...

Continuum

New member
...

הייתי היום במקרה בת"א, והיא הייתה מלאה סרטים כתומים, ערב ההפגנה. והיו שם ילדים בני לא יותר מ-5 שחילקו עלונים וסרטים והיו כולם כתומים. אני לא יכול שלא לתהות: איזו מין זכות בחירה יש לילד בן 5 בין שתי הדיעות? איך הוא יכול לדעת מי צודק? אילו כלים יש לו לשיפוט, כשאבא שלו מלמד אותו רק דבר אחד? ברור שאי אפשר להימנע מדיעה פוליטית בחינוך, אבל להביא את הבן שלך איתך להפגנה, ולתת לו להיות פעיל בה? בגיל 5?!?! יש לכם מושג כמה דברים כאלה נטמעים במוח של אנשים? זה מגוחך!! זה שולל ממנו כל חופש, וזה לא הוגן! ומה שיותר מגוחך זה שהילדים האלה, חסרי האונים לחלוטין, נחשבים "מחאה". ראיתי הרבה יותר ילדים מתחת לגיל 13 בת"א עם סרטים כתומים, מאשר בוגרים בני 30, או אפילו 20. יודעים מה? אפילו 18. ולילדים בני 13 לא כדאי להקשיב, למען השם. ובכל אופן היחס הזה לילדים לא הוגן ולא הגיוני, ואם יש דבר אחד בעולם שיכולתם לעשות שהוא מופרז לגמרי בתור מחאה, זה להיות הורים כל כך נוראיים. בן אדם יכול למות בשם אידאל, אבל הוא לא צריך להשחית את הבן שלו. שימו לב: אני לא נוהג להגיד דברים כל כך חד משמעיים, כי העולם לא שחור ולא לבן, אבל הדבר הספציפי הזה פשוט נראה לי מוגזם לגמרי.
 

freshlama

New member
אתה צודק

אם יש דבר אחד שאני מתעב בפאנטיות של המתנחלים ותומכיהם (אבל יש הרבה בעצם) היא הדחיפה של הילדים למלחמה שלהם. יש כאלה שיגידו שזה מלחמה גם על הבית שלהם, אבל ג'יזס איך הם יכולים להחליט בגיל חמש. אפילו בגיל 10.
 
איך אתה חושב שצריך לחנך?

התפקיד של ההורים זה לחנך את הילדים. זו לדעתם הדרך הנכונה, ולפיה הם מחנכים את הילדים שלהם! למה שהילד ילך להפגנה כשהוא יגדל, אם כשהוא היה קטן אבא שלו לא לקח אותו להפגנה? זו הדרך של ההורים שהילדים את יספגו את האידיאלים שלדעתם נכונים. אלילד ייש זכותלגבש דעה, והתפקיד של ההורה זה לנסות לכוון אותו לדעה הנכונה!
 

freshlama

New member
לחנך אולי

תוך חשיפת שני הצדדים. הילד לא מכיר שום דבר אחר. לכן אם הוא לא יהיה ימני כשהוא יגדל (ב99% מהמקרים) אני ברני הדינוזאור.
 
ההורה רוצה שהוא יהיה ימני!

הוא לא בא להציג לו את מגוון הדעות בעולמנו הקט כדי שהילד יחליט, אלא לכוון אותו לדרך הנכונה!!
 

freshlama

New member
אבל מיהו שיחליט

בשביל מישהו אחר מהי הדרך הנכונה? ההורים שלי רוצים שאני אהיה רופא. זה אומר שזה הצד הנכון?
 
הוא ההורה שלו!!

הוא צריך לעזור לו! אם ההורים שלך רוצים שתהיה רופא, הם יכולים לכוון אותך לרפואה. לא בטוח שתבחר בזה, אבל זכותם וחובתם לכוון אותך לדרך הנכונה לדעתם!
 

freshlama

New member
לכוון זה מילה מאוד נחמדה.

אבל האם אתה יודע את פירושה? לכוון זה להראות את הדרך ולאפשר זכות בחירה. להביא אותך אל הדלת אבל לתת לך לעבור בה בעצמך- אם אתה רוצה ציטוט ממטריקס. לשים לך ביד חופן סרטים כתומים זה לא לכוון. לחלק בעצמך סרטים כתומים ושהבן ישב בצד\באוטו\עם חברים ויראה אותך בדוגמה אישית עושה את המעשה ש*לדעתך* נכון, זה הכוונה.
 
כאילו שלא נותנים זכות בחירה.

כמו שההורים שלי חינכו אותי לקיים מצוות. איך? הם לא אמרו לי לשבת בלול ונתנו לי לעשות מה שאני רוצה כשהם עשו מצוות, אלא אמרו לי לעשות את המצוות בעצמי. אתה חושב שאין אנשים שעוזבים את הדרך, למרות שזה ככה?
 

freshlama

New member
90%באמת לא עוזבים

אם ההורים שלך לא היו אומרים לך לקיים מצוות, אתה חושב שהיית מקיים מצוות כיום?
 
ברור שיש

הרבה פחות סיכוי שהייתי דתייה, אבל איך לדעתך הם היו אמורים להראות לי את הדרך? ולא הבנתי מה אתה מתכוון שאתה אומר ש-90% באמת לא עוזבים. התכוונת שהם חוזרים אח"כ? או שהם כן משאירים לעצמם משהו?
 

freshlama

New member
הכוונה היא הדרך

שההורים שלהם שמו אותם בה. תאמיני לי שאם הם לא היו מכוונים אותך להיות דתייה היה לך 50% סיכוי להיות דתייה ו50% חילונית? זה הכל. הורים משפיעים מאוד בגיל הזה.
 
אתם מפספסים

את העניין. ההורים לא קיימים רק בשביל להאכיל את הילד ולדאוג לצרכים שלו. הם חייבים לחנך אותו. הם אמורים לכוון אותך לדרך הנכונה.
 

Continuum

New member
זה נכון

הם חייבים לכוון אותו לדרך שלפי דעתם היא הנכונה. אבל להביא אותו להפגנה זה לא הכוונה. ברגע שבתור ילד אתה לוקח חלק פעיל בהפגנה, הסרטים הכתומים ייטמעו לך כל כך עמוק בתת מודע שאתה לא תוכל בחיים לחשוב בכלל לכיוון אחר. זה קיבוע של הילדים והשחתה מוסרית וחברתית. ועוד לילדים שלהם!! זה פשוט מתועב.
 

freshlama

New member
לא

אז רוב הסיכויים שהיא תהיה מי שהיא רוצה. אני לא מדבר על מישהו שגודל כחילוני. הוא יכול לגדול בבית חילוני או בבית דתי. העיקרון הוא שנותנים לו מבט פרספקטיבי על שתי הדרכים.
 

Continuum

New member
נקודה למחשבה:

כשאני שאלתי את אמא שלי אם יש אלוהים היא אמרה "אני לא יודעת". ככה צריך להתייחס לשאלה של ילד. כי אתה באמת לא יודע! אפשר גם להגיד "אני מאמינה שכן". אבל להגיד "כן"?
 

freshlama

New member
זה הצעד הכי הגיוני ורציונאלי

כי עם כל האמונה שלנו\חוסר האמונה שלנו באלוהים לדוגמה, אנחנו לא יודעים בוודאות אם הוא קיים או לא. הורה לדעתי צריך להציג לבנו\בתו את הדעה שלו אבל להציג לו גם את האפשרות שההורה טועה.
 
מציאות

ככה זה עולם...גם השמאל יחנך את ילדיו לשמאל..אבל אז זה לא יהיה מוגזם.. ודרך אגב אני לא בעד לשתף ילדים במחאה מהסוג הזה (ראיתי איך ילדים בני שנה ואפילו חודשיים נמעכו בכותל מרוב אנשים ורעש..
 
למעלה