3 תמונות + עדכון קצרצר ממסילת העמק

מצב
הנושא נעול.

79 Ori

New member
3 תמונות + עדכון קצרצר ממסילת העמק

3 תמונות + עדכון קצרצר ממסילת העמק
קודם כל, בתמונות - נסתיימה יציקת עמודי הגשר שיחצה מעל לכביש 60 באיזור הכניסה לעפולה מכיוון נצרת.
בתחנת עפולה העבודות בעיצומן.
בין תחנת עפולה למרחביה החלו להתקדם והעבודה שם ניכרת בתקופה האחרונה. עפ"י סוללות האדמה העצומות שבקטע הזה, נראה שהחפיר כבר במלוא עומקו ואף הבחנתי ברבד בתחתית החפיר בחלק קטן של הקטע.
בין מרחביה לבית שאן אין כרגע עבודות. פרט לחציית כבישים ליד צומת השיטה וצומת נבות המעברים החקלאיים מוכנים, דרכי העפר החדשות המקבילות לתוואי משמשות ככביש מהיר (אני הגעתי שם ל-90 קמ"ש) בזמן פקקים בקטע שבין צומת השיטה לצומת יששכר ובעצם נראה שמה שחסר שם זה רק חצץ ומסילה.
בבית שאן עובדים על מתחם התחנה ומסוף הנוסעים. בנוסף, הבחנתי שעל אחד ממבני התחנה הישנים (ששימשו את התחנה בקדנציה הקודמת של המסילה) הוקמו קורות ונראה שעושים שם גג חדש (המבנה עמד ללא גג מאז שאני מכיר אותו).

כמו תמיד, מקווה להביא תמונות נוספות.
שבוע טוב!





 
תודה רבה

3 תמונות + עדכון קצרצר ממסילת העמק
קודם כל, בתמונות - נסתיימה יציקת עמודי הגשר שיחצה מעל לכביש 60 באיזור הכניסה לעפולה מכיוון נצרת.
בתחנת עפולה העבודות בעיצומן.
בין תחנת עפולה למרחביה החלו להתקדם והעבודה שם ניכרת בתקופה האחרונה. עפ"י סוללות האדמה העצומות שבקטע הזה, נראה שהחפיר כבר במלוא עומקו ואף הבחנתי ברבד בתחתית החפיר בחלק קטן של הקטע.
בין מרחביה לבית שאן אין כרגע עבודות. פרט לחציית כבישים ליד צומת השיטה וצומת נבות המעברים החקלאיים מוכנים, דרכי העפר החדשות המקבילות לתוואי משמשות ככביש מהיר (אני הגעתי שם ל-90 קמ"ש) בזמן פקקים בקטע שבין צומת השיטה לצומת יששכר ובעצם נראה שמה שחסר שם זה רק חצץ ומסילה.
בבית שאן עובדים על מתחם התחנה ומסוף הנוסעים. בנוסף, הבחנתי שעל אחד ממבני התחנה הישנים (ששימשו את התחנה בקדנציה הקודמת של המסילה) הוקמו קורות ונראה שעושים שם גג חדש (המבנה עמד ללא גג מאז שאני מכיר אותו).

כמו תמיד, מקווה להביא תמונות נוספות.
שבוע טוב!
תודה רבה
קבל
 

אבישי ק

New member
זה נראה כמו חלום, מי היה מאמין שזה יקרה

3 תמונות + עדכון קצרצר ממסילת העמק
קודם כל, בתמונות - נסתיימה יציקת עמודי הגשר שיחצה מעל לכביש 60 באיזור הכניסה לעפולה מכיוון נצרת.
בתחנת עפולה העבודות בעיצומן.
בין תחנת עפולה למרחביה החלו להתקדם והעבודה שם ניכרת בתקופה האחרונה. עפ"י סוללות האדמה העצומות שבקטע הזה, נראה שהחפיר כבר במלוא עומקו ואף הבחנתי ברבד בתחתית החפיר בחלק קטן של הקטע.
בין מרחביה לבית שאן אין כרגע עבודות. פרט לחציית כבישים ליד צומת השיטה וצומת נבות המעברים החקלאיים מוכנים, דרכי העפר החדשות המקבילות לתוואי משמשות ככביש מהיר (אני הגעתי שם ל-90 קמ"ש) בזמן פקקים בקטע שבין צומת השיטה לצומת יששכר ובעצם נראה שמה שחסר שם זה רק חצץ ומסילה.
בבית שאן עובדים על מתחם התחנה ומסוף הנוסעים. בנוסף, הבחנתי שעל אחד ממבני התחנה הישנים (ששימשו את התחנה בקדנציה הקודמת של המסילה) הוקמו קורות ונראה שעושים שם גג חדש (המבנה עמד ללא גג מאז שאני מכיר אותו).

כמו תמיד, מקווה להביא תמונות נוספות.
שבוע טוב!
זה נראה כמו חלום, מי היה מאמין שזה יקרה
במיוחד מאחר ורוב הממשלות היו נגד פיתוח באזורים האלה
זה יפה לראות שלפעמים ההגיון גובר על האגו
פרוייקט יפה
ותודה על התמונות
 

מיכי 10

Member

בועז ל

New member
תודה רבה, אורי! אשמח לראות תמונות נוספות.

3 תמונות + עדכון קצרצר ממסילת העמק
קודם כל, בתמונות - נסתיימה יציקת עמודי הגשר שיחצה מעל לכביש 60 באיזור הכניסה לעפולה מכיוון נצרת.
בתחנת עפולה העבודות בעיצומן.
בין תחנת עפולה למרחביה החלו להתקדם והעבודה שם ניכרת בתקופה האחרונה. עפ"י סוללות האדמה העצומות שבקטע הזה, נראה שהחפיר כבר במלוא עומקו ואף הבחנתי ברבד בתחתית החפיר בחלק קטן של הקטע.
בין מרחביה לבית שאן אין כרגע עבודות. פרט לחציית כבישים ליד צומת השיטה וצומת נבות המעברים החקלאיים מוכנים, דרכי העפר החדשות המקבילות לתוואי משמשות ככביש מהיר (אני הגעתי שם ל-90 קמ"ש) בזמן פקקים בקטע שבין צומת השיטה לצומת יששכר ובעצם נראה שמה שחסר שם זה רק חצץ ומסילה.
בבית שאן עובדים על מתחם התחנה ומסוף הנוסעים. בנוסף, הבחנתי שעל אחד ממבני התחנה הישנים (ששימשו את התחנה בקדנציה הקודמת של המסילה) הוקמו קורות ונראה שעושים שם גג חדש (המבנה עמד ללא גג מאז שאני מכיר אותו).

כמו תמיד, מקווה להביא תמונות נוספות.
שבוע טוב!
תודה רבה, אורי! אשמח לראות תמונות נוספות.
בינתיים, קבל תמונה על חשבון "שבתשתיות" הבא.
נ.ב: אני מתרשם (תקן אותי אם אני טועה) שהצלחת לפספס איכשהו שתי סקירות שהועלו ב"קו שלך". אז הנה אחת והנה השנייה, שמהן תוכל להתעדכן על המתרחש בגזרה שלך.

 

79 Ori

New member
שמע, לצערי אני משלם מחיר על כך שאני לא נמצא כאן ברציפות

תודה רבה, אורי! אשמח לראות תמונות נוספות.
בינתיים, קבל תמונה על חשבון "שבתשתיות" הבא.
נ.ב: אני מתרשם (תקן אותי אם אני טועה) שהצלחת לפספס איכשהו שתי סקירות שהועלו ב"קו שלך". אז הנה אחת והנה השנייה, שמהן תוכל להתעדכן על המתרחש בגזרה שלך.
שמע, לצערי אני משלם מחיר על כך שאני לא נמצא כאן ברציפות
ואני מודע למחיר הזה. מעריך את עבודת הקודש שאתה ושכמותך עושים כאן.

תכננתי ללכת לישון מוקדם היום
. נראה שאני הולך לעבור על שני שרשורי הענק שקישרת לכאן.
 
אורי: קודם כל רב תודות על תמונות נהדרות !!!
שנית:

3 תמונות + עדכון קצרצר ממסילת העמק
קודם כל, בתמונות - נסתיימה יציקת עמודי הגשר שיחצה מעל לכביש 60 באיזור הכניסה לעפולה מכיוון נצרת.
בתחנת עפולה העבודות בעיצומן.
בין תחנת עפולה למרחביה החלו להתקדם והעבודה שם ניכרת בתקופה האחרונה. עפ"י סוללות האדמה העצומות שבקטע הזה, נראה שהחפיר כבר במלוא עומקו ואף הבחנתי ברבד בתחתית החפיר בחלק קטן של הקטע.
בין מרחביה לבית שאן אין כרגע עבודות. פרט לחציית כבישים ליד צומת השיטה וצומת נבות המעברים החקלאיים מוכנים, דרכי העפר החדשות המקבילות לתוואי משמשות ככביש מהיר (אני הגעתי שם ל-90 קמ"ש) בזמן פקקים בקטע שבין צומת השיטה לצומת יששכר ובעצם נראה שמה שחסר שם זה רק חצץ ומסילה.
בבית שאן עובדים על מתחם התחנה ומסוף הנוסעים. בנוסף, הבחנתי שעל אחד ממבני התחנה הישנים (ששימשו את התחנה בקדנציה הקודמת של המסילה) הוקמו קורות ונראה שעושים שם גג חדש (המבנה עמד ללא גג מאז שאני מכיר אותו).

כמו תמיד, מקווה להביא תמונות נוספות.
שבוע טוב!
אורי: קודם כל רב תודות על תמונות נהדרות !!!
שנית:
אבקש לתקן טעות פעוטה שהשתרשה כאן בפורום (לא נוגע כמובן אליך) והיא מופיעה גם בויקיפדיה בקישור שצירף "גברת עם סלים": תחנת בית-שאן המשיכה להיות תחנה פעילה (אמנם ללא רכבות נוסעים מסודרות עם לוח זמנים קבוע) עד לשנת 1951 ולא רק עד 14.05.1948. לבית-שאן המשיכו להגיע רכבות נוסעים מיוחדות עם טיילים של החברה להגנת הטבע והדבר מבוסס על ראיונות עם עובדים פנסיונרים בחברה ששניים מהם טוענים בתוקף שנסעו לבית-שאן ברכבת "עד שלוש שנים לאחר תום מלחמת השחרור". בארכיון הרכבת מופיע כי רכבות מיוחדות נסעו עד לתחנת עפולה עד לשנת 1951. הצגתי את הפן הזה לפני החברים מהחברה להגנת הטבע ושנייהם טוענים בתוקף שהרכבת נסעה עד בית-שאן משום שהמסילה היתה שלמה ולא ניזוקה אפילו עד לקיבוץ גשר כך שבאופן תיאורטי יכלה הרכבת לנסוע עד לאזור גשר, עד לגשר המפוצץ מעל לנהר הירדן. החברים מהחברה להגנת הטבע ששנייהם ירושלמים סיפרו כי הנסיעות המיוחדות בהן היו שותפים יועדו להגעה אל האזור בו התבצעו החפירות הארכיאולוגיות באמפי בית-שאן. הם אף הוסיפו כי המרחק בין תחנת בית-שאן אל אתר החפירות היה כזה שניתן היה לגמוע אותו רגלית ולכן נסעה הרכבת עד ל-1951 עם רכבות מיוחדות עד לתחנת בית-שאן. אני משוכנע שמאירק'ה שפירא יוכל להוסיף מידע על נסיעות אלה, הרבה מעבר לקיים בארכיון הרכבת (שמשום מה לא כל התיעודים נמצאים בו לצערי - חומרים רבים נעלמו ממנו עם השנים) כי שפירא ראיין עד כה מאות אנשים מהתקופה ובנה מסגרת פולקלוריסטית אדירה על הקו. המומחיות שלו היא במציאת המשותף בין העדויות השונות והסתמכות רק על המשותף.
כך וללא קשר ישיר, יש ברשותי יותר מעדות אחת שהקו מיפו לתחנת הרכבת תל-אביב בית הדר, פעל עד אוגוסט 1956 אם לא צפונה מכך, וזאת למרות שבהרבה מקומות נטען שהקו פורק בשנת 1950. אין שום מסמך מקורי היכול לאשש שהקו פורק בשנת 1950 אך מאידך יש גם במקרה זה שלוש עדויות ברורות על כך שהקו בין יפו לתל-אביב עדיין היה פעיל לקראת מבצע קדש. אחת מהן היא היומן שניהלה סבתי, ז"ל, שהיתה חולת רכבות כמוני, ותיעדה את התאריך 14.08.1956 כתאריך האחרון שבו ראתה קטר עם קרונות שטוחים מגיע מיפו וחוצה את רחוב אלנבי, שעה שישבה במספרה בשדרות רוטשילד. (ציינתי זאת כאן כבר בעבר).
הבעיה עם תיעוד מידע היא שאנשים מוצאים איזה מקור אחד ועליו מסתמכים מבלי שעשו עבודת שטח רחבת היקף. שפירא ואני מומחים בלשבור מיתוסים ומוסכמות ולא חסרים כאלו כמו המשוריינים המזוייפים (כולם למעט אחד) בשער הגיא...מעניין שלאחר שכתבנו על כך כאן ובקומונה, "פתאום" הופיעה כתבה על כך בעיתון של שבת בזמנו וחיזקה את הטענה...
ערב טוב וסליחה על המגילה הארוכה שכתבתי כאן..

נ.ב.: יש לי טענה קשה אליך: העם דורש הרבה יותר תמונות ממך !!!!!!!!!!!!!
 
אביתר, תודה על הדיוק

אורי: קודם כל רב תודות על תמונות נהדרות !!!
שנית:
אבקש לתקן טעות פעוטה שהשתרשה כאן בפורום (לא נוגע כמובן אליך) והיא מופיעה גם בויקיפדיה בקישור שצירף "גברת עם סלים": תחנת בית-שאן המשיכה להיות תחנה פעילה (אמנם ללא רכבות נוסעים מסודרות עם לוח זמנים קבוע) עד לשנת 1951 ולא רק עד 14.05.1948. לבית-שאן המשיכו להגיע רכבות נוסעים מיוחדות עם טיילים של החברה להגנת הטבע והדבר מבוסס על ראיונות עם עובדים פנסיונרים בחברה ששניים מהם טוענים בתוקף שנסעו לבית-שאן ברכבת "עד שלוש שנים לאחר תום מלחמת השחרור". בארכיון הרכבת מופיע כי רכבות מיוחדות נסעו עד לתחנת עפולה עד לשנת 1951. הצגתי את הפן הזה לפני החברים מהחברה להגנת הטבע ושנייהם טוענים בתוקף שהרכבת נסעה עד בית-שאן משום שהמסילה היתה שלמה ולא ניזוקה אפילו עד לקיבוץ גשר כך שבאופן תיאורטי יכלה הרכבת לנסוע עד לאזור גשר, עד לגשר המפוצץ מעל לנהר הירדן. החברים מהחברה להגנת הטבע ששנייהם ירושלמים סיפרו כי הנסיעות המיוחדות בהן היו שותפים יועדו להגעה אל האזור בו התבצעו החפירות הארכיאולוגיות באמפי בית-שאן. הם אף הוסיפו כי המרחק בין תחנת בית-שאן אל אתר החפירות היה כזה שניתן היה לגמוע אותו רגלית ולכן נסעה הרכבת עד ל-1951 עם רכבות מיוחדות עד לתחנת בית-שאן. אני משוכנע שמאירק'ה שפירא יוכל להוסיף מידע על נסיעות אלה, הרבה מעבר לקיים בארכיון הרכבת (שמשום מה לא כל התיעודים נמצאים בו לצערי - חומרים רבים נעלמו ממנו עם השנים) כי שפירא ראיין עד כה מאות אנשים מהתקופה ובנה מסגרת פולקלוריסטית אדירה על הקו. המומחיות שלו היא במציאת המשותף בין העדויות השונות והסתמכות רק על המשותף.
כך וללא קשר ישיר, יש ברשותי יותר מעדות אחת שהקו מיפו לתחנת הרכבת תל-אביב בית הדר, פעל עד אוגוסט 1956 אם לא צפונה מכך, וזאת למרות שבהרבה מקומות נטען שהקו פורק בשנת 1950. אין שום מסמך מקורי היכול לאשש שהקו פורק בשנת 1950 אך מאידך יש גם במקרה זה שלוש עדויות ברורות על כך שהקו בין יפו לתל-אביב עדיין היה פעיל לקראת מבצע קדש. אחת מהן היא היומן שניהלה סבתי, ז"ל, שהיתה חולת רכבות כמוני, ותיעדה את התאריך 14.08.1956 כתאריך האחרון שבו ראתה קטר עם קרונות שטוחים מגיע מיפו וחוצה את רחוב אלנבי, שעה שישבה במספרה בשדרות רוטשילד. (ציינתי זאת כאן כבר בעבר).
הבעיה עם תיעוד מידע היא שאנשים מוצאים איזה מקור אחד ועליו מסתמכים מבלי שעשו עבודת שטח רחבת היקף. שפירא ואני מומחים בלשבור מיתוסים ומוסכמות ולא חסרים כאלו כמו המשוריינים המזוייפים (כולם למעט אחד) בשער הגיא...מעניין שלאחר שכתבנו על כך כאן ובקומונה, "פתאום" הופיעה כתבה על כך בעיתון של שבת בזמנו וחיזקה את הטענה...
ערב טוב וסליחה על המגילה הארוכה שכתבתי כאן..

נ.ב.: יש לי טענה קשה אליך: העם דורש הרבה יותר תמונות ממך !!!!!!!!!!!!!
אביתר, תודה על הדיוק
יש מצב שאתה מוציא צילום של התיעוד מארכיון הרכבת בו מופיע כי רכבות מיוחדות נסעו עד לתחנת עפולה עד לשנת 1951? צריך לתקן את הערך בוויקיפדיה בהתאם.
 
בטח !!! הנה עכשיו מגיע מצב כזה בשבילך ידידי:

אביתר, תודה על הדיוק
יש מצב שאתה מוציא צילום של התיעוד מארכיון הרכבת בו מופיע כי רכבות מיוחדות נסעו עד לתחנת עפולה עד לשנת 1951? צריך לתקן את הערך בוויקיפדיה בהתאם.
בטח !!! הנה עכשיו מגיע מצב כזה בשבילך ידידי:
זה התיעוד המופיע בעיתונות בחודש אוגוסט 1951 אם כי הוא לא נכון ולא מדוייק כי העדויות דנות בכך שהמסילה עד בית-שאן היתה שלמה. כרגיל, מישהו ברכבת-ישראל באוגוסט 1951 רצה להגזים כדי לא לעבוד קשה......

הנה הציטוט והנה גם הוכחה לקיום הקו בשנת 1951. תודתי נתונה לחבר יקר: מיכה סנדר, על המעטפה !

"רכבת-ישראל" מפרסמת היום 21.8.1951 תוכנית להפעלת רכבות משא בין חיפה לעפולה. השירות אינו מתממש עקב רתיעת הנהלת הרכבת להפעיל 2 מערכות טכנולוגיה רכבתית: מסילה צרה בנוסף למסילה תקנית.
[הערה: בשנת 1951 הפעיל משרד התחבורה לחצים על "רכבת-ישראל" להפעיל מחדש את קו רכבת העמק, לכיוון עפולה ומזרחה, עם דגש על רכבות משא. הנהלת הרכבת טענה כי מדובר בענין יקר, וכי הקו עד עפולה במצב רעוע והקו מעפולה מזרחה פורק ונהרס בחלקים נרחבים במהלך מלחמת העצמאות והציוד הנייד (קטרים ו- קרונות) מחוייב בשיקום כללי. בסופו של דבר אושרה ההשקעה המינימלית הדרושה לחידוש שירות המשא לעפולה (כמה אלפי לירות, סכום מכובד נכון לאותם ימים על-פי כמות ההתדיינות סביבו במסמכים), והמודעה המצורפת במעטפה שלהלן הינה פרסומת לחידוש השירות. למעט הצבא, אף אחד לא נענה למודעה, ולפי המסמכים, הרכבת המיוחדת שהופעלה עבור תרגיל של הצבא היתה הרכבת האחרונה שהופעלה במסילה הצרה לכיוון עפולה בשנת 1951]".
מעדויות נוספות אנו יודעים שלא ממש כך והמסילה בין עפולה לבית-שאן היתה תקינה לנסיעה לאורך כל שנת 1951.

להלן סריקת המעטפה:
מקור: מיכה סנדר.
21.08.1951

 

raminec

New member
1951 זו תקופת הצנע

בטח !!! הנה עכשיו מגיע מצב כזה בשבילך ידידי:
זה התיעוד המופיע בעיתונות בחודש אוגוסט 1951 אם כי הוא לא נכון ולא מדוייק כי העדויות דנות בכך שהמסילה עד בית-שאן היתה שלמה. כרגיל, מישהו ברכבת-ישראל באוגוסט 1951 רצה להגזים כדי לא לעבוד קשה......

הנה הציטוט והנה גם הוכחה לקיום הקו בשנת 1951. תודתי נתונה לחבר יקר: מיכה סנדר, על המעטפה !

"רכבת-ישראל" מפרסמת היום 21.8.1951 תוכנית להפעלת רכבות משא בין חיפה לעפולה. השירות אינו מתממש עקב רתיעת הנהלת הרכבת להפעיל 2 מערכות טכנולוגיה רכבתית: מסילה צרה בנוסף למסילה תקנית.
[הערה: בשנת 1951 הפעיל משרד התחבורה לחצים על "רכבת-ישראל" להפעיל מחדש את קו רכבת העמק, לכיוון עפולה ומזרחה, עם דגש על רכבות משא. הנהלת הרכבת טענה כי מדובר בענין יקר, וכי הקו עד עפולה במצב רעוע והקו מעפולה מזרחה פורק ונהרס בחלקים נרחבים במהלך מלחמת העצמאות והציוד הנייד (קטרים ו- קרונות) מחוייב בשיקום כללי. בסופו של דבר אושרה ההשקעה המינימלית הדרושה לחידוש שירות המשא לעפולה (כמה אלפי לירות, סכום מכובד נכון לאותם ימים על-פי כמות ההתדיינות סביבו במסמכים), והמודעה המצורפת במעטפה שלהלן הינה פרסומת לחידוש השירות. למעט הצבא, אף אחד לא נענה למודעה, ולפי המסמכים, הרכבת המיוחדת שהופעלה עבור תרגיל של הצבא היתה הרכבת האחרונה שהופעלה במסילה הצרה לכיוון עפולה בשנת 1951]".
מעדויות נוספות אנו יודעים שלא ממש כך והמסילה בין עפולה לבית-שאן היתה תקינה לנסיעה לאורך כל שנת 1951.

להלן סריקת המעטפה:
מקור: מיכה סנדר.
21.08.1951
1951 זו תקופת הצנע
בתקופה זו כל סכום הוא סכום מכובד
 
בדיוק כך ולכן התעסקות עם טבע היתה זולה ומהנה:

1951 זו תקופת הצנע
בתקופה זו כל סכום הוא סכום מכובד
בדיוק כך ולכן התעסקות עם טבע היתה זולה ומהנה:
ולא דרשה משאבים גדולים. גם אידיאולוגיה שיחקה משחק חשוב בענין. אבל דווקא באותה שנה הגיעו ארצה עשרות אוטובוסי "שוסון" יקרים מאוד בהשוואה לאוטובוסים שהיו כאן עד אז ולראשונה היה בארץ בשנת 1951 אוטובוס כרטיסנית ומטוסי סופר מיסטר. הצרפתים לא כרכו את עסקת המטוסים בדרישה לרכישת אוטובוסים צרפתיים כנהוג לחשוב עד היום ומסמכים פנימיים של חברת שוסון הוכיחו זאת מעל לכל ספק. עד שהשגתי אותם ואת הספר הנדיר מאוד על שוסונים "יצאה לי הנשמה"....152 יורו הוא עלה באי.באיי...

 

amit1270

New member
יש רק בעיה אחת קטנה עם מה שכתבת...

אורי: קודם כל רב תודות על תמונות נהדרות !!!
שנית:
אבקש לתקן טעות פעוטה שהשתרשה כאן בפורום (לא נוגע כמובן אליך) והיא מופיעה גם בויקיפדיה בקישור שצירף "גברת עם סלים": תחנת בית-שאן המשיכה להיות תחנה פעילה (אמנם ללא רכבות נוסעים מסודרות עם לוח זמנים קבוע) עד לשנת 1951 ולא רק עד 14.05.1948. לבית-שאן המשיכו להגיע רכבות נוסעים מיוחדות עם טיילים של החברה להגנת הטבע והדבר מבוסס על ראיונות עם עובדים פנסיונרים בחברה ששניים מהם טוענים בתוקף שנסעו לבית-שאן ברכבת "עד שלוש שנים לאחר תום מלחמת השחרור". בארכיון הרכבת מופיע כי רכבות מיוחדות נסעו עד לתחנת עפולה עד לשנת 1951. הצגתי את הפן הזה לפני החברים מהחברה להגנת הטבע ושנייהם טוענים בתוקף שהרכבת נסעה עד בית-שאן משום שהמסילה היתה שלמה ולא ניזוקה אפילו עד לקיבוץ גשר כך שבאופן תיאורטי יכלה הרכבת לנסוע עד לאזור גשר, עד לגשר המפוצץ מעל לנהר הירדן. החברים מהחברה להגנת הטבע ששנייהם ירושלמים סיפרו כי הנסיעות המיוחדות בהן היו שותפים יועדו להגעה אל האזור בו התבצעו החפירות הארכיאולוגיות באמפי בית-שאן. הם אף הוסיפו כי המרחק בין תחנת בית-שאן אל אתר החפירות היה כזה שניתן היה לגמוע אותו רגלית ולכן נסעה הרכבת עד ל-1951 עם רכבות מיוחדות עד לתחנת בית-שאן. אני משוכנע שמאירק'ה שפירא יוכל להוסיף מידע על נסיעות אלה, הרבה מעבר לקיים בארכיון הרכבת (שמשום מה לא כל התיעודים נמצאים בו לצערי - חומרים רבים נעלמו ממנו עם השנים) כי שפירא ראיין עד כה מאות אנשים מהתקופה ובנה מסגרת פולקלוריסטית אדירה על הקו. המומחיות שלו היא במציאת המשותף בין העדויות השונות והסתמכות רק על המשותף.
כך וללא קשר ישיר, יש ברשותי יותר מעדות אחת שהקו מיפו לתחנת הרכבת תל-אביב בית הדר, פעל עד אוגוסט 1956 אם לא צפונה מכך, וזאת למרות שבהרבה מקומות נטען שהקו פורק בשנת 1950. אין שום מסמך מקורי היכול לאשש שהקו פורק בשנת 1950 אך מאידך יש גם במקרה זה שלוש עדויות ברורות על כך שהקו בין יפו לתל-אביב עדיין היה פעיל לקראת מבצע קדש. אחת מהן היא היומן שניהלה סבתי, ז"ל, שהיתה חולת רכבות כמוני, ותיעדה את התאריך 14.08.1956 כתאריך האחרון שבו ראתה קטר עם קרונות שטוחים מגיע מיפו וחוצה את רחוב אלנבי, שעה שישבה במספרה בשדרות רוטשילד. (ציינתי זאת כאן כבר בעבר).
הבעיה עם תיעוד מידע היא שאנשים מוצאים איזה מקור אחד ועליו מסתמכים מבלי שעשו עבודת שטח רחבת היקף. שפירא ואני מומחים בלשבור מיתוסים ומוסכמות ולא חסרים כאלו כמו המשוריינים המזוייפים (כולם למעט אחד) בשער הגיא...מעניין שלאחר שכתבנו על כך כאן ובקומונה, "פתאום" הופיעה כתבה על כך בעיתון של שבת בזמנו וחיזקה את הטענה...
ערב טוב וסליחה על המגילה הארוכה שכתבתי כאן..

נ.ב.: יש לי טענה קשה אליך: העם דורש הרבה יותר תמונות ממך !!!!!!!!!!!!!
יש רק בעיה אחת קטנה עם מה שכתבת...
החברה להגנת הטבע הוקמה ב-1953.
 
אני מדבר על הגרעין שהקים את החברה

יש רק בעיה אחת קטנה עם מה שכתבת...
החברה להגנת הטבע הוקמה ב-1953.
אני מדבר על הגרעין שהקים את החברה
כלומר על ח'ברה כמו עזריה אלון, ז"ל, שהיה ממקימי החברה אך כבר לפני הקמתה התאגד עם אנשי טבע רבים שיצאו בקבוצה מאורגנת כנגד הייבוש של אגם החולה המתעתד לבוא. הקבוצה הזו החלה לקום בפועל בסוף 1950 (למרות שהגרעין היה קיים כבר ביוני 48' - ראה להלן) וב-1953 הקימו את החברה להגנת הטבע. הם גרסו כי איסוף אדמת הכבול לא עולה על ערכו היחודי של אגם החולה. בינייהם היה גם פנחס (פינייה) אמיתי מירושלים שגר בשכונה שלך ! דוד הכהן סיפר לי כיצד נוסדו השורשים של החברה להגנת הטבע שלמעשה החלו מיד לאחר קום המדינה כבר ביוני 1948 כשאחת המטרות הראשונות והחשובות שלהם היתה שיקום ערכי טבע ונוף כתוצאה מנזקי הקרבות. אין זה משנה בכלל מתי הוקמה רשמית החברה להגנת הטבע כי מייסדיה היו מאוחדים בפועל כבר ביוני 1948 וערכו ביחד מסעות וטיולים רבים ברחבי הארץ כדי לשקמה ולהאדירה, כולל שיקום יערות ואתרים ארכיאולוגיים בשיתוף מה שיהיה לימים רשות העתיקות. כיום הם קוראים לעצמם החברים מהחברה להגנת הטבע ואם ייצא לך לשאול מי מהם, הוא ישתמש בביטוי "החברה להגנת הטבע" מאז ומעולם כי כך הם רגילים. עדויות כתובות של שני חברים ותיקים על מסעות לאזור עמק הירדן ברכבת בשנת 1951 לאתר החפירות בבית שאן נמצאות במגה ארכיון. כמו-כן נמצאת עדות מוקלטת ומדהימה של קטרצ'יק מסדום - גד גראנך, ז"ל, שבשנת 1999 ראיינתי אותו באותה תקופה יחד עם שני הח'ברה מהחברה להגנת הטבע, כאשר הדגש היה רכבות ועוד רכבות, הן בעמק והן בסדום. כך נודע לי על הרכבת לבית-שאן למרות שגם אני חשבתי לתומי שהיא הגיעה רק עד עפולה.
 

down under

New member
פיני אמיתי זה ההוא שיש לו (או היתה לו)

אני מדבר על הגרעין שהקים את החברה
כלומר על ח'ברה כמו עזריה אלון, ז"ל, שהיה ממקימי החברה אך כבר לפני הקמתה התאגד עם אנשי טבע רבים שיצאו בקבוצה מאורגנת כנגד הייבוש של אגם החולה המתעתד לבוא. הקבוצה הזו החלה לקום בפועל בסוף 1950 (למרות שהגרעין היה קיים כבר ביוני 48' - ראה להלן) וב-1953 הקימו את החברה להגנת הטבע. הם גרסו כי איסוף אדמת הכבול לא עולה על ערכו היחודי של אגם החולה. בינייהם היה גם פנחס (פינייה) אמיתי מירושלים שגר בשכונה שלך ! דוד הכהן סיפר לי כיצד נוסדו השורשים של החברה להגנת הטבע שלמעשה החלו מיד לאחר קום המדינה כבר ביוני 1948 כשאחת המטרות הראשונות והחשובות שלהם היתה שיקום ערכי טבע ונוף כתוצאה מנזקי הקרבות. אין זה משנה בכלל מתי הוקמה רשמית החברה להגנת הטבע כי מייסדיה היו מאוחדים בפועל כבר ביוני 1948 וערכו ביחד מסעות וטיולים רבים ברחבי הארץ כדי לשקמה ולהאדירה, כולל שיקום יערות ואתרים ארכיאולוגיים בשיתוף מה שיהיה לימים רשות העתיקות. כיום הם קוראים לעצמם החברים מהחברה להגנת הטבע ואם ייצא לך לשאול מי מהם, הוא ישתמש בביטוי "החברה להגנת הטבע" מאז ומעולם כי כך הם רגילים. עדויות כתובות של שני חברים ותיקים על מסעות לאזור עמק הירדן ברכבת בשנת 1951 לאתר החפירות בבית שאן נמצאות במגה ארכיון. כמו-כן נמצאת עדות מוקלטת ומדהימה של קטרצ'יק מסדום - גד גראנך, ז"ל, שבשנת 1999 ראיינתי אותו באותה תקופה יחד עם שני הח'ברה מהחברה להגנת הטבע, כאשר הדגש היה רכבות ועוד רכבות, הן בעמק והן בסדום. כך נודע לי על הרכבת לבית-שאן למרות שגם אני חשבתי לתומי שהיא הגיעה רק עד עפולה.
פיני אמיתי זה ההוא שיש לו (או היתה לו)
את פינת החרקים ועכבישי הענק בגן החיות התנ"כי?
 
ולידע כללי שלך: שמות האנשים שראיינתי בשנת 1999:

יש רק בעיה אחת קטנה עם מה שכתבת...
החברה להגנת הטבע הוקמה ב-1953.
ולידע כללי שלך: שמות האנשים שראיינתי בשנת 1999:
לא רק שמות, גם כתובות וטלפונים....הנה מדגם מייצג. סה"כ ראיינתי למעלה מ-100 עובדים בחברה להגנת הטבע ובמפעלי האשלג בסדום !
אין לי מושג מי מהם בחיים כיום. עברו 15 שנה וכבר אז הם היו מאוד מבוגרים:
בענין סדום ורכבת העמק עד לתחנת בית-שאן:
גרט(גד) גראנך(קטרצ'יק),רח' רד"ק 32,ירושלים92186 ב.02-5636780
אריה ניר , רחוב הרותם 5 ,רשפון 46915 ב.09-9582048
נתן הראל, חנה סנש 3 כפ"ס 44358 ב.09-7420790
פנחס אמתי, רחוב החיד"א 22, ירושלים 96464 ב.02-6424789
אסתר'קה פלד(סגל),(קטרצ'יקית),קרית-שמונה, כינוייה דאז: "פצ'מוניה" ! ב.06-6949874
יוסף בן-עמרם,(מוסך-הקטרים,סדום), חולון ב.03-5044512
יוסף זלץ,(ראש מחלקת השינוע היבשתי), באר-שבע , ב.07-6424220
משיח בצלאל (ג'ונם), ב.03-5036195
ארוין קרון, ת"א,(יהודה קלמרו03-5161234) עליכנדרו ב.03-5244612
מוטקה פלץ ז"ל, כפ"ס. טייל ואיש טבע.
והרשימה ארוכה ארוכה....
לילה טוב.
 

79 Ori

New member
תודה, אביתר.

אורי: קודם כל רב תודות על תמונות נהדרות !!!
שנית:
אבקש לתקן טעות פעוטה שהשתרשה כאן בפורום (לא נוגע כמובן אליך) והיא מופיעה גם בויקיפדיה בקישור שצירף "גברת עם סלים": תחנת בית-שאן המשיכה להיות תחנה פעילה (אמנם ללא רכבות נוסעים מסודרות עם לוח זמנים קבוע) עד לשנת 1951 ולא רק עד 14.05.1948. לבית-שאן המשיכו להגיע רכבות נוסעים מיוחדות עם טיילים של החברה להגנת הטבע והדבר מבוסס על ראיונות עם עובדים פנסיונרים בחברה ששניים מהם טוענים בתוקף שנסעו לבית-שאן ברכבת "עד שלוש שנים לאחר תום מלחמת השחרור". בארכיון הרכבת מופיע כי רכבות מיוחדות נסעו עד לתחנת עפולה עד לשנת 1951. הצגתי את הפן הזה לפני החברים מהחברה להגנת הטבע ושנייהם טוענים בתוקף שהרכבת נסעה עד בית-שאן משום שהמסילה היתה שלמה ולא ניזוקה אפילו עד לקיבוץ גשר כך שבאופן תיאורטי יכלה הרכבת לנסוע עד לאזור גשר, עד לגשר המפוצץ מעל לנהר הירדן. החברים מהחברה להגנת הטבע ששנייהם ירושלמים סיפרו כי הנסיעות המיוחדות בהן היו שותפים יועדו להגעה אל האזור בו התבצעו החפירות הארכיאולוגיות באמפי בית-שאן. הם אף הוסיפו כי המרחק בין תחנת בית-שאן אל אתר החפירות היה כזה שניתן היה לגמוע אותו רגלית ולכן נסעה הרכבת עד ל-1951 עם רכבות מיוחדות עד לתחנת בית-שאן. אני משוכנע שמאירק'ה שפירא יוכל להוסיף מידע על נסיעות אלה, הרבה מעבר לקיים בארכיון הרכבת (שמשום מה לא כל התיעודים נמצאים בו לצערי - חומרים רבים נעלמו ממנו עם השנים) כי שפירא ראיין עד כה מאות אנשים מהתקופה ובנה מסגרת פולקלוריסטית אדירה על הקו. המומחיות שלו היא במציאת המשותף בין העדויות השונות והסתמכות רק על המשותף.
כך וללא קשר ישיר, יש ברשותי יותר מעדות אחת שהקו מיפו לתחנת הרכבת תל-אביב בית הדר, פעל עד אוגוסט 1956 אם לא צפונה מכך, וזאת למרות שבהרבה מקומות נטען שהקו פורק בשנת 1950. אין שום מסמך מקורי היכול לאשש שהקו פורק בשנת 1950 אך מאידך יש גם במקרה זה שלוש עדויות ברורות על כך שהקו בין יפו לתל-אביב עדיין היה פעיל לקראת מבצע קדש. אחת מהן היא היומן שניהלה סבתי, ז"ל, שהיתה חולת רכבות כמוני, ותיעדה את התאריך 14.08.1956 כתאריך האחרון שבו ראתה קטר עם קרונות שטוחים מגיע מיפו וחוצה את רחוב אלנבי, שעה שישבה במספרה בשדרות רוטשילד. (ציינתי זאת כאן כבר בעבר).
הבעיה עם תיעוד מידע היא שאנשים מוצאים איזה מקור אחד ועליו מסתמכים מבלי שעשו עבודת שטח רחבת היקף. שפירא ואני מומחים בלשבור מיתוסים ומוסכמות ולא חסרים כאלו כמו המשוריינים המזוייפים (כולם למעט אחד) בשער הגיא...מעניין שלאחר שכתבנו על כך כאן ובקומונה, "פתאום" הופיעה כתבה על כך בעיתון של שבת בזמנו וחיזקה את הטענה...
ערב טוב וסליחה על המגילה הארוכה שכתבתי כאן..

נ.ב.: יש לי טענה קשה אליך: העם דורש הרבה יותר תמונות ממך !!!!!!!!!!!!!
תודה, אביתר.
גם אני מפנה אל עצמי את אותה טענה קשה, אך ללא הועיל...
 

amit1270

New member
תודה רבה על הדיווח

3 תמונות + עדכון קצרצר ממסילת העמק
קודם כל, בתמונות - נסתיימה יציקת עמודי הגשר שיחצה מעל לכביש 60 באיזור הכניסה לעפולה מכיוון נצרת.
בתחנת עפולה העבודות בעיצומן.
בין תחנת עפולה למרחביה החלו להתקדם והעבודה שם ניכרת בתקופה האחרונה. עפ"י סוללות האדמה העצומות שבקטע הזה, נראה שהחפיר כבר במלוא עומקו ואף הבחנתי ברבד בתחתית החפיר בחלק קטן של הקטע.
בין מרחביה לבית שאן אין כרגע עבודות. פרט לחציית כבישים ליד צומת השיטה וצומת נבות המעברים החקלאיים מוכנים, דרכי העפר החדשות המקבילות לתוואי משמשות ככביש מהיר (אני הגעתי שם ל-90 קמ"ש) בזמן פקקים בקטע שבין צומת השיטה לצומת יששכר ובעצם נראה שמה שחסר שם זה רק חצץ ומסילה.
בבית שאן עובדים על מתחם התחנה ומסוף הנוסעים. בנוסף, הבחנתי שעל אחד ממבני התחנה הישנים (ששימשו את התחנה בקדנציה הקודמת של המסילה) הוקמו קורות ונראה שעושים שם גג חדש (המבנה עמד ללא גג מאז שאני מכיר אותו).

כמו תמיד, מקווה להביא תמונות נוספות.
שבוע טוב!
תודה רבה על הדיווח
לאחרונה (וגם בהמשך השבוע) הקו "שלך" מככב בפורום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה