כשהסכמנו לענות לסקר תיירים בראש הר סאן סלבטורה באותו יום ראשון לפני שנה וחצי - טירות בלינזונה.

לוגאנו נמצאת באמצע קו הפרברית S10 מקיאסו לבלינזונה כך שהתוספת היחידה היתה כמה פרנקים שוויצרים וחצי שעה נוספת לכיוון כדי להגיע לסוף הקו. בניגוד לנסיעות הרכבת בשנה שעברה הפעם היתה נקודה מוכרת אחת באמצע המסלול ולכן הנוף הנשקף מהרכבת אינו ציורי בלבד אלא גם מוכר בצורה מסויימת.

התמונות כאן הן פירוט תחנות קרובות על מסך הרכבת, וגשר הפניקולר מעל לרציפי תחנת לוגאנו-פרדיסו. העלייה בפניקולר, ברצף gif בתמונה די קטנה נמצאת כאן: http://img2.timg.co.il/forums/1_170063835.gif



 

Ccyclist

Active member
<+>9 טירוה בבלינזונה מהכיכר שלמרגלותיה, ושלט ה Zona .

Como - וטיול יום שוויצרי לטירות בלינזונה.
לא רק באיטליה ניתן לבקר בשעת נסיעה מקומו, ניתן באותה הקלות לבקר גם בשוויץ כפי שניתן לראות בשירשור הזה:
<+>9 טירוה בבלינזונה מהכיכר שלמרגלותיה, ושלט ה Zona .
הטירות הן אתר מורשת לאומית של אונסקו, ולמרות שביקרנו רק באחת - ניתן לראות אותן מהמגדלים.

באשר לשלט, אני יודע שזה נדוש אבל זה לא מתיישן, מה גם שבקומו הכיתוב היה Area Pedonale.







 

Ccyclist

Active member
<+>9 הכניסה לטירת קסטלגרנדה

Como - וטיול יום שוויצרי לטירות בלינזונה.
לא רק באיטליה ניתן לבקר בשעת נסיעה מקומו, ניתן באותה הקלות לבקר גם בשוויץ כפי שניתן לראות בשירשור הזה:
<+>9 הכניסה לטירת קסטלגרנדה
התמונות הן הכניסה לפיר המעליות החדש של הטירה, שהיא אמנם מהמאה ה14 לספירה בגילגולה הנוכחי (היו שם ביצורים עוד מהתקופה הרומית) אך יש בה כמה וכמה תשתיות חדישות בפנים המבנים.

אבל הנה השוס: אמנם אין בשוויץ Street View לכל רחוב מגורים, אבל אתרי המורשת שלה נמצאים שם, ולכן אני מזמין אתכם לטייל בטירה. [URL]https://www.google.co.uk/maps/@46.1929913,9.0228928,3a,75y,251.33h,83.44t/data=!3m5!1e1!3m3!1sCKA0N8TxLnjvN2gV0I2HCQ!2e0!3e5[/URL]



 

Ccyclist

Active member
<+>9 חצר הטירה

Como - וטיול יום שוויצרי לטירות בלינזונה.
לא רק באיטליה ניתן לבקר בשעת נסיעה מקומו, ניתן באותה הקלות לבקר גם בשוויץ כפי שניתן לראות בשירשור הזה:
<+>9 חצר הטירה
איכשהו הסטריט-ויו לא ממשיך לכאן, בדקתי.







 

Ccyclist

Active member
<+>9 טירת מונטהבלו במרחק, ואתגר למתנגדי החישמול:

Como - וטיול יום שוויצרי לטירות בלינזונה.
לא רק באיטליה ניתן לבקר בשעת נסיעה מקומו, ניתן באותה הקלות לבקר גם בשוויץ כפי שניתן לראות בשירשור הזה:
<+>9 טירת מונטהבלו במרחק, ואתגר למתנגדי החישמול:
איפהשהו בתמונה הזו ישנן שלושה מסילות בחישמול עילי המשמשות את מעבר גוטארד המפורסם - החיבור המסילתי בין איטליה לגרמניה דרך שוויץ, ולא, העמודים הלבנים מימין לחומה אינם "חומת המוות האלקטרומגנטית" אלא פנסי רחוב רגילים.

 

easylivin

New member
לא הצלחתי לראות... הטירה מסתירה את הנוף למסילות!


<+>9 טירת מונטהבלו במרחק, ואתגר למתנגדי החישמול:
איפהשהו בתמונה הזו ישנן שלושה מסילות בחישמול עילי המשמשות את מעבר גוטארד המפורסם - החיבור המסילתי בין איטליה לגרמניה דרך שוויץ, ולא, העמודים הלבנים מימין לחומה אינם "חומת המוות האלקטרומגנטית" אלא פנסי רחוב רגילים.
לא הצלחתי לראות... הטירה מסתירה את הנוף למסילות!

לשקע! את הטירה!!! וברצינות, אני מאמין שהעניין כבר פאסה. חשמול המסילות בארץ הינו עובדה מוגמרת, ואם לא - זה סימן שהחלקנו על השכל ואין יותר טעם לטרוח למעננו.
 

Ccyclist

Active member
פעם הם היו ממלאים את הפורום בשטויות, אבל זה די דעך.

לא הצלחתי לראות... הטירה מסתירה את הנוף למסילות!

לשקע! את הטירה!!! וברצינות, אני מאמין שהעניין כבר פאסה. חשמול המסילות בארץ הינו עובדה מוגמרת, ואם לא - זה סימן שהחלקנו על השכל ואין יותר טעם לטרוח למעננו.
פעם הם היו ממלאים את הפורום בשטויות, אבל זה די דעך.
 

Ccyclist

Active member
<+>9 מפת התח"צ באזור - בכיכר, ונוף תחנת בלינזונה

Como - וטיול יום שוויצרי לטירות בלינזונה.
לא רק באיטליה ניתן לבקר בשעת נסיעה מקומו, ניתן באותה הקלות לבקר גם בשוויץ כפי שניתן לראות בשירשור הזה:
<+>9 מפת התח"צ באזור - בכיכר, ונוף תחנת בלינזונה
במפלס הקרקע קשה לראות את המפה המצורפת, שהיא מפת הרשת הגדולה ביותר שראיתי מימי. היא כוללת את הרכבות והאוטובוסים המקומיים.

תחנת בלינזונה עצמה היא מאוד מסועפת והנה ערכה הוויקיפדי: http://en.wikipedia.org/wiki/Bellinzona_railway_station





 

alantan

New member
וואוו, אני רוצה להכין כזו!


<+>9 מפת התח"צ באזור - בכיכר, ונוף תחנת בלינזונה
במפלס הקרקע קשה לראות את המפה המצורפת, שהיא מפת הרשת הגדולה ביותר שראיתי מימי. היא כוללת את הרכבות והאוטובוסים המקומיים.

תחנת בלינזונה עצמה היא מאוד מסועפת והנה ערכה הוויקיפדי: http://en.wikipedia.org/wiki/Bellinzona_railway_station
וואוו, אני רוצה להכין כזו!
 

amit1270

New member
מגניב


<+>9 מפת התח"צ באזור - בכיכר, ונוף תחנת בלינזונה
במפלס הקרקע קשה לראות את המפה המצורפת, שהיא מפת הרשת הגדולה ביותר שראיתי מימי. היא כוללת את הרכבות והאוטובוסים המקומיים.

תחנת בלינזונה עצמה היא מאוד מסועפת והנה ערכה הוויקיפדי: http://en.wikipedia.org/wiki/Bellinzona_railway_station
מגניב
 

Ccyclist

Active member
<+>9 טירה עתיקה, גרם מדרגות חדיש.

Como - וטיול יום שוויצרי לטירות בלינזונה.
לא רק באיטליה ניתן לבקר בשעת נסיעה מקומו, ניתן באותה הקלות לבקר גם בשוויץ כפי שניתן לראות בשירשור הזה:
<+>9 טירה עתיקה, גרם מדרגות חדיש.
השוויצרים החליטו שבטוח יותר למבקרים אם במגדל העתיק יהיו מדרגות חדשות מפלדה. באמצע גרם המדרגות יש אזור ריק שאולי יתאים למעלית (למי שיכולים להמשיך קומה או שתיים למעלה במדרגות). זה אמנם לא היסטורי אבל עדיף ממדרגות עץ חורקות. חיצוניות המגדל נשמרת.

בבריטניה שיטת הרישום למבנים עתיקים משמרת גם את פנים המבנה, מה שבעייתי באתרי תיירות שאולי מצריכים פתרון פנימי מותאם לימינו.







 
מצב
הנושא נעול.
למעלה