300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
ביעד- יש גם אוטובוסים 2 - חלק אחורי

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
ביעד- יש גם אוטובוסים 2 - חלק אחורי
אותו האוטובוס. כפי שאתם רואים התושבים מצביעים באופנוע. לאורך כל השדירה הזו יש חניות אופנועים במדרכה הדרומית.

כמו כן - לא נכנסתי לכולבו, אבל היה דוכן עם דגלים וקניתי את דגל הרפובליקה הספרדית.
 

Ccyclist

Well-known member
ביעד- מדרחוב "שדרות אל גראן קאפיטן"

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
ביעד- מדרחוב "שדרות אל גראן קאפיטן"
זהו מדרחוב ראשי מאד והכולבו הראשי נמצא בחלק השדירה שעדיין יש בו כביש, ויש שם דברים כמו סניפי בנק ומשרדי מס הכנסה, אבל למרות בתי הקפה הרחוב המסחרי השוקק יותר הוא המדרחוב המקביל - חוזה קרוז קונדה שבו יש יותר חנויות.

http://goo.gl/maps/sEuJo

הרגע גיליתי שלפי הגוגל המדרחוב די חדש ובפעם האחרונה שעשו שם סטריט-ויו זה היה כביש. אם תעשו צעד או שניים קדימה המדרחוב יהפוך לכביש !
 

Ccyclist

Well-known member
ביעד- מוכר? מודל רכבת DD של DB בחנות מודלים

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
ביעד- מוכר? מודל רכבת DD של DB בחנות מודלים
בעולמנו הקטן שיטוט באיזה מקום רנדומאלי בחו"ל יכול להוביל גם לתמונה של רכבת מוכרת מאד מכל שירשורי הפיתוח בארץ.
 

Ccyclist

Well-known member
ביעד- מודל AVE דגם S 100 מ1992

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
ביעד- מודל AVE דגם S 100 מ1992
כתוב Set inicio ( סט ראשוני) וזהו הדגם הראשון של מערכת הרכבת המהירה בספרד מפתיחתה ב1992.

http://en.wikipedia.org/wiki/AVE_Class_100
 

Ccyclist

Well-known member
ביעד- מודל AVE דגם 102 שבו נסענו

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
ביעד- מודל AVE דגם 102 שבו נסענו
המודל מראה את הדגם הנוכחי (מאז 2005) והנה הערך:

http://en.wikipedia.org/wiki/AVE_Class_102

בנוסף (אך ללא תמונות) יש במערכת המהירה דגם חדש יותר של AVE שהוא התאמה של ה ICE למערכת הספרדית (המערכת המהירה היא במסילה סטנדרטית, בניגוד לרשת האיטית שמשתמשת במסילה איברית רחבה)

http://en.wikipedia.org/wiki/AVE_Class_103
 

Ccyclist

Well-known member
ביעד- הגשר הרומי של קורדובה, כמעט בן 2000

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
ביעד- הגשר הרומי של קורדובה, כמעט בן 2000
אמנם הוא וודאי שופץ ברבות השנים, אך במקורו גשר האבן הזה הוא גשר רומי מהמאה ה1 לספירה.

ערכו הוויקיפדי: http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_bridge_of_Córdoba

עוד תמונה או שתיים מהיעד ואת שירשור החזרה (שיכלול מספר קטעי וידאו) אעלה הלילה.
 

Ccyclist

Well-known member
ביעד - גני אלקת'ר (המבצר, אל קאסר)

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
ביעד - גני אלקת'ר (המבצר, אל קאסר)
ההודעה שורשרה בטעות לתגובת משנה. מצידי שההנהלה תעביר אותה לכאן או תמחק, אחזור עליה בסדר הנכון.

בערים ספרדיות רבות יש מבצר-טירה כזה ששימש בעבר את משפחת המלוכה בנוכחותה בעיר. גם בשירשור סביליה בשנה שעברה ביקרתי במבנה כזה.

שימו לב לבליטות הירוקות המשונות לאורך האגם המרובע
 

Ccyclist

Well-known member
ביעד- ה"בליטות": רמקולי BOSE ב €250 ליחידה

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
ביעד- ה"בליטות": רמקולי BOSE ב €250 ליחידה

גיגלתי, ואלו bose freespace 51 יקרים מאד, הרמקולים לבדם עולים €1500 ללא קשר לעלות מערכת הסאונד.

אם אתם תמהים לאן נעלם הכסף בספרד בעידן שקדם למשבר הכלכלי - דברים כמו רמקולים לאגם מייצגים הוצאות מיותרות מהסוג שנוצר כשיש תחושה שיש כסף מיותר.

בנוסף לכך יש בספרד כיום שלושה שדות תעופה ברמה של שדה תעופה כלל-אירופאי שהם סגורים ונטושים, כמיליון יחידות דיור נטושות (ברובן - מחוץ לאזורי הביקוש הרלוונטים לעובדים ספרדים הרוצים להתפרנס בערים הראשיות) ושאר ירקות.
 

Ccyclist

Well-known member
ביעד- שלט אין כניסה למרכז ההיסטורי

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
ביעד- שלט אין כניסה למרכז ההיסטורי

בשילוט אין כניסה ספרדי יש לטקסט במסגרת הלבנה מעמד של הנחייה הקובעת למי מותר להכנס.

בשיעור הנהיגה הראשון שעשיתי כאן (אחרי מספר חודשים באנגליה) המדריך ביקש ממני להכנס לרחוב עם שלט אין-כניסה ואיזה כיתוב בספרדית. שאלתי אותו אם הוא רציני והוא הבהיר לי שכתוב שם solo sabado והמשמעות היא "רק בשבת" - כי בשבתות יש ברחוב הזה שוק רחוב. מדובר באזור תיירותי מאד כך שנהגים רבים אינם יודעים שמותר לנסוע שם בשני הכיוונים 6 ימים בשבוע.

השלט שכאן מגדיר עדיפות להולכי רגל, היתר כניסה לאורחי המלונות, ושעות פריקה וטעינה עבור בתי העסק שבאזור. כמו כן יש כל מני סוגי היתר (האותיות שלמעלה)
 

Ccyclist

Well-known member
ביעד- כניסה לרובע היהודי והמסגד (סוף שירשור)

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
ביעד- כניסה לרובע היהודי והמסגד (סוף שירשור)
לשלט שהבאתי בהגדלה יש תאום, הבניין מצד שמאל הוא רשמי ולכן הוא מניף את שלושת הדגלים הנהוגים באנדלוסיה - האיחוד האירופאי / ממלכת ספרד / הקהילה האוטונטמית של אנדלוסיה. הדגלים האלו מונפים על כל עירייה, או מוסד ציבור.

זהו סוף השירשור הנוכחי, יהיה שירשור חזרה עם תוכן רכבתי רב יותר בימים הקרובים.
 

amit1270

New member
תודה רבה על התמונות והרשמים

ביעד- כניסה לרובע היהודי והמסגד (סוף שירשור)
לשלט שהבאתי בהגדלה יש תאום, הבניין מצד שמאל הוא רשמי ולכן הוא מניף את שלושת הדגלים הנהוגים באנדלוסיה - האיחוד האירופאי / ממלכת ספרד / הקהילה האוטונטמית של אנדלוסיה. הדגלים האלו מונפים על כל עירייה, או מוסד ציבור.

זהו סוף השירשור הנוכחי, יהיה שירשור חזרה עם תוכן רכבתי רב יותר בימים הקרובים.
תודה רבה על התמונות והרשמים
 

בועז ל

New member
תודה רבה על טיול 300 הקמ"ש.

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
תודה רבה על טיול 300 הקמ"ש.
עבר בצ'יק.
 

Ccyclist

Well-known member
קבל את התנצלותי וסרטון יוטיוב מהקו המהיר

תודה רבה על טיול 300 הקמ"ש.
עבר בצ'יק.
קבל את התנצלותי וסרטון יוטיוב מהקו המהיר

כחבר במועדון ששת הקוראים של שבתשתית אינני יכול שלא להתנצל על גזילת התואר "מהיר" מקו A1 שאת בנייתו אתה מסקר בעבודת קודש. כפיצוי דל אני מציע חצי דקת נסיעה מהירה בקו המהיר ממלחה שבספרד:

https://www.youtube.com/watch?v=o6K4fVYBiZ0

אתה מוזמן "לרמות" ולהמשיך בערוץ המשתמש שלי לסרטונים האחרים שצילמתי במסע חזרה.
 

בועז ל

New member
אין על מה להתנצל. "מהיר" זה עניין יחסי ויחסית

קבל את התנצלותי וסרטון יוטיוב מהקו המהיר

כחבר במועדון ששת הקוראים של שבתשתית אינני יכול שלא להתנצל על גזילת התואר "מהיר" מקו A1 שאת בנייתו אתה מסקר בעבודת קודש. כפיצוי דל אני מציע חצי דקת נסיעה מהירה בקו המהיר ממלחה שבספרד:

https://www.youtube.com/watch?v=o6K4fVYBiZ0

אתה מוזמן "לרמות" ולהמשיך בערוץ המשתמש שלי לסרטונים האחרים שצילמתי במסע חזרה.
אין על מה להתנצל. "מהיר" זה עניין יחסי ויחסית
למה שהתקיים אצלנו עד עכשיו, הקו החדש לירושלים ראוי מבחינתי להיקרא מהיר.
 

easylivin

New member
הנוף נראה 100% ארצישראלי, ממש כמו

קבל את התנצלותי וסרטון יוטיוב מהקו המהיר

כחבר במועדון ששת הקוראים של שבתשתית אינני יכול שלא להתנצל על גזילת התואר "מהיר" מקו A1 שאת בנייתו אתה מסקר בעבודת קודש. כפיצוי דל אני מציע חצי דקת נסיעה מהירה בקו המהיר ממלחה שבספרד:

https://www.youtube.com/watch?v=o6K4fVYBiZ0

אתה מוזמן "לרמות" ולהמשיך בערוץ המשתמש שלי לסרטונים האחרים שצילמתי במסע חזרה.
הנוף נראה 100% ארצישראלי, ממש כמו
בקו "המהיר" לב"ש.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה