Blur vs. Oasis

V e n g a

New member
Blur vs. Oasis

אז אם אני לא טועה , היום לפני 10 שנים (או מתישהו באזור) היה הקרה הגדול ביותר בתולדות המצעד הבריטי והמוזיקה בכלל כולה. הקרב על התואר של להקת הבריטפופ הטובה ביותר, שבאותו זמן היה הגל הנוכחי של המוזיקה בבריטניה. אז Blur ו Oasis שתי להקות שכבר פחות או יותר ביססו את מעמדם בבריטניה, וגם היו די יריבות החליטו ללכת ראש בראש ולהוציא סינגל חדש באותו יום, 14 באוגוסט 1995. Blur הוציאו את "Country House" , סינגל חדש מהאלבום הרביעי שלהם "The Great Escape" , וגם Oasis הוציאו את "Roll With It" סינגל ראשון מהאלבום השני שלהם "(What's The Story) Morning Glory". בלר מעולם לא הגיעו למקום הראשון, בעוד הסינגל הקודם של אואזיס כבר עשה את זה כמה חודשים קודם (Some Might Say). התקשורת ממש התלהבה מהרעיון ששתי הלהקות יוצאות ראש בראש בגלל ששתיהן היו יריבות עקב היציאות של דיימון אולברן מנהיג להקת בלר כנגד האחים גאלגר מבית אואיזס ולהיפך, גם כמובן באותה תקופה הבריטפופ היה בשיאו, ולאור ההצחלה של האלבומים הקודמים של שתי הלהקות הם די ביססו את מעמדם כמובילות בסצנה וכולם חיכו לחזרה שלהם עם חומר חדש. מעולם לא היה קרב כל כך מתוקשר מבחינה של הצלחה מסחרית, כל יום היו עדכונים של מידוויקס (שאז אף אחד לא ממש ידע) על מי מוביל ומי מנצח, בMTV כל הזמן דיברו על זה, ובבריטניה זה אפילו היה בחדשות של הערב, כל תשומת הלב באותו פרק זמן הייתה סביב הלהקות האלו. אז בסוף אחרי קרב שכבר היה ברור די מההתחלה , בלר ניצחו את אואזיס, 270k~ כמול 200k~ , אומרים שזה בעיקר בגלל שהסינגל של בלר יצא בשני פורמטים (CD1 & CD2) בעוד של אואזיס רק בפורמט אחד. בכל אופן מכירות די גבוהות לשניהם (כמובן שבאותה תקופה זה היה רגיל פחות או יותר...). ועכשיו קצת לחוות הדעת האישית שלי : מבחינתי זה אמת היה אחד מהרגעים הגדולים במוזיקה, התקשורת פשוט הפכה את כל העניין לכל כך גדול שלא היה אפשר להתחמק מזה, אני ממש זוכר את אותו יום כאילו זה היה אתמול שישבתי וראיתי HITLIST UK וחיכיתי לראות מי מהם יכנס למקום 1 ומי ל-2! אני חושב שזה היה אחד מהרגעים והגורמים העיקריים להתמסחרות של המוזיקה במהלך השנים שיבואו, וששלוש שנים לאחר מכן שיר שלא היה לו תמיכה של התקשורת היה נכשל, בהחלט אחד מהיסודות של המסחריות (טייק דאת' הצעד הראשון, והספייס גירלז תקעו את המסמר האחרון) ומהבסיסים של המצעד הבריטי כמו שהוא נראה היום (או יותר נכון עד לפני כמה חודשים...). היום כבר דבר כזה לעולם לא יקרה, לא עם התלהבות כזאת, ולא עם מכירות כאלה, אפשר לומר שהדבר שהכי היה קרוב לזה היה הקרב של ספילר/סופי אליס בקסטור בויקטוריה בקהא בשנת 2000. בכל אופן זה אירוע היסטורי בתולדות המוזיקה, ובהחלט משהו שיזכר עוד המון שנים. ועכשיו למה קרה אחראי : אז אומנם בקרב ההוא בלר ניצחו, אבל בקרב לטווח הרחוק אואזיס ניצחו בגדול, אותו אלבום Morning Glory, יהפוך להיות אחד האלבומים הנמכרים אי פעם בבריטניה (בעיקר בזכות הסינגל השני ממנו Wonderwall , מעניין מה היה קורה אם זה היה הסינגל הראשון?!) והיה להיט גדול בעולם בכלל, בעוד בשביל בלר זה היה השיא שלהם פחות או יותר, אואזיס כמובן גם התפרסמו בארה"ב משהו שבלר לא הצליחו , וכמובן שהיו ליותר פופולרים מהם. טוב נו. אז איזה שיר אתם מעדיפים ? Country House או Roll With It ? ובכלל את מי אתם מעדיפים? בשבילי גם מבחינת שיר, ומבחינה כללית זה תמיד היה Blur.
 

א ו ח נ ה

New member
בזמן שאתה היית במתח

אני שאלתי את עצמי: מתי לעזאזל 2 הלהקות המגעילות האלה יעלמו? (קיבלתי תשובה אחרי כמה שנים) לגבי הניתוח שלך: אני מסכים עם כל מילה, למרות שאני מעדיף בכל זאת את Oasis. מבלר אני אזכור רק את Girls & Boys ואת To The End המדהים.
 

א ו ח נ ה

New member
אה, ו-../images/Emo32.gif

מצאתי את התוכנה והתקנתי אותה! אני אנסה לתפוס אותך הלילה לניסוי יא חתיכת ארנבון חובב רוק בריטי!
 

V e n g a

New member
התכוונתי לכתוב בסוף ההודעה

"נא לא להתייחס להודעות של אוחנה" אבל שכחתי
אני ופוקסי דיברנו לפני כמה ימים והגענו למסקנה שמתעסקים כאן יותר מדיי ביורודאנס, אז דיי , זה נגמר
 

א ו ח נ ה

New member
אתה ופוקסי יכולים לדפוק

את הראש שלכם אחד בשני אין דבר כזה "מתעסקים יותר מידי ביורודאנס" יורודאנס זה מה שהפגיש את כולנו, אחרת הייתם בפורום גל"צ מנתחים את סוזאן ווגה ופינק פלויד. וממתי אתה ופוקסי מדברים
 

foxy22

New member
חחחח תתפלא

ולמען הסדר הטוב: נכון, דיברנו על זה, אבל לא אמרתי שזה מפריע לי, פשוט עלה רעיון לגוון טיפה ולהרחיב את האופקים של האנשים בפורום כדי שלא יברחו לנו פתאום לקומונות שכנות. (אהם!) הרי כולנו היינו בתקופה הזאת, אז למה לא לדבר גם על דברים אחרים? ושוב אגיד את זה: אין שום דבר רע בדאנס וביורו! נהפוך הוא
 

NoKiA2003

New member
Blur לדעתי הרבה יותר חביבים

אואזיס סתם מעצבנים ורוב השירים שלהם סתם כבדים ומעצבנים
 

foxy22

New member
indeed.

והקול של האחים האלה סתם מעצבן.... אחרי וונדרוול נמאס לי מהם, בכלל כל דבר שנטחן יתר על המידה ונהפך ללהיט בעל כורחו נהיה משעמם מעיק ונמאס. זה משניא עליי שירים כאלה מהר, וחבל, כי יכול להיות שזה שיר טוב, פשוט מאוס
 
blur VS oasis

אכן, בדיוק השבוע לפני 10 שנים היה הרגע הענק הזה. 2 הסינגלים שוחררו בדיוק ב-14 לאוגוסט 1995 ,ואני זוכר את ההמולה התקשורתית סביב המצעד באותו שבוע. חשוב לציין שאז לא היה אינטרנט ופורומים, כך שרובנו המוחלט לא יכל לקבל מידע (מידוויקס וכו') ופשוט הציפייה והמתח היו עילאיים . אני זוכר איך התיישבתי לראות את המצעד של אותו שבוע, והיה ברור ששני השירים יהיו במקומות 1,2 - רק לא ידעו את הסדר. לי, באופן אישי, הייתה העדפה ברורה - אואזיס. התאהבתי בהם כבר ב-Definitely Maybe , והייתה לי אכזבה עצומה כאשר הם הגיעו רק ל-2. (אתנחתת הידעתם: רק 5 שירים של אואזיס הגיעו לפסגת המצעד הבריטי, אף חד מהם לא הצליח להחזיק שם שבועיים רצוף). בכל מקרה, לאורך זמן דווקא בלר ניצחו. נכון ,היו Wonderwall ו-Don't Look Back in Anger הגדולים אבל לבלר היו יותר להיטים - ואף למדתי לאהוב אותם.
 

angel 0f r0ck

New member
blur

יש להם שירים כייפים ששמיעה לעומת oasis שיש להם שירים מאוד משעממים.
 

חולוני

New member
Blur ניצחו באיכות

מההתחלה ועד היום. אין שום ספק שדיימון אלברן יותר מוכשר מהאחים גלאגר ביחד (2 מעפנים שעשו קריירה שלמה על שיר אחד אותו הם מנגנים שוב ושוב). אה, וכמובן ש-Country House לוקח, שיר גדול.
 

חולוני

New member
ועוד הערה

בתכל'ס אני חושב שלהקת הבריטפופ הכי טובה לא הייתה לא אואזיס ולא בלר, אלא Pulp שהוציאו שלושה יצירות מופת בזה אחר זה: His 'N' Hers מ-94. Different Class מ-95. ו-This Is Hardcore מ-98 האהוב עליי במיוחד (וגם יותר קודר מ-2 קודמיו השמחים).
 

V e n g a

New member
אני אומנם לא מכיר את האלבומים

אבל בזמנו הכי אהבתי את סוויד דווקא , ואז את בלר. אבל אין סםק שפאלפ להקה מעולה, סינגלים מאוד ייחודים. ג'ארוויס קוקר ענק.
 

חולוני

New member
תשמע אחי, הם גדולים אחד אחד

אני חושב שהכי תאהב את דיפרנט קלאס, הוא הכי להיטי.
 

V e n g a

New member
אין ספק

אך תבין לא נכון, אני לא שונא את אואזיס , Definitley Maybe אלבום מעולה, ובשבילי גם השיא שלהם , רק שמאחרי Morning Glory בדיוק כמו שאמרת הם הוציאו את אותו חרא שוב ושוב ונהיו ממש גרועים (עם כמה מקרים יוצאי דופן, כמו הסינגל הנוכחי למשל). היום שאני מאזין ל Country House זה תכלס שיר פופ די רגיל (שאגב חלק גדול מהמעריצים שלהם שונאים) אבל ללא ספק המנצח הראוי משני השירים ועבר את מבחן הזמן , אני אומנם אהבתי יותר את בלר של Parklife , אבל ההבדל ביניהם לאואזיס זה שהם הצליחו לשמור על איזשהיא יציבות ובעצם לחדש את עצמם עם השנים, גם אחרי העזיבה של קוקסון מבחינתי, ולפחות הם קצת עשו משהו משלהם שייחד אותם מאשר לנסות לרכב על הצלחות עבר של אחרים.
 

Raz male

New member
שנאתי את שתי הלהקות אז

וגם היום האמת.איפהשהוא באמצע אהבתי את Oasis אבל גם... סלקטיבי ביותר,את בלר שנאתי מאז ומתמיד, ואף פעם לא אהבתי אותם. הדבר היחיד הטוב או בעצם המצויין שיצא מבלר זה הפרוייקט "Gorillaz". אבל שוב...זו שאלה של טעם אז חבל על הוויכוח....
 

dune d

New member
בלר בלי ספק...

אף פעם לא חיבבתי את Oasis שום דבר אצלהם כמעט לא תפס אצלי את האוזן, מעצבנים אותי אפילו הייתי אומר ברוב המקרים. דווקא בלר בהחלט חביבים עלי ,גם האלבומים שלהם בהחלט טובים (ממה שיצא לי להכיר אז, היום אני לא ממש שומע UK, בטח לא רוק משם). בלר זוכים בקול שלי.
 

actimel

New member
באאאארור ש Blur דפנטלי...

למרות שגם את אואזיס אני מאוד אוהבת.
 
למעלה