A318 בחיפה - כמה שאלות

almoni920

New member
A318 בחיפה - כמה שאלות

1. האם מבחינת אורך המסלול תתאפשר המראה ונחיתה שלו? 2. האם שדה התעופה בחיפה ערוך מבחינת דרכי ההסעה, הטרמינל וציוד קרקע כדי לקבל מטוס כזה? 3. מהי כמות המקומות במטוס בתצורת תיירים בלבד? 4. אם המטוס ימריא מחיפה שהוא עם מיכל דלק מלא ב80%, לאיזו מדינה הוא יוכל להגיע? (אני מניח שיותר מיוון ויותר למשהו כמו הונגריה) 5. האם ישתלם לקנות מטוסים כאלה לחברה ישראלית כלשהי? תודה לעונים
 

danielzimm

New member
כמה תשובות

1. נחיתה כן, המראה לא במשקל מירבי (אורך המסלול בחיפה הוא בערך 1300 מטר, המראה במשקל מקסימלי תצריך מסלול של כמעט 1400). 2. לא 3. תלוי בחברה אבל בעיקרון בסביבות 110. 4. לא יודע 5. תלוי בכמה גורמים
 
אם כבר מדברים על a318

אז מישהו יודע מה המרחק הכי רחוק שהוא יכול לעשות מנתב"ג? אם אפשר להגיד עד לאיזה ארץ הוא יכול להגיע.(מנתב"ג לא מחיפה).
 

almoni920

New member
אוקי שאלה נוספת

למה חברה ישראלית כמו ארקיע לא מחליפה את המטוסים הישנים כמו DASH7 נגיד בA318, הוא הרבה יותר מהיר, יש לו טווח הרבה יותר גדול (עם דגש עם הרבה) והוא גם יכול לשמש את החברה לקווים בינאלומיים ופנים ארציים.
 

ארזS

New member
לשאלתך :

דאש 7 זה מטוס מיוחד שמסוגל להמרעא ולנחות על מסלולים קצרים ולפעול בתנאים קשים. לכן ארקיע שומרת עליהם ומפעילה אותם. אולי יש עוד סיבות, כולל $$$$$$$$ כפי שהגיבו לפני, אבל הסיבה שהזכרתי היא אחת הסיבות.
 

almoni920

New member
אז בנוסף לדאש 7

כי המטוס מתחיל להתיישן, הATRים לא נוחתים ככה, אני מאמין שאם המסלול בשדה תימן היה ארוך טיפה יותר מעט הדאש 7 היה יכול להמריא ולנחות עליו, אבל לעומת זאת ATR42 אפילו לא ינחת בכזה מסלול. וכמובן הA318 מעולה לקווים לחו"ל בהם הדרישה קטנה או דורשת קו להרצה וכדומה. ועכשיו - האם הA319 מסוגל לנחות ולהמריא משם?
 

ארזS

New member
יש עוד בעייה חשובה

לא מרשים למטוסי סילון שאינם מטוסי מנהלים להמריא ולנחות בשדה דב. לכן ארקיע לא קנתה ג'מבולינוס שרצתה לקנות לפני כמה שנים.
 

Eldar S

New member
אתה לא מבין שלא מעניין את החברות אם המטוס ישן

או חדש מעניין כסף
 

deepspace

New member
אם ה A318 לא יכול אז גם ה 319 לא יוכל...

הוא ארוך יותר = משקל המראה גבוה יותר.
 

almoni920

New member
הA318 מסוגל להמריא אבל לא במשקל מלא

מה שרוב הזמן לא קורה (שמטוס ממריא במשקל מלא)
 
דאש 7 כבר המריא ונחת בשדה תימן....

אין בעיה של מסלול קצר.... ולגבי החלפת המטוסים, שימו לב שמדובר על מטוסי טורבו-פרופ לעומת מטוסי סילון, וכן הגודל, ואלו הדברים שקובעים. מטוס טורבו-פרופ יעיל יותר לטווחים קצרים ובינוניים ממטוס סילון...... מבחינת תצרוכת דלק ותחזוקה... כדי לסבר את האוזן, ההסעה בשדות התעופה השונים, ההמתנות להמראה, למירשה טיסה וכולי, כל אלה מבזבזים המון זמן על הקרקע, לכל מטוס, טורבו או סילון. הזמן באויר אולי קצר במקצת במטוס סילון, אבל לקראת הנחיתה יש להאט את המהירות כדי להכנס לתור של המטוסים הנוחתים, לעיתים יש המתנות האויר (HOLDING), וכל זה גורם למצב שבטווחים של 150-350 מייל בערך מטוס טורבו-פרופ יכול להגיע משער יציאה לשער הכניסה לטרמינל באותו הזמן שמטוס סילון יעשה זאת..... בעלות נמוכה יותר..... שלמה זלקין ניו יורק
 

almoni920

New member
מתי הוא המריא? יש לך הוכחה?

ראיתי דאש 6 ממריא משם אבל דאש 7 של ארקיע? מה הוא חיפש שם?
 
שאל את אלי פרץ...

אני לא זוכר בדיוק, אבל אני זוכר שהיה מטוס של ארקיע, דאש 7, שנחת בתימן. נידמה לי שהיה צריך להביא אנשים לבאר שבע או משהו כזה..... התקשר לאלי 0544-780096 ושאל אותו..... שלמה זלקין ניו יורק
 

atrac3

New member
למען האמת אני זוכר גם משהו כזה.

זה כנראה היה ב2001-2005 מתישהו אם כך :)
 

atrac3

New member
בערך, שירתתי בחצרים ארבע שנים

ועכשיו אני לומד בב"ש (ובהתאם לכך גם גר בב"ש, אבל מתכחש לזה)
 
למעלה