בקשה לעזרה.
שלום דפנה זילבר, שרשור זה נפתח בדיוק בזמן, הבן שלי לומד בכיתה ב', מאובחן כADD ומטופל טיפול תרופתי למיקוד הקשב והריכוז, בשנה שעברה מאז שהחל את הטיפול התרופתי הדיווחים מהמחנכת היו מאוד חיוביים, בשנה זו, שהתווספו עוד מקצועות הדיווחים השתנו, הטענה שאני שומעת רוב הזמן מהמחנכת "הוא קשוב ומאוד מרוכז, אבל הוא לא עושה כלום, הוא סתם יושב, לא מעתיק למחברות, לא כותב ביומן, לא מוציא דברים מהילקוט והקלמר, את כל אלו עושים ילדים שיושבים לידו". הוא עבר אבחון פסיכודידקטי בשירות הפסיכולוגי ואנו מאוד לא מרוצים ממנו, כאשר נתתי את האבחון לבעלי מקצוע אחרים לבדיקה נטען שיש בו המון ליקויים כמו גם שחסרים בו אבחונים אחרים שלא נעשו, בין היתר נטען באבחון שבני ילדותי ולא בשל, כמו גם בעיה בהתארגנות והומלץ על מעבר לכיתת חינוך מיוחד, אנחנו כמובן לא הסכמנו משום שמדובר בילד מאוד פיקח, ילד שאפילו אותה פסיכולוגית שאיבחנה אותו אמרה שרמת השיחה שלו גבוהה מאוד, המילים שבהן הוא משתמש גם כן גבוהות מאוד ומעל לגילו, ילד סקרן לכל הדעות שמגלה עניין בדברים רציניים. התחלנו איתו טיפול רגשי אצל פסיכולוגית דרך קופ"ח, הפסיכולוגית שנפגשה איתו גם כן אמרה שמדובר בילד פיקח מאוד, יחד עם זאת רגיש וחסר בטחון, והיא הצטרפה ליתר בעלי המקצוע שאמרו שהוא אינו זקוק לחינוך מיוחד. הוא מטופל פעם בשבוע אצל מרפאה בעיסוק (בגלל חולשה בחגורת הכתפיים, עבודה על גרפומוטוריקה, והבאתו לעצמאות בתפקוד היומיומי) וכך גם הוראה מתקנת פעם בשבוע בחשבון. הענין הוא הבעיה שלימודים הם ממנו והלאה, כאילו לא הפנים את העובדה שבי"ס זה חובה ולא זכות, כשאנחנו חוזרים הביתה מביה"ס הוא מסרב לשבת איתי על השיעורים שלו, יש ויכוחים קשים מאוד בנושא, כל מה שמעניין אותו זה רק המדיה, כמה שאני מדברת איתו, כלום לא עוזר, כשאני יושבת איתו כבר על השיעורים, הוא מתעצבן, מנחש תשובות שברוב המקרים לא נכונות. בועדת שילוב שהיתה בשבוע שעבר ביקשתי את כל העזרה שאפשר לתת לו, בקריאה ובחשבון, אז בקריאה הוא לא עובד לצערי על הספרים שהילדים לומדים בכיתה אלא על ספר אחר שהמחנכת ומורת השילוב המליצו, כמו כן בחשבון, הם עובדים על ספרים משנה שעברה, מכיתה א', אין לי שום בעיה עם כך, הבעיה היא שאני לא רוצה שיוצר פער גדול מדיי שלא ניתן יהיה להשלים. המנהלת פתחה כך את הישיבה "חבל שאת לא זבוב על הקיר, היית יכולה לראות שהבן שלך יושב על הכיסא בכיתה ופשוט מכונס בתוך עצמו, הוא לא עושה כלום, משהו עובר עליו" ואז הועלתה השערה שכנראה מדובר במינון לא נכון של הטיפול התרופתי שהוא מקבל לקשב והריכוז, בימים אלו אנו עובדים על מעבר לתרופה אחרת בהמלצת הרופא המטפל, אבל אני מרגישה שהמערכת לא עושה כמעט כלום כדי למצות את המקסימום כדי לעזור לבן שלי וזה מאוד כואב לי, לא יתכן שילד שיושב בחוסר מעש בכיתה ההצעה האולטימטיבית היא להעבירו לחינוך המיוחד, הרי בחינוך הרגיל משולבים ילדים עם בעיות הרבה יותר חמורות. אני לא יודעת מה מגיע לבן שלי לקבל במסגרת השילוב מעבר לחשבון ומעט עברית, מה שאני כן יודעת שאני מאוד רוצה לעזור לו להצליח, רוצה לעזור לו שכן יהיה פעיל בכיתה, רוצה לשמוע מהמחנכת דיווחים שהוא כבר כן כותב במחברות, אבל לא יודעת איך לגרום לזה לקרות, כל ההישגים הלימודיים שלו נמוכים מאוד, אני מבחינתי מוכנה לעשות את המקסימום ואפילו הרבה מעבר ולו בכדי שהבן שלי יצליח בלימודים, אבל מרגישה שבכוונה לא משתפים איתי פעולה. אשמח אם תוכלי להכווין אותי מה אפשר לעשות כדי לעזור לבן שלי להיות פעיל יותר, להוציא דברים מהילקוט/קלמר ופשוט להיות כמו יתר הילדים. בתודה מראש וגמר חתימה טובה.