A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
חוזרים למסוע - ה'טיפול ההורמונאלי' של "שפיר".

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
חוזרים למסוע - ה'טיפול ההורמונאלי' של "שפיר".
בפתחה המערבי של מנהרה מס' 3 עוסקים עובדי החברה בהארכת המסוע. בדומה לנתוני המסוע של "מנרב", גם כאן על כל 200 מ' של כרייה המכונה נעצרת ל-12 שעות שבמהלכן מוסיפים עובדי החברה 400 מ' (שני צדדים לרצועה: עליון ותחתון) של רצועה צמיחה 'הורמונאלית'.
 

בועז ל

New member
מנהרה 3 - פתח המנהרה הדרומית

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
מנהרה 3 - פתח המנהרה הדרומית
כרייתה של מנהרה זו החלה באמצע ספטמבר ולפני מקבילתה הצפונית. קונסטרוקציית המסוע של מנהרה זו מפותחת יותר מאשר במקומות אחרים לאורכו.
 

בועז ל

New member
זוכרים את "הלו גב', מה עם החצי השני?"


A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
זוכרים את "הלו גב', מה עם החצי השני?"

תשדיר השירות הכאוב (
) של ערוץ 1 מהימים ההם ישמש אותי להזכיר לנו שמנהרה מס' 3 היא בעצם שתי מנהרות שמִפתח כל אחת מהן מגיח החוצה מסוע העפר.
אז הנה תמונה של קונסטרוקציית המעבר שהוכנה במיוחד עבור המנהרה הצפונית. בנקודה זו יבצע העפר פנייה בת 90 מעלות דרומה לעבר מגדל קונסטרוקציה מקביל הנמצא בשירות המנהרה הדרומית.

ברור מאליו כי בזמן זה בו צולמה התמונה, מסוע העפר מהמנהרה הצפונית עדיין אינו פעיל.
 

בועז ל

New member
תודה וסליחה.

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
תודה וסליחה.
תם פרק המסוע. תודה לחברת "שפיר" על הסיוע במידע ובהכנת הסקירה.
התנצלותי הכנה בפני ששת קוראיי הנאמנים על שהעברתי אתכם בדרך החתחתים הארוכה של מסוע העפר. עם זאת, חשוב שנזכור כי סוגיית פינוי העפר הִנה סוגיה רבת שנים ובהחלט נמצאת בנתיב הקריטי של הפרויקט. מכאן, שלפחות בעיניי, קיימת הצדקה מסוימת להתעללות הקשה שעברתם.


לפני שנמשיך, בואו נצפה במספר תמונות מהצי הנייד של "שפיר".
 

בועז ל

New member
צהוב-צהוב

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
צהוב-צהוב
 

בועז ל

New member
רכבת הסגמנטים

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
רכבת הסגמנטים
בפתח המנהרה הצפונית.
 

בועז ל

New member
****

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
****
 

בועז ל

New member
הזמנה למנהרה.

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
הזמנה למנהרה.
שמא ניכנס?
 

raminec

New member
סקירה מדהימה, כמו תמיד


A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
סקירה מדהימה, כמו תמיד
 
שבת שלום גשומה וחמימה


A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
שבת שלום גשומה וחמימה

סוף סוף אתה מעלה חלק לפני שבת...
 

אוהד11

New member


A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
 

בועז ל

New member
בתוך מנהרה 3

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
בתוך מנהרה 3
המראות והצלילים ממנהרה 3 אינם שונים מהותית מאלו של מנהרה 1. אורכה של מכונת הכרייה של "שפיר" מגיע ל-150 מ' והיא ארוכה יותר מזו של "מנרב", הכורה את מנהרה מס' 1. רעש המנועים העולה ממנהרה 3 גבוה במקצת מהקולגה שבלטרון, אך פרט לכך אין במבט ראשוני הבדלים משמעותיים בין השתיים; אפילו לא כאשר מביטים בדיפון הסגמנטים הקטנים יותר במידותיהם מאלה של "מנרב".

כל זה היה נכון עד לרגע בו התבוננתי בחלק התחתון של המנהרה.
בתמונה: מנהרה מס' 3 הדרומית. שימו לב למסוע העפר וצינור האוויר העוברים במנהרה. שני אלה יזכו להתייחסות בתיאור המבצע לפינוי ה-TBM של שפיר ממנהרה מס' 1.
 

בועז ל

New member
טעון שיפור.

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
טעון שיפור.
בפרק הקודם של הסקירה הצצנו הצצה קצרה לתחתיתה של מנהרה מס' 3. התמונה שהועלתה חשפה רמת גימור נמוכה בדיפון הסגמנטים הנמצאים בתחילת המנהרה. הפרשי גבהים בין הסגמנים, סדקים ומרווחים בלתי רצויים, הופיעו בתחתית המנהרה. כעיקרון, לא ניתן לתקן ליקויים אלה לאחר שמכונת הכרייה חלפה על המקטע הלקוי. מובן אפוא, שיידרש לשם כך טיפול מיוחד. אי לכך, זומן לארץ ע"י "שפיר" צוות מומחים משלוש מדינות שונות אשר אמור לבחון את הבעיות ולגבש פתרון עבורן.

בתמונה: ליקויים בביצוע מנהרה 3
 

kobi88l

New member
אולי שווה לבדוק למה/איך זה קורה ?! ולמנוע

טעון שיפור.
בפרק הקודם של הסקירה הצצנו הצצה קצרה לתחתיתה של מנהרה מס' 3. התמונה שהועלתה חשפה רמת גימור נמוכה בדיפון הסגמנטים הנמצאים בתחילת המנהרה. הפרשי גבהים בין הסגמנים, סדקים ומרווחים בלתי רצויים, הופיעו בתחתית המנהרה. כעיקרון, לא ניתן לתקן ליקויים אלה לאחר שמכונת הכרייה חלפה על המקטע הלקוי. מובן אפוא, שיידרש לשם כך טיפול מיוחד. אי לכך, זומן לארץ ע"י "שפיר" צוות מומחים משלוש מדינות שונות אשר אמור לבחון את הבעיות ולגבש פתרון עבורן.

בתמונה: ליקויים בביצוע מנהרה 3
אולי שווה לבדוק למה/איך זה קורה ?! ולמנוע
דברים כאלה.
 

בועז ל

New member
מד מרחק

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
מד מרחק
את המספר המופיע בתמונה יש לכפול ב-1.6 ע"מ לקבל את מספר המטרים שעברה המכונה.
 

בועז ל

New member
מראה מוכר, לא?

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
מראה מוכר, לא?
קצה מכונת הכרייה.
 

בועז ל

New member
נצא לטיול קצר על סיפון האנייה

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
נצא לטיול קצר על סיפון האנייה
להלן מספר תמונות ברצף, ללא טקסט, למי שחפץ לפגוש בשנית את המפלצת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה