BMI

מ י מ ו ן

New member
BMI

שלום,משקלי 90 ק"ג גובה 1.90. אני עובד בחדר כושר פעמים עד שלוש בשבוע ורץ פעמים בשבוע. שותה משקה חלבונים אחרי האימון פעמיים בשבוע. נבדקתי לפני חצי שנה והBMI שלי היה מעט גבוהה .הפסקתי לאכול פחמימות בארוחת צהריים ואני אוכל סלט ומנה בשרית (אני אוכל בחדר אוכל של מקום עבודתי) בערב אני כמעט ולא אוכל חוץ במקרים שיש לי נפילות "מתח" אז אני אוכל משהוא מתוק.היום בדקתי את הBMI שלי והוא נשאר אותו דבר !!! מה עלי לעשות? לא לאכול כלום ,להפסיק עם המשקה חלבונים.איך לכול הרוחות אני מוריד את הנתון הזה,יש לציין שמבחינת שמירה על כושר אני מגיע למכסימום שאני יכול בזמן שיש לי.
 

אלי ו.

New member
ה BMI שלך תקין

24.9 זה בגבול התקין, אפילו לא עודף משקל. אם אתה מתאמן בחדר כושר סיכוי טוב שאת קצת שרירי וה BMI שלך קצת יותר גבוה מאדם ממוצע. אין סיבה רפואית לנסות לרדת במשקל.
 

מ י מ ו ן

New member
BMI

.על עזרתך. בזמן האחרון עולים כמה מחקרים שטוענים ששתיה של תוספי מזון חלבונים גורמת לבעיות (בעיות בכבד) אם אני צורך את המשקה 3 פעמים בשבוע לאחר אימון בחדר כושר האם אני צריך לחשוש ?
 

אלי ו.

New member
אשמח לראות את המחקרים האלה

על פניו נשמע מוזר שדוקא תוסף יגרום לבעיה שחלבון מתזונה לא יגרום. אבקת חלבון היא לא יותר ממי גבינה מיובשים, אתה יכול להחליף את התוסף בטונה/גבינה/עוף וכד'. כעקרון, הדבר היחידי שאני* אוהב להמליץ עליו לפני דיאטה עתירת חלבונים הוא בדיקת תפקוד כליות. במקרה ותפקוד הכליות אינו תקין (אפילו באופו שולי!) רצוי להמנע מדיאטה עתירת חלבונים. אין לכך קשר לתוסף כשלעצמו אלא לדרישות החלבון המוגברות לאנשים אקטיביים ובמיוחד למי שמתאמן בחדר כושר למטרות עיבוי שריר. (היפרטרופיה) * אני לא איש מקצוע, סתם חובבן שקורא הרבה בנושא.
 

ננו9

New member
מימון - לדעתי אתה צריך לשנות את

התפיסה שלך לגמרי!! BMI הוא רק מדד לתבנית הגוף. אין בו הרבה שרלוונטי לגבייך. במידה ואתה אכן עובד בחדר כושר במטרה להעלות מסת שריר וגם עושה אירובי פעמיים בשבוע - התזונה שלך לא מתאימה למסגרת האימונים שאותם הגדרת לעצמך. ראשית, ללא פחמימות מורכבות מאיפה הגוף ייקח את האנרגיה לביצוע התרגילים העוצמתיים במכון? ללא פחימימות מורכבות מאיפה הגוף ייקח את האנרגיה לבנות את השריר? להעמיס הרבה בארוחה אחת גדולה, ואחר כך לא לאכול דבר משעות הערב עד הבוקר שאחרי רק מאט את קצב חילוף החומרים בגופך, לא תורם לשחרור אנרגיה מבוקר לצורך בניית הגוף במהלך היממה, ומותיר אותך רעב ומתוסכל. בצר לך אתה פונה למתוקים ב"שעת משבר" אשר אין להם שום ערך תזונתי אלא רק נפשי פינוקי. לגבי אבקת החלבון לאחר אימון: בתום האימון לגוף יש צורך קודם כל !! בפחמימות/סוכרים אשר יפסיקו את הפעילות הקטבולית (פירוק) של השריר ויחלו בפעילות אנבולית (בנייה). כמו כן הפחמימה דרושה על מנת להחזיר לגוף במיידי את האנרגיה שהוא הוציא במהלך האימון. החלבון אמנם הוא אבן היסוד לבניית השריר, אך בהיעדר "פועלי בניין" (פחמימות) מי ייבנה לך את השריר?? משקאות החלבון נמצאו יעילים רק לאחר ש"דחפת" משהו לפה קודם. יכול להיות תפוח, בננה, חטיף או כל דבר אחר. לאחר 15 דק שאכלת משהו תשתה את האבקה שלך...כמובן שזה לא מגיע במקום ארוחה מלאה עד שעה וחצי לאחר האימון. להערכתי אם אתה רציני בכוונותיך להמשיך ולהתאמן כדאי שתיגש לקבלת ייעוץ מקצועי בנושא תזונה בספורט. ככה לפחות תוכל לסגל הרגלים נכונים של אימון ובנייה, תוריד מעלייך את השומן הלא הכרחי (כל אחד והגנטיקה שלו - אבל הגוף לא יכול לרדת מעבר לאחוז שומן מסויים), לא תהיה רעב וכן תהיה מבסוט
 
למעלה