3 אוהדי אספניול הולכים לכלא

  • פותח הנושא ronko
  • פורסם בתאריך

ronko

New member
3 אוהדי אספניול הולכים לכלא ../images/Emo88.gif

שלושה מאוהדי אספניול הולכים לכלא בעקבות התפרעות במגרשים!!! http://sports.walla.co.il/?w=/7/1263048 מתי זה יקרה אצלנו? (אם בכלל?
) רונקו
 

cobainos

New member
בכנסת כבר עובדים על זה

וחוק בסגנון עבר בקריאה ראשונה ברוב גדול בכנסת, עכשיו צריך לחכות שהחוק יאושר סופית ולראות אותו מיושם ברשות השופטת ונתחיל להתקדם קצת.
 

אבן 11

New member
בכנסת חוקק חוק איולת.

יש להתיר בחוק קריאות גזעניות של כל הקהלים, זה במסגרת חופש הביטוי. אולם יש לאסור אלימות פיזית ולמצות את הדין עם הפורעים.
 

קיר קמט

New member
במדינת ישראל ישנו חוק יסוד -

כבוד האדם וחירותו. בחוק הזה מצוין במפורש, שחור על גבי לבן - אין פוגעים בחייו, בגופו, או בכבודו של אדם באשר הוא אדם. חוק יסוד, למי שלא יודע או שכח מה זה שיעור אזרחות, הוא מעין חוק-על, חוק שאם איזשהו חוק עומד בסתירה אליו - החוק השני אמור להיות בטל ומבוטל. אי לכך ובהתאם לזאת. קריאה גזענית - מן הסתם פוגעת בכבודו של אדם. אולי מבחינתכם לוזון/הערבי הממוצע הוא לא אדם, אבל אנחנו לא נכנס לזה. בכל מקרה - שום חופש ביטוי ושום כלום.
 

אבן 11

New member
בשביל דמוקרטיה צריך לשלם.

מדוע להגביל את הדמוקרטיה? כל עוד אדם אינו פוגע פיזית באדם אחר, מדוע להגבילו? באמריקה למשל, מותר אפילו ממש להסית, אם כי אסור לפגוע פיזית באזרחים כלשהם. אגב, גם חוק יסוד (כבוד האדם וחירותו) ניתן לביטול.אם כי אני כמובן לא בעד ביטולו כי אים לתקנו.
 

Roobie

New member
אחרי כל ההודעה היפה הזאת שלך

היית חייב לסיים בהכללה כדי להרוס את כל מה שכתבת ולצאת קטן בכוח? מי זה "אתם"? עזוב את זה שאבן11 הוא בכלל לא אוהד בית"ר, גם אם אוהד בית"ר היה כותב את זה זה עדיין לא מייצג את כולם. ועזוב את דעתי על גזענות שכתבתי קודם. לגבי לוזון - אני אמנם לא סובל אותו, אבל הוא בהחלט אדם. אדם מגעיל, אלים וגס-רוח, אבל אדם.
 
תגדיר קריאה גזענית...

לדעתי אין דבר כזה גזענות ואין דבר כזה קריאה גזענית אם אני קורא למישהו נגיד סתם לדוגמא כושי והוא נעלב, אז סימן שהוא מרגיש רגשי נחיתות עם צבע עורו אז זאת הבעיה שלו. אם מישהו יקרא לי אשכנזי או מזרחי ואני אעלב מזה אז זאת בעיה שלי, זה סך הכל תיוג או תיאור של הבנאדם או אוכלוסיה ולא במטרה להעליב אלא כדי לכוון אמירה כזאת או אחרת אנשים לוקחים ללב מילים שנאמרות ואנשים כאלה הם אנשים פגיעים בני אדם צריכים להבין שדברים השתנו במאה האחרונה ולא צריך לייחס חשיבות לדפים ולאמירות כמו בעבר אלא אך ורק למעשים.
 

קיר קמט

New member
כושי זו קריאת גנאי.

בדיוק באותה צורה, עד היום אם תקרא לבחור שחור מבוגר באמריקה - "boy", מילה שהיא יותר מתמימה למראית עין, אז לא יהיה ספק שכל מה שאתה מתכוון לעשות זה לקרוא לו בשם גנאי. בני אדם צריכים להבין שאמירות בקונטקסט מסוים הן גזעניות ופסולות, וזה לא משנה איך תנסו לסבן את זה - מוות לערבים, מוחמד מת, שתהיה שואה לכו' וכו', אלו גרמנים ואלו אני לא יודע מה - כולן קריאות פסולות. ואנשים לא צריכים להאשים אחרים בזה שהם פגיעים כדי להצדיק את המילים שלהם, הם פשוט צריכים להיות מספיק חכמים כדי לדעת לא לעשות את זה. א'-ב' של תרבות וכבוד כלפי הזולת.
 

Roobie

New member
אני לא יודע עד כמה החוק נכון

אני כן חושב שמי שמתנהג באלימות במגרשים צריך למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח במקום שהקהל הרחב ייענש - וזה לא קשור רק לבית"ר, אני חושב שהמקרה של הפועל חולון בכדורסל הוא זועק הרבה יותר והאוהדים הנהדרים של חולון שילמו מחיר יקר על טמטום של "אוהד" או שניים. מצד שני, מהיכרות עם השוטרים ביציעים, בהחלט קורה שהם מוציאים מישהו שלא התפרע וגורמים לו לבלות לילה מיותר במעצר, סתם מתוך תסכול על כך שהוכנס רימון עשן למגרש. עכשיו - לילה במעצר זה לא נעים, אבל לא נורא (ברוב המקרים), אבל ברגע שהאוהד יוכל גם לקבל שנתיים בפנים על אותו המקרה שלא קרה באשמתו - זו כבר תהיה עוולה בלתי נסבלת.
 

אבן 11

New member
יפה רובי- כתבת לעניין.

בכל מקרה צריך לדעתי להפריד בין קריאות גזעניות, ביזוי דקות דומיה וכו, לבין אלימות פיזית שיש לטפל בה בנחרצות.
 

Roobie

New member
אני לא בטוח עד כמה צריך להפריד

ברור שקריאה גזענית לא שווה לאלימות פיזית חמורה כלפי אוהדים אחרים (ומן הסתם גם גוררת ענישה שונה לפי החוק הזה, לפחות אני מקווה שכך), אבל מבחינתי גם קריאות גזעניות צריכות להיות לא חוקיות באופן מוחלט.
 

אבן 11

New member
רובי.

אין ביננו מחלוקת לגבי אלימות פיזית שיש לטפל בה בנחישות, אולם בעניין קריאות גזעניות דעתינו חלוקות. אגב, לדעתי זו שותף לא אחר מארי שמאי (מהמחנה שלך) שאמר פעם בתוכנית טלויזיה שיש להתיר בחוק קריאות , מות לערבים" משום חופש הביטוי. בכל מקרה מותר לנו ליהיות חלוקים
 

Roobie

New member
ארי שמאי מהמחנה שלי?

איזה מחנה? הפועל
? תל-אביב
? אפילו לא נראה לי שאנחנו תומכים באותה מפלגה. אני בטח לא הייתי מתנדב לייצג את יגאל עמיר תמורת פרסום.
 

cobainos

New member
תחזור להודעה המדברת על חוק היסוד

איך היית מרגיש אם היית עולה נגיד לשחק על אדמת גרמניה והיו צועקים לך "מוות ליהודים" ו"תחזרו לאושוויץ" ודברים בסגנון? אז עזוב בגרמניה, כדי שזה לא יקרה בארץ לא לערבים ולא ליהודים כדאי מאד שהחוק יאושר. דמוקרטיה דמוקרטיה, לחופש הביטוי יש גבול והגבול הזה הוא השפלה והסתה. גם רצח רבין נבע מחופש הביטוי המוגזם הזה. חסרים אנשים חלשים, חסרי אופי ומתלהמים שישמו המון צועק "מוות לערבים" וילכו לזרוק אבן או לדקור בסכין? טוב מאד שהחוק עובר ויפה שעה אחת קודם.
 
למעלה