A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
****

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
****
 

בועז ל

New member
מנהרה 3A - הפורטל המזרחי

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
מנהרה 3A - הפורטל המזרחי
 

בועז ל

New member
מבנה שו"ב (שליטה ובקרה)

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
מבנה שו"ב (שליטה ובקרה)
הולך וצומח בפורטל המנהרה.
 

בועז ל

New member
לפני ההפסקה

A1, חלק ב' של הסקירה השנתית - גשר 10
בשבוע שעבר הועלה חלק א' של הסקירה השנתית של פרויקט הקו המהיר לירושלים ובו עסקנו בטקס סיום כרייתה של המנהרה הדרומית של "מנרב" באמצעות מכונת ה-TBM. השבוע אנו נודדים מזרחה ומגיעים עד לעמק הארזים שבפאתי ירושלים. בעמק זה יוקם אחד הגשרים המרשימים ביותר בארץ - גשר 10 של הפרויקט, שיהיה גם גשר הרכבת הגבוה בארץ. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ', עלותו 138 מלש"ח והקמתו מתוכננת להימשך 3 שנים ולהסתיים אי-שם במחצית 2015. את הגשר מקימה חברת "טר ארמה" במסגרת מכרז מסוג תכנון-ביצוע (DB). תכנון הגשר נעשה ע"פ גשר תאום שנמצא בסלובניה ואשר תמונה שלו הועלתה לפורום ע"י אחד הגולשים. מדובר במבנה שבקצהו המערבי, סמוך למנהרה 3A, מתחיל כשני גשרים נפרדים ומקבילים זה לזה וכעבור ⅔ מאורך הגשר הופך למבנה אחוד עד לקצהו אשר סמוך לפתחה של מנהרה מס' 4, אשר נמצאת סמוך לגינות סחרוב. הגשר יכלול 14 ניצבים שמספורם מתחיל בקצה הסמוך למנהרה 3A ומסתיים בקצה הסמוך למנהרה מס' 4.
הניצב הגבוה ביותר יהיה ניצב מס' 6, הצפוי להתנשא לגובה בן כ-80 מ'. מעליו יורכב "ראש פטיש" - הקורה המאונכת שעליה מונחות קורות הגשר - ועליהן המיסעה. נוסעי הרכבת יצפו בנוף העמק מגובה 100 מ'.

המבנה ההנדסי העצום כבר משנה ללא הכר את נוף העמק. אי לכך, עשרות מיליוני ש"ח הושקעו ומושקעים בשיקום הנוף שעל ביצועו מופקדות שתי חברות קבלניות: "חופרי השרון" (מבצעת קטע ד' בפרויקט) ו"טר ארמה" מקימת הגשר. בשרשור זה נערוך הכרות אישית עם ניצבי הגשר: אלה הצומחים אט-אט ואלה שטרם נולדו.
לרשותנו יעמוד המסוק של אלבטרוס ועליו צוות DSP, אשר העביר עבורנו תמונות שצילם ב-19.10.12. תמונות נוספות מגובה הקרקע תועלנה אף הן.
ברצוני להודות להנהלת הפרויקט וחברת DSP על התמונות הנאות ועל האישור לעשות בהן שימוש. אזכיר כי על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא היתר רכבת ישראל ו-DSP

בתמונה: פתחה המערבי של מנהרה מס' 4
לפני ההפסקה
ניפרד מהמסוק עם תמונה אחרונה מהאוויר.
 

בועז ל

New member
הפסקה עם
- המפלצת יוצאת לחופשי

לפני ההפסקה
ניפרד מהמסוק עם תמונה אחרונה מהאוויר.
הפסקה עם
- המפלצת יוצאת לחופשי
מכונת הכרייה משתחררת מפתח מנהרה מס' 1 הדרומית ומתחילה לזלול (עם ונגד כיוון השעון) כל מה שנקרה בדרכה - כולל עפר ובטון. השבוע כבר החלו עובדי MosMetroStroy לפרק את ראש הכרייה הרעבתן. לילה טוב!
 

amit1270

New member
ואיפה ההפתעה שהבטיחו לנו?


הפסקה עם
- המפלצת יוצאת לחופשי
מכונת הכרייה משתחררת מפתח מנהרה מס' 1 הדרומית ומתחילה לזלול (עם ונגד כיוון השעון) כל מה שנקרה בדרכה - כולל עפר ובטון. השבוע כבר החלו עובדי MosMetroStroy לפרק את ראש הכרייה הרעבתן. לילה טוב!
ואיפה ההפתעה שהבטיחו לנו?
 

itamo

New member
איך יכרו את מנהרות הקישור במנהרה 1 ?

הפסקה עם
- המפלצת יוצאת לחופשי
מכונת הכרייה משתחררת מפתח מנהרה מס' 1 הדרומית ומתחילה לזלול (עם ונגד כיוון השעון) כל מה שנקרה בדרכה - כולל עפר ובטון. השבוע כבר החלו עובדי MosMetroStroy לפרק את ראש הכרייה הרעבתן. לילה טוב!
איך יכרו את מנהרות הקישור במנהרה 1 ?
למיטב הבנתי ה TBM מחפה את כל המנהרה בסגמנטים מבטון וגם לא חופרת מנהרות קישור בין שתי המנהרות שמרכיבות את מנהרה מס' 1.

ברשותך,
1) האם יהיו מנהרות קישור במנהרה מס' 1
2) אם כן, איך יכרו אותן ?
3) האם ה TBM דאגה להשאיר אזורים מוכנים למנהרות הקישור ?
 

בועז ל

New member
שאלה דומה נשאלה לא מזמן ע"י ד"ר התחכמות

איך יכרו את מנהרות הקישור במנהרה 1 ?
למיטב הבנתי ה TBM מחפה את כל המנהרה בסגמנטים מבטון וגם לא חופרת מנהרות קישור בין שתי המנהרות שמרכיבות את מנהרה מס' 1.

ברשותך,
1) האם יהיו מנהרות קישור במנהרה מס' 1
2) אם כן, איך יכרו אותן ?
3) האם ה TBM דאגה להשאיר אזורים מוכנים למנהרות הקישור ?
שאלה דומה נשאלה לא מזמן ע"י ד"ר התחכמות
הנה קישור לתשובתי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה