6 מיליון טלויזיות...

מצב
הנושא נעול.

dw2322

New member
6 מיליון טלויזיות...

6 מיליון טלויזיות...
מנכ"ל ראלקו משגר תחזית מאד מאד אופטימית (בכתבה בקישורית), ולהלן תגובתי- אהה, קצת לא נעים לי לתקן את התיאוריה המלומדת שהציג מר רוזיאק, אולם חוששני שיש לו כמה הנחות בסיס שגויות במודל העסקי שהציג. 1. הוא מניח שיש 6M טלויזיות בישראל. 2. הוא מניח רווח של 500 ש"ח ליחידת LCD מעל 30 אינטש. מכאן נגזר שהוא מניח שאת כל 6M הטלויזיות יחליפו LCD של 30 אינטש ומעלה (ונוסף על כך הוא מניח נתח שוק של 10% מהנ"ל). הבעיה היא שחלק נכבד מאד מאותם 6M עסיסיים זה טלויזיות, אההה, 21 אינטש, אותם קונים ב 600-800 שקל לצרכן. חלק מהסיבה שאפשר לחיות עם מתח הרווחים מצומק בפלח השוק (הגדול) הזה הוא האמינות הטכנולוגית. טלויזיה סטנדרטית, על כל מגרעותיה, היא בכ"ז מוצר ותיק ואמין, מה שיותר קשה לאמר על פלסמה ו LCD החדישים. קצת קשה לי לדמיין את הצרכן שמוכן לשלם גג אלף שקל לחתיכה מוכן (או יכול) לשלם את המחירים שרוזיאק בונה עליהם. זה נכון גם לגדולות יותר - 29 אינטש טובות נמכרות באזור ה 2-3 אלש"ח, לפשוטות יש קידומת 1. 3. מי שקנה טלויזיה בשנים האחרונות (למשל כותב שורות אלה) לא ימהר להחליף אותה כ"כ מהר. נחכה כמה שנים, פלסמה/LCD ירד למחיר סביר (נאמר 2-3 אלש"ח) ואז יחליף. חוששני שתיאוריה זו אינה ייחודית לכותב שורות אלה. במסכי מחשב הנכונות להחליף גבוהה בהרבה, אולם שם מדובר בצגי 17, והתחרות עזה. 4. אי עמידה בתחזיות אינו המרשם הבדוק לתחילת יחסים טובים עם אנליסטים ובתי השקעות. 5. תרחיש סביר, לדעתי, הוא שבעקבות ירידת המחירים בסקטור (פלסמה ו LCD) יכנסו עוד ועוד יבואנים, ומתח הרווחים, שכיום גבוה הודות למיצוב גבוה + חסם כניסה גבוה הודות לדרישה ליכולת טכנית גבוהה במתן שירות, ירד וישתווה למתח הרווחים המקובל במוצרי חשמל לבית (כפי שהוזכר בכתבה בעניין קריסטל למשל). 6. 85% מעל ההון עצמי הינו תמחור לא זול כלל ועיקר בשביל נייר ביתר. כדוגמה, מילומור, חברה גדולה מרשימת היתר, מוצלחת ורווחית הרבה הרבה יותר נסחרת סביב הונה העצמי. על כן ברור לי מדוע מר רזיאק לא מוכן לשלם מחיר שוק על הנייר (וזה עוד תמורת פרמיית שליטה). השאלה למה הציבור מוכן...
 

dw2322

New member
והכתבה עצמה

6 מיליון טלויזיות...
מנכ"ל ראלקו משגר תחזית מאד מאד אופטימית (בכתבה בקישורית), ולהלן תגובתי- אהה, קצת לא נעים לי לתקן את התיאוריה המלומדת שהציג מר רוזיאק, אולם חוששני שיש לו כמה הנחות בסיס שגויות במודל העסקי שהציג. 1. הוא מניח שיש 6M טלויזיות בישראל. 2. הוא מניח רווח של 500 ש"ח ליחידת LCD מעל 30 אינטש. מכאן נגזר שהוא מניח שאת כל 6M הטלויזיות יחליפו LCD של 30 אינטש ומעלה (ונוסף על כך הוא מניח נתח שוק של 10% מהנ"ל). הבעיה היא שחלק נכבד מאד מאותם 6M עסיסיים זה טלויזיות, אההה, 21 אינטש, אותם קונים ב 600-800 שקל לצרכן. חלק מהסיבה שאפשר לחיות עם מתח הרווחים מצומק בפלח השוק (הגדול) הזה הוא האמינות הטכנולוגית. טלויזיה סטנדרטית, על כל מגרעותיה, היא בכ"ז מוצר ותיק ואמין, מה שיותר קשה לאמר על פלסמה ו LCD החדישים. קצת קשה לי לדמיין את הצרכן שמוכן לשלם גג אלף שקל לחתיכה מוכן (או יכול) לשלם את המחירים שרוזיאק בונה עליהם. זה נכון גם לגדולות יותר - 29 אינטש טובות נמכרות באזור ה 2-3 אלש"ח, לפשוטות יש קידומת 1. 3. מי שקנה טלויזיה בשנים האחרונות (למשל כותב שורות אלה) לא ימהר להחליף אותה כ"כ מהר. נחכה כמה שנים, פלסמה/LCD ירד למחיר סביר (נאמר 2-3 אלש"ח) ואז יחליף. חוששני שתיאוריה זו אינה ייחודית לכותב שורות אלה. במסכי מחשב הנכונות להחליף גבוהה בהרבה, אולם שם מדובר בצגי 17, והתחרות עזה. 4. אי עמידה בתחזיות אינו המרשם הבדוק לתחילת יחסים טובים עם אנליסטים ובתי השקעות. 5. תרחיש סביר, לדעתי, הוא שבעקבות ירידת המחירים בסקטור (פלסמה ו LCD) יכנסו עוד ועוד יבואנים, ומתח הרווחים, שכיום גבוה הודות למיצוב גבוה + חסם כניסה גבוה הודות לדרישה ליכולת טכנית גבוהה במתן שירות, ירד וישתווה למתח הרווחים המקובל במוצרי חשמל לבית (כפי שהוזכר בכתבה בעניין קריסטל למשל). 6. 85% מעל ההון עצמי הינו תמחור לא זול כלל ועיקר בשביל נייר ביתר. כדוגמה, מילומור, חברה גדולה מרשימת היתר, מוצלחת ורווחית הרבה הרבה יותר נסחרת סביב הונה העצמי. על כן ברור לי מדוע מר רזיאק לא מוכן לשלם מחיר שוק על הנייר (וזה עוד תמורת פרמיית שליטה). השאלה למה הציבור מוכן...
והכתבה עצמה
הקישורית לא עולה משום מה. מנכ"ל ראלקו ישראל: "כל הטלוויזיות בישראל יהיו LCD; סוני וטושיבה שטפו לכולם את הראש עם פלסמה" 13:14 | 23.1.2005 עידו אלון גלי עליות בבורסה כוללים בדרך כלל את המניות הכבדות שמושכות קדימה את השוק. בדרך כלל, בעקבות אותם גלי עליות במניות הגדולות, מתחילות להתעורר גם אלה הקטנות. זהו השלב שבו נמצאת הבורסה של תל אביב בימים אלה. שורה של מניות קטנות עד זערוריות מזנקות בשיעורים חדים. נכון, מחזורי המסחר בהן עדיין נמוכים, בעת צרה יהיה קשה להיחלץ מהן והסיכון בפעילותן עדיין גבוה, אבל כשהשוק כבר גבוה ההזדמנות "לעשות מכה" לפעמים קורצת יותר. אחת המניות הקטנות שזינקו בשנה האחרונה היא ראלקו, שהוסיפה כ-45% מתחילת ינואר בדרך לריצה של כ-220% בשנה האחרונה. ראלקו משווקת מוצרי חשמל במותגי שארפ וזאנוסי, תחום תחרותי ושוחק שמצריך הזרמת כספים קבועה לצורך הנעתו (הון חוזר). בשנה האחרונה חזרה ראלקו למודעות כשהכניסה את הטלוויזיות בעלות המסך השטוח של שארפ, בטכנולוגיית LCD. מי שהוביל את המהלך הוא המנכ"ל ובעל השליטה בחברה ירון רוזיאק. אתמול הודיע רוזיאק על הגדלת אחזקותיו בחברה. רוזיאק התחייב לרכוש במשך שלוש שנים 667 אלף מניות מבעל עניין אחר בחברה, רון אלרואי (חתנו של איש העסקים יצחק תשובה). רוזיאק התחייב לרכוש את המניות במחיר של 9 שקלים למניה, שנמוך ב-32% ממחיר השוק שלה, ובסך כולל של 6 מיליון שקל. לתשלומים אלה יתווספו סכומים שונים בהתאם לריבית במשק או בהתאם לרווחי החברה לאורך השנים האלו, ויופחתו מהם הסכומים שייגזרו מדיווידנדים שראלקו תחלק. הרכישות יגדילו את אחזקתו של רוזיאק בחברה מ-37% ל-61.5%, לאחר שהוא כבר רכש באחרונה גם את אחזקות שותפו השני הילל קוברינסקי. רוזיאק הסביר אתמול את פשר המחיר בעסקה. "קוברינסקי ואלרואי הם שני חברים שעזרו לי בעסקת רכישת השליטה בראלקו. סיכמנו מראש על כך שארכוש מהם בחזרה את המניות, והם בסך הכל הרוויחו יפה בעסקה הזו", אמר. בין ינואר לספטמבר 2004 רשמה ראלקו מכירות של כ-58 מיליון שקל ורווח של 1.5 מיליון שקל. מנגד, החברה ניצלה מזומן בהיקף של 2.6 מיליון שקל בפעילותה השוטפת. ראלקו נסחרת בשווי שוק של 36.6 מיליון שקל, פרמיה של 85% על הונה העצמי - פרמיה לא נמוכה בכלל עבור עסק שעובד על מרווחים מוגבלים למדי כמו במכירת מוצרי חשמל. למעשה, זו הפרמיה שמעניק השוק לחברת מוצרי חשמל נוספת, קריסטל שבשליטת משה ממרוד, שמציגה ביצועים טובים לאורך זמן. הבסיס להתנהגות המניה והתמחור המפנק שהעניק השוק לראלקו הוא התחזיות שסיפק רוזיאק בשנה האחרונה. רוזיאק העריך באמצע השנה כי הכנסות החברה ב-2004 יסתכמו בכ-90 מיליון שקל, דבר שיחייב את החברה לרבעון רביעי עם הכנסות שיא של כ-32 מיליון שקל, ונראה כי היא לא תעמוד בכך. רוזיאק גם העריך כי מכירות הטלוויזיות של שארפ יאפשרו לראלקו להגיע בתוך שנתיים למכירות של 180 מיליון שקל עם שיעור רווח נקי של 5%-3% (כ-9 מיליון שקל). "אנחנו מאוד קרובים לעמוד בתחזיות לרבעון הרביעי, אם כי חלק מהן לא התממשו כי נוצרה לנו בעיה באספקה", אמר רוזיאק. הוא גם לא נשמע מופתע מהתמחור שמקבלת המניה. "בישראל יש 6 מיליון טלוויזיות, וכולן יוחלפו בסוף ל-LCD. טלוויזיות הפלסמה היו ויישארו מוצר נישה. בכל העולם זה כך. רק בישראל סוני וטושיבה שטפו לכולם את המוח עם פלסמה, אבל זה רק בגלל שאין לחברות האלו LCD. לגבי המספרים, גם אם אכשל בחדירה לשוק, ואגיע לנתח נוראי של 10%, זה עדיין 600 אלף טלוויזיות. וגם אם ארוויח רק 500 שקל על כל אחת מהן שמעל 30 אינץ', עדיין מדובר ב-300 מיליון שקל. ואני מתכוון להגיע למספרים טובים יותר", הוא סיכם.
 

twigy

New member
מצטער שאני לא מגיב על הכל

6 מיליון טלויזיות...
מנכ"ל ראלקו משגר תחזית מאד מאד אופטימית (בכתבה בקישורית), ולהלן תגובתי- אהה, קצת לא נעים לי לתקן את התיאוריה המלומדת שהציג מר רוזיאק, אולם חוששני שיש לו כמה הנחות בסיס שגויות במודל העסקי שהציג. 1. הוא מניח שיש 6M טלויזיות בישראל. 2. הוא מניח רווח של 500 ש"ח ליחידת LCD מעל 30 אינטש. מכאן נגזר שהוא מניח שאת כל 6M הטלויזיות יחליפו LCD של 30 אינטש ומעלה (ונוסף על כך הוא מניח נתח שוק של 10% מהנ"ל). הבעיה היא שחלק נכבד מאד מאותם 6M עסיסיים זה טלויזיות, אההה, 21 אינטש, אותם קונים ב 600-800 שקל לצרכן. חלק מהסיבה שאפשר לחיות עם מתח הרווחים מצומק בפלח השוק (הגדול) הזה הוא האמינות הטכנולוגית. טלויזיה סטנדרטית, על כל מגרעותיה, היא בכ"ז מוצר ותיק ואמין, מה שיותר קשה לאמר על פלסמה ו LCD החדישים. קצת קשה לי לדמיין את הצרכן שמוכן לשלם גג אלף שקל לחתיכה מוכן (או יכול) לשלם את המחירים שרוזיאק בונה עליהם. זה נכון גם לגדולות יותר - 29 אינטש טובות נמכרות באזור ה 2-3 אלש"ח, לפשוטות יש קידומת 1. 3. מי שקנה טלויזיה בשנים האחרונות (למשל כותב שורות אלה) לא ימהר להחליף אותה כ"כ מהר. נחכה כמה שנים, פלסמה/LCD ירד למחיר סביר (נאמר 2-3 אלש"ח) ואז יחליף. חוששני שתיאוריה זו אינה ייחודית לכותב שורות אלה. במסכי מחשב הנכונות להחליף גבוהה בהרבה, אולם שם מדובר בצגי 17, והתחרות עזה. 4. אי עמידה בתחזיות אינו המרשם הבדוק לתחילת יחסים טובים עם אנליסטים ובתי השקעות. 5. תרחיש סביר, לדעתי, הוא שבעקבות ירידת המחירים בסקטור (פלסמה ו LCD) יכנסו עוד ועוד יבואנים, ומתח הרווחים, שכיום גבוה הודות למיצוב גבוה + חסם כניסה גבוה הודות לדרישה ליכולת טכנית גבוהה במתן שירות, ירד וישתווה למתח הרווחים המקובל במוצרי חשמל לבית (כפי שהוזכר בכתבה בעניין קריסטל למשל). 6. 85% מעל ההון עצמי הינו תמחור לא זול כלל ועיקר בשביל נייר ביתר. כדוגמה, מילומור, חברה גדולה מרשימת היתר, מוצלחת ורווחית הרבה הרבה יותר נסחרת סביב הונה העצמי. על כן ברור לי מדוע מר רזיאק לא מוכן לשלם מחיר שוק על הנייר (וזה עוד תמורת פרמיית שליטה). השאלה למה הציבור מוכן...
מצטער שאני לא מגיב על הכל
בכל אופן אני לא חושב שיש מישהו שלא יקנה טלויזיה פלסמה או LCD מבעיה של חוסר אמינות, להיפך, אני חושב שטלויזיות פלסמה נתפסת בעני רוב הצרכנים כמוצר איכותי ומתקדם יותר מהטלויזיה הביתית הנפוצה כיום (המבוססת תותח אלקטרונים). כמו כן אני נוטה להסכים עם מנכ"ל ראלקו. אני גם חושב שתוך 10 שנים טלויזיות מהדור החדש סגנון הפלזמה יחליפו את הטלויזיות הביתיות הנוכחיות והמגושמות. האם זה אומר שהרווחיות של החברות הפועלות בשוק הטלויזיות תגדל ? לדעתי לא, מדובר בשיפור טכנולוגי שיהפוך מהר מאוד לסטנדרט.
 

dw2322

New member
תשובה

מצטער שאני לא מגיב על הכל
בכל אופן אני לא חושב שיש מישהו שלא יקנה טלויזיה פלסמה או LCD מבעיה של חוסר אמינות, להיפך, אני חושב שטלויזיות פלסמה נתפסת בעני רוב הצרכנים כמוצר איכותי ומתקדם יותר מהטלויזיה הביתית הנפוצה כיום (המבוססת תותח אלקטרונים). כמו כן אני נוטה להסכים עם מנכ"ל ראלקו. אני גם חושב שתוך 10 שנים טלויזיות מהדור החדש סגנון הפלזמה יחליפו את הטלויזיות הביתיות הנוכחיות והמגושמות. האם זה אומר שהרווחיות של החברות הפועלות בשוק הטלויזיות תגדל ? לדעתי לא, מדובר בשיפור טכנולוגי שיהפוך מהר מאוד לסטנדרט.
תשובה
כוונתי היתה שאפשר לשווק טלויזיות רגילות במחיר נמוך, בין השאר הודות לאמינות גבוהה כך שבד"כ הצרכן לא נדרש להפעיל האחריות, ומקסימום אם מתקלקל אפשר להחליף. בפלסמה המצב עדיין לא כזה טוב ולכן היבואן צריך להחזיק צוות גדול יחסית לטיפול בתקלות. שים לב שלא טענתי בשום מקום שפלסמה/LCD לא יחליפו את הדור הנוכחי. זה ברור לכולנו שיחליפו. טענתי העיקרית היתה שהמודל העסקי של המנכל שגוי, בכך שהניח את מרווחי הרווח הנוכחיים גם בעתיד, ולדעתי (המנומקת) המודל שלו מוטעה.
 

רונאל1

New member
פלסמה זה היסטוריה

מצטער שאני לא מגיב על הכל
בכל אופן אני לא חושב שיש מישהו שלא יקנה טלויזיה פלסמה או LCD מבעיה של חוסר אמינות, להיפך, אני חושב שטלויזיות פלסמה נתפסת בעני רוב הצרכנים כמוצר איכותי ומתקדם יותר מהטלויזיה הביתית הנפוצה כיום (המבוססת תותח אלקטרונים). כמו כן אני נוטה להסכים עם מנכ"ל ראלקו. אני גם חושב שתוך 10 שנים טלויזיות מהדור החדש סגנון הפלזמה יחליפו את הטלויזיות הביתיות הנוכחיות והמגושמות. האם זה אומר שהרווחיות של החברות הפועלות בשוק הטלויזיות תגדל ? לדעתי לא, מדובר בשיפור טכנולוגי שיהפוך מהר מאוד לסטנדרט.
פלסמה זה היסטוריה
LCD זה באמת המסך היחיד שישרוד כאן ובמובן הזה אני מסכים עם מנכ"ל ראלקו, אלא שתחזיותיו נשמעות מעט הזויות לטעמי. זה מזכיר סטארטאפיסט מתחיל שמנסה לגייס כסף לחברה שלו ומסביר למשקיע הפוטנציאלי איך יש 1.5 מיליארד סינים, ל-20% מהם יש מכשיר סלולר, ומתוך אותם 300 מיליון סינים אם הוא יגיע לנתח שוק של "רק" 5% הוא ימכור 15 מיליון מכשירים...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה