<+>7 צרמאט והגרונרגראט

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Active member
<+>7 צרמאט והגרונרגראט


<+>7 צרמאט והגרונרגראט

השירשור יתחיל בעיירה צרמאט, שהתנועה בה היא על טהרת החשמל, ואחרי התארגנות קלה למצא מעילים (אז- ביוני) נעלה להרים ולשלג.

בתמונה: כרזה היסטורית של הרכבת מצרמט לגרונגרגראט.
 

Ccyclist

Active member
<+>7 מפת הרכבלים ורכבת ההרים

<+>7 צרמאט והגרונרגראט

השירשור יתחיל בעיירה צרמאט, שהתנועה בה היא על טהרת החשמל, ואחרי התארגנות קלה למצא מעילים (אז- ביוני) נעלה להרים ולשלג.

בתמונה: כרזה היסטורית של הרכבת מצרמט לגרונגרגראט.
<+>7 מפת הרכבלים ורכבת ההרים
המפה דומה לזו שהופיעה בשירשור של סנט מוריץ וקורבץ' - איור העיירה וההרים וכן הרכבלים והרכבות שעליהם, כאשר נורה פעילה מציינת קו פעיל. משום שביקרנו ביוני קווי הסקי היו סגורים והגדש היה על קווים נופיים.
 

Ccyclist

Active member
<+>7 - מעילים רק בתת-השירשור הבא

<+>7 מפת הרכבלים ורכבת ההרים
המפה דומה לזו שהופיעה בשירשור של סנט מוריץ וקורבץ' - איור העיירה וההרים וכן הרכבלים והרכבות שעליהם, כאשר נורה פעילה מציינת קו פעיל. משום שביקרנו ביוני קווי הסקי היו סגורים והגדש היה על קווים נופיים.
<+>7 - מעילים רק בתת-השירשור הבא
עקב כמות התמונות השירשור הזה יהיה הסיור בעיירה בבוקר, כאשר העלייה להר התרחשה בצהרי היום - ובשירשור הבא, בהמשך השבוע.
 

Ccyclist

Active member
<+>7
אזור תחנות הרכבת ברחוב הראשי

<+>7 צרמאט והגרונרגראט

השירשור יתחיל בעיירה צרמאט, שהתנועה בה היא על טהרת החשמל, ואחרי התארגנות קלה למצא מעילים (אז- ביוני) נעלה להרים ולשלג.

בתמונה: כרזה היסטורית של הרכבת מצרמט לגרונגרגראט.
<+>7
אזור תחנות הרכבת ברחוב הראשי
בצרמאט שתי תחנות רכבת, הראשית היא זו של רכבת מטאהורן-גוטהארד (זו שבתוך המבנה המודרני משמאל לרחוב) והמשנית היא זו של רכבת הגרונגראט, רכבת הרים למלון עם מצפה כוכבים. ישנו חיבור מסילתי בין שתי התחנות, וזה איפשר בעבר העברת קרונות מהאחת לשניה, אם כי שיטת החישמול שלהן שונה ונראה לי שהחיבור שימש להעברת קרונות מטען בעיתוק ממערכת אחת לשניה. המבט הוא מהמרכז החוצה ולכן הרחוב די שומם.
 

Ccyclist

Active member
<+>7
הולכי רגל ליד לכבל החישמול

<+>7 צרמאט והגרונרגראט

השירשור יתחיל בעיירה צרמאט, שהתנועה בה היא על טהרת החשמל, ואחרי התארגנות קלה למצא מעילים (אז- ביוני) נעלה להרים ולשלג.

בתמונה: כרזה היסטורית של הרכבת מצרמט לגרונגרגראט.
<+>7
הולכי רגל ליד לכבל החישמול
התחנה שבה נמצא הקרון האדום היא תחנת קצה של הקו שמוביל מסנט מוריץ דרך האלפים (נושא שירשורי <+>6 ובקטע האחרון הרכבת טיפסה קילומטר גובה ב50-40 קילומטר מרחק. כבל החישמולת הזה שתלוי מעל לרחוב מספק כוח לרכבות האלו עד לנקודת המעבר בין המערכת לקו של הגרונגראט, ולדעת השוויצרים בטוח מספיק לשים אותו ליד מלונות, ולתת להולכי הרגל ללכת בסמיכות אליו.
 

Ccyclist

Active member
הגהה - "מתחת לכבל" שונה ל"ליד" בלי להוריד ל'

<+>7
הולכי רגל ליד לכבל החישמול
התחנה שבה נמצא הקרון האדום היא תחנת קצה של הקו שמוביל מסנט מוריץ דרך האלפים (נושא שירשורי <+>6 ובקטע האחרון הרכבת טיפסה קילומטר גובה ב50-40 קילומטר מרחק. כבל החישמולת הזה שתלוי מעל לרחוב מספק כוח לרכבות האלו עד לנקודת המעבר בין המערכת לקו של הגרונגראט, ולדעת השוויצרים בטוח מספיק לשים אותו ליד מלונות, ולתת להולכי הרגל ללכת בסמיכות אליו.
הגהה - "מתחת לכבל" שונה ל"ליד" בלי להוריד ל'
זה תמיד מעצבן כשמשנים מילה אחת ושוכחים לשנות או להטות מילים שכנות. כך התגנבה לי ה-ל' הסוררת.
 

Ccyclist

Active member
<+>7 רכב חשמלי נוסח צרמאט

<+>7 צרמאט והגרונרגראט

השירשור יתחיל בעיירה צרמאט, שהתנועה בה היא על טהרת החשמל, ואחרי התארגנות קלה למצא מעילים (אז- ביוני) נעלה להרים ולשלג.

בתמונה: כרזה היסטורית של הרכבת מצרמט לגרונגרגראט.
<+>7 רכב חשמלי נוסח צרמאט
כפי שציינתי - בצרמאט אסור להביא כלי רכב עם מנוע בעירה פנימית (למעט כמה רכבים עירוניים או רכבי חירום שלא ראיתי בזמן הביקור), וזו צורת התחבורה המוטורית הנפוצה שם. צילמתי כמה וכמה כאלו סטאטיות, אבל הנה תמונה של כזו בתנועה. המהירות של כלי הרכב האלו מוגבלת ל20 קמ"ש והטווח שלהם כנראה עירוני.
 

Ccyclist

Active member
<+>7 הר מעל לעיירה, ממחיש את העומק...

<+>7 צרמאט והגרונרגראט

השירשור יתחיל בעיירה צרמאט, שהתנועה בה היא על טהרת החשמל, ואחרי התארגנות קלה למצא מעילים (אז- ביוני) נעלה להרים ולשלג.

בתמונה: כרזה היסטורית של הרכבת מצרמט לגרונגרגראט.
<+>7 הר מעל לעיירה, ממחיש את העומק...
 

Ccyclist

Active member
<+>7
מורד הרחוב, התחנה והקרונות

<+>7 צרמאט והגרונרגראט

השירשור יתחיל בעיירה צרמאט, שהתנועה בה היא על טהרת החשמל, ואחרי התארגנות קלה למצא מעילים (אז- ביוני) נעלה להרים ולשלג.

בתמונה: כרזה היסטורית של הרכבת מצרמט לגרונגרגראט.
<+>7
מורד הרחוב, התחנה והקרונות
 

Ccyclist

Active member
<+>7 ועוד נוף הררי מושלג ועמוק...

<+>7 צרמאט והגרונרגראט

השירשור יתחיל בעיירה צרמאט, שהתנועה בה היא על טהרת החשמל, ואחרי התארגנות קלה למצא מעילים (אז- ביוני) נעלה להרים ולשלג.

בתמונה: כרזה היסטורית של הרכבת מצרמט לגרונגרגראט.
<+>7 ועוד נוף הררי מושלג ועמוק...
 

Ccyclist

Active member
<+>7
הנוף ממרפסת המלון

<+>7 צרמאט והגרונרגראט

השירשור יתחיל בעיירה צרמאט, שהתנועה בה היא על טהרת החשמל, ואחרי התארגנות קלה למצא מעילים (אז- ביוני) נעלה להרים ולשלג.

בתמונה: כרזה היסטורית של הרכבת מצרמט לגרונגרגראט.
<+>7
הנוף ממרפסת המלון
 

Ccyclist

Active member
<+>7 מסך מידע במלון

<+>7 צרמאט והגרונרגראט

השירשור יתחיל בעיירה צרמאט, שהתנועה בה היא על טהרת החשמל, ואחרי התארגנות קלה למצא מעילים (אז- ביוני) נעלה להרים ולשלג.

בתמונה: כרזה היסטורית של הרכבת מצרמט לגרונגרגראט.
<+>7 מסך מידע במלון
טלה-איפורמציה צרמאט, כך לפי הלוגו, ערוץ "לוח מודעות" שמעביר מידע חזותי על מזג האוויר, אמצעי התחבורה הקיימים, תנאי הסקי (בעונה) וגם תמונות ממצלמות רשת בפסגות ההרים.

אימרת השפר מתורגמת כ " כאשר יוני רטוב וקר - הוא מקלקל את כל (שאר) השנה".
 

Ccyclist

Active member
<+>7 מסך מידע במלון

<+>7 צרמאט והגרונרגראט

השירשור יתחיל בעיירה צרמאט, שהתנועה בה היא על טהרת החשמל, ואחרי התארגנות קלה למצא מעילים (אז- ביוני) נעלה להרים ולשלג.

בתמונה: כרזה היסטורית של הרכבת מצרמט לגרונגרגראט.
<+>7 מסך מידע במלון
טלה-איפורמציה צרמאט, כך לפי הלוגו, ערוץ "לוח מודעות" שמעביר מידע חזותי על מזג האוויר, אמצעי התחבורה הקיימים, תנאי הסקי (בעונה) וגם תמונות ממצלמות רשת בפסגות ההרים.

אימרת השפר מתורגמת כ " כאשר יוני רטוב וקר - הוא מקלקל את כל (שאר) השנה".
 

Ccyclist

Active member
<+>7 נוף הרים, וסליחה על הנפקד הנוכח.

<+>7 צרמאט והגרונרגראט

השירשור יתחיל בעיירה צרמאט, שהתנועה בה היא על טהרת החשמל, ואחרי התארגנות קלה למצא מעילים (אז- ביוני) נעלה להרים ולשלג.

בתמונה: כרזה היסטורית של הרכבת מצרמט לגרונגרגראט.
<+>7 נוף הרים, וסליחה על הנפקד הנוכח.
כבר בדרך לצרמאט אמרו לנו שכנינו האמריקנים לשולחן ברכבת שאם יש עננים לא רואים את המטאהורן. משום שהשירשור עוסק בחוויה אישית אינני מתכוון למצא תמונות של ההר שנעדר מיום הביקור שלנו בעיירה (למרות שראינו אותו בכל מני סמלים וברושורים) כי יש אותנטיות מסויימת בהגשת החוויה כפי שהיתה ולא בניסיון למצא את החסר. את ההרים האלו צילמתי מנקודת מבט בגבעה בדרום העיירה שממנה אמורים לראות את הנפקד-נוכח שראשו בעננים.
 

Ccyclist

Active member
<+>7 בניין עץ בן ארבע קומות

<+>7 צרמאט והגרונרגראט

השירשור יתחיל בעיירה צרמאט, שהתנועה בה היא על טהרת החשמל, ואחרי התארגנות קלה למצא מעילים (אז- ביוני) נעלה להרים ולשלג.

בתמונה: כרזה היסטורית של הרכבת מצרמט לגרונגרגראט.
<+>7 בניין עץ בן ארבע קומות
סיגנון בנייה שווצרי, עם חלונות שבסיסם עגול כלפי חוץ (מה שיוצר מעין מרפסת פנימית בתוך החדר). זה מודרני יותר (זכוכית עד הרצפה) מ"חלונות מפרץ" בריטים טיפוסים.
 

alantan

New member
זאת התמונה הנכונה?

<+>7 בניין עץ בן ארבע קומות
סיגנון בנייה שווצרי, עם חלונות שבסיסם עגול כלפי חוץ (מה שיוצר מעין מרפסת פנימית בתוך החדר). זה מודרני יותר (זכוכית עד הרצפה) מ"חלונות מפרץ" בריטים טיפוסים.
זאת התמונה הנכונה?
 

Ccyclist

Active member
אופס, הנה התמונה הנכונה, נא למחוק את הטעות.

<+>7 בניין עץ בן ארבע קומות
סיגנון בנייה שווצרי, עם חלונות שבסיסם עגול כלפי חוץ (מה שיוצר מעין מרפסת פנימית בתוך החדר). זה מודרני יותר (זכוכית עד הרצפה) מ"חלונות מפרץ" בריטים טיפוסים.
אופס, הנה התמונה הנכונה, נא למחוק את הטעות.
בגלל כמות החומר ההעלאה מתבצעת דרך הקלדת מספרי התמונות, ונראה שהיתה טעות הקלדה.
 
נשמע כמו ההומור של הפורום :)

<+>7 בניין עץ בן ארבע קומות
סיגנון בנייה שווצרי, עם חלונות שבסיסם עגול כלפי חוץ (מה שיוצר מעין מרפסת פנימית בתוך החדר). זה מודרני יותר (זכוכית עד הרצפה) מ"חלונות מפרץ" בריטים טיפוסים.
נשמע כמו ההומור של הפורום :)
 

Ccyclist

Active member
<+>7 משחק מקדים, תחנת הגרונגראט

<+>7 צרמאט והגרונרגראט

השירשור יתחיל בעיירה צרמאט, שהתנועה בה היא על טהרת החשמל, ואחרי התארגנות קלה למצא מעילים (אז- ביוני) נעלה להרים ולשלג.

בתמונה: כרזה היסטורית של הרכבת מצרמט לגרונגרגראט.
<+>7 משחק מקדים, תחנת הגרונגראט
יש סדר יום, קודם כל מסיירים בעיירה, אחר-כך חוזרים למלון, ורק אז עולים לרכבת. אבל זה לא מונע ממני לצלם אותה (עקב השעה המאוחרת נראה לי שלא אעלה אתכם קוראיי עליה עד לשירשור שני מחר, אז ניתן להניח את המעילים בצד להיום, אבל ראיתם שלג מרחוק בפסגות...) התחנה צמודה לדפו, וניתן לראות מספר יחידות. הרכבות שראיתי היו של יחידות כפולות, אבל יש בצידה השמאלי משהו שאני חושב שהוא הקטר החשמלי (יחידת ניהוג וכוח קטנה שאיננה חלק מהרכבות הרגילות בקו) שיש לי תמונה אחרת שלה לסוף שירשורי <+>7, סוף די רחוק כי "בשיעורי הבית" הכנתי מעל 40 רצפים.
 

Ccyclist

Active member
<+>7 משחק מקדים, תחנת הגרונרגראט 2

<+>7 צרמאט והגרונרגראט

השירשור יתחיל בעיירה צרמאט, שהתנועה בה היא על טהרת החשמל, ואחרי התארגנות קלה למצא מעילים (אז- ביוני) נעלה להרים ולשלג.

בתמונה: כרזה היסטורית של הרכבת מצרמט לגרונגרגראט.
<+>7 משחק מקדים, תחנת הגרונרגראט 2
צולם מהרחוב הראשי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה