77% מהתיירים שמשתמשים בתח"צ מרוצים

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
אבל כמה מהתיירים לא נוסעים בתח"צ כי היא לא מונגשת להם?

77% מהתיירים שמשתמשים בתח"צ מרוצים
כך עולה מסקר של משרד התיירות.
קיראו כאן
אבל כמה מהתיירים לא נוסעים בתח"צ כי היא לא מונגשת להם?
אין שילוט ראוי באנגלית בתחנות (אם יש על הדגל, הוא בצד של הדגל שמוסתר ע"י גג התחנה, וזה לא עוזר לאף אחד), אין עמדת רב קו ומידע לתיירים בנתב"ג, אין תחבורה מנתב"ג לעיר בסופ"ש - זה מאוד לא מנגיש את העניין לתיירים
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אי קיום עמדת שירות כרטוס אלקטרוני מקומי בשדה תעופה ..

אבל כמה מהתיירים לא נוסעים בתח"צ כי היא לא מונגשת להם?
אין שילוט ראוי באנגלית בתחנות (אם יש על הדגל, הוא בצד של הדגל שמוסתר ע"י גג התחנה, וזה לא עוזר לאף אחד), אין עמדת רב קו ומידע לתיירים בנתב"ג, אין תחבורה מנתב"ג לעיר בסופ"ש - זה מאוד לא מנגיש את העניין לתיירים
אי קיום עמדת שירות כרטוס אלקטרוני מקומי בשדה תעופה ..
זה דבר די נפוץ, במוסקבה למשל גם אין בשדות התעופה עמדות שירות והנפקה (אפילו אוטומטים להנפקת כרטיס אנונימי) של כרטיס הטרויקה, למרות שבמידה והיא כבר קיימת אצלך (אם הנפקת כזו בביקור קודם בעיר, בקופות המטרו בתחומי העיר) אז גם בשדה תעופה אתה יכול בקופת רכבת האירואקספרס שנוסעת בין השדה לעיר לטעון על כרטיס שכבר קיים כל סכום ערך צבור ולשלם באמצעותה את הנסיעה
כמו פה בעצם, שאם כבר הנפקת רב-קו קודם, אז אתה יכול לטעונו במכונה האוטומטית של הרכבת, אך לא להנפיק (או אנונימי מנהג אוטובוס בקומה 2 בטרמינל 3)
&nbsp
הנפקה של כרטוס אלקטרוני בשדה תעופה עד כו ראיתי רק באיסטנבול, אבל לזה הייתי קורה יוצא דופן, כי אוטובוסי החבה-בוס (טרנספר מ/אל שדות התעופה) הם היחידים שלוקחים כרטוס נייר במזומן, חברות התחבורה הציבורית של מטרופולין איסטנבול (אוטובוסי IETT, מטרו, מעבורות בבוספור, מרמריי, חשמליות וכו') מקבלים כרטוס אלקטרוני דרך כרטיס האיסטנבולקארט בלבד, אין אפשרות לכרטיס נייר, יש לך כרטוס נייר ומזומן ללא שינוש באיסטנבולקארט רק אם אתה נוסע אל מחוץ למטרופולין מתחנה מרכזית (אוטוגר וכו') או תחנה רכבת TCDD
 

trilliane

Active member
מנהל
הנפקה של כרטיס אלקטרוני בשדה התעופה קיימת ב-CDG פריז

אי קיום עמדת שירות כרטוס אלקטרוני מקומי בשדה תעופה ..
זה דבר די נפוץ, במוסקבה למשל גם אין בשדות התעופה עמדות שירות והנפקה (אפילו אוטומטים להנפקת כרטיס אנונימי) של כרטיס הטרויקה, למרות שבמידה והיא כבר קיימת אצלך (אם הנפקת כזו בביקור קודם בעיר, בקופות המטרו בתחומי העיר) אז גם בשדה תעופה אתה יכול בקופת רכבת האירואקספרס שנוסעת בין השדה לעיר לטעון על כרטיס שכבר קיים כל סכום ערך צבור ולשלם באמצעותה את הנסיעה
כמו פה בעצם, שאם כבר הנפקת רב-קו קודם, אז אתה יכול לטעונו במכונה האוטומטית של הרכבת, אך לא להנפיק (או אנונימי מנהג אוטובוס בקומה 2 בטרמינל 3)
&nbsp
הנפקה של כרטוס אלקטרוני בשדה תעופה עד כו ראיתי רק באיסטנבול, אבל לזה הייתי קורה יוצא דופן, כי אוטובוסי החבה-בוס (טרנספר מ/אל שדות התעופה) הם היחידים שלוקחים כרטוס נייר במזומן, חברות התחבורה הציבורית של מטרופולין איסטנבול (אוטובוסי IETT, מטרו, מעבורות בבוספור, מרמריי, חשמליות וכו') מקבלים כרטוס אלקטרוני דרך כרטיס האיסטנבולקארט בלבד, אין אפשרות לכרטיס נייר, יש לך כרטוס נייר ומזומן ללא שינוש באיסטנבולקארט רק אם אתה נוסע אל מחוץ למטרופולין מתחנה מרכזית (אוטוגר וכו') או תחנה רכבת TCDD
הנפקה של כרטיס אלקטרוני בשדה התעופה קיימת ב-CDG פריז
בערים אחרות בעולם אין לי מושג כי לא יצא לי לנסוע ישירות משדה התעופה בתחבורה ציבורית.
 

Bus Nerd

Active member
קיימת גם בהית'רו

הנפקה של כרטיס אלקטרוני בשדה התעופה קיימת ב-CDG פריז
בערים אחרות בעולם אין לי מושג כי לא יצא לי לנסוע ישירות משדה התעופה בתחבורה ציבורית.
קיימת גם בהית'רו
בערים שבהן אין שירות לשדה התעופה ע"י התחבורה העירונית, אלא ע"י שאטלים פרטיים - אין עמדות הנפקה לכרטיסים חכמים. בערים שבהן כן יש שירות ע"י התחבורה העירונית, בד"כ יש.

כמו כן, בהרבה ערים ברחבי העולם ניתן לקנות כרטיס חכם לתח"צ בכל קיוסק. בישראל יש באופן יחסי מעט מאוד עמדות הנפקה, והעובדה שניתן לקנות כרטיס רב קו אנונימי אצל נהגי האוטובוס לא מאוד ידועה או מוכרת, בטח שלא לתיירים. וכמובן העובדה שכשקונים כרטיס אנונימי באוטובוס חייבים להטעין אותו מראש עלולה לבלבל תיירים, כי כשהם על האוטובוס אין להם זמן להתחיל לחשוב על כל אפשרויות הכרטוס השונות.

לדעתי צריך עמדה בנתב"ג שבה יהיה ניתן לרכוש כרטיס רב קו אנונימי והסברים על איך עובדת מערכת התח"צ בישראל וכמובן הכוונה לתיירים שרוצים להגיע למלון.
 

luckydude

Member
אי אפשר לקנות רב קו אנונימי בקופה של תחנת הרכבת?

קיימת גם בהית'רו
בערים שבהן אין שירות לשדה התעופה ע"י התחבורה העירונית, אלא ע"י שאטלים פרטיים - אין עמדות הנפקה לכרטיסים חכמים. בערים שבהן כן יש שירות ע"י התחבורה העירונית, בד"כ יש.

כמו כן, בהרבה ערים ברחבי העולם ניתן לקנות כרטיס חכם לתח"צ בכל קיוסק. בישראל יש באופן יחסי מעט מאוד עמדות הנפקה, והעובדה שניתן לקנות כרטיס רב קו אנונימי אצל נהגי האוטובוס לא מאוד ידועה או מוכרת, בטח שלא לתיירים. וכמובן העובדה שכשקונים כרטיס אנונימי באוטובוס חייבים להטעין אותו מראש עלולה לבלבל תיירים, כי כשהם על האוטובוס אין להם זמן להתחיל לחשוב על כל אפשרויות הכרטוס השונות.

לדעתי צריך עמדה בנתב"ג שבה יהיה ניתן לרכוש כרטיס רב קו אנונימי והסברים על איך עובדת מערכת התח"צ בישראל וכמובן הכוונה לתיירים שרוצים להגיע למלון.
אי אפשר לקנות רב קו אנונימי בקופה של תחנת הרכבת?
 

trilliane

Active member
מנהל
למיטב ידיעתי אפשר בעיקרון; עם זאת בפעמיים שניסיתי, לא הצלחתי

אי אפשר לקנות רב קו אנונימי בקופה של תחנת הרכבת?
למיטב ידיעתי אפשר בעיקרון; עם זאת בפעמיים שניסיתי, לא הצלחתי
(לפחות בקופה בחוף הכרמל). בפעם הראשונה הייתה איזו בעיה עם המכונה, בפעם השנייה שוב הסתבכו וניסו כל מיני כרטיסים וכשראיתי שזה עומד להיות סיפור ארוך ויתרתי כי מיהרתי. קיבלתי תחושה שהם עושים זאת בכוונה כדי לא למכור שם כאלה... בסוף השגתי רב-קו אנונימי דרך מכונה אוטומטית באחת מתחנות המטרונית בחיפה.
 

Ccyclist

Active member
קיימת בכל נמלי התעופה של לונדון וטרמינלי הרכבת הגדולים

קיימת גם בהית'רו
בערים שבהן אין שירות לשדה התעופה ע"י התחבורה העירונית, אלא ע"י שאטלים פרטיים - אין עמדות הנפקה לכרטיסים חכמים. בערים שבהן כן יש שירות ע"י התחבורה העירונית, בד"כ יש.

כמו כן, בהרבה ערים ברחבי העולם ניתן לקנות כרטיס חכם לתח"צ בכל קיוסק. בישראל יש באופן יחסי מעט מאוד עמדות הנפקה, והעובדה שניתן לקנות כרטיס רב קו אנונימי אצל נהגי האוטובוס לא מאוד ידועה או מוכרת, בטח שלא לתיירים. וכמובן העובדה שכשקונים כרטיס אנונימי באוטובוס חייבים להטעין אותו מראש עלולה לבלבל תיירים, כי כשהם על האוטובוס אין להם זמן להתחיל לחשוב על כל אפשרויות הכרטוס השונות.

לדעתי צריך עמדה בנתב"ג שבה יהיה ניתן לרכוש כרטיס רב קו אנונימי והסברים על איך עובדת מערכת התח"צ בישראל וכמובן הכוונה לתיירים שרוצים להגיע למלון.
קיימת בכל נמלי התעופה של לונדון וטרמינלי הרכבת הגדולים
כחלק ממדיניות של מעבר לכרטיס החכם וביטול קופות מאויישות TFL החליטה ב בתחילת העשור שיש לפגוש את התיירות הזרה בנקודות הכניסה לממלכה בשדות התעופה ובטרמינל היורוסטאר וכן את התייר המקומי בתחנות הטרמינל הגדולות לקווי הרכבת מהצפון וסקוטלנד ומהמערב ו-ווילס. תחנות הטרמינל נמצאות בטבעת חיצונית סביב מרכז העיר וכולן באזור 1, שדות התעופה הית'רו ולונדון סיטי נמצאים בתחומי העיר, אך סטאנסטד, לוטון וגאטוויק נמצאים הרחק מחוץ לתחומי העיר במחוזות אחרים ועדיין TFL פועלת במקומות אלו.
&nbsp
המערכת יכולה לפספס אותך אם יש לך קרוב או חבר בצפון לונדון שיאסוף אותך מלוטון לאיזה פרבר למשל אבל אז כל מכונת כרטיסים גדולה של התחתית יכולה להנפיק כרטיס אויסטר למבוגרים. אינני יודע מה עושים כדי להנפיק כרטיסי ילדים ונוער או פנסיונרים.
&nbsp
יש גם פתרון שמאפשר ליוסף.25306 לנסוע בתחתית של לונדון. כל כרטיס אשראי או דביט עם תשלום NFC יכול לשלם על הנסיעה ולהנות מגבול התשלום היומי העליון לאזורי וזמני השימוש. זה טוב לביקור יום שמתחיל אחרי תעריפי שיא הבוקר (09:30 והלאה) אך אם נוסעים לפני שעה זו משלמים מחירי שיא. זול יותר להטעין כרטיס שבועי באויסטר ולהנות מ7 ימי נסיעות בכל הזמנים במחיר של 5 תשלומים יומיים עליונים מחוץ לשעות השיא. כשהאויסטר שלי לא טעון או כשאינני רוצה להביא שלל כרטיסים ללונדון ואני מגיע לעיר אחרי 9:30 בבוקר אני עושה "יוסף" ליום אחד. כששהיתי בעיר לכמה ימים לרגל ארוע משפחתי השתמשתי באויסטר אך בגלל שהמכונות קוראות את כל הכרטיסים החכמים בבת אחת ומתבלבלות שמתי אותו בצד אחר של הארנק ופתחתי קצת כדי שרק הוא יקרא במכונה. להבנתי אי אפשר להטעין כרטיסים תקופתיים לכרטיס האשראי.
&nbsp
כמו כן חברת הרכבת הארצית שאני גר בתחומה אמורה להתחיל להפעיל כרטיס חכם שיאפשר הטענת כרטיס בינעירוני הכולל כרטיס יומי בתוך לונדון. גירסאת הנייר קיימת מאז המצאת הפס המגנטי בכרטיסי הנייר הישנים אך מסיבה כלשהי הכרטיס החכם הקודם של החברה לא היה תואם למערכת אויסטר הלונדונית ואיפשר נסיעות בקוויה בלבד (מוזר מאד כי כל החברות עוברות לכירטוס חכם וחבל ש Network Rail שאחראית על הכירטוס המגנטי הארצי המוצלח שמאפשר לקנות כרטיס מכל מקום לכל מקום ללא קשר לזהות המפעילה אינה אחראית על כרטיס חכם יחיד לרכבת הארצית עם תאימות לאויסטר הלונדוני וסטנדרט אחיד שיהיה משותף לכל גורמי התח"צ האחרים). זה אומר שכשלא היו להם כרטיסי מבצע הייתי עולה לעיר על כרטיס יום מנייר ומכניס אותו למחסומי הכרטיסים של התחתית כמו איש מערות. כשהיו מבצעים הייתי רונה כרטיס לעיר ומשתמש באויסטר או באשראי לפי המצב.
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
התשלום בcontactless מעולה בעיקרון

קיימת בכל נמלי התעופה של לונדון וטרמינלי הרכבת הגדולים
כחלק ממדיניות של מעבר לכרטיס החכם וביטול קופות מאויישות TFL החליטה ב בתחילת העשור שיש לפגוש את התיירות הזרה בנקודות הכניסה לממלכה בשדות התעופה ובטרמינל היורוסטאר וכן את התייר המקומי בתחנות הטרמינל הגדולות לקווי הרכבת מהצפון וסקוטלנד ומהמערב ו-ווילס. תחנות הטרמינל נמצאות בטבעת חיצונית סביב מרכז העיר וכולן באזור 1, שדות התעופה הית'רו ולונדון סיטי נמצאים בתחומי העיר, אך סטאנסטד, לוטון וגאטוויק נמצאים הרחק מחוץ לתחומי העיר במחוזות אחרים ועדיין TFL פועלת במקומות אלו.
&nbsp
המערכת יכולה לפספס אותך אם יש לך קרוב או חבר בצפון לונדון שיאסוף אותך מלוטון לאיזה פרבר למשל אבל אז כל מכונת כרטיסים גדולה של התחתית יכולה להנפיק כרטיס אויסטר למבוגרים. אינני יודע מה עושים כדי להנפיק כרטיסי ילדים ונוער או פנסיונרים.
&nbsp
יש גם פתרון שמאפשר ליוסף.25306 לנסוע בתחתית של לונדון. כל כרטיס אשראי או דביט עם תשלום NFC יכול לשלם על הנסיעה ולהנות מגבול התשלום היומי העליון לאזורי וזמני השימוש. זה טוב לביקור יום שמתחיל אחרי תעריפי שיא הבוקר (09:30 והלאה) אך אם נוסעים לפני שעה זו משלמים מחירי שיא. זול יותר להטעין כרטיס שבועי באויסטר ולהנות מ7 ימי נסיעות בכל הזמנים במחיר של 5 תשלומים יומיים עליונים מחוץ לשעות השיא. כשהאויסטר שלי לא טעון או כשאינני רוצה להביא שלל כרטיסים ללונדון ואני מגיע לעיר אחרי 9:30 בבוקר אני עושה "יוסף" ליום אחד. כששהיתי בעיר לכמה ימים לרגל ארוע משפחתי השתמשתי באויסטר אך בגלל שהמכונות קוראות את כל הכרטיסים החכמים בבת אחת ומתבלבלות שמתי אותו בצד אחר של הארנק ופתחתי קצת כדי שרק הוא יקרא במכונה. להבנתי אי אפשר להטעין כרטיסים תקופתיים לכרטיס האשראי.
&nbsp
כמו כן חברת הרכבת הארצית שאני גר בתחומה אמורה להתחיל להפעיל כרטיס חכם שיאפשר הטענת כרטיס בינעירוני הכולל כרטיס יומי בתוך לונדון. גירסאת הנייר קיימת מאז המצאת הפס המגנטי בכרטיסי הנייר הישנים אך מסיבה כלשהי הכרטיס החכם הקודם של החברה לא היה תואם למערכת אויסטר הלונדונית ואיפשר נסיעות בקוויה בלבד (מוזר מאד כי כל החברות עוברות לכירטוס חכם וחבל ש Network Rail שאחראית על הכירטוס המגנטי הארצי המוצלח שמאפשר לקנות כרטיס מכל מקום לכל מקום ללא קשר לזהות המפעילה אינה אחראית על כרטיס חכם יחיד לרכבת הארצית עם תאימות לאויסטר הלונדוני וסטנדרט אחיד שיהיה משותף לכל גורמי התח"צ האחרים). זה אומר שכשלא היו להם כרטיסי מבצע הייתי עולה לעיר על כרטיס יום מנייר ומכניס אותו למחסומי הכרטיסים של התחתית כמו איש מערות. כשהיו מבצעים הייתי רונה כרטיס לעיר ומשתמש באויסטר או באשראי לפי המצב.
&nbsp
&nbsp
התשלום בcontactless מעולה בעיקרון
חבל שהוא לא עובד בלונדון כשיש לך כרטיס אשראי ישראלי, אפילו כזה שתיאורטית תומך בתקן
 

Ccyclist

Active member
בעיקרון טוב למבקרי יום בלבד.

התשלום בcontactless מעולה בעיקרון
חבל שהוא לא עובד בלונדון כשיש לך כרטיס אשראי ישראלי, אפילו כזה שתיאורטית תומך בתקן
בעיקרון טוב למבקרי יום בלבד.
בפעם האחרונה שהתעדכנתי בעניין היה Cap שבועי בשווי כרטיס שבועי רגיל אך רק אם הנסיעות היו מיום ב' ועד יום א' ואי אפשר להפנות דרישה כזו לתייר. באופן כללי אם התשלום העליון לאזור 1 ואזורים 1-2 הוא £6.60 אחרי 9:30 בבוקר הרי שלפני שעה זו הוא יהיה יותר בסביבות ה £11 כי המערכת אינה מעודדת נסיעות פנאי מזדמנות בשעות העומס. התוצאה היא שאם הטענת כרטיס שבועי עולה כ £33 ומאפשרת לחרוש את העיר מ4:31 בבוקר היום הראשון לתוקפו ועד 4:30 בבוקר שאחרי תאריך התפוגה למשך 7 ימים בלי ששעות השיא יהוו גורם (נוסע עיסקי יצטרך להיות בדרכים ב8 או 8:30 בבוקר כדי להגיע לפגישות ותייר "חרשן" ירצה לעזוב את המלון ב 8 או 9 בבוקר כדי להספיק לבקר במספר אתרים) הרי שנסיעות לפי תשלום עליון יומי במשך 7 ימים יעלו £68.20 לפי החישוב 5x£11 + 2x£6.60 כי תעריף השיא תקף לימי השבוע בלבד. במקרה כזה יוסף ישלם פי 2 על הנסיעה בכרטיס אשראי מול הנסיעה בכרטיס החכם.
&nbsp
כמו כן - האם כרטיס אשראי ישראלי בינ"ל יפעל ואם לא - האם ניתן להשיג בארץ כרטיס אשראי בריטי או אירופאי נטען ?
 
לעולם לא נדע

אבל כמה מהתיירים לא נוסעים בתח"צ כי היא לא מונגשת להם?
אין שילוט ראוי באנגלית בתחנות (אם יש על הדגל, הוא בצד של הדגל שמוסתר ע"י גג התחנה, וזה לא עוזר לאף אחד), אין עמדת רב קו ומידע לתיירים בנתב"ג, אין תחבורה מנתב"ג לעיר בסופ"ש - זה מאוד לא מנגיש את העניין לתיירים
לעולם לא נדע
אלא אם כן בא לך לעשות סקר מעמיק בדיוק על הנקודה הזו.
העובדה היא ש-55% מהתיירים בארץ לא השתמשו כלל בתח"צ, אני מנחש שרובם הגדול אפילו לא חשבו על לנסות (תיירים לא עצמאיים ותיירים עצמאיים מחוברי רכב שכור). האחוזים די מסתדרים עם זה.
כך שעדיף לתחקר לעומק את ה-8% הלא מרוצים ולשאול למה.
מצאתי נתון שהציון שהתיירים נתנו על מידע בשפה נוספת (באופן כללי בארץ, לא בהקשר של תח"צ בלבד) היה 3.7 מתוך 5. כלומר לא מרשים אבל לא נפילה גדולה.

ובימינו עם הגוגל מפות וגם עם המוביט הבינלאומית, אתה מקבל מהאפליקציה מספר קו ומיקום מדויק. הדבר הכי חשוב על השלט הוא מספר הקו. ואפשר להסתדר גם אם אתה לא מבין את שאר השלט ואין באנגלית. אם כיב רור שזה עוזר.
 

Uri04

New member
סקרים שמתבצעים ע"י משרדי הממשלה זה קצת.. משחק מכור, לא?

77% מהתיירים שמשתמשים בתח"צ מרוצים
כך עולה מסקר של משרד התיירות.
קיראו כאן
סקרים שמתבצעים ע"י משרדי הממשלה זה קצת.. משחק מכור, לא?
ואם אלו באמת תוצאות מהימנות, אני מניח שאותם תיירים פשוט רצו להיות מנומסים.. אולי הם התכוונו שהם מרוצים ממה שציפו לו. אתם יודעים, ביחס למדינת עולם שלישי.

נראה מה יגידו אם יצטרכו לחיות כאן.
 

Ccyclist

Active member
נתקלתי פעמיים בסוקרי תיירות בחו"ל וזה מקור מידע מעניין.

סקרים שמתבצעים ע"י משרדי הממשלה זה קצת.. משחק מכור, לא?
ואם אלו באמת תוצאות מהימנות, אני מניח שאותם תיירים פשוט רצו להיות מנומסים.. אולי הם התכוונו שהם מרוצים ממה שציפו לו. אתם יודעים, ביחס למדינת עולם שלישי.

נראה מה יגידו אם יצטרכו לחיות כאן.
נתקלתי פעמיים בסוקרי תיירות בחו"ל וזה מקור מידע מעניין.
בטיול הרכבות הגדול בשוויץ היה סוקר תיירות של מחוז טיצ'ינו בפסגת הר סאן סאלבטורה (יש פניקולר) בעיר לוגאנו. הדבר שלא היה בסקר שהוא למד מאיתנו ואולי העביר הלאה היה שציפינו לרמת מחירים גבוהה ביותר בשוויץ, כ 50%-100% ממה שהיו באנגליה בזמנו, והתרשמנו לטובה מכך שהמחירים במסעדות והחנויות היו ברמה דומה לזו שבאנגליה. הנחת יסוד כזו על רמת המחירים פוגעת בתיירות. הוא מציגו ניסה לקדם אתר תיירות מקומי, הטירות בעיר בלינזונה, שלא יכלנו לבקר באותו הטיול כי למחרת היו לנו מקומות שמורים על רכבת הברנינה אקספרס. ועדיין - בטווח הארוך זה השתלם לו כי כשהיינו בטיול לקומו שבאיטליה שנתיים מאוחר יותר עשינו טיול יום שהיה אמור להיות בכלל להר ברה בעיר לוגאנו אך בגלל העננות במצלמות הפניקולר העליון שם החלטנו על בלינזונה כיעד חלופי. אציין גם שהמפגש איתו היה ביום א'.
&nbsp
במקרה אחר בספרד היתה סוקרת תיירות מטעם מחוז מאלגה. זו היתה הפעם הראשונה בלמעלה מעשור שנתקלנו בסקר כזה. מה שהסוקרת למדה מאיתנו בין אם החליטה להעביר את המידע הלאה או לא הוא שהעיכובים במעבר הגבול עם גיברלטר לא פוגעים בגיברלטרים או במי שבחר לנפוש בגיברלטר אלא במי שבחרו לנפוש או להחזיק בית שני בספרד, עושים טיול יום בגיברלטר וצריכים לחזור לביתם או חדרם שבספרד. היא מציגה ניסתה לקדם פסטיבל כלשהו בעיר רונדה, ואנחנו הסברנו שהכביש ההררי המפותל לשם מגביל אותנו לנסיעות יום כי לא היינו רוצים לחזור בו אחרי החשיכה.
&nbsp
סוקרים כאלו מטעם משרד התיירות יכולים לקבל מידע מהתיירים על כל מני נושאים שיתכן שתיכנון מלמעלה ויוזמות כאלו ואחרות לא יכולות לעלות עליהן.
 
יש הבדל בין שימוש בתח"צ כתייר לשימוש כיומם, לטובה ולרעה.

סקרים שמתבצעים ע"י משרדי הממשלה זה קצת.. משחק מכור, לא?
ואם אלו באמת תוצאות מהימנות, אני מניח שאותם תיירים פשוט רצו להיות מנומסים.. אולי הם התכוונו שהם מרוצים ממה שציפו לו. אתם יודעים, ביחס למדינת עולם שלישי.

נראה מה יגידו אם יצטרכו לחיות כאן.
יש הבדל בין שימוש בתח"צ כתייר לשימוש כיומם, לטובה ולרעה.
לכן "נראה אם ינסו לחיות כאן" לא רלוונטי.
כתייר אתה פחות מוגבל בזמן, ולכן איחורים ונסיעות שלא יוצאות פחות מפריעים לך. לעומת זאת, כתייר אתה נדרש ליותר גמישות ויכולת לתכנן מסלול בצורה ספונטנית.
&nbsp
 

down und

New member
נכון ויש עוד נקודות ל"טובת" התיירים

יש הבדל בין שימוש בתח"צ כתייר לשימוש כיומם, לטובה ולרעה.
לכן "נראה אם ינסו לחיות כאן" לא רלוונטי.
כתייר אתה פחות מוגבל בזמן, ולכן איחורים ונסיעות שלא יוצאות פחות מפריעים לך. לעומת זאת, כתייר אתה נדרש ליותר גמישות ויכולת לתכנן מסלול בצורה ספונטנית.
&nbsp
נכון ויש עוד נקודות ל"טובת" התיירים
והיא שבמעל ל-95% מהמקרים, בארץ ובעולם, התיירים מתגוררים במקומות מרכזיים
ונוסעים בעיקר למקומות שנחשבים לאטרקציות.
לא מכיר תיירים שיגורו בשכונת עמישב בפתח תקווה וירצו לנסוע דוקא לימית 2000 בחולון.
 
נכון, וכבר שמעתי ישראלים שטוענים ש"בכל נקודה בברלין יש רכבת"

נכון ויש עוד נקודות ל"טובת" התיירים
והיא שבמעל ל-95% מהמקרים, בארץ ובעולם, התיירים מתגוררים במקומות מרכזיים
ונוסעים בעיקר למקומות שנחשבים לאטרקציות.
לא מכיר תיירים שיגורו בשכונת עמישב בפתח תקווה וירצו לנסוע דוקא לימית 2000 בחולון.
נכון, וכבר שמעתי ישראלים שטוענים ש"בכל נקודה בברלין יש רכבת"
וכנ"ל באמסטרדם. מה שכמובן נכון בתור תייר שמבקר רק במקומות מרכזיים בעיר.
 

Ccyclist

Active member
באמסטרדם הם מתבלבלים בין רכבת לרק"ל.

נכון, וכבר שמעתי ישראלים שטוענים ש"בכל נקודה בברלין יש רכבת"
וכנ"ל באמסטרדם. מה שכמובן נכון בתור תייר שמבקר רק במקומות מרכזיים בעיר.
באמסטרדם הם מתבלבלים בין רכבת לרק"ל.
למטרו של אמסטרדם יש רק מסלול אחד במרכז העיר המשמש 3 קווים. הוא לא שמיש לתיירים אלא אם יעדם הוא בתחנת הרכבת המרכזית. מה שיש במרכז העיר זו רשת רק"ל (חשמליות) מסועפת שמגיעה מכל מקום לכל מקום במרכז.
&nbsp
בימינו עם Air B&B והיסטורית במקומות של בטן-גב התייר אינו נמצא בהכרח במרכז עיר או במוקד עירוני. דירת נופש במרחק נסיעה סביר של 15-20 דקות ממרכז העיר יכולה להיות זולה באופן משמעותי מדירה מקבילה במרכז העיר ודירת חוף או גולף יכולה להיות במרחב בינעירוני קילומטרים מהעיירה הקרובה אך נגישה אליה ב5-10 דקות ברכב שכור או זמן נסיעה דומה באוטובוס. מכון הכושר שאני הולך אליו בחורף נמצא במלון הנמצא על החוף מרחק מסויים מהציר הראשי ויש לו שירות הסעות לאורחים משדה התעופה ולשדה התעופה ועדיין הם הולכים כקילומטר ברגל כדי להגיע לתחנת האוטובוס הקרובה כדי לקחת אוטובוס לעיירות המקומיות. הנחיל הגדול במרכז העיר ההיסטורית אינו הצד פניה היחידות של התיירות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה