4 שבועות אחרי לידה,להשאר אצל אמא או לחזור?

ponder

New member
4 שבועות אחרי לידה,להשאר אצל אמא או לחזור?

שבועיים הראשונים לא תפקדתי. אני מודה. הייתי אחרי לידה קשה, ובנוסף חליתי והייתי עם חום גבוה, כך ששבועיים בקושי טיפלתי בבייבי והעזרה מההורים היתה פשוט גלגל הצלה עבורי.

עכשו אני עומדת בפני דילמה...

מצד אחד - אני גרה רחוק מהמשפחות (שלי ושל בן הזוג) ומהחברים, ההורים ממעטים לנסוע מחוץ לעיר, חברה טובה שילדה יחד איתי גרה קרוב להורים (ורחוק מהבית שלי..), בן הזוג עובד שעות ארוכות ואני מאוד מאוד חוששת מהלבד, אני עצמי והתינוקת. היא תינוקת לא פשוטה, בוכה המון (בצווחות איומות), לא ישנה הרבה ביום ולא משאירה לי בכלל זמן לעצמי. כשאני אצל ההורים אני יכולה לצאת להתאוורר מדי פעם, תמיד יש מי שישמור, אני יכולה למשוך שעת שינה פה ושם (אני לא מניקה), להפגש עם חברות, לצאת לטיול עם אחותי... אני לא מרגישה את הלבד סוגר עלי. ותמיד יש מי שידאג לאוכל, כביסה וכו'. .

מצד שני - ההתערבויות. אוי , ההתערבויות. כשהיא בוכה (בצווחות איומות כבר אמרתי?!?) - מייד אבי קופץ וחוטף אותה מהידיים שלי (ממש כך), כשהיא רוטנת בעגלה, מיד נשמה טובה קופצת להרגיעה (לפני שהספקתי בכלל לקלוט מה קורה..), כשצריך גרעפס או סתם כי בא להם להחזיקה.. אם אני מנסה משהו שקראתי מלגלגים עלי, כי לפני 20 שנה כשהם היו הורים.... קשה לי לנהל איתה שגרה של יום ואני מפחדת שזה יתנקם בי כשתגדל... ניסיתי להעיר ולהסביר שכשאני צריכה עזרה אני מבקשת אבל אם לא, שיתנו לי להתמודד לבד..אבל הם נורא פגיעים ונעלבים וגם אם הם מקבלים הם לא באמת מפנימים וממשיכים שלהם.

חשבתי להיות כאן עוד חודש לפחות, אבל עכשיו אני מתלבטת. מפריע לי שיש יותר מדי "נשמות טובות" מצד שני אני מודעת לעובדה שיהיה לי מאוד מאוד קשה לבד. הטיפול בקטנה קשה לי וצורך ממני אנרגיות רבות.
 

kukim17

New member
אני הייתי חודשיים


 
זה מאד תלוי באופי שלך

אני לא הייתי נשארת דקה אחת ככה, את האמא של הקטנה ואת צריכה להתרגל לסטטוס הזה.
חשוב מאד לנהל איתה שגרה של יום, ועכשיו האביב מתחיל ונהיה יותר חם, תוכלי לצאת איתה הביתה, תרשמי לאיזה קורס עיסוי תינוקות, תלכי לבית קפה איפה שאת גרה.
נסי להכניס אותה לשגרה שאת שם, ולהתחיל לטפל בה יותר - מה זה אבא שלך חוטף אותה מהידים? כנסי יותר לענינים ומהר...
הטיפול לבד הוא קשה, אבל הם גם גדלים וזה נהיה יותר קל עם הזמן
 

אמאמרבל

New member
הלוואי והייתה לי אופציה כזאת

אנחנו גרים רחוק מהורי בעלי ושלי בכלל בחו"ל., ובעלי בחוזר הביתה בין 7 ל 9 בערב הולך מוקדם בבוקר (ב6) לעבודה.

וכאשר הורים שלי באו לעזור בשבועיים ראשונים אני ממש הייתי שמחה, ואם היו נשארים יותר זמן גם הייתי שמחה (אבל הורי לא מתערבים במיוחד ואני מרשה להם לטפל בילדי).

אבל לי כאן יש חברה טובה שאיתה יכולתי לצאת ולטייל בלי להרגיש בודדה, למרות שהרבה פעמים פשוט רציתי להיות לבד כי אוהבת את זה.

אם תשארי עוד חודש אצל הורים לא יקרה שום דבר רע בשגרה של תינוקת, כי בגיל הזה אין שגרה במיוחד, הייתי אומרת ששגרה היא יותר לקראת גיל 3-4 חוד'.
שאלה עד כמה את מוכנה לסבול את ההתערבויות שלהם. ומה עם בעל? הוא חוזר הביתה או בא להורים שלך? כי אם הוא הולך הביתה הייתי חוזרת הביתה, כי גם בעל צריך תשומת לב ושירגיש מעורב בגידול וטיפול בתינוקת כי הרי גם חיים שלו השתנו.
 

שקדיה11

New member
לדעתי- הביתה

וכמה שיותר מהר, יותר טוב. זו הילדה שלך, אתן צריכות להכיר זו את זו ואתן לא יכולות לעשות זאת בבית של מישהו אחר. אם בכל פעם שהיא בוכה אבא שלך לוקח אותה (אני מניחה שהוא רוצה לעזור, וזה מאוד יפה מצידו), את לעולם לא תדעי איך להרגיע אותה. את לא תכירי את סוגי הבכי שלה ולא תדעי לתת לה מה שהיא צריכה.

אין ספק שיהיה לך קשה, אבל זה יהיה קשה גם תמשכי את זה עוד חודש וגם עוד שנה. הגיע הזמן לקפוץ למים. אנחנו תמיד פה לתת עצה ועידוד
 

Ferbers

New member
אני הייתי חוזרת..

אבל זו אני וזה האופי שלי, אני מיד אחריי הלידה חזרתי הביתה..
נכון שאני לא הייתי רחוקה מהמשפחה והחברים אבל עדיין לדעתי הפרטיות מאוד חשובה בתקופה הזו, בעיקר ליצירת קשר בינך לבין התינוקת וגם לשמירת האינטימיות והזוגיות עם בעלך..
עד שלא תעזבי ותתמודדי לבד עם ההורות לא תצליחי לגבש לעצמך עמדות ותמיד יהיה מי שגיד לך איך לעשות ומה לעשות ובעיקר מה את עושה לא נכון...
וכן אם לא תיצרי לה שיגרה כבר עכשיו, את תיאלצי להתמודד עם זה אח"כ, וזה לא יהיה קל... כמה שתחזרי מהר יותר ליים שלך ככה תלמדי להכיר אותה ויהיה לך יותר קל להתרגל למציאות החדשה..
 

קארי5

New member
זה תלוי בך..

אני באופן אישי לא הייתי עומדת אפילו בשבוע. אני חושבת שההיאחזות בהורים מסרסת אותך ומונעת ממך לתפקד בתור אמא של הקטנה, ובתור המטפלת העיקרית בה. אני חושבת שלא כל כך הפנמת את המצב החדש, ומנסה להמנע מהתמודדות.
 

astrid2

New member
אם התחלת לחשוב ככה- כנראה שזה הזמן

*להתחיל* לחשוב על עזיבה...
אני אסביר: אחרי הלידה גם אני הייתי בהתמוטטות מוחלטת ואמא של בעלי עזבה הכל ועברה לגור אצלנו. היא הייתה מגיעה בערב וקמה אל התינוק בלילה ואני הייתי ישנה לילה שלם, לפעמים עד 9 בבוקר! גם אצלי הוא היה תינוק מאתגר אז העזרה שלה בהתחלה הייתה ממש מבורכת. היא הייתה מבשלת לנו, עוזרת לנקות את הבית, שומרת עליו כשאני רוצה להתאוורר בחוץ... בהתחלה הייתי מאושרת. אחרי חודש בערך התחלתי לקבל ביטחון עם התינוק וקצת התעצבנתי כשהיא הייתה מעירה הערות ועל בכי שלו פוסקת "זה גזים". הבנתי שזה הזמן שלה ללכת... פחדתי מאוד מאיך שאצליח להתמודד עם הלילות אבל הסתדרתי. ואם עבר עלינו לילה קשה היא באה בבוקר לשמור עליו ואני השלמתי שעות שינה.
 

babkas

New member
אני לא הייתי שורדת...

כ"כ הרבה זמן. בקשר לנשמות הטובות, הדבר הכי שימושי זה אטמי אוזניים וירטואליות לסנן לסנן ושוב לסנן. תמיד יהיו לאנשים מה להעיר, לרוב דברים שוליים וסותרים.
אמא/ אחות שלך יכולה לבוא איתך אולי?
אם לא, תחפשי לך מעגל אמהות/ מרכז אם לאם/ עיסןי תינוקות/ דולה פוסט פארטום שיקל על הלבד והשעמום.
תצתיידי במנשא טוב עוזר נגד צרחות וגזים ולך מפנה לך את הידיים.
מזל טוב ובהצלחה
 

d r e a m i e

New member
בטח לחזור.. אני אספר לך מה היה לנו

הזאטוטה שלנו בת 3 וחצי חודשים, אחרי שביליתי אחרי הלידה עם האישה שבוע בבית חולים הגענו סוף סוף הביתה לגלות ששנינו חטפנו מהבית חולים שפעת ממש קשה. חום, סחרחורות, חולשה, נזלת וכל מה שקשור לזה. אשתי היתה גמורה מכל התופעות שיכולות לצוץ אחרי הלידה בנוסף לאותה שפעת ארורה. בכל מקרה, היתה עזרה די קטנה מהאימהות בגלל שאנחנו למרות הכל לא ממש רצינו. לא הסתדר. הכוונה שלהן תמיד טובה אבל כשיש כל מיני דברים אפילו קטנים שמפריעים לך בכל זאת עדיף להתמודד עם הכל לבד. עם כל הקושי יצאתי חולה לעשות את כל הקניות שצריך בקור, האכלתי באמצע הלילה והתמודדנו ביחד עם הצרחות, ההחלפות, ההאכלות, כביסות וכ"ו. לא מספיק זה יש גם כלב שצריך להתייחס אליו ולצאת איתו. .ההתחלה תמיד הכי קשה אבל זו טבילת אש שחשוב לעבור ולהתמודד איתה ביחד כזוג. לקח לי כמעט חודש להבריא בגלל שלא נחתי. בדר"כ אני מבריא תוך יום. אשתי הבריאה מהר יותר אבל עדיין לא היתה בתפקוד מלא בגלל הלידה. חזרתי לעבוד רק מתי שהיא חזרה לתפקוד מלא פחות או יותר. (אחרי שהתחילו להתעצבן עלי שאני נעדר לכל כך הרבה זמן..)

כשחושבים על זה, זה גם לא הכי הוגן כלפי בעלך. נלקחה ממנו החוויה הראשונית של להרגיש איך זה להיות אבא טרי. חוויה קשה או לא, עדיין חוויה. אם לי היו עושים את זה סביר להניח שזה היה מפריע לי מאוד. גם אותי טוחנים בעבודה, אני עובד מהבוקר ולפעמים צריך להשאר עד 10 בלילה, היו מקרים שאפילו אחרי. פה ושם יש גם ימי שישי. עדיין אני מנסה לעשות את המקסימום שאני יכול בשביל לעזור ולקחת חלק. בין אם זה בקניות, ארוחות ערב אני תמיד מבשל, פה ושם כביסה ומשתדל לעזור גם כמה שיותר בטיפול בנסיכה. זה לא קל אבל זה כיף לא נורמלי להרגיש שאתם מתמודדים עם זה עם כל הקשיים.

את תראי גם שאיך שהילדה שלך תגדל קצת ותתחיל לחייך אליכם ולתקשר יותר פתאום תרגישי שכל הקושי שעברתם מתגמד לעומת האושר שתרגישי באותו הרגע...
 
ואיפה בעלך בתמונה? בבית שלכם לבד?

תשמעי, עזרה בהתחלה זה עוזר שחבל על הזמן. ואיך אומרים, אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. זה או שאת נשארת מקבלת עזרה ואת שאר הדברים שנלווים לזה או שאת חוזרת הביתה ומתמודדת לבד, וזה קשה. אבל אני רוצה להגיד לך מנסיון שלי, שלי מחר בת חודשים ואחרי נאמר חודש וחצי התחלתי להכיר אותה טוב. למה היא בוכה, מה היא אוהבת, מה ההרגלים שלה. אבל קחי בחשבון גם שהייתי איתה לבד (הורים שלי היו איתי בשבוע הראשון, אצלי בבית, ואחכ עוד איזה שבוע לסרוגין, סהכ שבועים) אז למדתי אותה היטב. כמה שתהיי איתה יותר, יותר תלמדי אותה, ויהיה לך קל יותר בהמשך.

ומה ששאלתי קודם, איפה בעלך בתמונה, שהוא יהיה מעורה ושיתמוך בך במה שתחליטי. ז"א לא להשאיר אותו זרוק בבית לבד, לא רואה לא את אישתו ולא את התינוקת החדשה שלו.
 

mora9

New member
היי:) מבינה אותך מאוד

אני ילדתי לפני 3 חודשים ועד לפני שבוע גרנו אצל ההורים של בעלי(למרות שאנחנו שוכרים דירה משלנו).
גם לי היו המון התלבטויות באמצע האם לחזור או לא...גם לי התערבו ועצבנו..אבל תקשיבי..
את צריכה את העזרה עכשיו, את צריכה לנוח, לצאת לפעמים ולחזור לעצמך.
את אומרת שהתינוקת לא כל כך רגועה...אז בכלל...גם לי היה קשה אבל שווה את העזרה.
עכשיו חזרנו ואני כבר מרגישה בטוחה עם התינוק לבד(בעלי עובד הרבה)
והרבה יותר קל:)
מציעה לך להשאר עוד:)
בהצלחה:)
 
הביתה. דחוף.

גם אם צריך לבקש עזרה מחברות / לקחת עזרה בתשלום.

זה שעושים עבורך דברים ו"מלגלגים" עליך, רק גורם לך להרגיש חסרת מסוגלות - ואז נוצר מעגל קסמים שבו את לא מנסה (וגם לא מצליחה ) ולמעשה לא ממש "לומדת" את התינוקת שלך .

ממליצה לך בחום לקחת את הקטנה לפעילויות לתינוקות (יש בכל קניון היום, בחינם ). מעבר ליציאה מהבית וההתרעננות, זו הזדמנות נפלאה לפגוש אמהות לילדים וילדות פחות או יותר באותו הגיל, מאוד יכול לעזור לך עם הבדידות.

בהצלחה!!
 

ponder

New member
את יכולה בבקשה לפרט יותר על עזרה בתשלום?

איך מוצאים לתינוקת כל כך קטנה ? ואיך זה בדיוק עובד?
אני חדשה בסביבת המגורים שלנו כך שאני לא מכירה אף אחד...
 

ponder

New member
תודה לכל העונים! אחרי התייעצות

עם בן הזוג אכן החלטנו לחזור הביתה... יהיה לא קל אבל תודה לאל יש לי את בן הזוג הכי תומך בעולם (וד.א. הוא גם גר איתי אצל ההורים, שותף לתחושות שלי ואף חווה זאת על עצמו...).

עזרתם לי מאוד, חיזקתם ונתתם ביטוי בקול למה שחשבנו.
אז שיהיה לנו בהמון בהצלחה ובטח עוד נתראה כאן בפורום :)
 
למעלה