5 רכבים, מה הכי כדאי?

MasterD_iL

New member
5 רכבים, מה הכי כדאי?

צהריים טובים. רציתי לדעת כמה דברים על: הונדה אקורד שנים 92-95. רנו קליאו דגם RSI כל השנים. פונטאיאק גרנד פרי 92-96. שברולט קורסיקה כל השנים. ואופל אסטרה GSI 94-96. חשוב לציין שאני לא נוסע כ"כ הרבה, כי אני גר באילת.ואני מתייחס לנסיעות בתוך העיר בלבד ולא נסיעות צפונה. הונדה: כל הדגמים באים עם סאנרוף? או שזה בדגם מסויים? איך המנועים שלהן? איכותיים או שהשנים האלה היו נפילה? ובכללי איך הרכב? רנו: הRSI הוא הדגם החזק ביותר בשנים האלו? והאם גם לאוטו הזה בא כסטנדרט סאנרוף? והרכב אמין כפי שאומרים עליו? פונטיאק: איך הרכב בכללי? כ"כ שתיין כמו שאומרים? האם הרכב מתאים למישהו שנוסע ממש מעט? אבל ממש.. לא יודע להעריך כמה. ולמה הוא כ"כ זול יחסית לשנה גבוהה? שברולט(דגם 2.2): האם זה נכון שאם כבר לקחת קורסיקה אז עדיף את המנוע הגדול(3.1)? כל השאר כנ"ל הפונטיאק. אופל: למה, לעזאזל, הרכב הזה כ"כ יקר? כל מי שהתעניינתי דורש בסביבות ה10K מעל המחירון! הוא עד כדי כך טוב שהוא מצדיק את זה? ולבסוף, איזה רכב הייתם הכי ממליצים מכל אלה(לצעיר, חייל משוחרר)? ועוד שאלה קטנה, כמה עולה לעשות היום סאנרוף? והאם יש אפשרות לבחור גדלים שונים או שזה הסטנדרד הרגיל שיש בכל אוטו? תודה מראש!!
 

enigo

New member
הכי כדאי למה?

רייסים בשני הרמזורים שיש באילת? להקיף את הכיכר של המלונות הכי מהר? לעשות דאווין על התיירות כדי להכנס להן לביקיני? האמת, השברולט לא ממש מצליחה באף אחת מהמטרות הללו. האופל חזקה וספורטיבית, אבל די נדירה. ה-RSI זריזה, אבל הביצועים ממוצעים למדי במושגים של היום. הפונטיאק גדולה ומגושמת, אבל בעלת ביצועים סבירים. לא ברור מה מצבה בגזרת הדאווין - יש כאלו שזה עושה עליהם רושם, ויש כאלו שזה גורם להם להתגלגל מצחוק. האקורד גם היא גדולה, ביצועים סבירים ואפר לשפר אותן לרמה מפגרת (אבל זה עולה לא מעט). אבל מה שאני חייב לדעת זה - למה לך גג שמש באילת? גם ככה יש שם יותר מדי שמש...
 

MasterD_iL

New member
ידעתי שתהיה תגובה כזו...

ובכן... אני לא ממהר לשום מקום. עשיתי בדיקה לרכבים שנכנסים בתקציב שלי (17-20K), ואחרי דילול רציני החלטתי שאלך על אחת מהחמש האלה. במקרה באמת הן יצאו יחסית חזקות ולא משפחתית 1.6 רגילה. המטרה לא היתה כמו שאמרת, רייסים בשני הרמזורים באילת (אגב, נשאר רק 1, אז גם את אפשרות הרייסים תוריד). לגבי הביקיני... נראה מי מסתובב בביקיני בחורף. והגג שמש, לא בהכרח בשביל השמש - יש גם לילות באילת שלא דורשים מזגן, אז למה לא להתפנק קצת?
 

enigo

New member
למה לא סופרמיני רגילה?

כזו שלא נשחטה על ידי עשור של נהגים צעירים וחמים על הגז, ושלא נדרש עליה מחיר פרמיום בגלל יכולות שלא תנצל? מכונית שקל להסתובב איתה בעיר הרבה יותר מאשר עם פונטיאק, ועלויות האחזקה שלה יהיו זולות משמעותית (ביטוח וטסט, דלק וכנראה גם ביטוחים). לגבי הגג - קח בחשבון שמדובר במשהו שתופס גובה בתוך האוטו ובמקרים רבים מפתח עם השנים נזילות ורקבונות. גג בהתקנה מקומית, ד"א יגזול בערך שליש מהתקציב שיש לך לאוטו, לפחות עבור עבודה סבירה - שווה לך?
 

MasterD_iL

New member
אוקי.. הגג בהתקנה מקומית ירד מהפרק

הצלחת לשכנע אותי. חשבתי לגבי מה שאמרת - סופרמיני רגילה. אך הבעיה היא.. שאם כבר ההבדל בין המכוניות הללו הוא 2-4K, אז למה כבר לא אחת חזקה ולא עלובה? נכון, קשה למצוא אחת שלא חרשו עליה, אבל אם במידה ומוצאים, אז למה לא?
 

enigo

New member
ההבדל בד"כ גדול יותר

גם אם במחירון הוא נראה קטן, במציאות תצטרך לשלם על רכב במצב טוב (או אפילו בינוני) מעל המחירון. לפעמים הרבה מעל. תכלס, גם לסופרמיני עם מנוע 1.4 רגיל אין ממש בעית ביצועים, בטח לא לנסיעות עירוניות.
 
למעלה