3000 קלוריות בשלוש שעות!!! הגיוני??

אלי ו.

New member
יש ענין של יעילות מכנית

שהוא בעיקר ענין של סגנון טוב יותר ומיומנות ולא ענין של כושר.
 

אלי ו.

New member
ידעתי שנגיע לשאלת הפולאר ../images/Emo13.gif

מדי דופק מחשבים הוצאה קלורית לפי הערכת נפח פעימה x דופק. זאת הסיבה שהפולאר מבקש ממך לעשות בדיקת/הערכת כושר גופני, כדי לשער את נפח הפעימה. ההערכה היא שבחמצון של (בערך אל תתפוס אותי במילה כי זה כואב)ליטר חמצן אתה מוציא בסביבות 5 קק"ל. הענין הוא שככל שהכושר שלך משתפר נפח הפעימה עולה וברור שאם במהלך שיפור הכושר לא תכייל מחדש את מד הדופק, תעבוד בדופק איטי יותר פשוט מכיון שהלב שלך מסוגל להעביר יותר דם בפחות פעימות בזכות נפח הפעימה הגדול יותר.
 

ItsikH

Member
ד"א נתוני הדופק גבוהים למדי וזה ללא קשר לקלוריות - אין לנו בכלל מה להסיק מהדפקים עצמם ללא דופק מירבי, דופק מנוחה ורצוי גם דופק סף. הרי לפי הסטטיסטיקה הגסה בכלל עברת את הדופק המירבי לגילך (מה שגם אני עושה כך שזה סביר לגמרי). כנ"ל לפי אותה הערכה גסה ולא רלוונטית היית בממוצע ב-85% 3 שעות! זה אפשרי אבל אכזרי... הרבה יותר סביר שהנתונים האישיים שלך קצת חורגים מהסטטיסטיקה, מה שסביר לרובנו כאן בפורום (אלו שרוכבים, בכל אופן../images/Emo8.gif). אם ידוע לך הספק מירבי והספק סף מבדיקת מעבדה, אתה יכול להעריך את התצרוכת הקלורית שלך בקרוב גס שיהיה טוב כמעט כמו הגארמין.
 

roadcycle

New member
ממוצע 85% 3 שעות? זה ממש אכזרי

אני על 75 לשלוש שעות ואני מקלל :)
 

ארנון41

New member
מתחבר למשהו ששאלתי פה פעם

..כאשר קיבלתי תוצאות שונות בתכלית בין הפולאר שעל היד לפולאר שעל האופניים, מאותה רצועה. א-קיצר, הפתרון היה בנתון צריכת החמצן המירבית המכוייל בשעון (היה פער גדול במה שהיה מכוייל בשני השעונים שלי). לא מכיר את הגראמין אבל אולי הכיוון הזה תקף גם כאן.
 

HP1610

New member
באמת איך מחשבים/מוצאים דופק מירבי??

גם כשעסקתי בריצה לפני כמה שנים הדופק הממוצע שלי שבו התמדתי למשך 1-2 שעות היה בסביבות ה 160-165. כך שכנראה שהנוסחה "220 פחות הגיל" ממש לא תופסת לגבי.
 

ItsikH

Member
למר ישראלי יש בממוצע 2.4 ילדים זו בערך משמעות הנוסחה. הדרך למצוא דופק מירבי היא לראות אותו בעין כי אין נוסחה. מה הדופק המירבי שראית בשנה האחרונה במד הדופק שלך?
 

HP1610

New member
לא כל כך התאמנתי בשנה האחרונה ../images/Emo4.gif

אבל לפני שנתיים הייתי מגיע ל 175-180 בריצה בעליה לפרקי זמן קצרים של מס' דקות (נמדד ב polar).
 
הגיוני

עליתי את נשר 6 קמ 6 אחוז 42 דקות 800 קלןריות בן 58 מטר שמונים מאה קג דופק ממוצע 147 צקסימלי 157 אגב זה זמן טוב אך זה עומד מןל מצוקי דרגות
 

odedbc

New member
לא הגיוני לחלוטין. אלא אם כן דפק מקס הוא 165

בכדי להגיע לצריכה של 800 קלוריות ב- 40 דקות, צריך לעשות את זה בדפק אנאירובי !
 

YotamKa

New member
אז זה לא הגיוני

42 דקות, תכפיל ב-4, יוצא 168 דקות. הוא רכב 2:55, שזה 175 דקות. כמעט אותו זמן. עכשיו קח את ה-800 קלוריות שלך, תכפיל ב-4, יוצא 3200. הוא שרף 2990, שזה 3000 במחיר מבצע. החישוב אם כן מסתדר, נכון? לא! כי אתה עלית נשר והוא רכב בהרי מנשה בלי אפילו לרדת לעמק יזרעאל. הוא לא עלה נשר 4 פעמים! הוא ראה שיפועים כמו שיש הרבה בנשר אולי בסיבוב החד בנחל שבין דליה לגלעד, למשך 20 מטר. טוב שלא עשיתי חישוב לפי קילומטרים, כי אז היה יוצא שהוא צריך לשרוף 800 קלוריות ב-6 קילומטר, והוא עשה 60 שזה יוצא 8000 קלוריות למסלול שלו. עכשיו, ספר איך היה במצוקי דרגות, זה יותר מעניין. ושאלה לעודד: אם אני עושה רמת רזיאל בחצי שעה, יוצא לי 500 קלוריות. חרמון בשעה וחצי - 1500. זה אומר שאני אנאירובי כל הדרך? זה בהחלט מרגיש ככה.
 

odedbc

New member
הנה קישור. תעשה חשבון לבד.

http://www.caloriesperhour.com/index_burn.php
 

odedbc

New member
בקשר לחרמון שעה וחצי, נדמה לי יש חוק שאוסר

לאכול פסוליה לפני הטיפוס....
 
בחרתי לטפס את נשר

בחרתי לטפס את נשר כנראה שמצוקי דרגות יחכו או לשבת הבאה ואו למסע ב 28 לנובמבר נשר היה קל מבחינת שרירים אולם הדופק שלי הגיעה ל 95 אחוז דבר שאנני אוהב בגילי המופלג 57 מאידך בשבוע הבא אני עורך מבחן כושר בוינגייט שאני ממליץ לכולם המבחן הוא על אופניים ובמקביל נלקחות דגימות דם כך שאתה מקבל באמת את הדופק המותר לך וכן את סף חומצת החלב אוליי הם ייתנו תוכנית למסע
 

odedbc

New member
בגילך המופלג, אפשר לטפס את נשר בעוד 10 דקות

או 20 או לעצור בדרך ולחסוך מעצמך את ה- 95%. ממש מיותר. כנראה שחסר לך קצת בקטע האירובי דווקא. טיפסתי את נשר עשרות פעמים, בד"כ בדפק אירובי, ואין לי שום בעיה להגיע אחרון ולתת לכולם תירוץ טוב לנוח.
 
למעלה