Aאלה

n616436

New member
Aאלה

חבר'ה,לצערי עקב חוסר כסף נאלצ אני לנסוע ב 50 סמק. האם כאשר אעלה על איילון ,מכיוון דרום לכייוון רוקח ,שם אני יורד, אקבל דו"ח משטרתי? מאיזה קטע עד איזה קטע כל הכביש הזה נחשב איילון?ממחלף וולפסון?מהפנייה לצ.הולץ? מהפנייה למע' ראשון? אנא עזרו לי.
 

T0MERKE

New member
כל עוד כתוב לך בשלט- כביש 20.

וולפסון + מערב ראשון וכל החוב"תים לסוגיהם + רוקח.= איילון.
 

wil

New member
בגלל השיפוצים מותר לך בחלק מהקטעים.

אסור לך להיכנס לדרך בה מוצב אחד מהתמרורים: (1) "דרך מהירה" (גשר לבן על רקע כחול) (2) "דרך לרכב המורשה ומסוגל לנסוע לפחות X קמ"ש" כאשר X גדול מ50 (המספר "55" בלבן על רקע כחול) מראשל"צ ועד הולץ בוודאות מותר לך לנסוע - הכביש מוגדר כבינעירוני בלבד ולא מהיר. לא מוצבים התמרורים הנ"ל. התמרור "דרך מהירה" מוצב מספר פעמים לאורך איילון, הראשון למיטב זכרוני קצת אחרי עזריאלי כרגע. עד רוקח בוודאות אסור לך לנסוע. מעבר לעניין החוקי יש גם בעיה בטיחותית לנסוע בכביש בו התנועה זורמת על 110, על כלי שסוגר 90 ביום טוב - אבל זה שיקול שלך (בכל מקרה אני לא הייתי נכנס בהולץ, מצד שמאל של כביש מהיר, עם טוסטוס. למעט כמובן בשעות העומס אז אתה מהיר מהתנועה
)
 

dptnl

New member
אבל מה תאמר לבעלי ה125ים?

יצא לי לנסוע פעמיים היום רחובות-ת"א-רחובות עם הראנר. עליתי על איילון, ויצא לי לראות בעלי דיוקים\סופר דיוקים שרוכבים במהירות שלי, כנ"ל לגבי ווספות, ואחרים. ההבדל ביני לבינם, הוא שהכלי שלהם פשוט מתאמץ פחות. מבחינה בטיחותית, אני לא רואה הבדל. לדעתי, אם אתה יכול לרכב על 80-90, הנתיב הימני כולו שלך. אגב, רכבתי כל כך הרבה פעמים עם 50 על איילון, לא אחת עברתי ליד ניידות\יס"מניקים, וזה לא ממש הזיז להם. מישהו קיבל אי פעם קנס על עברה שכזו? מה גובה הקנס?
 

C O L T

New member
אני יכול לומר להם

דפוקים! חולי נפש מתאבדים! בא לי לעצור אחד כזה לתת לו מכות, לשרוף את הקטנוע ובכך להצילו ממוות. כל שניה מישהו מנסה וכמעט מצליח להרוג אותו, וזה בשלו - מנסר לו ב-100 קמ"ש מסכנים בשיא יכולתו של המנוע הקטן ועל גבול היציבות, כמעט נשאב לכל גלגל של משאית שעוקפת. יש קנס ל-50, וטוב שכך, אבל אם יש קצת שכל בראש ורוצה שישאר השכל באותו המקום במקום להמרח על איילון, יודע גם בלי קנסות ומשטרה לא לעלות על הכביש המהיר עם דו"ג קטן שלא בנוי לזה.
 

incognito1980

New member
../images/Emo45.gif

לי יש 150, ואפילו איתו אני לא מרגישה מי יודע מה טוב על איילון. ברור שאני יכולה לרכב איתו, השאלה היא, האם אני רוצה . לגבי המהירות באיילון - גם כשפקוק, מדובר בחלק של הכביש וברגע שמתפנה, כן, כולם נוסעים שם 110 (במקרה הטוב).
 

dptnl

New member
שכל יש תקציב אין ../images/Emo10.gif

אין ספק שזה לא בטיחותי. כמובן שאם הייתי יכול, הייתי עולה על כלי ש110-120 רק מדגדגים לו. אם הייתי יכול, גם הייתי מעיף את הקסדת lem שלי , וקונה אחת הולמת (shoei/arai( ,אם הייתי יכול, הייתי גם קונה לפחות מעיל כמיגון בסיסי, אם הייתי יכול ... לצערי ולשמחתי הקטנוע הזה זה הרגליים שלי, וכאחד שצריך מדי פעם לצאת מהעיר אין לי ברירה אלה להשתמש בו (ואני מעדיף את ה50 סמ"ק שלי באיילון מאשר את האוטו של אבא שלי,גם ככה רוב הזמן יש שם פקקים). זה גם מאוד תלוי על איזה 50 סמ"ק מדובר, שכן בטח תסכים איתי שכלי שיכול לנסוע במהירויות של 80-90 אמיתיים (מד המהירות מראה 100, אני מוריד 10-15 קמ"ש ויכול להיות שאני טועה) זה לא כמו כלי שנחנק ב60. שני גלגלים זה תמיד יהיה מסוכן, אני לא חושב שרמת הסיכון של רכיבה על 90 קמ"ש באיילון גבוהה מרכיבה ספורטיבית בכבישים מעוקלים (מי יתן ויום אחד גם אני אוכל להנות מזה) כמובן שאם הייתי יכול הייתי נמנע מהתענוג, אבל לפעמים פשוט אין לי ברירה. אגב, ברוב שעות היום, איילון פקוק, כך שלעיתים הכלי אפילו ולא מתאמץ במהירויות "גבוהות".
 

C O L T

New member
אצלי המצב הפוך ../images/Emo3.gif שכל אין! ../images/Emo6.gif

אבל גם התקציב לא משהו
קשה לקבוע מה יותר מסוכן, אבל דבר אחד בטוח, כלי חלש עם גלגלים קטנים על הכביש המהיר זה יותר התנהגות בסגנון JACKASS מאשר לקיחת סיכון מחושב. לגבי כבישים פקוקים זה משהו אחר לגמרי, אין וויכוח, בפקק אין בעיה לנוע גם עם ג'יירו 50 על איילון.
 

אורי-

New member
אולי מספיק?

אתה גם רוצה לחבוט במי שאמר לך שקסדת חצי זה מסוכן. או שתתן לכל אחד לחיות איך שבא לו , או שתקבל גם ביקורת.
 

C O L T

New member
נאה דורש נאה מקיים - אתה מוזמן

לחבוט בי בהזדמנות הראשונה, רק זכור שאני מחזיר
אני נותן לכל אחד לחיות איך שבא לו, לא חבטתי עדיין בשום רוכב קטנוע קטן על איילון, אבל אם אחד כזה יסכן אותי בצורה ברורה ומיידית, לא ארחם. גם לא על נהגים בפחיות למיניהן, אם מישהו מנסה להרוג אותי, כדאי שיצליח! כי אם אני מצליח לקום, הוא כבר לא. חשוב לדייק שגם רוכב קאסטום שבגלל קסדת החצי שלו והעיניים הדומעות מהרוח עושה לי משהו כזה לא יזכה להנחות. אצלי יש הבדל גדול בין רעיונות לבין ביצוע, ההבדל בין הרצוי למצוי, אפשר להגיד, לכן אני לא רואה כל פסול בלהסביר למתחילים לרכב עם מיגונים תוך שאני לובש קסדת חצי. דוגמה אישית אני משאיר למנהיגים האמיתיים של העם, אלה מפולגז או מוטו וגם בייקס.
 

אורי-

New member
למה שהוא יסכן אותך?

הרי 100 קמ"ש הם די והותר מבחינת החוק (חוק , לא כללים של אופנוענים להשרדות על הכביש) , זה שהוא יותר איטי , לא אומר שהוא מסוכן. מסכן אותנו? נכון , זה מעצבן "להתקע" מאחורי רוכב איטי , אבל הסכנה לנהג הרכב היא לאחר ב3-4 דקות. אני אישית נמנעתי מלעלות על כבישים מהירים עם קטנוע 125 כי זה מרגיש רע. אבל - רוכב איטי יסכן רק את עצמו. רוכב מזגזג - אולי מסכן את הסביבה כי נהגים עשויים להבהל. רוכב שלא שומר על קו - מסכן את הסביבה. אמנם התרגלנו לדקלם ש"תמיד לנוע יותר מהר מהתנועה" , אבל זה לא אומר שרוכב איטי יותר דמו מותר! (ולגבי לחבוט בך - אם אתה גם מחזיר , אני מוותר
)
 

C O L T

New member
בסך הכל אין לי בעיה עם איטי

רוכב על קאסטום, להזכירך, איטי איז מאי מידל ניים! אבל יש איטי ויש איטי. הבעיה נוצרת כאשר חוסר היציבות וחוסר הכח\מהירות משתלבים עם עודף אומץ\טיפשות. לא פעם בשעות המהירות של איילון רואה אני את אלה על הקטנועים הקטנים מתנדנדים כעלה נידף ברוח, מחליפים נתיבים בצורה בלתי רצונית כאשר שואבת אותם משאית חולפת ועומדים ליפול כאשר גלגליהם הקטנים פוגשים את הבאמפים והסדקים של הכביש. אני תופס מרחק, לעיתים ע"י הורדת מהירות אפילו, לעיתים ע"י פתיחת מצערת, הכל רק לחמוק מהם, כמו שאני מתרחק מנהגי מוניות, משאיות, נשים זקנות קטנות שלא נראות מעל הדשבורד וארסים צעירים במוד "שופוני". קטנוע כזה שיפול יגרור תגובת שרשרת לא נעימה, זה ברור. הוא מופיע ברשימת הסכנות, כדאי לכולם לעשות רשימה כזאת. כל מקרה לגופו, פעם הגישה של להיות מהיר מהתנועה נכונה, פעם לא, אבל ברור בכל מקרה שאסור להיות הפרעה לתנועה, גם רייסר מזגזג השולח את הנהגת המבוהלת לרוחב כמה נתיבים מעורר את הצד הרע שלי. אף אחד לא מוגדר אצלי כדמו מותר (טוב, אולי נהגי מוניות, גם לא כולם) אבל זה שעולה על הכביש ומכל סיבה שהיא מסכן אחרים, במיוחד אם הוא עובר על החוק, ועוד יותר אם מסכן אותי אישית, שיהיה מוכן לשלם על מעשיו. בדיוק כפי שאני תמיד מוכן לשלם על העדר המיגון, גם אם זה לא מסכן אחרים.
 
לא חוקי לרכב עם 50 סמ"ק באיילון

למיטב ידיעתי, הסיבה לאיסור נסיעה לקטנועים מעל ל 50 סמ"ק באיילון (או כל דרך מהירה לצורך העיניין) היא שקטנוע 50 סמ"ק מוגדר כאופניים עם מנוע עזר או משהוא בסגנון ולכן אסור לו לעבור את ה 50 קמ"ש ללא קשר למהירות המותרת בכביש, אפילו הוא ראנר 50 טורבו גבר גבר שיכול לנסוע 180. רק לידיעה, בדרך מהירה יש לסוע במהירות מינימלית של 60 או 70 קמ"ש אשר אינה מותרת לקטנוע 50 סמ"ק (כן כן יש מהירות מינימלית) קטנועי 125 או אפילו 70(יש גם כאלה ואפילו נמכרו בארץ) ווספות למיניהם הינם כלי רכב לכול דבר ועניין ומותר להם לנוע במהירות החוקית בקטע הכביש הנדון. ד.א. לגבי הווספות שהזכרת, ווספה PX200 עוקפת את הראנר 50 בכל מצב ובכל מזג אוויר, בדוק
 

dptnl

New member
אני חושב שעברתי את הגיל ../images/Emo13.gif

אם תסתכל בכרטיס שלי, תראה שכבר עברתי את הגיל של "ראנר 50 טורבו אחש'לו גיבור סוגרת 180 גבר-גבר" אני עוד מעט בן 20, ותאמין לי שאני ממש לא חושב שהכלי הזה "טייסת", (מלשון נקבה, מה שמאפיין הרבה רוכבים צעירים ונלהבים שעוד לא עשו בגרות בלשון) אני מחזיק את הכלי בשל בעיות תקציב בלבד, ותמורה ביחס לשקל שהוא נותן לי בשלב זה. עם זאת, ה50 סמ"ק המודרנים, בשל הטכנולוגיה, כבר מזמן לא "אופניים עם מנוע עזר". נסה להשוות את הראנר\ספידפייט\ארוקס לדיאלים\פוקס לדוגמה, ותבין לבד. 50 סמ"ק אכן מוגדר כאופניים עם כלי עזר, רק שהתקופה בה נכתבו החוקים הייתה לפני שהרבה רוכבים פה היו בתכנון, וכך זה נשאר. אגב, הביצועים של רוב ה125ים מרובעי הפעימות, כמעט וזהים לגמרי ל50 סמ"ק דו"פ "ספורטיבי" מקורר מים,רק שתדע. העובדה שאני "עובר על החוק" לא מטרידה אותי, משום שאני עובר על החוק שאני עוצר אחרי פס העצירה (שלא יעיפו אותי בירוק), אני עובר ברמזורי חיישנים באדום (במקומות שאף רכב לא מגיע "לחלץ" אותי בשעות הלילה, ונמאס לי לחכות שם כמה דקות, ואני גם עובר בין מכוניות בפקקים, גם שהתנועה לא עומדת. ואתה יודע מה? ביום שיהיה לי כלי ספורטיבי, אני לא חושב שאוכל לשייט במהירות חוקית, שזו מגיעה ישר בהילוך שני\שלישי "ווספה px200 לוקחת 50 סמ"ק בכל מצב ובכל מזג אוויר" , יכול להיות, זה ממש לא נראה לי אטרקציה "רייסים" שכאלה, שכן בזמן הרייס, הסבתות באוסטין שמאחורינו יתחילו לצפצף שאנחנו חוסמים להן את הכביש
 

אהוד א1

New member
../images/Emo124.gifרוני הארנב!

תזכיר לי בבקשה אילו קטנועי 70 סמ"ק נמכרו בארץ.
 
פיל ביג 70 סמ"ק

אשר עבדך הנאמן רכב עליו עת היה סטודנט ועבד כשליח/ מחסנאי/ אקליסט אצל יבואן חלקי חילוף למכוניות. לא זכור לי שהוא נסע משמעותית יותר טוב מדגם ה 50 שגם עליו יצא לי לרכב (אולי 10 קמ"שים יותר מהר) ד.א. לרבים מדגמי ה 50 המוכרים יש אח בנפח 70 סמ"ק (אולי 75 אני לא זוכר), רק לציין כמה: טיפון, ויוה סיטי ועוד רבים וטובים שקצרה היריעה מלפרט.
 
במחשבה שניה אולי הוא היה 90 סמ"ק?

ותודה ל F650 על רענון הזכרון. בכל אופן המסר היה שקימים גם כלים לא בנפח 125 אשר ניתן להגדירם כאופנוע על פי החוק והמדרגה הינה 50 סמ"ק. מבחינה זו אין קשר לדגם הקטנוע אלא לנפח המנוע.
 
למעלה