300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
אופס - הנה התמונה...

300- דגם AVE בחנות דגמים
עברנו על פני הצעצוע של הרכבת בחנות דגמים רצינית ( מכוניות בשלט רחוק, הליקופטרים למיניהם) שקשורה אמנם לחנות צעצועים לילדים בקומה שמעל, אך נפרדת ממנה (ולצערנו - החנות למעלה היתה פתוחה וזו למטה היתה סגורה כי כך ספרד מתפקדת בימי א'. כל המסעדות והתח"צ פעל).
אופס - הנה התמונה...
עם הצופים הסליחה...
 

Ccyclist

Well-known member
300 - תחנת מטרו מאלגה, עדיין לא נפתחה.

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
300 - תחנת מטרו מאלגה, עדיין לא נפתחה.
בעיר מאלגה היתה תחנת רכבת פרברית תחתית אחת בלב העיר (מאלגה צנטרו - אלאמדה ) כבר לפני עשור כשביקרנו בעיר לראשונה, והמערכת הזו שופרה עם העברה למנהרה לאורך התוואי העירוני והכפלת חלקים רבים מהמסילה, אך יש גם פרוייקט מטרו שאמור להפתח לציבור מתישהו השנה. המטרו משתמש באותם כלי רכב (לטעמי - סוג של חשמלית / רק"ל ) שבהם משתמש קו המטרו הבודד בסביליה, אך הם עובדים על בניית שני קווים ממערב העיר למרכזה. באופן מוזר המטרו בסך הכל יוסיף 2-3 קילומטר מזרחה במרכז העיר ולא יוסיף הרבה על התחנה הפרברית הקיימת שתמשיך להיות חלק ממערכת נפרדת.

ערך וויקיפדי למטרו (אנגלית) http://en.wikipedia.org/wiki/Metro_de_Málaga

מפת המטרו הנבנה בתחתית העמוד וקטע יוטיוב באתר הרשמי (ספרדית בלבד) http://www.metrodemalaga.info/

מפת הרכבת הפרברית שקיימת כבר שנים: http://www.teleprensa.es/imgnews/mapitam.JPG וצל"ש למי שיציין כאן ראשון את התחנה האטומית !!!
 
נראה שגם שם התחבורה העירונית לא מתקדמת ב

300 - תחנת מטרו מאלגה, עדיין לא נפתחה.
בעיר מאלגה היתה תחנת רכבת פרברית תחתית אחת בלב העיר (מאלגה צנטרו - אלאמדה ) כבר לפני עשור כשביקרנו בעיר לראשונה, והמערכת הזו שופרה עם העברה למנהרה לאורך התוואי העירוני והכפלת חלקים רבים מהמסילה, אך יש גם פרוייקט מטרו שאמור להפתח לציבור מתישהו השנה. המטרו משתמש באותם כלי רכב (לטעמי - סוג של חשמלית / רק"ל ) שבהם משתמש קו המטרו הבודד בסביליה, אך הם עובדים על בניית שני קווים ממערב העיר למרכזה. באופן מוזר המטרו בסך הכל יוסיף 2-3 קילומטר מזרחה במרכז העיר ולא יוסיף הרבה על התחנה הפרברית הקיימת שתמשיך להיות חלק ממערכת נפרדת.

ערך וויקיפדי למטרו (אנגלית) http://en.wikipedia.org/wiki/Metro_de_Málaga

מפת המטרו הנבנה בתחתית העמוד וקטע יוטיוב באתר הרשמי (ספרדית בלבד) http://www.metrodemalaga.info/

מפת הרכבת הפרברית שקיימת כבר שנים: http://www.teleprensa.es/imgnews/mapitam.JPG וצל"ש למי שיציין כאן ראשון את התחנה האטומית !!!
נראה שגם שם התחבורה העירונית לא מתקדמת ב
במיוחד, קצת יותר טוב מהמטרונית.
(מלגה מזכירה לי את חיפה, בגלל הנוף והאוכלוסיה.
 

Ccyclist

Well-known member
זהו מטרו תת-קרקעי, המשתמש ברק"לות

נראה שגם שם התחבורה העירונית לא מתקדמת ב
במיוחד, קצת יותר טוב מהמטרונית.
(מלגה מזכירה לי את חיפה, בגלל הנוף והאוכלוסיה.
זהו מטרו תת-קרקעי, המשתמש ברק"לות
המבנה שאתה רואה הוא הכניסה שעל פני השטח.

אוטובוסונית זה לא.

http://blog.workea.org/wp-content/uploads/empleo metro de malaga(1).jpg

http://www.vivireltren.es/wp-content/uploads/2013/12/Metro-Málaga.jpg

http://www.vivireltren.es/wp-content/uploads/2012/01/metro-de-malaga-2.jpg

נראה שהתחנות מתאימות ל2 או 3 יחידות כמו בסיביליה (בה מופעלות 2, אך יש מקום ל3)
 

Ccyclist

Well-known member
300 - דוכן ONCE

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
300 - דוכן ONCE
כשביקרנו במאלגה לפני עשור התפלאנו שיש כל כך הרבה דוכנים למשהו ששמו באנגלית "פעם אחת" (הספרדים אוהבים לתת לעסקים ומותגים שמות באנגלית) אך מסתבר שזה ספרדית, אונת'ה, שמשמעותו 11, מספר בעל מזל.

קישור קלוש, אבל כתוב על הדוכן שהוא בתחנת הרכבת.
 

down under

New member
זה לא אונת'ה אלא אונסה

300 - דוכן ONCE
כשביקרנו במאלגה לפני עשור התפלאנו שיש כל כך הרבה דוכנים למשהו ששמו באנגלית "פעם אחת" (הספרדים אוהבים לתת לעסקים ומותגים שמות באנגלית) אך מסתבר שזה ספרדית, אונת'ה, שמשמעותו 11, מספר בעל מזל.

קישור קלוש, אבל כתוב על הדוכן שהוא בתחנת הרכבת.
זה לא אונת'ה אלא אונסה
ממש הצליל של האות העברית סמ"ך. זה לא כמו th באנגלית או האות הערבית ת' (במלים עות'ומני או קת'ולי למשל).

אגב, גם אני בביקור הראשון שלי בספרד לא הבנתי שזה 11 בספרדי וגם כן לא הבנתי מה מיוחד במלה "חד פעמי" או "פעם אחת" שהיא הפכה שם לדוכני הגרלות...
 

Ccyclist

Well-known member
Might be S in South America but Th in Spain.

זה לא אונת'ה אלא אונסה
ממש הצליל של האות העברית סמ"ך. זה לא כמו th באנגלית או האות הערבית ת' (במלים עות'ומני או קת'ולי למשל).

אגב, גם אני בביקור הראשון שלי בספרד לא הבנתי שזה 11 בספרדי וגם כן לא הבנתי מה מיוחד במלה "חד פעמי" או "פעם אחת" שהיא הפכה שם לדוכני הגרלות...
Might be S in South America but Th in Spain.
In Castillian, aka "Spanish" Z, Some Cs and some Ss (especially at word ends) are Th. It's said to have developed from a king with a lisp.

It can get even stranger: S in pesso (weight) can become ch / tz in some dialects.

I'll look up a castillian language numbers YouTube later, but for Spain you must forget a bit of what you know from South America.
 

Ccyclist

Well-known member
ומהמחשב: הנה לינק לוידאו שמוכיח זאת

Might be S in South America but Th in Spain.
In Castillian, aka "Spanish" Z, Some Cs and some Ss (especially at word ends) are Th. It's said to have developed from a king with a lisp.

It can get even stranger: S in pesso (weight) can become ch / tz in some dialects.

I'll look up a castillian language numbers YouTube later, but for Spain you must forget a bit of what you know from South America.
ומהמחשב: הנה לינק לוידאו שמוכיח זאת
http://www.youtube.com/watch?v=VzhZ0HpHo2c

יש הבדל גדול בין הצליל בסוף המילה אונת'ה, לבין הס' של המילה דיאת'איסייס.
 
לא נכון בספרד th בדרום ומרכז אמריקה s

זה לא אונת'ה אלא אונסה
ממש הצליל של האות העברית סמ"ך. זה לא כמו th באנגלית או האות הערבית ת' (במלים עות'ומני או קת'ולי למשל).

אגב, גם אני בביקור הראשון שלי בספרד לא הבנתי שזה 11 בספרדי וגם כן לא הבנתי מה מיוחד במלה "חד פעמי" או "פעם אחת" שהיא הפכה שם לדוכני הגרלות...
לא נכון בספרד th בדרום ומרכז אמריקה s
יש אזורים בספרד שמבטאים גם בתור סמך
 

Ccyclist

Well-known member
תודה על הגיבוי

לא נכון בספרד th בדרום ומרכז אמריקה s
יש אזורים בספרד שמבטאים גם בתור סמך
תודה על הגיבוי
 

Ccyclist

Well-known member
אני מכיר את ההבדל בין אנדלוסית לקסטיליאנית

באנדולוסיה לעיתים לא מדברים ספרדית נכונה
אגב.
מקור- ספרדי יליד אנדולוסיה
אני מכיר את ההבדל בין אנדלוסית לקסטיליאנית
קודם כל - אין דבר כזה "ספרדית". בכל מקום שנדרש להתייחס לשפה בצורה רשמית כתוב "קסטיליאנית" - כולל אופציית השפה בכספומט.

לאנדלוסית לעמות זאת אין מעמד רשמי כשפה (לעומת וואלנסית או אסטוריאנית) והיא נחשבת כ"סתם" דיאלקט שאיש לא מלמד. למבטא האנדלוסי הכבד ביותר יש שם גנאי " לה בטטה אן לה בוקה " - תפוח אדמה בפה. בגירסה הכבדה ביותר שלה היא משמיטה כמה שיותר עיצורים והופכת לשטף תנועות ללא רווחים בין המילים כך שאי אפשר לבודד מילה חדשה ולנסות למצא אותה. ההבדל בינה לבין הקסטיליאנית על ההגייה הברורה שלה קל להבחנה.

כך: במדיה הארצית או במודעות מוקלטות בסופר ובכולבו תמיד ידברו קסטיליאנית, אך אנשים ידברו אנדלוסית כמו שבאנגליה של פעם השכבות הגבוהות והמדיה דיברו RP (מה שאתם מכנים "אוקספורדית) בעוד המעמדות הנמוכים דיברו במבטאים אזוריים רכים יותר.
 

down under

New member
למדתי שנתיים ספרדית בבר אילן

לא נכון בספרד th בדרום ומרכז אמריקה s
יש אזורים בספרד שמבטאים גם בתור סמך
למדתי שנתיים ספרדית בבר אילן
אמנם עם מורה ארגנטינאית אבל היא השתדלה לדבר ב"ניב" ספרדי וכן יש לי בבית מילון ספרדי - עברי (ושהוא כמובן גם עברי - ספרדי) של הוצאת פרולוג.
הוא נקרא diccionario espanol hebreo (ולא castellano) ושם כתוב במפורש שהאות c לפני e,i נהגת כמו ס' (האות העברית סמ"ך).
גם המורה באונ' וגם המלון הזה וגם בכל השפות הלטיניות האחרות (לטינית, צרפתית, פורטוגזית, קטאלונית, רומנית) אין את הקטע הזה של כאילו th לאות c לפני עיצורי e,i.
לכל היותר, כמו ברומנית ואיטלקית, זה הופך למעין צ או צ' (כמו במלה צ'לו או צ'כיה). אבל למיטב ידיעתי אין את הקטע הזה של th.

הייתי בטוח שזה סתם קטע של הספרדים להדגיש את האות סמ"ך עם לשון לתוך השיניים ואני עדיין בטוח שזה לא ההגיה ה"נכונה".
הצליל th בא במקור לתאר הבחנה כלשהי של הצליל של האות t (כמו באנגלית וכמו בערבית עם האות שדומה לשי"ן אבל עם שלוש נקודות דיאקריטיות מעליה. במלים קת'ולי ועות'ומני).
 

Ccyclist

Well-known member
בחוקה הספרדית כתוב כך:

למדתי שנתיים ספרדית בבר אילן
אמנם עם מורה ארגנטינאית אבל היא השתדלה לדבר ב"ניב" ספרדי וכן יש לי בבית מילון ספרדי - עברי (ושהוא כמובן גם עברי - ספרדי) של הוצאת פרולוג.
הוא נקרא diccionario espanol hebreo (ולא castellano) ושם כתוב במפורש שהאות c לפני e,i נהגת כמו ס' (האות העברית סמ"ך).
גם המורה באונ' וגם המלון הזה וגם בכל השפות הלטיניות האחרות (לטינית, צרפתית, פורטוגזית, קטאלונית, רומנית) אין את הקטע הזה של כאילו th לאות c לפני עיצורי e,i.
לכל היותר, כמו ברומנית ואיטלקית, זה הופך למעין צ או צ' (כמו במלה צ'לו או צ'כיה). אבל למיטב ידיעתי אין את הקטע הזה של th.

הייתי בטוח שזה סתם קטע של הספרדים להדגיש את האות סמ"ך עם לשון לתוך השיניים ואני עדיין בטוח שזה לא ההגיה ה"נכונה".
הצליל th בא במקור לתאר הבחנה כלשהי של הצליל של האות t (כמו באנגלית וכמו בערבית עם האות שדומה לשי"ן אבל עם שלוש נקודות דיאקריטיות מעליה. במלים קת'ולי ועות'ומני).
בחוקה הספרדית כתוב כך:
El castellano es la lengua española oficial del Estado. (...) Las demás lenguas españolas serán también oficiales en las respectivas Comunidades Autónomas...

ומשום שההגדרה לשפות "ספרדיות" אחרות כוללת גם באסקית (השפה האירופאית הכי מנותקת משפות אחרות) ניתן לומר שהכוונה לשפות המדוברות בספרד ולא לשפות שמקורן מהשפה הספרדית (מה גם שלדיאלקטים כמו אנדלוסית אין מעמד רשמי).

השימוש ב TH בקסטיליאנית אינו מתחשב בחוקים כלל אירופאים כאלו ואחרים כי לפי המיתוס מדובר בליקוי דיבור של מלך ספרדי כלשהו שהתקבל על האצולה והתקבע כצורת הדיבור הנכונה.

לפי הוויקיפדיה, בערך http://en.wikipedia.org/wiki/Castilian_Spanish

כתוב ש:

The most striking difference between dialects in central and northern Spain and Latin American Spanish is distinción (distinction), that is, the pronunciation of the letter z before all vowels, and of c only for e and i, as a voiceless dental fricative /θ/, English th in thing. Thus, in most variations of Spanish from Spain, cinco (five) is pronounced /ˈθiŋko/ as opposed to /ˈsiŋko/ in American Spanish, and similarly for zapato, cerdo, zorro, Zurbarán.

לגבי לימוד שפה אירופאית ממורה אמריקנית אוכל להגיד מה הנסיון שלי מכך בארץ כי רוב מורי דוברי האנגלית שלנו (והתלמידים) היו מארה"ב. טכנית מערכת החינוך הישראלית מלמדת אנגלית בריטית (לפי האיות והתחביר) אך בגלל שרוב דוברי השפה במערכת הם מארה"ב הם מקבלים איות ותחביר אמריקנים. היה מקרה בכיתת דוברי האנגלית שלי שמישהו קיבל ציון שגוי במבחן כי מורה אמריקנית הורידה נקודות על האיות האנגלי Colour (באמריקנית Color) ואחרי שהעניין בורר היא התנצלה מול כל הכיתה והבהירה שמה שקרה לא קרה במזיד.

תאר לך מה היה קורה אם היו דורשים ממנה ללמד במבטא בריטי, באמריקנית (באיות מוגזם פונטית) היא היתה אומרת I caaan't, למרות שבבריטית יש לומר I ca(r)n't, וזה לעומת ישראלים שוודאי היו אומרים I Kent.

(בכלל - המבטא הישראלי אחרי 10 שנות לימוד אנגלית כל כך עגום כי לא מלמדים בארץ פונטיקה שתייר ישראלי לא יכול לבקש שקית ( Bag ) כי לא מלמדים איך להגות A, והברירה שלו היא לבקש חרק ( Bug ) או להתחנן ( Beg ). ככלל המבטא מראה על השפעה גרמנית חזקה עם שימוש באומלאוטים (הסבות של A אנגלית ל E) ושימוש בתחליפי TH גרועים כמו D, S, Z ).
 

down under

New member
והמלון הזה שיש לי בבית השתדל "לדבר" בכל

לא נכון בספרד th בדרום ומרכז אמריקה s
יש אזורים בספרד שמבטאים גם בתור סמך
והמלון הזה שיש לי בבית השתדל "לדבר" בכל
הניבים. מלים שמאפיינות רק את ספרד יש בסוגריים קטנים הקיצור esp ומלים שאופייניות למרכז ודרום אמריקה כתוב בסוגריים קטניים aml (קיצור של אמריקה הלטינית).
 

Ccyclist

Well-known member
300 - רכבות AVE בתחנה, צולם מחלון הקניון

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
300 - רכבות AVE בתחנה, צולם מחלון הקניון
צולם מאותו קיר זכוכית שהופיע לפני כמה תמונות.
 

Ccyclist

Well-known member
300 - מושבים במחלקה הנכונה ( Preferente )

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
300 - מושבים במחלקה הנכונה ( Preferente )
התמונה קצת מטושטשת, עמכם הסליחה.

בסך הכל 10 יורו יותר ( כ 33% )ומקבלים מושב שמור בקרון כזה. בצד ימין ישנם שני מושבים ובצד שמאל מושב בודד. מאחורי הדלת יש "חדר ישיבות" עם שישה מושבים (שלושה בכל צד) שלא צילמתי במסע צפונה, אך צילמתי בדרך חזרה.

יש גם מה שנקרא "תעריף שולחן" ל4 נוסעים המקנה הנחה של 50%.

הדיילים ידעו שאנו נוסעים לקורדובה, מה שהיה מונע מצב בו היינו מפספסים את התחנה.
 

Ccyclist

Well-known member
300- דלת חדר הישיבות, והצגים שמעל

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
300- דלת חדר הישיבות, והצגים שמעל

הדלת עם הפסים היא דלת שמחליקה לתוך הקיר לאפשר מעבר לחדר הישיבות, הצד הטלוויזיוני מראה סרט (שיש לו פתח אוזניות במושבים) או מפה עם התקדמות הרכבת - ממש כמו במטוס מלפני עידן המסך האישי (גם הפורמט של המסך ב 4:3 מרובע מדי לסרטים מודרניים ב 16:9 והלאה).

הצג החשוב הוא זה שדומה לצג מידע רכבתי רגיל. בזמן הנסיעה הוא נותן לא רק את שמות התחנות והיעד, ומספר הרכבת, אלא גם (ובעיקר, תודו) את מהירותה. המהירות העילית של הרכבת מופיעה באייקון האישי שלי, וכן בתמונת הטיזר שפירסמתי לפני כמה ימים.
 

Ccyclist

Well-known member
300- בנייני העיר, מחלון הרכבת בתחנה.

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
300- בנייני העיר, מחלון הרכבת בתחנה.
מוקדש כמובן לאנשי ה"קרינה" למיניהם.

בנייני הדירות האלו סמוכים לתחנת רכבת עילית עם כ8 מסילות מחושמלות בחישמול עילי. עוברת שם רכבת מהירה עילית בסטנדרטים אירופאיים ובמהירויות שאפשריות רק עם חישמול.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה