אביב אופיר
New member
4 קווי רכבת תחתית בת"א
4 קווי רכבת תחתית בת"א
שמתי על מפת מרכז גוש דן את ארבעת קווי הרכבת התחתית/קלה המתוכננים כיום. הוספתי כמה דברים ממוחי הקודח לקווים הצהוב והסגול, ואשמח לשמוע את הערותיכם. בציור המצורף: 1) הקו האדום - כולם מכירים. 2) הקו הירוק מגיע מחולון, ברח' הר-ציון פוגש את הקו הסגול, בקליבך פוגש את הקו האדום (מתחת לקרקע), וההמשך - במשא ומתן כרגע. כנראה שיהיה לאורך אבן גבירול, לא ימשיך הלאה להרצליה, ואני מקווה שיהיה תת-קרקעי. 3) הקו הצהוב - מגיע מרמת השרון לאורך פנחס רוזן, ומתחבר לקו האדום בין ב"ב לר"ג. אני מציע להמשיך אותו כך שיתפתל מתחת לב"ב (כידוע - אוכלסיות חלשות יותר מבחינה כלכלית משתמשות יותר בתחבורה ציבורית) ויסיים באוניברסיטת בר-אילן. אפשר גם לפצל את הקו הצהוב (כמו הפיצול לרעננה-כפ"ס) כך שלאחר המפגש עם הקו האדום קצה נוסף שלו ימשיך דרום-מערבה ללב ר"ג-גבעתיים. 4) הקו הסגול מגיע מבקעת אונו לאורך דרך השלום, פוגש את הקו הירוק, ומסתיים באלנבי, במפגש עם הקו האדום. אני מציע להמשיך אותו כך ש"יחסה" אזורים במרכז ת"א שמלאים ברחובות קטנים וצרים (וחסרי-סיכוי להרחבה עתידית), ימשיך על הקרקע לאורך שד' רוקח, יפנה שמאלה אל מתחת למסוף האוטובוסים של תחנת רכבת האוניבסיטה ויסיים מתחת למסוף קלצ'קין. מה דעתכם? א. אני חושב שבכיסוי כזה עשוי הקו הסגול להיות חשוב יותר מן הקו הצהוב, ואולי צריך להיות מיושם לפניו. ב. על ההארכות המוצעות
4 קווי רכבת תחתית בת"א
שמתי על מפת מרכז גוש דן את ארבעת קווי הרכבת התחתית/קלה המתוכננים כיום. הוספתי כמה דברים ממוחי הקודח לקווים הצהוב והסגול, ואשמח לשמוע את הערותיכם. בציור המצורף: 1) הקו האדום - כולם מכירים. 2) הקו הירוק מגיע מחולון, ברח' הר-ציון פוגש את הקו הסגול, בקליבך פוגש את הקו האדום (מתחת לקרקע), וההמשך - במשא ומתן כרגע. כנראה שיהיה לאורך אבן גבירול, לא ימשיך הלאה להרצליה, ואני מקווה שיהיה תת-קרקעי. 3) הקו הצהוב - מגיע מרמת השרון לאורך פנחס רוזן, ומתחבר לקו האדום בין ב"ב לר"ג. אני מציע להמשיך אותו כך שיתפתל מתחת לב"ב (כידוע - אוכלסיות חלשות יותר מבחינה כלכלית משתמשות יותר בתחבורה ציבורית) ויסיים באוניברסיטת בר-אילן. אפשר גם לפצל את הקו הצהוב (כמו הפיצול לרעננה-כפ"ס) כך שלאחר המפגש עם הקו האדום קצה נוסף שלו ימשיך דרום-מערבה ללב ר"ג-גבעתיים. 4) הקו הסגול מגיע מבקעת אונו לאורך דרך השלום, פוגש את הקו הירוק, ומסתיים באלנבי, במפגש עם הקו האדום. אני מציע להמשיך אותו כך ש"יחסה" אזורים במרכז ת"א שמלאים ברחובות קטנים וצרים (וחסרי-סיכוי להרחבה עתידית), ימשיך על הקרקע לאורך שד' רוקח, יפנה שמאלה אל מתחת למסוף האוטובוסים של תחנת רכבת האוניבסיטה ויסיים מתחת למסוף קלצ'קין. מה דעתכם? א. אני חושב שבכיסוי כזה עשוי הקו הסגול להיות חשוב יותר מן הקו הצהוב, ואולי צריך להיות מיושם לפניו. ב. על ההארכות המוצעות