ch ו-rr הם אותיות בפני עצמם?

maozeitan

New member
עד כמה שאני יודע לא.

פעם LL היתה אות בפני עצמה. אם מישהו יודע אחרת מוזמן לכתוב
 

Osher191

New member
נראה לי שגם ch היא אות בפני עצמה

כי היא מופיעה בנפרד במילון
 

maozeitan

New member
למה אין לזה אזכור בספר של אל ניניו?

למה האותיות לא מוזכרות בנפרד? תאמת... שבגלל זה לא הייתי בטוח.
 
ch כן, rr לא.

על פי האקדמיה המלכותית ללשון הספרדית (RAE), הצירופים CH ו-LL נחשבים לאותיות בפני עצמן והם מהווים חלק מהאלפבית הספרדי. הסיבה היא שהן מייצגות צליל שונה לגמרי מאשר C, H ו-L. לעומת זאת, ל-RR יש אותו צליל כמו ל-R בתחילת מילה, ולכן RR איננה אות באלפבית הספרדי. זהו האלפבית הספרדי המלא כסדרו: a, b, c, ch, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ll, m, n, ñ, o, p, q, r, s, t, u, v, w, x, y, z -- סך הכל 29 אותיות.
 

maozeitan

New member
איך יכול להיות שבספר ספרדית בשפה פשוטה אומרים

שהאות LL היתה פעם נחשבת לאות בפני עצמה ועכשיו כבר לא שזה בניגוד מוחלט למה שאתה אומר ואגב, אני לא לוקח שום צד סה"כ אני אומר מה שרשום בספר.
 

ruhama61

New member
אני דווקא רואה שרשום

"הצירוף LL הוא אות אחת ולא שתיים".
 
קודם כל, תקרא שוב את ההודעה שלי.

לא כתבתי שהאות LL "נחשבה פעם לאות בפני עצמה ועכשיו כבר לא". האות LL עד היום נחשבת עדיין לאות אחת והיא חלק מהאלפבית הספרדי. דבר שני - עם כל הכבוד (ויש הרבה כבוד), ספרי לימוד כגון "ספרדית בשפה פשוטה" (שאני עצמי למדתי ממנו) אינם תורה מסיני. בתשובה שלי הסתמכתי על הכתוב ב-Diccionario panhispánico de dudas של RAE (מומלץ למתקדמים בספרדית ולדוברי ספרדית שפת אם. והאתר חופשי ובחינם!). ועליך להודות שבכל הקשור לענייני ספרדית, RAE היא מקור הרבה, הרבה יותר מוסמך מאשר ספרי לימוד למיניהם
 

maozeitan

New member
מסכים איתך בכל מילה אבל ויש אבל גדול

לא נראה לי שספרים ללימוד ספרדית באים להטעות את הלומד ולהגיד לו שיש אותיות שלא קיימות או לעומת זאת שנותנים מידע שפעם היו אותיות כאלה (שנקראו להבה או משהו כזה) והיום כבר הורידו אותם מאלף בית הספרדי מה דעתך?
 
תגיד לי, אם אתה מסכים איתי בכל מילה

למה אתה ממשיך להתווכח איתי?
נו, ברור שספרי לימוד לא באים להטעות את הלומד בכוונה. אבל רק RAE מוסמכת לקבוע מה נכון ומה לא נכון בספרדית... (ואיזה אותיות נקראו פעם להבה? לא הבנתי
)
 

maozeitan

New member
לפי הספר LL נקרא פעם להבה (או משהו בסגנון).

אל תתפוס אותי במילה. רק מה, שלפי הספר הם מספרים מין סיפור יפה כזה שהיום כבר היא איננה אות בפני עצמה.
 
למעלה