American Airlines שוב מבטלת טיסות בMD-80,

  • פותח הנושא tcu6
  • פורסם בתאריך

tcu6

New member
American Airlines שוב מבטלת טיסות בMD-80,

FORT WORTH, Texas (AP) _ American Airlines says it is again canceling hundreds of flights to inspect wire bundles on its MD-80 planes. The carrier said Tuesday the additional inspections are based on Federal Aviation Administration audits involving technical compliance issues. As many as 500 flights could be canceled today, with additional cancellations likely tomorrow. American says it is putting affected passengers on other flights. It is instructing travelers to check AA.com or with travel agents about a flight's status. Several major airlines have grounded planes in recent weeks amid tighter FAA oversight.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בדיוק אתמול שודר ב- NG

הפרק של טיסת אלסקה איירליינס 261. מטוס MD-83 שהתרסק בשנת 2000 מול חופי LA כתוצאה מקשל בורג בהגה הגובה.
 

ארז08

New member
צריך להוציא את המטוס הזה משימוש

טסתי ב-MD80 של אמריקן, המטוסים הללו נראים כמו אוטובוס של דן משנת 79 בתוספת של כנפיים
 
מה לא בסדר?

תא הנסעים ראה כבר ימים יפים יותר. המושבים והשטיחים בלויים, המנגוננים בכסאות לא תמיד עובדים (כולל במחלקות היוקרה), מערכת הבידור נוהגת להיתקע מדי פעם, השירותים לא תמיד מתפקדים ועוד ועוד. די מזכיר אתהצי הפואר של ה 757 ו 767 של "חברת התעופה של השכונה".
 

79 Ori

New member
ה-343 הכי ישן של סוויס הוא משנת 96

ומדובר על בערך 4-5 מטוסים. רוב צי ה-343 שלהם הוא משנת 2003 ואילך. מה כבר יכול להיות רע?
 

ofleisher

New member
צטער, לא מסכים

יצא לי לטוס בשנה האחרונה מספר פעמים ב MD-80 של איבריה . מוכרח לציין חווית טיסה חביבה {שקט למדיי, מרווח, נקי , מדוייק} המעניין מבחינתי ואין לי יכולת ממשית לבדוק את זה אבל זוית הרמת האף בהמראה נראית לי קצת יותר חדה מאשר במטוסים אחרים. חוץ מזה אין תלונות (אפילו השירותים היו חינם)
 

bitcho16

New member
גם אתה שמת לב לזה??

לפני כשנתיים טסתי מבנגקוק לקוסאמוי ב717 של בנגקוק אייר שהוא מאותה משפחה של הMD והזווית המראה הייתה ממש חדה מהרגיל, פחדתי שעוד שנייה הוא תופס STALL. הנחיתה באי הייתה די מהירה מן הרגיל והגישה הייתה נמוכה- הטייס הגיע כנראה נמוך מידי ורחוק מהמסלול וכדי להשאר באותו גובה ולהגיע בצורה נכונה הוא טס נמוך ומהר עם מנועים חזקים מן הרגיל ולא טיפס למעלה. יכול להיות שזה קשור לאווירודינמיקה של המטוס- זנב T ומנועים בזנב.
 

xalmon

New member
אם כבר איבריה

טסתי איתה פעמיים ביום שלישי שעבר. הראשון - ברצלונה-מדריד - היה אמור לצאת עם MD והוחלף ל-321. המטוס עצמו היה שקט ומוצלח למדי, אבל תחזוקת המושבים, השירות והטיסה עצמה היו רעות מאוד. המושבים נוחים יותר מב-737-700 של אלעל שאיתו הגעתי לברצלונה (לא חוכמה), אבל מלוכלכים ומוזנחים. אף אחד מהצוות לא ידע אנגלית או לפחות ניסה להעמיד פנים שהוא יודע והגישה במדריד היתה מפחידה לאללה, מלאת קפיצות ורעש RPM עולה ויורד ללא הפסקה, ונחיתה מהירה מדי. בהמשך איבריה אמורה היתה לשרת 346 לדאלס וושינגטון אבל הוחלף משום מה ל-343 עתיק ומלא פגיעות פח למראה. ושוב אותן בעיות של דיילות מניאקיות, מושבים מתפרקים ונחיתה גרועה - על המסלול אני מביט ימינה ורואה את הכנף בשישים מעלות בערך, מזל שלא הבטתי שמאלה. ביום ראשון טסתי עם CRJ200 של איר-ויסקונסין (US אקספרס) מוושינגטון לאורלנדו, והיתה חוויה הרבה יותר סימפטית מהכל גם יחד - שקט, נעים ומשדר בטחון, למרות שהבומברדיר בטח היה בן 10 בעצמו.
 

טייס26

New member
קישור

http://world.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=as20080409_04&layer=hp&layer2=&layer3=world
 

ונפלון

New member
480 טיסות לערך!

יש לכם מושג איזה קטסטרופה זאת לאמריקן לבטל 480 טיסות? למצוא לכולם טיסות חלופיות, קונקשנים, מלונות, מזוודות בלאגנים...480 טיסות זה כמה עשרות אלפי נוסעים שלכל אחד מהם צריך לדאוג. ה MD-80 הוא מטוס מהנפוצים בעולם, עם רקורד בטיחותי סביר בהשוואה לכמות שבה הוא יוצא. התאונה הגדולה של ה MD-80, כשהתרסק מטוס של אלסקה בשנת 2000 (אני טסתי עם אותה חברה באותה שנה) נבע מכשל בתחזוקה, ולא מכשל במטוס. MD-80 שמתוחזק היטב, בטח בחברה גדולה כמו AA, צריך להיות מאוד בטוח. אין לי בעיה לטוס עם MD-80 אמריקאי בכל מצב. טסתי על אחד כזה פעם אחת, MD-82 של קונטיננטל, והייתה חוויה טובה מאוד.
 

DorSht

New member
טסתי בMD-83

מטוס נחמד ביותר, קצת רועש וקצת מוזר למי שהתרגל לטוס בבואינגים כל הזמן, אבל בסה"כ מטוס נחמד ביותר.
 
למעלה