4 קווי רכבת תחתית בת"א

מצב
הנושא נעול.
4 קווי רכבת תחתית בת"א

4 קווי רכבת תחתית בת"א
שמתי על מפת מרכז גוש דן את ארבעת קווי הרכבת התחתית/קלה המתוכננים כיום. הוספתי כמה דברים ממוחי הקודח לקווים הצהוב והסגול, ואשמח לשמוע את הערותיכם. בציור המצורף: 1) הקו האדום - כולם מכירים. 2) הקו הירוק מגיע מחולון, ברח' הר-ציון פוגש את הקו הסגול, בקליבך פוגש את הקו האדום (מתחת לקרקע), וההמשך - במשא ומתן כרגע. כנראה שיהיה לאורך אבן גבירול, לא ימשיך הלאה להרצליה, ואני מקווה שיהיה תת-קרקעי. 3) הקו הצהוב - מגיע מרמת השרון לאורך פנחס רוזן, ומתחבר לקו האדום בין ב"ב לר"ג. אני מציע להמשיך אותו כך שיתפתל מתחת לב"ב (כידוע - אוכלסיות חלשות יותר מבחינה כלכלית משתמשות יותר בתחבורה ציבורית) ויסיים באוניברסיטת בר-אילן. אפשר גם לפצל את הקו הצהוב (כמו הפיצול לרעננה-כפ"ס) כך שלאחר המפגש עם הקו האדום קצה נוסף שלו ימשיך דרום-מערבה ללב ר"ג-גבעתיים. 4) הקו הסגול מגיע מבקעת אונו לאורך דרך השלום, פוגש את הקו הירוק, ומסתיים באלנבי, במפגש עם הקו האדום. אני מציע להמשיך אותו כך ש"יחסה" אזורים במרכז ת"א שמלאים ברחובות קטנים וצרים (וחסרי-סיכוי להרחבה עתידית), ימשיך על הקרקע לאורך שד' רוקח, יפנה שמאלה אל מתחת למסוף האוטובוסים של תחנת רכבת האוניבסיטה ויסיים מתחת למסוף קלצ'קין. מה דעתכם? א. אני חושב שבכיסוי כזה עשוי הקו הסגול להיות חשוב יותר מן הקו הצהוב, ואולי צריך להיות מיושם לפניו. ב. על ההארכות המוצעות
 

wakshlak

New member
תגובות לקו הסגול

4 קווי רכבת תחתית בת"א
שמתי על מפת מרכז גוש דן את ארבעת קווי הרכבת התחתית/קלה המתוכננים כיום. הוספתי כמה דברים ממוחי הקודח לקווים הצהוב והסגול, ואשמח לשמוע את הערותיכם. בציור המצורף: 1) הקו האדום - כולם מכירים. 2) הקו הירוק מגיע מחולון, ברח' הר-ציון פוגש את הקו הסגול, בקליבך פוגש את הקו האדום (מתחת לקרקע), וההמשך - במשא ומתן כרגע. כנראה שיהיה לאורך אבן גבירול, לא ימשיך הלאה להרצליה, ואני מקווה שיהיה תת-קרקעי. 3) הקו הצהוב - מגיע מרמת השרון לאורך פנחס רוזן, ומתחבר לקו האדום בין ב"ב לר"ג. אני מציע להמשיך אותו כך שיתפתל מתחת לב"ב (כידוע - אוכלסיות חלשות יותר מבחינה כלכלית משתמשות יותר בתחבורה ציבורית) ויסיים באוניברסיטת בר-אילן. אפשר גם לפצל את הקו הצהוב (כמו הפיצול לרעננה-כפ"ס) כך שלאחר המפגש עם הקו האדום קצה נוסף שלו ימשיך דרום-מערבה ללב ר"ג-גבעתיים. 4) הקו הסגול מגיע מבקעת אונו לאורך דרך השלום, פוגש את הקו הירוק, ומסתיים באלנבי, במפגש עם הקו האדום. אני מציע להמשיך אותו כך ש"יחסה" אזורים במרכז ת"א שמלאים ברחובות קטנים וצרים (וחסרי-סיכוי להרחבה עתידית), ימשיך על הקרקע לאורך שד' רוקח, יפנה שמאלה אל מתחת למסוף האוטובוסים של תחנת רכבת האוניבסיטה ויסיים מתחת למסוף קלצ'קין. מה דעתכם? א. אני חושב שבכיסוי כזה עשוי הקו הסגול להיות חשוב יותר מן הקו הצהוב, ואולי צריך להיות מיושם לפניו. ב. על ההארכות המוצעות
תגובות לקו הסגול
כבר היום יש תוכנית (עתידית מאד) להאריך את הקו דרך אלנבי ורח' בן יהודה עד הירקון, וגם דובר על זה במספר מקרים בעבר, כך שבהחלט האופיציה הזאת קיימת וגם נידונה ולפי דעתי סביר שתתרחש בעתיד וגם ראויה להתרחש. לגבי ההמשך שעשית אחרי הירקון, הוא עובר מזרחה מדי לדעתי, והקו צריך לעבור בדרך נמיר צפונה (יתחבר עם קו אחר שם, לא זוכר צבעו) ולא להמשיך מזרחה כמו שעשית. עד שהקו יבנה יעברו עוד שנים ארוכות, ובנתיים יבנו את השכונה הענקית החדשה בצפון-מערב תל-אביב ומי יודע אולי גם יפנו את שדה דב. ברגע שאתה מעביר את הקו מזרחה, אתה מאבד שכונות רבות בצפון תל אביב, במיוחד את כל מה שמערבית לנמיר ומאד מתפתח עכשיו. ודרך אגב, אני מסכים לחלוטין - קו סגול מלא חשוב בהרבה מהקו הצהוב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה