500 ש"ח דוחות לנוסעים בנת"צ (דרך נמיר)

Rיקושט

New member
500 ש"ח דוחות לנוסעים בנת"צ (דרך נמיר)

מה שראיתי עכשיו ברפי רשף: ביהודה מכבי-פינת דרך נמיר לכיוון דרום יש מצלמה שמצלמת כל רכב לא ציבורי וקנסות אוטומטים של 500 ש"ח נשלחים. זאת מצלמה חדשה, פיילוט. לא נאמר שום דבר על דו"ג ונת"צ אז יש להניח שגם אנחנו נחטוף. וכאן מטה המאבק צריך להכנס לפעולה, היה פה כבר דיון שהוכיח שדו"ג רשאים לנסוע בנתיב הזה לפי העיקרון של תפוסת רכב. האם המטה מודע?
 

appleH1

New member
מה שמעניין זה שזה בשביל לשמור על נתיבי

תחבורה ציבורית. לא שזה לא חשוב אבל מה עם אנשים שגונבים רמזורים? קורה לעיתים מאוד קרובות והרבה יותר מסוכן. הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה לבחירת עבירת הנסיעה בנת"צ היא שדווקא משום שהיא קלה ואין בה סכנת נפשות, יותר אנשים עוברים עליה ואפשר לעשות רווח יומי נאה, לעומת אכיפה של מעבר באור אדום שתתן אולי דו"ח בשבוע (אולי ביום?) אבל לא תצדיק את עלות רכישת המצלמה. האם אין מוטיבציה להוריד מהכביש נהגים מסוכנים?
 

alain b

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

מכו שכתוב: "ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו, והשדות כולם יתייבשו, רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף."
 

Rיקושט

New member
זה לא קשור בכלל

אל תתפזר. זה טוב מאוד שאוכפים את הנת"צ, אני בעד. אבל שיאפשרו לדו"ג לנסוע בו כי הם לא מפריעים למטרה המקורית שלשמה נוצרו הנת"צ. היה פה דיון לפני כמה חודשים בנושא. בסופו של דבר המסקנה (שאני זוכר) היא: 1. נת"צ מתעדף רכבים בתפוסה גבוהה (תחבורה ציבורית) ורכבים עם 4 נוסעים. מכוון שדו"ג הוא רכב שמינימום התפוסה שלו הוא 50%, אין סיבה שלא יחשב לתפוסה גבוהה. 2. דו"ג זריז יותר מהתנועה. 3. דו"ג קטן יותר. בקיצור, לא מפריע משום בחינה ואין שום סיבה שדו"ג יקבל קנס שם. עד עכשיו האכיפה בנת"צ הייתה ע"י שוטרים ותכלס % האכיפה היה מזערי. אבל ברגע שאתה שם מנגנון אוטומטי של דוחות, האכיפה תהיה 100% ובמקרה הזה, חייבים להסדיר את עניינינו בצורה חוקית. עכשיו זאת מצלמה אחת בפיילוט. מה יקרה שכל הנת"צים יהיו מלאים בהן? התוצאה תהיה ערימה של דוחות (500 ש"ח !) כל יום.
 
מועדון האופנועים, לא מכיר?

ואפרופו קבוצות, נפתחה קבוצה המוחאת על מתן הקנסות לדו"ג החונה על הבדיחה שנקראת שבילי אופניים -> זה לא דו"ח זה פטנט רשום! נ', האם אתה באמת חושב שהמטה אמור לדאוג לכל העוולות של הדו גלגלי בענף? אולי גם למי שנגנב הדו גלגלי? תכף תגיד שהמטה צריך לפעול גם למען ביטול האגרה לדו"ג בנתיב תחבורה המהיר!
 

אהוד א1

New member
יש כבר קבוצה בדיוק בשביל זה.

שמה בישראל "צוות הרשויות של מועדון האופנועים הישראלי" וחברים בה בימר וזהר זהר. "מטה המאבק למען ביטוח הוגן לרכב דו גלגלי" כשמו כן הוא - למען ביטוח הוגן לרכב דו גלגלי. ביטוח.לא חיישני רמזורים, לא רכיבה על השול.ביטוח.
 

Rיקושט

New member
סבבה, באמת שלא איכפת לי מי. העיקר שהדחיפות

של הנושא תקודם כי המצלמות האלו (שהוכרזו עוד ב2008) עכשיו יתחילו להיות להופיע אוטוטו ו500 ש"ח זה קנס מטורף. תיאורטית העניין אמור להפתר בזריזות: כבר 3 פעמים הגישו את התיקון לפקודות התעבורה. הסיבה שכתובה בYNET לעצם זה שהפקודה לא עברה את האישורים היא העובדה שאין באמת אכיפה. אז הנה, האכיפה התחילה. הנה הפעם האחרונה שהעניין הוגש על ידי רונית תירוש: http://www.knesset.gov.il/privatelaw/data/18/2186.rtf " דברי הסבר נתיב לתחבורה ציבורית נועד לעודד את השימוש באמצעי תחבורה אלו. הנתיבים מיועדים לאפשר לתחבורה הציבורית לעמוד בלוחות זמנים קצובים ובכך להקנות לציבור זמינות גבוהה ויעילות כאלטרנטיבה לתחבורה פרטית הנעה בדרכים עמוסות ופקוקות. רכב דו גלגלי ממונע הנוסע בנתיבי תנועה אינו מקשה או מאט תנועת התחבורה הציבורית בנתיבים אלו. יתרה מכך, לפי הוראות תקנות התעבורה, לרוכבי אופניים מותר השימוש בנתיב זה. על כן, הצעת חוק זו באה לעגן בחוק את זכותם של בעלי כלי הרכב הממונעים הדו גלגליים לעשות שימוש בנתיב התחבורה הציבורית. הצעת חוק דומה בעיקרה הונחה על שולחן הכנסת השש-עשרה על ידי חבר הכנסת איתן כבל (פ/1572); הצעת חוק דומה בעיקרה הונחה על שולחן הכנסת השבע-עשרה על ידי חבר הכנסת גלעד ארדן (פ/2489/17); הצעות חוק דומות בעיקרן הונחו על שולחן הכנסת השמונה-עשרה על ידי חברי הכנסת חמד עמאר, רוברט אילטוב ואלכס מילר (פ/1593/18) וחבר הכנסת זאב בילסקי וקבוצת חברי כנסת (פ/1599/18). "
 

אהוד א1

New member
אתה יודע שבזמן שהשקעת בנושא היום היית יכול...

כבר לקבל תשובה למסר ששלחת בעניין לבימר/זהר/אליקו. באותו זמן שחסכת יכולת (אם אתה עדיין לא) להצטרף גם כחבר למועדון, הגוף היחיד שמייצג את רוכבי ישראל 24/7.
 

Rיקושט

New member
לא מכיר

לא את זה ולא את זה ולא את זה. העליתי למודעות את הנושא, עכשיו תעשו עם זה מה שאתם רוצים.
 

Pumi

New member
רגע, שניה, שתסביר לי

החוק אומר שיש נתיב תחבורה ציבורית נכון? החוק אומר שאם יש שילוט מתאים, אז זה נתיב אשר מיועד רק לתחבורה ציבורית. והחוק אומר שדו"ח על נסיעה בנתיב הזה, למי שהוא לא תחבורה ציבורית, הוא 500 שקל (כן? לא?). אז במקום להעמיד שוטר, משתמשים במצלמה. על מה ההתקוממות? אם שוטר היה עוצר אותך כי אתה נוהג/רוכב במנתיב לתחבורה ציבורית, למרות שמסומן ואתה יודע שאסור, אז זה יותר בסדר מאשר שתעשה את זה כשאין שוטר ואף אחד לא תופס אותך?
 

Rיקושט

New member
תגיד, אם ימציאו דרך לאכוף

רכיבה על השוליים בצורה ממוכנת וגם בין רכבים. זה יהיה בסדר מבחינתך? כי זה על אותו המשקל. לא קניתי קטנוע כדי לנוע כמו רכב.
 
אין חוק על רכיבה בין רכבים

והטענה שאתה מפספס פה היא שאתה מתקומם על הדבר הלא נכון. אתה מתקומם על עצם הצבת מצלמות, במקום להתקומם על כך שלא עבר החוק שמרשה לנו לרכוב בנת"צ. כשיעבור החוק(ובעזרת ההתפקדות עוד יש סיכוי שזה יקרה), אז את מי מאיתנו בכלל יעניין שיש שם מצלמות? להיפך, המצלמות רק יהיו לטובתנו כי לנו יהיה מותר ומכוניות פרטיות לא יעיזו לעלות כדי לא לחטוף דו"ח
 

h a j b i

New member
אני לא חושב שזה כל כך דחוף

בתור דו"ג לא אמורה לך בעיה לא לרכב בנתיב תחבורה ציבורית. לא מדובר בגזירה קשה במיוחד. אני מסכים שצריך לפעול בתחום ולדאוג שדו"ג יוכלו להשתמש בתחבורה ציבורית אבל אני לא חושב שזה משהו בעדיפות עליונה. בכל מקרה, כמו שאמרו לך, המטה פועל למטרה אחת ובכיוון אחד. יש את המועדון שפועל באופן קבוע בכל הנושאים. כמו כן, מהלך ההתפקדות כמובן יקדם באופן עקיף כל יוזמה של גוף אחר בכל מה שקשור לטובת הענף.
 

Rיקושט

New member
חג'בי, בכנות, עם היד על הלב.

מה אחוז הנסיעה שלך בתוך תל-אביב ביום יום? השאלה גם אל פומי. הנתיב הזה ריק, איזו סיבה בעולם יש לנו לרכוב בין רכבים ולקחת סיכון כאשר יש נתיב שלם שרוב הזמן (במיוחד אחרי אכיפה ממכונת) יהיה ריק? טוב, בכל מקרה אני רואה שאני היחיד שמתרעם על העניין. נראה מתי יתחילו ההודעות של "פאק, קיבלתי דוח של 500 ש"ח " להגיע לפורום.
 
למעלה