5 שבועות לאחר התרסקות מטוסו הטייס איתן כרמי נפטר

ארזS

New member
5 שבועות לאחר התרסקות מטוסו הטייס איתן כרמי נפטר


הטייס איתן כרמי נפטר בבית החולים שיבא, חמישה שבועות לאחר שהתרסק עם מטוס קל במנחת עין ורד ונפצע קשה. במלחמת יום כיפור יירט רס"ן כרמי באזור הדולפינריום בת"א טיל קלט, ששיגר מטוס טופולב מצרי.

חמישה שבועות לאחר שמלחמת יום הכיפורים טיל קלט ששוגר ממצרים. בתחילת ינואר נפצע כרמי קשה עם אדם נוסף בהתרסקות המטוס הקל. כרמי אושפז בבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא סובל מכוויות בכל חלקי גופו, ומחבלות בגפיים. הרופאים ניסו להציל את חייו, אך היום נקבע מותו.

המטוס הקל שבו היה כרמי הגיע לנחיתה מכיוון מערב, ואז ככל הנראה רוח הסבה אותו לעבר חניית המטוסים הצמודה למסלול הנחיתה, על שביל צדדי. הוא פגע בו ואז החל לעלות באש. אחד הפצועים נפגע כשהיה על הקרקע, נוכח הנחיתה שבוצעה לא במסלול הנחיתה.

בראיון ל-ynet לפני 6 שנים סיפר רס"ן כרמי על מלחמת יום הכיפורים - ועל יירוט טיל הקלט באזור הדולפינריום. "יצאתי עם האוטו בבוקר ביום כיפור וכמעט חיסלו אותי בדרך. נסעתי דרך לוד וזרקו עליי אבנים", סיפר כרמי על היממה הראשונה של המלחמה ב-1973.

"קיבלתי משימה להיות בכוננות יירוט בסביבות 13:30-14:00 בצהריים, והייתה הזנקה", הוסיף. על המכ"ם זוהתה מטרה חריגה שעושה את דרכה לכיוון מרכז הארץ. "בהתחלה הוזנקנו בכלל לכיוון דרום, לכיוון אשקלון, כשבאמצע הדרך אמרו לי לפנות מערבה לים וזה נראה לי די מוזר".

זה קרה כי מפציץ כבד מסוג "טופולב 16" שיגר טיל "קלט" מהים לעבר מטרה חשובה במדינת ישראל: "ראיתי מטוס טס ומצייר, משאיר שובל אחריו ובאותו שלב חשבתי שזה מטוס. עברתי ממש מעל הדבר הזה ומשכתי למעלה והסתכלתי וראיתי מטוס וראיתי שבמקום שצריך להיות טייס אין טייס. ואז הבנתי שזה טיל".

"היה צריך להפיל אותו, אז נסוגתי אחורנית ושמתי כוונת", המשיך כרמי לתאר, "ומטווח של 200 מטר יריתי בו, הצרור הראשון מיד פגע בו. למזלי פגעתי בכנף ימין. הוא צלל ופגע בים וכשהוא פגע בים יצא נד אדיר של מים. זה היה מול תל אביב, באזור הדולפינריום".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4921722,00.html

 

שאולי46

New member
איתן כרמי ז"ל


תמיד הצהיר שאהב להדריך, ונתן תוקף מלא לכך.
הטיסה אתו תמיד הייתה חוויה. כחניך קיבלתי בה את הכול: ידע ומקצועיות, קפדנות על איכות הביצוע וים של הומור (על חשבוני...) מלא חן - אך החשוב והמיוחד היה האכפתיות האמתית והלב הענק.
לא משנה כמה זמן חלף מקבלת הרישיון. פגשת בו במנחת, תמיד ישאל לאן בכוונתך לטוס, יתחקר אותך האם הגשת מרשה, האם אתה יודע מה גובה ההקפה ביעד בו תנחת, ירענן מה שלדעתו נדרש, ואז יאחל לך טיסה מהנה, או שיאמר בבדחנות האופיינית: "אחחח, מי האדיוט שנתן לך רישיון ?"
בלתי נתפס לחשוב עין ורד בלי איתן.
כבר מתגעגע אלייך מאוד חבר יקר. יהי זכרך ברוך.

 
איתן כרמי

אגדה בחייו. מלאך שומר, מנטור לטיסה ולחיים, צנוע וחריף, קורע אם טעית וקורע מצחוק. כשחי ביננו הרגשנו בטוחים בשמיים. עכשיו כשהוא בשמיים, ישמור עלינו בטוחים.
היה שלום חבר יקר.
 
למעלה