841 ז"ל, באתר אגד יש את החוברת של השינויים

מצב
הנושא נעול.
חבל אם יפוצל.

פיצול שכבר התבקש מזמן
940 960 נותנים את השירות הישיר.
ובהחלט אין סיבה ש947 יעשה את כל המסלול
חבל אם יפוצל.
במיוחד בפיצול שמוצע. אם כבר לפצל אז בצומת רעננה או בפתח תקווה ולא בנתניה. באופן אישי, אבא שלי נוסע מדי יום מחיפה לרעננה ב 947 והוא לא היחיד.
 

אורי404

New member
כנראה בגלל הצפיפות בצומת רעננה

חבל אם יפוצל.
במיוחד בפיצול שמוצע. אם כבר לפצל אז בצומת רעננה או בפתח תקווה ולא בנתניה. באופן אישי, אבא שלי נוסע מדי יום מחיפה לרעננה ב 947 והוא לא היחיד.
כנראה בגלל הצפיפות בצומת רעננה
אכן הכי הגיוני היה לפצל את הקו בצומת רעננה. אבל המסוף כל כך רעוע וצפוף. כנראה אין כוונה לשדרג אותו בשנים הקרובות ואולי בגלל זה, תחנת המעבר עליה מדברים, תהיה בנתניה.

סיבה אחרת היא אולי תפעול של "אגד". בין הנסיעות של קו 947 מתפעל סניף נתניה - סניף שפעילותו מתדלדלת, כולל עם המעבר לאחרונה של קווים 627 ו-64X מ"אגד" ל"קווים". אם המעבר יהיה בצומת רעננה, הנסיעה מ/לחניון נתניה תהיה ארוכה במקצת (סדר גודל של כ-20 דקות) לצומת רעננה, במקום כ-5 דקות לתחנה המרכזית בנתניה.
אני יותר מקווה לחשוב, שהאפשרות הראשונה היא השיקול. במידה וזה כך, מתבקש רענון מסוף צומת רעננה, גם ללא קשר לפיצול 947.
 
תחנת מעבר בנתניה לא תהיה אפקטיבית

כנראה בגלל הצפיפות בצומת רעננה
אכן הכי הגיוני היה לפצל את הקו בצומת רעננה. אבל המסוף כל כך רעוע וצפוף. כנראה אין כוונה לשדרג אותו בשנים הקרובות ואולי בגלל זה, תחנת המעבר עליה מדברים, תהיה בנתניה.

סיבה אחרת היא אולי תפעול של "אגד". בין הנסיעות של קו 947 מתפעל סניף נתניה - סניף שפעילותו מתדלדלת, כולל עם המעבר לאחרונה של קווים 627 ו-64X מ"אגד" ל"קווים". אם המעבר יהיה בצומת רעננה, הנסיעה מ/לחניון נתניה תהיה ארוכה במקצת (סדר גודל של כ-20 דקות) לצומת רעננה, במקום כ-5 דקות לתחנה המרכזית בנתניה.
אני יותר מקווה לחשוב, שהאפשרות הראשונה היא השיקול. במידה וזה כך, מתבקש רענון מסוף צומת רעננה, גם ללא קשר לפיצול 947.
תחנת מעבר בנתניה לא תהיה אפקטיבית
כי מעבר בין 950 הירושלמי לקו נתניה-חיפה עבור נוסעים מגוש דן ומהשרון הדרומי הוא לא יעיל.
אם תחנת המעבר היא בנתניה חובה לאפשר מעבר חופשי מ-641 לקו נתניה-חיפה וזה לא ייעשה כי משרד התחבורה, אגד וקווים לא ישברו לעצמם את הראש לטובת הנוסעים.
בקווים אין כרטיסיות, אגד לא אוהבת ערך צבור. איך הם יצליחו ביחד ליצור כרטיסי המשך מורכבים שאמורים לכלול לא המשך אחד, אלא שניים (המשך גם לנסיעה עירונית בחיפה) וכרטיסיות שתי נסיעות עם המשך כפול? זה מורכב ומסובך מדי בשבילם...
אם המעבר בצומת רעננה, אז יש את קווי 5XX של אגד שיכולים לשמש בין צומת רעננה למקומות דרומיים יותר, אבל משרד התחבורה ואגד מעדיפים את הנוחיות שלהם. הנוסעים הם בעדיפות עשירית.
נתניה תהיה תחנת מעבר תיאורית בלבד. האם איזשהו נוסע בצומת ירקון, הוד השרון, צומת רעננה, רעננה צפון, הדרים, דרור, בית ליד שיראה את 641 (שבו אפשר לשלם גם עם ערך צבור) מגיע, ימתין ל-950 הירושלמי? המעבר הזה הוא כסת"ח ולא יותר מכך.
 
הכוונה כמובן למעבר חופשי שלא יהיה אפקטיבי

תחנת מעבר בנתניה לא תהיה אפקטיבית
כי מעבר בין 950 הירושלמי לקו נתניה-חיפה עבור נוסעים מגוש דן ומהשרון הדרומי הוא לא יעיל.
אם תחנת המעבר היא בנתניה חובה לאפשר מעבר חופשי מ-641 לקו נתניה-חיפה וזה לא ייעשה כי משרד התחבורה, אגד וקווים לא ישברו לעצמם את הראש לטובת הנוסעים.
בקווים אין כרטיסיות, אגד לא אוהבת ערך צבור. איך הם יצליחו ביחד ליצור כרטיסי המשך מורכבים שאמורים לכלול לא המשך אחד, אלא שניים (המשך גם לנסיעה עירונית בחיפה) וכרטיסיות שתי נסיעות עם המשך כפול? זה מורכב ומסובך מדי בשבילם...
אם המעבר בצומת רעננה, אז יש את קווי 5XX של אגד שיכולים לשמש בין צומת רעננה למקומות דרומיים יותר, אבל משרד התחבורה ואגד מעדיפים את הנוחיות שלהם. הנוסעים הם בעדיפות עשירית.
נתניה תהיה תחנת מעבר תיאורית בלבד. האם איזשהו נוסע בצומת ירקון, הוד השרון, צומת רעננה, רעננה צפון, הדרים, דרור, בית ליד שיראה את 641 (שבו אפשר לשלם גם עם ערך צבור) מגיע, ימתין ל-950 הירושלמי? המעבר הזה הוא כסת"ח ולא יותר מכך.
הכוונה כמובן למעבר חופשי שלא יהיה אפקטיבי
 

אורי404

New member
נראה האם בכלל זה ייצא לפועל

תחנת מעבר בנתניה לא תהיה אפקטיבית
כי מעבר בין 950 הירושלמי לקו נתניה-חיפה עבור נוסעים מגוש דן ומהשרון הדרומי הוא לא יעיל.
אם תחנת המעבר היא בנתניה חובה לאפשר מעבר חופשי מ-641 לקו נתניה-חיפה וזה לא ייעשה כי משרד התחבורה, אגד וקווים לא ישברו לעצמם את הראש לטובת הנוסעים.
בקווים אין כרטיסיות, אגד לא אוהבת ערך צבור. איך הם יצליחו ביחד ליצור כרטיסי המשך מורכבים שאמורים לכלול לא המשך אחד, אלא שניים (המשך גם לנסיעה עירונית בחיפה) וכרטיסיות שתי נסיעות עם המשך כפול? זה מורכב ומסובך מדי בשבילם...
אם המעבר בצומת רעננה, אז יש את קווי 5XX של אגד שיכולים לשמש בין צומת רעננה למקומות דרומיים יותר, אבל משרד התחבורה ואגד מעדיפים את הנוחיות שלהם. הנוסעים הם בעדיפות עשירית.
נתניה תהיה תחנת מעבר תיאורית בלבד. האם איזשהו נוסע בצומת ירקון, הוד השרון, צומת רעננה, רעננה צפון, הדרים, דרור, בית ליד שיראה את 641 (שבו אפשר לשלם גם עם ערך צבור) מגיע, ימתין ל-950 הירושלמי? המעבר הזה הוא כסת"ח ולא יותר מכך.
נראה האם בכלל זה ייצא לפועל
לפני מספר שנים הייתה כוונה לקצר קווים שונים מכיוון חולון וראשון לציון למסוף 2000, במקום שימשיכו לכיוון רמת אביב. לבסוף זה לא נעשה ובהמשך הייתה הרפורמה בגוש דן.

אני מסכים איתך, שתחנת המעבר בנתניה לא תהיה אפקטיבית. אבל ניסיתי להעלות השערות מדוע, מצאו לנכון נתניה ולא רעננה, למשל. כאמור נקווה, שיחשבו יותר לעומק ושבסופו של דבר יגיע הפתרון המתאים.
 

olli3

New member
מנהל
מדובר בקודי נסיעה גבוהים בהם גם ככה אין ערך

תחנת מעבר בנתניה לא תהיה אפקטיבית
כי מעבר בין 950 הירושלמי לקו נתניה-חיפה עבור נוסעים מגוש דן ומהשרון הדרומי הוא לא יעיל.
אם תחנת המעבר היא בנתניה חובה לאפשר מעבר חופשי מ-641 לקו נתניה-חיפה וזה לא ייעשה כי משרד התחבורה, אגד וקווים לא ישברו לעצמם את הראש לטובת הנוסעים.
בקווים אין כרטיסיות, אגד לא אוהבת ערך צבור. איך הם יצליחו ביחד ליצור כרטיסי המשך מורכבים שאמורים לכלול לא המשך אחד, אלא שניים (המשך גם לנסיעה עירונית בחיפה) וכרטיסיות שתי נסיעות עם המשך כפול? זה מורכב ומסובך מדי בשבילם...
אם המעבר בצומת רעננה, אז יש את קווי 5XX של אגד שיכולים לשמש בין צומת רעננה למקומות דרומיים יותר, אבל משרד התחבורה ואגד מעדיפים את הנוחיות שלהם. הנוסעים הם בעדיפות עשירית.
נתניה תהיה תחנת מעבר תיאורית בלבד. האם איזשהו נוסע בצומת ירקון, הוד השרון, צומת רעננה, רעננה צפון, הדרים, דרור, בית ליד שיראה את 641 (שבו אפשר לשלם גם עם ערך צבור) מגיע, ימתין ל-950 הירושלמי? המעבר הזה הוא כסת"ח ולא יותר מכך.
מדובר בקודי נסיעה גבוהים בהם גם ככה אין ערך
צבור אלא כרטיסיית שתי נסיעות.

לגבי כל השאר, אין לי מה להוסיף.
 
ב-641 אין כרטיסיית שתי נסיעות ואפשר לשלם בערך

מדובר בקודי נסיעה גבוהים בהם גם ככה אין ערך
צבור אלא כרטיסיית שתי נסיעות.

לגבי כל השאר, אין לי מה להוסיף.
ב-641 אין כרטיסיית שתי נסיעות ואפשר לשלם בערך
צבור גם על נסיעות בין נתניה לתל אביב.
הקוד הכי יקר ב-641 הוא קוד 8 (15 ש"ח).
אמנם אין מעברים חופשיים, אבל בהחלט יש תשלום בערך צבור.
אין בקווי נתניה של קווים כרטיסיית שתי נסיעות.
 
לגבי הפיצול של 947 מתעוררת שאלה נוספת:

פיצול שכבר התבקש מזמן
940 960 נותנים את השירות הישיר.
ובהחלט אין סיבה ש947 יעשה את כל המסלול
לגבי הפיצול של 947 מתעוררת שאלה נוספת:
כיום כרטיס נסיעה לחיפה מכל תחנה של 947 כולל נסיעת המשך עירונית בתוך חיפה.
האם לאחר פיצול הקו הכרטיס יכלול שתי נסיעות המשך במקרה של תחילת נסיעה בתחנה דרומית לתחנה המרכזית של נתניה? האם תהיה גם נסיעת המשך לנתניה וגם נסיעת המשך בתוך חיפה?
 

אורי404

New member
לגבי נסיעת המשך בתוך חיפה

לגבי הפיצול של 947 מתעוררת שאלה נוספת:
כיום כרטיס נסיעה לחיפה מכל תחנה של 947 כולל נסיעת המשך עירונית בתוך חיפה.
האם לאחר פיצול הקו הכרטיס יכלול שתי נסיעות המשך במקרה של תחילת נסיעה בתחנה דרומית לתחנה המרכזית של נתניה? האם תהיה גם נסיעת המשך לנתניה וגם נסיעת המשך בתוך חיפה?
לגבי נסיעת המשך בתוך חיפה
אני חושב, שזה רלוונטי בקווי "אגד". לא ב"מטרונית". בעבר היה ניתן להמשיך בקו 103.
במובן מסויים קו 1 של ה"מטרונית" החליף את 103 ואינני בטוח, האם יש נסיעות המשך בין קווי "אגד" מחוץ לחיפה ול"מטרונית".
 

olli3

New member
מנהל
כרטיסי ההמשך באים לפצות על שירות שבוטל.

לגבי נסיעת המשך בתוך חיפה
אני חושב, שזה רלוונטי בקווי "אגד". לא ב"מטרונית". בעבר היה ניתן להמשיך בקו 103.
במובן מסויים קו 1 של ה"מטרונית" החליף את 103 ואינני בטוח, האם יש נסיעות המשך בין קווי "אגד" מחוץ לחיפה ול"מטרונית".
כרטיסי ההמשך באים לפצות על שירות שבוטל.
סגרו את בת גלים - מפצים עם כרטיסיות המשך.

העבירו את טיסות החוץ מטרמינל 1 לטרמינל 3 והאוטובוסים לא נכנסים יותר לטרמינל 3? יצרו את קו 5 וביצעו כרטיס המשך בין קווי אגד אליו ואז העבירו את 475 לויאולה ואח"כ לקווים והכרטיס המשך נשאר רק בעבור 244/249/943/947/950

פתחו את קו 431 ולכן הורידו תדירות מקו 433. קו 431 לא מגיע למרכזית הישנה בראשל"צ שאליה יש ביקוש הרבה יותר גבוה מאשר למרכזית החדשה (והטפשית שלא מרכזת שום דבר) ולכן הוסיפו רק לקו 431 כרטיס המשך בראשל"צ.

וכך זה בעוד ועוד מקומות ברחבי הארץ... רק שהכרטיס המשך הזה נהרס ברגע שהקו מוצא מאגד למפעילה אחרת.
 
ולכן, מכיוון ש-641 הוצא מאגד עוד לפני החלת

כרטיסי ההמשך באים לפצות על שירות שבוטל.
סגרו את בת גלים - מפצים עם כרטיסיות המשך.

העבירו את טיסות החוץ מטרמינל 1 לטרמינל 3 והאוטובוסים לא נכנסים יותר לטרמינל 3? יצרו את קו 5 וביצעו כרטיס המשך בין קווי אגד אליו ואז העבירו את 475 לויאולה ואח"כ לקווים והכרטיס המשך נשאר רק בעבור 244/249/943/947/950

פתחו את קו 431 ולכן הורידו תדירות מקו 433. קו 431 לא מגיע למרכזית הישנה בראשל"צ שאליה יש ביקוש הרבה יותר גבוה מאשר למרכזית החדשה (והטפשית שלא מרכזת שום דבר) ולכן הוסיפו רק לקו 431 כרטיס המשך בראשל"צ.

וכך זה בעוד ועוד מקומות ברחבי הארץ... רק שהכרטיס המשך הזה נהרס ברגע שהקו מוצא מאגד למפעילה אחרת.
ולכן, מכיוון ש-641 הוצא מאגד עוד לפני החלת
כרטיס ההמשך "המפצה" על פיצול 947, כרטיס ההמשך הזה הוא פיקציה וכסת"ח עוד לפני שהוחל.
 
גם אם זה לא רלוונטי במטרונית, זה עדיין

לגבי נסיעת המשך בתוך חיפה
אני חושב, שזה רלוונטי בקווי "אגד". לא ב"מטרונית". בעבר היה ניתן להמשיך בקו 103.
במובן מסויים קו 1 של ה"מטרונית" החליף את 103 ואינני בטוח, האם יש נסיעות המשך בין קווי "אגד" מחוץ לחיפה ול"מטרונית".
גם אם זה לא רלוונטי במטרונית, זה עדיין
רלוונטי בהרבה מאוד קווים של אגד היוצאים ממרכזית חוף הכרמל לרחבי חיפה ומגיעים למרכזית חוף הכרמל מרחבי חיפה (3, 29, 43, 45, 46, 47, 49, 101, 112, 115, 123, 132, 133, 146).
ואגב, זה מה שמופיע באתר דן בצפון:
"
קיימים גם חוזים משותפים למטרונית ולמפעילי תחבורה ציבורית אחרים:
מה זה חוזה משותף? חוזה משותף הוא חוזה שמוכר ומכובד על ידי מספר מפעילים. החוזים המשותפים למטרונית ולמפעילי תחבורה ציבורית אחרים, הם חוזי נסיעה בין-עירונית ולמעשה מאפשרים לבצע את נסיעת ההמשך – במטרונית.
היכן רוכשים חוזה משותף? חוזי נסיעה בין-עירוניים אלה, נרכשים אצל מפעילי התחבורה הציבורית הבין-עירונית בלבד, ולא בעמדות הרכישה והטעינה שברציפי המטרונית. רכישת חוזה נסיעה בין-עירוני (אצל המפעיל הבין-עירוני), יכולה להיות בצורת כרטיס נייר או טעינה לרב-קו.
איך מנצלים את נסיעת ההמשך? נסיעת המשך מיוחסת תמיד לנסיעה בין-עירונית. לכן, אם נסיעת ההמשך מתבצעת (על פי בחירת הנוסע) לפני קטע הנסיעה הבין-עירוני, היא כרוכה ב"ניקוב" – כלומר שימוש – של חוזה הנסיעה הבין-עירוני. גם אם הנוסע בוחר לנצל את נסיעת ההמשך אחרי קטע הנסיעה הבין-עירוני, היא כמובן כרוכה ב"ניקוב". כלומר, הזכות לנסיעת המשך מקנה אפשרות לעלייה בודדת (לא נסיעת אזור מעבר ל- 90 דקות) למטרונית או אוטובוס בתוך אזור חיפה בלבד, לפני או אחרי הנסיעה הבין עירונית בכל מקרה, זכות זו מוקנית רק לגבי חוזים שנטענו לרב-קו.
שימו לב – קטע הנסיעה הבין-עירוני ונסיעת ההמשך חייבים להתבצע באותו היום.
"

אז לפחות באופן פורמלי - נסיעת המשך ללא תשלום אמורה לחול גם במטרונית.
 

olli3

New member
מנהל
כתבה מהמקומות כלבו - חיפה

841 ז"ל, באתר אגד יש את החוברת של השינויים


החל מ 4.4
כתבה מהמקומות כלבו - חיפה
שימו לב, בצד ימין למעלה ניתן לבחור את העמוד הרלוונטי. העמוד הרלוונטי הוא עמוד 26.
 
לדעתי השינוי המשמעותי ביותר הוא בקו 111

כתבה מהמקומות כלבו - חיפה
שימו לב, בצד ימין למעלה ניתן לבחור את העמוד הרלוונטי. העמוד הרלוונטי הוא עמוד 26.
לדעתי השינוי המשמעותי ביותר הוא בקו 111
שהמסלול המוארך שלו אפילו מתאים לשמש כקו רביעי של מערכת המטרונית.
גם התוכניות לאיצטדיון סמי עופר מעניינות.
 
וואו, כשכבר חשבתי שנגמרו השיפורים בנשר.

לדעתי השינוי המשמעותי ביותר הוא בקו 111
שהמסלול המוארך שלו אפילו מתאים לשמש כקו רביעי של מערכת המטרונית.
גם התוכניות לאיצטדיון סמי עופר מעניינות.
וואו, כשכבר חשבתי שנגמרו השיפורים בנשר.
 
בהחלט. הפעימה הזאת נראית טובה ונכונה.

אפשר לבקר את יפה נוף, אבל היא מכניסה בכיס
הקטן את נתיבי איילון + נת"ע + העיריוות בגוש-דן ביחד.
בהחלט. הפעימה הזאת נראית טובה ונכונה.
רוב השינויים נראים הגיונייים ונובעים מצורך תחבורתי, ולא מצורך תפעולי כמו כל פעימות התיקון למיניהן בגוש דן.
 
השינויים כדי לתת בלעדיות למטרונית!

לדעתי השינוי המשמעותי ביותר הוא בקו 111
שהמסלול המוארך שלו אפילו מתאים לשמש כקו רביעי של מערכת המטרונית.
גם התוכניות לאיצטדיון סמי עופר מעניינות.
השינויים כדי לתת בלעדיות למטרונית!
בדרך העצמאות זכיה מן ההפקר.
בדרך ההגנה ע"י שינוי מסלול קו 115 דרך רמת הנשיא.
הקו היחידי שיסע בדרך ההגנה בקטע בין צומת מת"ם ועד מחלף אלנבי הוא קו 111.
 
אפשר להסתכל בשלילה על השינוי של קו 115 ולראות

השינויים כדי לתת בלעדיות למטרונית!
בדרך העצמאות זכיה מן ההפקר.
בדרך ההגנה ע"י שינוי מסלול קו 115 דרך רמת הנשיא.
הקו היחידי שיסע בדרך ההגנה בקטע בין צומת מת"ם ועד מחלף אלנבי הוא קו 111.
אפשר להסתכל בשלילה על השינוי של קו 115 ולראות
את הסיבה כבלעדיות למטרונית ואפשר להסתכל גם בחיוב ולראות את הסיבה כמתן שירות לשכונה חדשה בחיפה.
בדרך העצמאות אין בלעדיות למטרונית, יש עוד קווים שממשיכים ליסוע בה.
בקווים שבהם דרך העצמאות הייתה זנב מיותר, הגיוני לקצוץ את הקטע של דרך העצמאות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה