500 ש"ח דוחות לנוסעים בנת"צ (דרך נמיר)

מיצו

New member
אתה לא מבין.

החוק אומר אל תיסע בנת"צ. אתה מתעקש כן לנסוע, ומתאים לך שהיום אין אכיפה. אבל כשמתחילה אכיפה, אתה כועס, איך הם מעזים! האמת, איך אתה מעז. זה לא רק אתה אגב, זה (סביר להניח) רובנו חוטאים מי יותר ומי פחות ב"נגיעה" בנת"צ, תוך כדי תקווה סמוייה שניידת לא תחכה לך בתחנת האוטובוס אחרי הצומת. אם יש שם שוטר, ואם הוא עוצר אותך, ואם הוא משחיל דו"ח זה בסדר? אבל אם זו מצלמה שתופסת אל כל מי שחותך זה לא בסדר? בהערת אגב אציין שלא אני, לא אתה ו(שוב, סביר להניח) לא רוב הרוכבים באמת שומרים על כל כל חוקי התנועה באשר הם שם. סביר להניח. אבל איך אומר הפתגם? If you can't do the time don't do the crime.
 

Rיקושט

New member
שתהיו בריאים כולכם.

אני אנסה להסביר שוב. רכיבה בנת"צ היא תיקון שמנסים להעביר כבר בכנסת. כלומר הטענה שזה כדאי מכל הבחינות לאשר לרוכבים לנוע שם כבר התקבלה בעיני כמה חכ"ים עד כדי כך שהם מוכנים לעשות משהו בנידון. אז למה לא עבר התיקון? כי (לדברי YNET) גם ככה אין אכיפה ולכן התיקון נזנח. למה לתקן חוק שלא נאכף?. אז ההבדל הוא שעכשיו מתחילה אכיפה כדאי להקדים תרופה למכה. תאמין לי, אם אני עובר על החוק ברכיבה ותופסים אותי, אני לא מאלו שבוכים, אני מודע לחלוטין. זה לא המקרה כאן. להודעה שלי שתי מטרות: 1. להעלות את המודעות של כולכם לעובדה שיש אכיפה ממכונת, פועלת. 2. להזיז עניינים אצל מי שמטפל בנושא. אז באים הכחולים של הפורום ומטיפים לי מוסר במקום להצטרף. אז, שתהיו בריאים. אני סיימתי "לשכנע" אתכם.
 

Rיקושט

New member
תוספת קטנה

האכיפה התחילה מבורכת, אני בטוח שכוונת המשורר היא לגרום לרכבים לא לנוע בנתיב הזה כדי לא לעכב את התחבורה הציבורית, אני מברך על כך. הבעיה שאנחנו הרוכבים ניתפס ברשת שנועדה בכלל למכוניות.
 

אהוד א1

New member
אתה לגמרי צודק,נ'.

אין סיבה הגיונית למנוע מדו"ג להשתמש בנת"צ ואני מקווה שזה יקרה במהרה בימינו.
 

מיצו

New member
זה לא קשור ל"כחולים" של הפורום.

הנה, הסברת, וכמעט הצלחת לשכנע אותי שיש היגיון במה שאתה אומר, כי בהתחלה, מדבריך, זה לא השתמע. בהתחלה זה היה פשוט נשמע כמו "אוי אוי אוי".
 

Rיקושט

New member
מה זה משנה מה אני חושב

ואם הצלחתי לשכנע או לא? אתה ושאר חבריך לא יכולים לחשוב לבד שאיסור רכיבה בנת"צ הוא טיפשי? אני באמת ובתמים חשבתי שאני מתפרץ לדלת פתוחה, מסתבר שלא, יש פלדלת, כחולה.
 

מיצו

New member
נו נו, אל תהיה כל כך רגזני.

בין אם איסור רכיבה בנת"צ הוא טפשי ובין אם לא, כרגע זהו החוק. נעשו מספר ניסיונות של מועדון האופנועים וצוות הרשויות להידבר עם משטרת התנועה כדי להשיג אישור דה-פאקטו לרכיבה שם. הניסיונות נכשלו. נעשו מספר ניסינות להעביר חוק בכנסת שיאפשר את זה. בנתיים ללא הצלחה. כרגע זהו החוק. בדיוק כמו כל חוק תעבורה אחר, למשטרה יש זכות (ויש האומרים חובה) לאכוף אותם. זה שהיא מתעסקת במה שמכניס כסף (ממל"ז, מצלמות) ולא במה שהורג (עקיפה בפס הפרדה לבן, רמזור אדום, סטייה מהנתיב, נהיגה בשכרות) זו בעיה קשה. מצאו פתרון טכני שיעזור באכיפת אי-נסיעה בנת"צים איפה שאפשר לאכוף את זה (והנהג/רוכב לא יוכל לטעון "בדיוק פניתי ימינה" כיוון שזה ייעשה רק במקומות בהם אין ימינה - בדיוק כמו בפינת דרך נמיר ורח' יהודה מכבי, שם רק לאוטובוסים יש פניה ימינה ולכן לרכב פרטי אין מה לחפש בנת"צ שם). מה לא בסדר? כן, כדאי שיתנו לנו לרכוב על נת"צ. אבל כל עוד זה לא קורה, מה בדיוק הבעיה עם אכיפה של החוק הזה כל עוד הוא בתוקף?
 

Rיקושט

New member
ואתה ממשיך...

אמרתי שזה לא החוק? אני בעד החוק ואין לי שום בעיה איתו חוץ מהעובדה הקטנה שיש בו טעות, הטעות היא שדו"ג לא יכולים להשתמש בו כדי לרכוב בייתר בטחון כי הם לא מהווים הפרעה. זהו. העניין הוא שכשחוק לא נאכף בצורה אפקטיבית, הוא מאבד מכוחו. אני רוכב בנת"צ בלי חשש וגם מעולם לא עצרו אותי על זה (או על שום דבר אחר) גם כשהייתה ניידת לידי. אז עכשיו, שיש פתרון טכני שלא חושב אלא מיד מעניש, האכיפה נהיית אפקטיבית ואז, חייבים לפתור את הבעיה שנוצרה ולא רק בגלל שאנחנו עוברים על החוק שלא ממש נאכף, אלא כי פתאום נתחיל לקבל דוחות של 500 ש"ח!. וכאן ההודעה שלי נכנסת, העלאת המודעות לעניין וקידום התיקון. נו, אז אתה רוצה להסביר לי עוד פעם שזה החוק ובלה בלה בלה? האם באמת שלא הבנת גם בפעם ה3-4 את הכוונה שלי?
 

menyroth1

New member
חוק הנת"ץ הוא מכבסת כסף אמיתית

בלי שום דוחו"ת ובלי קשר לכסף שנכנס מדוחו"ת , החיסכון שהנתיב הזה נתן למדינה במקום לבנות תשתיות אמיתיות , זה מכבסת הכסף האמיתית . תאר לך שלא היה נת"ץ כמה עולה לבנות מסילת ברזל מרושתת בכל ת"א , ירושלים , ראשון לציון , גוש דן , נתניה ,חדרה גדרה , רחובות אשדוד וכו' וכו' וכו' תוסיף לזה עוד כמה אגורות שהשוטר עומד שם כמו טמבל ובמקום לקיים סדר בכבישים עומד כסדרן ואומר אתה כן עולה אתה לא עולה . ומי שעלה חוטף דוח. האימאימאימאימאימא של המכבסת כסף . חוק כלכלי נטו . אין שום הצדקה ששוטר יעמוד שם . כן אופנוע לא אופנוע בנת"ץ אין שום הצדקה לנת"ץ .
 

h a j b i

New member
אני כמובן מסכים שצריך להתיר לדו"ג לרכב בנת"צ

אבל אני עדיין חושב שהמצלמה והדוחו"ת לא צריכים להטריד אותנו יותר מידי. במיוחד כשאנחנו יכולים לרכב בין המכוניות (אני מבין שעם 2 גלגלים מקדימה זה אולי קשה יותר). ושוב, יש את המועדון שפועל, יש את ההצעת חוק ועכשיו אחרי שהעלית את זה לסדר היום אני משוכנע שמספיק גולשים (כולל אני) שלחו או ישלחו מיילים לחזק את רונית תירוש בעניין. כמו כן ידאגו לטקטבק את הידיעה (שהועלתה כבר קודם על ידי אם פיספסת). עדיין, מבחינתי הביטוח הוא בעדיפות עליונה, לפני הנת"צ, כבישי האגרה ומבחינתי לפני הסימונים הלבנים אפילו. מכל אלה אני יכול להתחמק אבל לא משנה מה, את הביטוח אני נאלץ לשלם ויודע שעם הזמן אאלץ לשלם יותר. ומבחינת המטה, אין בכלל עניין של עדיפויות. הוא עוסק בנושא אחד בלבד. ושוב, בעקבות ההתפקדות אני מאמין שהצעת החוק שלה תעבור ממילא. ואם לא (עניין של תיזמון) אז תעבור בפעם הבאה אחרי שנצבור יותר כוח. כמו כן, אני מחזק את דעתו של אהוד ומציע לך להצטרף לגוף הכי גדול והכי מנוסה שעוסק במצב הענף מול הרשויות. מועדון האופנועים הישראלי.
 

calbindin

New member
לפעמים הנתיב פשוט הופך לתחבורה ציבורית

באמצע הרחוב (בשדרות הר ציון ליד לוינסקי, או בנמיר אחרי רוקח, למשל), וכדי לא להכנס לתוך הנתיב (שהתחיל, בצומת הקודם, כנתיב רגיל לכל דבר) צריך להדחף, מה שלא תמיד בטוח או אפשרי. אז לשים שם מצלמה ולצלם פתאום כל מי שלא הספיק לעבור נתיב זה לא בדיוק הוגן.
 
למעלה