59 חכ"ים זה לא בדיוק רוב

59 חכ"ים זה לא בדיוק רוב

ממה שרון מפחד? שילך למשאל עם ככה הוא גם יקטין את הסיכוי למלחמת אחים
 
זאת החלטה גורלית

גם 1 מול 0 זה רוב לדעתי רק רוב של 2/3 מהכנסת הוא רוב מספיק בנושא הזה 59 זה פחות מחצי
 

Dan Chazan

New member
כאשר שלחו את המתנחלים לשם

החלטה גורלית בהרבה וגם החלטה גרועה מאד איש לא דרש רוב מיוחס או אפילו רוב כל שהוא בכנסת. כעת כאשר זה נראה לך נוח פתאום יש בעיה.
 

Dan Chazan

New member
מה אתה מקשקש?

איזה גרוש? גרוש זה כאשר הופכים אנשים לפליטים או שולחים אותם למקום נחות וגם ללא פיצוי. כאשר אנשים עוברים דירה בתוך ארצם ללא ניתוק הקשרים החברתיים וללא פגיעה בקשרים עסקיים ועם פיצוי שמאפשר להם להמשיך את חייהם, אפשר לראות זאת כהזדמנות להתחלה חדשה, כפי שכל אדם מן הישוב שעובר דירה רואה זאת. אפשר גם לעשות מזה אסון.
 

1אברהם

New member
זה אכן גרוש!

מה שקובע אם זה גרוש או לא הם לא התנאים שנותנים למגורשים, אלה אם המגורשים מסכימים לזה שיעבירו אותם למקום אחר. וברגע שמכריחים אותם לעזוב את ביתם זה נקרא גרוש גם אם המגרש חושב שהפיצוי שהוא נותן הוא מספיק. לפי הגיון זה הרי העברת ערבים לירדן ( שהיא המדינה הפלסטינית האמיתית ) איננה גרוש כיוון שלפי דעתינו יהיו להם שם תנאים טובים יותר והם לא יצטרכו לסבול תחת הכיבוש הציוני וגם ניתן להם פיצוי כספי .
 

Dan Chazan

New member
מה זה לפי דעתנו.

זה גרוש כי זו ארץ אחרת ובכלל לא היתה הסכמה מצד הארץ הזאת לקבל בברכה את את המגורשים. כאשר מעבירם בתוך אותה ארץ אין כל ספק שאין כל הרעה. זאת אמרת שהמגורשים ינתקו את הקשרים החברתיים והעסקיים שלהם בישראל גם אם ארגנת להם קבלת פנים חמה בירדן. כמובן יש גם ענין הפיצויים.
 

1אברהם

New member
מי שקובע אם יש הרעה או לא

בתנאים הוא המגורש עצמו ולא המגרש. ולצורך זה לא משנה לאן המגורש מועבר אם לאותה ארץ או ארץ אחרת ואיזה קבלת פנים עושים לו במקום החדש. אולי הפתרון הוא לא לפנות אותם ושישארו תחת ריבונות ערבית למי שירצה.
 

Dan Chazan

New member
וודאי שלא. אני לא קובע כמה מיסים

אשלם ואני לא קובע מהוא מס סביר או לא. את זה המדינה קובעת. אכן זה לא נוח לעבור דירה בעל כורכך אבל לא צריך לעשות מזה אסון לאומי. לצערי להשאר תחת ריבומות ערבית היום זה לא מעשי כי לא הרבה ישראלים היום ישומו מבטחם בממשל מקרטע פלשתיני.
 

sh00sh

New member
לפי הגדרתך

גם אנשים שהמדינה הואלצה להזיזם מביתם בשביל סלילת כביש חדש או מיקומו של ביתם במקום אסטרטגי אחר הם מגורשים! יהודי מגרש יהודי! פשע כנגד האנושות!!! היכן ישמע כדבר הזה??! יש למחות על פשעים שכאלה, ומיד!
 

sh00sh

New member
אבל

לא "מגרשים" אותם מתוך שנאה אליהם. הסיבה היא לא גזענית ולא מנסה לפגוע בהם
 

Dan Chazan

New member
פוליטית?

הבנה שאין לפגוע בפלשתינים היא פוליטית? בסופו של דבר הכל נובע מהבנה שאין לפגוע בפלשתינים, ודאי שאין לגרש אותם ולכן אין לנשל אותם מעוד מאדמות א"י. מה שמוזר זה איך אנשים נורמליים ובדרך כלל הגונים חושבים שלפגוע בפלשתינים זה לא נחשב. כאשר מצמצמים את שטחי המיחיה שלהם זו פגיעה. אין בה כל צורך. מדינת ישראל אינה זקוקה לשטחים לקיומה. מדינת ישראל חיבת למצא פתרון של חיים צד בצד עם האנשים שאכלסו את הארץ הזאת לפני בוא הציונות. מה שקשה לי להבין כאן זה מה כל כך קשה להבין!!! התוצאה של מלחמת העצמאוח היתה חלוקה די הגיונית של א"י. היא איפשרה הקמת מדינה לתפארת כך שכל יהודי נרדף באשר הוא יוכל למצא בית. הנסיון כעת לעשות את מה שעשו ליהודים ולהפוך את הפלשתינים לאורחים בלתי קרואים בארץ שבה חיו מאות בשנים מקבילה לרדיפות היהודים בגולה. זה פשע בכל דרך שתרצה להסתכל על זה.
 
מה אתה מקשקש?

האנשים האלה עוברים דירה? באמת? ככה מכבסים את המונח גירוש יהודים בשמאל הקיצוני? איך אתה היית מרגיש אם היו מעיפים אותך מהבית ומושיבים אותך בנגב?
 

Dan Chazan

New member
אם אינם רוצים נגב שיבחרו כל מקום

אחר. אה. הם קיבלו מקום מעולה ויוצא דופן שהיה שייך לפלשתינים ובזכות המדינה קיבלו רמת חיים שאחרת לא היתה להם. ועכשיו הם דורשים עוד. יפה. היתה להם מתנה מהמדינה במקום להגיד תודה יפה הם מתבכינים.
 
למעלה