8 שנים דחוסות אל תוך 3 שקיות

isola bella

New member
תודה על התייחסותך


ובפרט על החיזוק לגבי היעילות של EMDR
אחד הדברים שאני מתכוננת לומר למטפל שלי זה 'אני יודעת שאתה לא קוסם:) אבל איך ה EMDR יוכל לעזור לי כשכל פעם אחשוש שאני 'מפשלת' בעבודה החדשה וש-אוטוטו 'פיטורים' באופק אני רואה את העו"ש מתרוקן במהירות מבהילה וזה מאד מפחיד אותי כי אין לי גב כלכלי..'
איך אני עובדת על עצמי בפני מחשבות (רעות) שכאלו (אם חו"ח איכשל=אפוטר=אין לי גב כלכלי=אני עשויה אהיה להיכנס ללחץ כלכלי סלש מצוקה כלכלית בנוסף בהדגשה ללחץ הרגשי המובן שעוברים אם/כש 'נכשלים' במקום עבודה חדש..
יש אנשים שלא מתרגשים ממינוס, אני כן, מאד, בחיים שלי לא הייתי במינוס
(להוציא פעמיים בחיים שלי מינוסים מתוכננים ובשניהם כשזה קרה עבדתי..,פעם אחת הלוויתי כסף להורים שלי שייקנו רהיטים לבית, פעם2 רצתי לתת צ'ק 10,000 שח כדי לשריין לעצמי את קניית הדירה שלי בה אני גרה לא רציתי 'לאבד' אותה לטובת מתעניינים אחרים:)
אני יודעת שיש אנשים במצב כלכלי הרבה יותר דחוק קשה רע ממני א-ב-ל תמיד אפשר למצוא 'מישהו יותר מסכן' על מנת לנופף בו מול הפרצוף שלי 'איזולה תתעשתי מצבך לא הכי גרוע יש יותר מסכנים מימך'..
זהו ש'נפנוף' כזה ממש לא יעזור לי
הכי יעזור לי עצה/עצות פרקטיות איך להתמודד עם הלחץ הזה
(וכן אעפ"י שאני מנסה להיות הכי מחושבת תמיד יש קמצוץ סיכוי שדברים לא ילכו כפי שאני מייחלת שילכו)
&nbsp
שוב תודה על התייחסותך
איזולה בלה

&nbsp
 
טיפול EMDR בחרדת כשלון

שלום לך איזולה

נפלא לקרוא את צעדיך השקולים, אחד אחרי השני.
מאוד שמחה לשמוע שהפסיכולוג אותו את מכירה ומוקירה, מכיר גם EMDR והציע לך טיפול בחרדת הכשלון.
אכן EMDR הוא טיפול יעיל מאוד. איננו קסם אלא עבודה נכונה, יסודית, ו-מהירה.
באמצעות EMDR אפשר לעבוד על תסריט הכשלון שלך מלפני 8 שנים, ולגלות שבעצם מה שקרה שם איננו כל כך נורא כפי שזה נתפס ונזכר אצלך. סביר להניח שתגלי שפיטרו אותך מסיבה כזו או אחרת, ולא כי את כזו או אחרת.
ואפשר גם לעבוד כפי שכתבה nate על התסריט הגרוע ביותר: אם לא תצליחי בעבודה זו ותפוטרי. כשעובדים על התסריט הגרוע הזה באמצעות EMDR, מגלים שהוא לא כל כך מפחיד כמו שזה נראה כרגע, ואפשר להתמודד בהצלחה גם עם האפשרות הזו.
התסריט הופך ממפחיד ומאיים, ללא נעים בלבד.

ב-ה-צ-ל-ח-ה!!!
 

isola bella

New member
צודקת לגמרי


'אולי מתאים גם לחשוב על מה שיכול לקרות לי במידה ויתרחש הגרוע מכל
אפוטר גם מעבודה חדשה זו..איך אסתדר? אולי באמצעות עבודה זמנית שתאריך לי את אורך הנשימה הכלכלי בזמן שאני אחפש את העבודה האמיתית הבאה..במקרה שלי בתחום של חשבות שכר פרופר'
&nbsp
הפחד הכי עמוק שלי זה לא להיות נאלצת בחיים לחזור ולו זמנית לשירות לקוחות..
&nbsp
שוב תודה גם לך על התייחסותך
&nbsp
בברכה
איזולה בלה
 

isola bella

New member
נ.ב. לגבי אקסל


אני מתקדמת לאט אבל בטוח
אחי התאום הציע לי לא להעמיס על עצמי יותר מדי
וזה נכון בפרט למחשבופובית שכמותי:)
כשסיפרתי לידיד שלי ר' שנוסע איתי בבקרים (הוא עובד במשהו אחר גרוב למקום עבודה שלי) שאני מחשבופובית הוא צחק 'מאיפה הבאת לי את זה?:)'
'את עובדת עם מחשבה נותנת תמיכה תפעולית וגם טכנית..*את* מחשבופובית'?:)
כן אני גם טיפה'לה טכנופובית (או למצער 'נרתעת' מגאטגאטים שונים, גם לכן לקח לי הרבה מאד זמן להתיידד עם ה WAZE רמז הייתי צריכה כמעט לפספס טיול של מכון אבשלום כי טעיתי בדרך ולא הפעלתי וייז וכמעט שכמעט פספסתי את הסיור ההוא:)
&nbsp
אז לגבי אקסל התשובה שלי BABY STEPS :)
&nbsp
&nbsp
 

isola bella

New member
תודה רבה תמר על התייחסותך ל emdr

ועל יתר הדברים שכתבת לי
&nbsp
בברכה
איזולה בלה
&nbsp
 

isola bella

New member
8 שנים דחוסות אל תוך 3 שקיות

זה מה שאחי התאום המחונן הרגיש (בעל אייקיו 150/155 + 'טונה' של רגישות..הוא האדם היחיד שאני מכירה שהוא רגיש יותר ממני ואני מ-א-דדד ר-ג-י-ש-ההה :) אמר לי היום כששלחתי לו
ב SMARTPHONE תמונות של השולחן שלי בעבודה מסודר ונקי ושל 3 שקיות החומר המקצועי שמיינתי ולקחתי (ב2 'נגלות' הביתה שלשום והיום :)
אחי כל כך היטיב לקלוע לתחושתי

בשעתיים עבודה מאומצות (מ 8:00 - 10:00) כשבמקביל אני גם עונה לשיחות עם לקוחות (10 במספר:) מצאתי את עצמי אורזת וממיינת מה לקחת הביתה ומה לשלוח לגריסה..,

תמר המשכתי בעצתך החכמה ואתמול יזמתי שיחה גם עם המנכ"ל שלי (החלטתי כמו אצל המנהלת שלי עמה שוחחתי שבוע שעבר כשחזרה המחופש שלה, והייתה לי עמה שיחה מאד טובה שבסיומה היא שאלה אותי בהפתעה 'אפשר לנשק אותך':) כמובן שהסכמתי:)) החלטתי לא להתעסק בשאלה 'למה לא פנו אלי? למה לא יזמו עמי שיחה?..' אתמול ניגשתי אליו (בעצת המנהלת שלי) דפקתי על דלתו באדיבות ושאלתי בחיוך מתי יהיה פנוי לשוחח עמי כי אני רוצה להחליף עמו מס' מילים אישיות..,כעבור שעה קרא לי לחדר שלו.
סגרתי את הדלת. פתחתי את השיחה (כמו עם רייצ'ל המנהלת שלי) בהתנצלות שלא פניתי אליו ישירות (גם לו הסברתי מה שהסברתי לרייצ'ל שלא רציתי לעקוף סמכויות וכו' לכן פניתי ראשית אל מייקל הסגן של רייצ'ל), המשכתי ב 'אני מתרגשת לעמוד כאן מולך ואני רוצה להודות מכל לב על ה 8 שנים שעבדתי כאן + על איקס וואי זד...', המשכתי בהסבר מדוע אני עוזבת
(תחושה מוחלטת של שחיקה ומיצוי בעבודה הנוכחית, נסיעות ארוכות מתישות..כבר עכשיו אני 'מבלה' מדי יום באוטובוסים 2.5/3 שעות אז מה יהיה ככל שיתקדמו עם עבודות הרכבת הקלה במרכז אני אצטרך 'לבלות בדרכים 4 שעות יומיות למשל'
,וסיימתי כמובן בכך שהתפקיד החדש טומן לי פתח לקידום ..בדרישות המשרה נאמר במפורש שמי שיתקבל/תתקבל בעתיד יוביל את תחום השכר במשרד..),השיחה עברה ברוח מאד טובה, הוא איחל לי הצלחה בדרכי החדשה, אמרתי לו בחיוך 'אנו בעצם לא נפרדים כי אני עוברת לעבוד עם לקוח של החברה', וכששאלתי בסוף אם אוכל לקבל ממנו מכתב המלצה הוא ענה לי 'אני מאד אשמח לתת לך מכתב המלצה עשית עבודה יפה כל הכבוד' :) נפרדנו בלחיצת ידיים

היום הבאתי את ה'נגלה' ה2 של השקיות עם החומר המקצועי
מדוע עשיתי זאת כעת ולא חיכיתי ליום האחרון שלי 10/5/16
להלן הסיבות (והסדר רנדומלי)
* רציתי לנצל את ההזדמנות שכעת חול מועד פסח ויחסית אין עומס עבודה + האוטובוסים יחסית 'ידידותיים' ולא עמוסי אנשים + אין עומס מיוחד בדרכים, להגיע היום תוך שעה הביתה היה בשבילי וואווווו גדולללל בד"כ קרוב לשעתיים זה המצב אצלי כעת ואני מדברת כאן על חזור מהעבודה לבית תא-פת
אחרי פסח אנו צפויים לאימא של אטרף בעבודה

ראשית אנו ניכנס ל 1 עד 9 לחודש שזה הזמן הכי לחוץ בהרבה מקומות בהכנת משכורות, שנית אני חוזרת לאיכסה היומי הרגיל של התניידות באוטובוסים שזה אומר לא תמיד להצליח למצוא מקום ישיבה ו/או להידחס כמו סרדין עם עוד אנשים באוטובוסים ו/או "להתענג" על פקקים בחזרה ו..,..,..
* אני רוצה לנצל את הסופש הארוך של החג ה2
חמישי-שישי-שבת אני בבית כדי למיין שוב את החומר הרב שאספתי ולהחליט מה ממנו אני לוקחת בקלסר חדש לעבודה החדשה ומה אני משאירה בבית
* החומר הזה = נכס מקצועי אמיתי שלא יסולא בפז וחשוב לי להוציא ממנו את המירב (= על הדרך לענות מקצועית ככל יכולתי לציפיות במקום החדש שם נאמר לי על ידי אחד הבוסים החדשים שהעובדה שאני איזולה בלה מדריכת שכר בדימוס מגיעה אליהם אז 'מבחינה מקצועית אנו מכוסים' :)
* לחומר יש ערך רגשי רב בעיני
לפני כ 8 פלוס שנים כלקוחה לשעבר (עבדתי במשרד רו"ח ברמת גן כשנה וחצי בין מחצית2 של 2006 עד סוף 2007 )נשאתי עיני בהערכה מקצועית רבה אל עבר מדריכי בית התוכנה עמה שוחחתי כלקוחה (כשאני לא משערת אז שיבוא יום ואעבוד באותו בית תוכנה כמדריכה ועוד כל כך הרבה שנים:)
אז שאפתי ללמוד ככל יכולתי וניסיתי לחלוב מידע מהמדריכים
אז אני בוחרת לשבת על החומר בבית בחג ה2 של פסח ולתמצת אותו לזקק אותו ככה שהידע לא יילך לי לאיבוד אלא יסוכם יפה בקלסר מקצועי:)

שלשום התחלתי טיפול אצל א' פסיכילוג קליני טוב שטיפל בי (דרך הקופה בה אני חברה) לפני כ 8 שנים
אני אגיע אליו לטיפול פעם בשבועיים
אני לא יכולה להרשות לעצמי כלכלית להגיע אליו לטיפול מדי שבוע למרות שהוא ממש בסדר איתי ולוקח ממני 220 שח
(גם 2 פגישות 440 או 3 פגישות שזה 660 = כסף לא מועט עבורי במיוחד שאני כעת 'בין עבודות' ובאמתחתי סכום בעוש שמאור להספיק לי למס' חודשים מועט והיה ו שאני אפילו לא רוצה לבטא כאן בכתב
..,..,..)
ובכן המטפל שם לב כמה אני לחוצה מהמעבר ועוד יותר מהאופציה להיכשל (כתבתי כאן על ניסיון קליטה שלי בחברה גדולה לפני 8+ שנים שנכשל בין היתר בגלל שפמפמו לי כל הזמן 'אבל מבחני האינטילגינציה שלך הראו שיש לך יכולת למידה גבוהה' ..,..,..)
והציע לטפל בי אמצעות EMDR
'את כל הזמן מפחדת להיכשל' הוא אמר לי..מה שנכון נכון..

(אני רק אזכיר לו שאני מפחדת להיכשל לא רק בגלל שהניסיון הכושל שלי להיקלט באותה חברה גדולה - לפני שהגעתי למקום אותו אני כעת עוזבת אחרי 8 שנים - שבר אותי אלא גם בגלל שאין לי כל כך גב כלכלי מאחורי :)

אני שמחה לספר שחזרתי לעצמי פחות או יותר מבחינת יכולת לישון להתרכז בדברים ליהנות מדברים (בשבוע ה1 שעבר מאז שחיי השתנו בעקבות קבלתי למקום עבודה החדש התקשיתי לאכול לישון להתרכז מרוב לחץ והתרגשות..המטפל שלי הרגיע אותי כאן ש'זה טבעי' :)

היום האחרון שלי במקום הישן 10/5/16

אני כן 'מתחרפנת' קלות למחשבה שעד 10/5 יהיה עלי על בטוח לצלוח 10 ימים קשים בעבודה (בין 1 ל 9 + ה 10:)

אני כן מתכוננת לערוך מסיבת פרידה (מישל כבר העבירה לי את פרטי המקום ממנו הזמינה מאפים לחברה בעבודה :)

זהו עד לכאן
יצא לי עדכון מאד ארוך

(נ.ב. מעניין איך ארגיש בימים הראשונים במקום החדש ובמיוחד לקראת היום ה1 במקום החדש? האם אצליח לישון כמו שצריך? האם הבטן שוב תתהפך לי?:)

בברכת חג שמח
איזולה בלה


 
תהליכי למידה גם בפרידה

שלום לך איזולה בלה
את עושה תהליך מרשים מאד, באופן שאת מיישמת דברים שלמדת ושתואמים את שאיפותיך, בתהליכי הפרידה מאנשים בעבודה. מחמם את הלב לשמוע ששכשאת באה עם פתיחות ויוזמה מכל הלב- גם מגיבים אליך מעומק הלב ומגלים כלפיך חיבה והערכה רבה!
מרשים גם לראות איך את מתכוונת להשתמש בידע שאספת,
אני מתרשמת שאת עובדת בגישה של "ראש גדול": להסתכל על התמונה הרחבה, לקחת אחריות גם על דברים שאת רואה ואולי לא מראש הוגדרו לך כחובתך. כל מערכת תיהנה מעובדת כזו, וחשוב שגם את תרוויחי ותיהני מפירות עבודתך. נפלא שעשית את המהלך לחפש מקום מתגמל יותר שבו יש סיכוי להתפתחות, ואני מאמינה שתצליחי מאד .
אני מתרשמת שאת בערנות-יתר לסימנים מדאיגים במציאות, וכל סימן קל מייצר אצלך תסריטים רעים. זו יכולה להיות נטייה אישיותית (שיש לה יתרונות בהישרדות) ויכולה להיות גם נטייה שהוקצנה כתוצאה מאירועי חיים של פגיעות מצטברות, שיש בהן מרכיבים טראומטיים. זה נפלא שאת מפרגנת לעצמך כעת טיפול, ושמצאת מטפל מוערך שגם הולך לקראתך מבחינת התשלום.
הטיפול עשוי לעזור לך להרגיע את ערנות-היתר הזו, כך שתוכלי לעבור ביתר קלות את ההתרגשויות הטבעיות הכרוכות בפרידה ובהתחלה החדשה, ובשינויים משיגרת היומיום הכרוכים בהן. אני מאחלת לך הרבה הצלחה!
מה דעתך שתשמרי לך בימים הקרובים גם זמן לבילוי ומנוחה? ייתכן שמול ההתרגשות והדאגה מהלא ידוע שבעתיד- קל יותר להיות עסוקה בעבודת ניירת, וכמובן יש בה יתרונות, ובכל זאת- מצפה לך תקופה של עבודה מאומצת במקום הישן ואחריו בחדש- נראה לי כדאי שתקחי קצת זמן גם ל'מילוי מצברים" בנופש.
אם אני זוכרת נכון- תיארת לנו בעבר איך את יודעת ליהנות מפנאי גם ללא הוצאות כספיות גדולות, כך שתדעי לעשות זאת גם כעת.
בהצלחה רבה!
 

isola bella

New member
תודה רבה לך נעמי על התייחסותך


אכן יש לי נטייה אישיותית לדאגנות יתר, חרדת יתר, רגישות יתר וכו'
ואכן - ככה אני מרגישה - הכל מועצם בגלל שעברתי לא מעט דברים טראומתיים בחיים ביותר מתחום 1 ( עדות ראיה של תאונת צ.הבונים, תאונה בעצמי ממנה יצאתי תודה לאל ללא פגע פיזי אבל האוטו היה צריך את 'שירותי השגריר' אחרי מה שקרה בשום
אופן לא היה ניתן לנסוע בו , פגיעות מיניות, סיפור של עוקץ-פגיעה רגשית עמוקה ביותר)
ככה שבאמת ''רק חסר לי'' גם פגיעה כלכלית פוטנציאלית
&nbsp
לגבי הנאה מפנאי, אכן אתמול ויתרתי על אקסל לטובת סדרה + פרק בספר בו אני קוראת. היום אלך למכון כושר אחרי w
&nbsp
גם בחופש אשלב גם וגם - אני ממש לא מתכוננת 'לקבור' 3 ימים אך ורק במיון החומר ולימוד אקסל ..,
&nbsp
תודה רבה על כל מה שכתבת לי
מה שאת ותמר כותבות לי ומתייחסות אליו מאד מאד עוזר לי
 
למעלה