600 לסטודנט-מוות כלכלי?!

gesus

New member
חיים רק פעם אחת../images/Emo54.gif

אבל גם את הפעם הזו צריך לחיות בחוכמה. לי היה GPZ שלצערי לא הצלחתי להחזיק ולתחזק בגלל שגם אני סטודנט (די תפרן) ולכן מכרתי אותו. אני לא יודע מה אתה מתכנן לקנות ,אבל קנייה של 600 סמ"ק היא חתיכת הוצאה,כי גם אם תקנה שנתון נמוך כל החסכון ילך לתיקונים,שלא נדבר על ביטוח וכו'. שמע לי,אם אין לך כסף להחזיק אותו כמו שצריך הוא יהפוך לנטל ולא תהנה ממנו. חכה קצת,כמו שאמר מוטי (MORM),גם תורך יגיע (אני מקווה) ותוכל להחזיק כזה כלי רכב.
 

bike55

New member
סדר עדיפויות

הכל עניין של סדר עדיפויות.יש סטודנטים שיעדיפו,כמוני,לקצץ מהוצאות מיותרות כמו:בגדים,נשים,אוכל בית וחיים,והכל בשביל אופנוע נורמלי. יש כאלו שיחכו להתבססות כלכלית שתגיע בגיל חמישים.אלו יצטערו שלא נתנו בגז כשהיו צעירים ויפים.אל תחכו,תגשימו חלומות כל עוד יש לכם אפשרות לעשות זאת!!!!!בעתיד "ההשקעות" לכאורה על האופנוע יתבררו כשוליות.
 

xfwind

New member
../images/Emo11.gifפסססססססססססס

לא הכל שחור ולבן. יש גם גוונים ואפשרויות באמצע. אין סוף לוריציות. כל אחד ותסריט החיים שלו.
 

gesus

New member
זה עדיין לא יעזור לו../images/Emo54.gif

אני קיצצתי בכל הנ"ל ועדיין אני לא יכול להשרות לעצמי אופנוע . אח שלנו,חכה קצת,לי יש עוד שנה וחצ לסוף התואר ואח"כ אני עובר לקנדה לקנות של אופנוע בסכום שבארץ לא היית יכול לקנות איתו MZ אפילו.
 

M O R M

New member
ואתה חושב שבקנדה יהיה לך טוב?

ארץ קרה עם אנשים קרים ואם אין לך צמיגי שלג תשכח מהאופנוע ל8 חדשים בשנה... אין כמו ארצינו הקטנטונת לאופנועים. מזג האויר טוב והמרחקים קצרים. אולי דרום אפריקה טובה יותר לאופנועים...
 

Planet X

New member
ידידי !!!

הנה לך סה"כ עלויות שנתיות בערך לאופנוע ZZR שנוסע בערך 10-15 אלף ק"מ בצורה שפויה יחסית בשנה,ותחליט לבד האם כדי: 1-ביטוח 4000 2- סט צמיגים בין 1600 ל-2000 3-רפידות קד פעמיים ואח פעם אחת 900 4-שרשרת מחליפים פעם ב-20K בערך אז בחישוב שנתי 700 5-טיפול קטן(במידה ואתה עושה אותו במוסך-700 לבד-400 6-אם נפלת על טיפול גדול(כוון שס' וכו)תוסיף 700 לטיפול קטן כל הנ"ל אלו דברים שאתה חייב לעשות אבל כשאתה קונה אופנוע יכולים לפול עליך כל מיני דברים שעושים פעם בהרבה זמן יחסית למצב האופנוע ועלותם יקרה כגון: מיסבי היגוי הח' דיסקים הח' שמן טלסקופים מצבר וכל זאת לפני תקלות שיכולות לקרוא לא קל להיות אופנוען בארץ זבת חלב ודבש בהצלחה!
 
לא יודע לתת לך מספרים

אבל בן זוגי לשעבר החזיק CBR600 כשהיה סטודנט, ואחרי שנה הוא נאלץ למכור אותו.
 

z1george

Member
מנהל
דוגמא - הוצ אחזקה 18 חודש לכלי 600

הורנט 600 רכישה 24/6/02 - עלות רכישה 60000 על הכביש שווי שוק 48000 עכשיו טיפול 1000 190 שח טיפול 6000 477 שח טיפול 12000 690 שח טיפול 18000 1200 שח טיפול 24000 4100 שח (כולל זוג ציגים D207) טיפול 30000 2072 שח (כולל רפידות,שרשרת וגלגש חדשים) סהכ לשנה וחצי----12000 ירידת ערך 8700 מוסך יבואן 7000 ביטוח חובה כל נהג +צד ג' (לפי 4700 לשנה) זו הוצאה שלי - לכלי חדש שלא עשה שום בעייה מיוחדת והיה בתקופת אחריות נסע 31000 קמ ב18 חודשים- 95% מזה בין עירוני הוצאות נוספות -קסדות ומיגון 6000 אזעקה מנעול וכו 1000 בערך כדאי לבדוק כנתון השוואתי כלי ישן בו 4-6 שנים... מישהו מתנדב לפרט?? כלי ישן יעלה מחצית וירידת הערך שלו גם תיהיה 4000 שח ולא 12000 שח מצד שני בכל 6000 קמ בכניסה למוסך אתה לא יודע איך תצא מזה ומה היגיע לסוף חייו. לדעתי התחביב מאד יקר ומחייב ויתורים אדירים על כל דבר אחר.. אני משתמש בריהוט בן 15 שנה, טלויזיה בת10 , אין לי מע קולנוע ביתי ואני נוסע לחו"ל בתנאי קמפינג... האופנוע אוכל כל אפשרות להשקיע במשהו אחר. אבל עדיין לדעתי עדיף חדש על משומש... אתה זוכה לשקט נפשי יחסי שלא תתקע איתו במצפה רמון והוא יחזור איתך הביתה. אתה לא קורבן של מוסכים שתמיד יסדרו אותך.
 

harabecw

New member
אתה שוכח

דלק ושמנים (כולל שרשרת). כמה עלה דלק בחודש?
 
אני סטודנטית. ויש לי 600 מרובע

צילינדרים. לקחתי הלוואה שמחייבת אותי להחזיר 1000 ש"ח כל חודש. אני לא אגיד שקל לי עם ההוצאות, אבל אני מחזיקה מעמד. מקווה שכך זה ישאר
 
אין קשר בין העובדה שהבן אדם סטודנט

לאיזה אופנוע הוא מחזיק , יש סטודנטים שבקושי מצליחים להחזיק פילביג 50 ויש כאלו שמגיעים עם מרצדס SLK320 ללימודים (תשאלו את זליק5) .
 

45degrees

New member
תראה תשמע ככה:

אם אתה רוכש חד צילינדרי ישן, ורוכש גם MANUAL SERVICE וכלים בסיסיים אתה יכול לרדת בהוצאות לרמות מצחיקות. אני עשיתי ככה כמה שנים כשהייתי סטודנט עם DR600 ישן ועלוב. כשאמרו לי שגונבים אופנועים באוניברסיטה (ולא היה לי אז כסף לביסלי אפילו
) - רכשתי מרק פחחים ושמתי בכל מיני מקומות, ואז אפילו רכשתי את הצבע-מילוי של הפחחים ועשיתי דוגמאות "הסוואה" לא אחידות על הכל. הכל כדי שיראה מכוער שלא שווה לגנוב (כנראה זה עבד). כל זה אחרי ששיפצתי את כולו וצבעתי את הזרוע האחורית באדום מרהיב
האופנוע כמעט לא דרש אחזקה יקרה. [ עד שהחלטתי לשפר אותו. פתיחת מנוע ופורטינג רציני, והוא היה יותר חזק ברול-און מ DR650 חדש מהשקית (נבדק כמובן). אבל מה - כל 4 חודשים בערך היה זקוק לאטם ראש או שטויות כאלה בגלל שהשיפור נעשה בתקציב דל מדי. ] אם אתה רוכש 4 צילינדרי - לא תוכל לעמוד בהוצאות. לרכב עליו מנהלית לא כדאי (צריכת דלק גבוהה, נוחות לא קיימת). אם אתה רוכב איתו חזק בסופי שבוע רק הצמיגים יחסלו את הכנסתך, והדלק כדי להגיע לסיבובים בקצוות המדינה. גם את הטיפולים כנראה לא תוכל לעשות לבד כך שהעלויות עולות עוד.
 
למעלה