24.3.2015 כנס תחבורה ציבורית פ״ת

מצב
הנושא נעול.

צביקוש23

New member
24.3.2015 כנס תחבורה ציבורית פ״ת

24.3.2015 כנס תחבורה ציבורית פ״ת
שלום לכולם . לידיעתכם : מחר בערב מתקיים כנס תחבורה ציבורית פתח תקווה . אני קורא לכל משתמשי התחבורה הציבורית בפתח תקווה , להגיע לכנס , להעלות בעיות , להשמיע את התלונות ולקבל תשובות . בכנס ישתתפו נציג משרד התחבורה ונציגי עיריית פתח תקווה . הכנס יתקיים מחר , יום שלישי במתנ״ס עולמות , פתח תקווה
 

orenhz

Member
באיזה שעה? מה הכתובת המדוייקת?

24.3.2015 כנס תחבורה ציבורית פ״ת
שלום לכולם . לידיעתכם : מחר בערב מתקיים כנס תחבורה ציבורית פתח תקווה . אני קורא לכל משתמשי התחבורה הציבורית בפתח תקווה , להגיע לכנס , להעלות בעיות , להשמיע את התלונות ולקבל תשובות . בכנס ישתתפו נציג משרד התחבורה ונציגי עיריית פתח תקווה . הכנס יתקיים מחר , יום שלישי במתנ״ס עולמות , פתח תקווה
באיזה שעה? מה הכתובת המדוייקת?
 
שולזינגר 10 פינת יטקובסקי

באיזה שעה? מה הכתובת המדוייקת?
שולזינגר 10 פינת יטקובסקי
מצורפת ההזמנה עם פירוט המשתתפים והזמנים

 
הייתי שם,הנה רשמיי

24.3.2015 כנס תחבורה ציבורית פ״ת
שלום לכולם . לידיעתכם : מחר בערב מתקיים כנס תחבורה ציבורית פתח תקווה . אני קורא לכל משתמשי התחבורה הציבורית בפתח תקווה , להגיע לכנס , להעלות בעיות , להשמיע את התלונות ולקבל תשובות . בכנס ישתתפו נציג משרד התחבורה ונציגי עיריית פתח תקווה . הכנס יתקיים מחר , יום שלישי במתנ״ס עולמות , פתח תקווה
הייתי שם,הנה רשמיי
בכנס השתתפו מר אסי סוזנה,הממונה על תכנון תח"צ במשרד התחבורה מחוז מרכז.מר אבשלום שמחי,הממונה על תחום תח"צ בעיריית פתח תקווה.חבר מועצת העיר ולשעבר יו"ר ועד כפר גנים ג' צדוק בן משה,וכן סגן ראש העיר וראש אגף החינוך חבר מועצת העיר מר איציק ישראל. בלט בהיעדרותו-ראש אגף התנועה בעיריית פתח תקווה,חבר מועצת העיר מר ישראל פרידמן. מי שעוד נכח כמובן הוא מר צביקה שטרן,מועד כפר גנים ג' ופורום ועדי שכונות,שאירגן את הכנס הזה. מלבדי,נכחו בו עוד 25-30 איש.
&nbsp
תחילה נשא דברים אבשלום שמחי,ששמח על קיום הכנס כיוון שזו הזדמנות להבהיר דברים בנוגע לתנועה בעיר.יכול להיות שהתשובות שיינתנו כאן לא יספקו אתכם,הוא אמר,אך זה רק בשל אי הבנת המושג תחבורה ציבורית.יש דברים שמהם לא ניתן לחרוג,ולמרות זאת אנו מנסים לספק כמה שיותר.
&nbsp
לאחריו דיבר אסי סוזנה,אלו עיקרי דבריו:
1.פתח תקווה שודרגה משמעותית בשנים האחרונות מבחינת תחבורה ציבורית.בין אם בחיבור התדיר מאוד של אם המושבות למרכז העיר עם קו 53 ו44,כמו גם קו 1 שהוא החזק ביותר במטרופולין. במכרז החדש יש תוספת תשומות של 40% בפתח תקווה לבדה. כמובן שהשירות מוגבל גם מבחינה תשתיתית,ובעירייה מנסים לשפר כמה שיותר בעניין.
2.קווים ישירים מהשכונות לת"א בבקרים-זה לא קיים כמעט בשום עיר במטרופולין. ביטול המת"צ בז'בוטינסקי הוא שלילי כי הוא פוקק את ז'בוטינסקי,אבל גם כי הוא פחות בטיחותי. עד ביטול המת"צ היה מקום בלתי מוגבל להצבת סככות תחנה,ובז'בוטינסקי יש בעיה עם זה. לכל תחנה יש קיבולת של 20 עצירות לשעת שיא,מעבר לכך זה לא בטיחותי ויש צורך להקצות מקום נוסף. לכן,ביטלנו עצירות לחלק מהקווים. כך,קווים בעלי תדירות נמוכה לא יעצרו בתחנות כגון אלה, אבל לפחות קו 1 לא ייפגע מבחינת עצירות.
3. קו תדיר מפתח תקווה לעתידים:קו 366 כיום נותן מענה חלקי בלבד. אנחנו עובדים עם דן על ביצוע הקו,והקו יהיה מחוץ למכרז. התקציב כבר אושר,ותהיה הזמנת אוטובוסים לאחר הפסח.
4.יש רצון להפעיל את קו 350 לאורך כל היום.אולם,חשוב לציין שהעיקרון שמנחה אותנו מאז רפורמת 2011 הוא מעבר, גם אם זה אומר שנצטרך להגביל תדירות של אוטובוסים מהשכונות. יש שירות טוב מכפר גנים ג' למרכז העיר,כך שאפשר לנסוע משם עם כרטיס מעבר,ובמכרז יהיו עוד קווים חדשים.
5.קו לאילת-קו מסוג זה פועל בקיץ או בסופי שבוע.לא מצאנו מענה או ביקוש לקו שכזה,אך נהיה מוכנים להפעיל פיילוט הקיץ.
6.קו לבאר שבע-בנתונים שיש לנו,פחות מ50 תושבים הגרים בפתח תקווה מועסקים בבאר שבע. בקרוב נקבל את נתוני מפקד האוכלוסין מ2013,ואם יהיו מספרים שיצדיקו הפעלת קו כזה ואפילו 2 נסיעות ליום,אהיה מוכן להביא להפעלת הקו.
7.המסוף בקניון הגדול-לאחר שמשרד התחבורה פתר את הסכסוך בין העירייה לבין חברת נ.ת.ע בנוגע להפעלת המסוף,כעת נערכים מגעים אחרונים עם העירייה ומפעילי האוטובוסים להפעלת המסוף.המסוף אמור להיפתח לאחר הפסח,וייתן מענה לקו 426 ולקווים נוספים שאין להם איפה לעמוד.
&nbsp
אבשלום שמחי מוסיף: המסוף הוקם להזנה לרכבת הקלה,אך היא לא הגיעה בזמן,ב2012,וזה שיבש את כל המערכות כולל תכנון התחבורה הציבורית.בהערת אגב אומר שמחי,כי הוא עוסק בתחבורה כבר 40 שנה. ככל שידוע לו,אין עיר עם כיסוי בשכונות של תחבורה כמו פתח תקווה. כל תחנה שהעירייה מציבה זו מלחמת עולם,כשכל אחד רוצה תחנה קרובה לבית אך לא מתחתיו. אחד הדברים החשובים בתגנון של התחבורה הוא מהירות הנסיעה שכיום איטית מדי.
&nbsp
שאלות התושבים:
1. הגיעה קבוצה מאסיבית של אנשים מאם המושבות,שדרשה הכנסה מחדש של הקו לאם המושבות הותיקה.
אסי סוזנה:ההוצאה מגיעה בגלל אנשים שחונים בצורה בלתי חוקית המפריעה לתנועה ליד בי"ס נעמי שמר,ובשביל שירות אמין יותר הוא הוצא. הקו נותן שירות לעוד אנשים בדרך ויש לחשוב על הכלל. הקו יוחזר למסלולו המקורי בשכונה אם יוסדר העניין. בתחילת החודש שלחו אליי חברי הועד שהעניין סודר ובימים הקרובים זה ייבדק ואם כן-קו 44 יחזור לאם המושבות הותיקה.
אנשים התחילו לצעוק על סוזנה כי התירוץ לא היה ראוי בעיניהם.
איציק ישראל עולה לבמה בשל בקשות:באתי רק להקשיב,מכיוון שזה לא נושא בתחום אחריותי. כתושב הותיקה אני מסכים איתכם.לא יעלה על הדעת שישונה מסלול בגלל עברינים. אולי צריך לשים שם דגש יותר על תימרור ואכיפה.הבעיה הזאת קיימת בעוד מוסדות חינוך רבים בארץ. אני מציע,תשלחו לאגף התנועה מכתב עם דעתכם,ידונו בכך,ולאחר מכן יחליטו אנשי המקצוע האם ליישמו.
ש.הקו פועל במיניבוס,האם הוא לא יכול לעקוף את החסימה?
צועקים על שמחי.
צביקה שטרן עולה לבמה ומבקש לתת הערכה לכך שאסי ושמחי הגיעו מעבר לשעות עבודתם,מה גם שסוזנה גר בחדרה ונוסע בתחבורה ציבורית.
2.מדוע קו 472 לא עובר בעצמאות?
שמחי :מהיר הוא פחות תחנות מהיעד,אבל אם הוא עוצר בכל תחנה הוא בסך הכל מאסף רגיל.
ש. מתוכנן קו לכיוון דרך השלום.למה לא מקדימים אותו כמו את 472?
סוזנה:במכרז מתוכנן קו כל 20 דק',ואולי 15 בשיא. קו 472 הוקדם בגלל הקישור הדל של ראש העין לתל אביב,מה גם שקו 1 פינה תשומות שעברו ל472. הכי טבעי זה להכניס אותו לכפ"ג,אך הוא כבר לא יהיה מהיר,מה גם שעדין אין פיתרון תשתיתי לכביש 471 שפקוק הרבה.
3.תיאום עם רכבות לתל אביב-תשובת סוזנה: האוטובוס צריך להגיע 5 דקות לפני יציאת הרכבת,ולשם אנו חותרים. תגברנו את הקווים אך לוח הזמנים החדש של הרכבת שיבש לנו את התכניות. אם תיתנו לי חלון זמן שבו האוטובוס מאחר ומפספס את הרכבת,אקח את זה כפרוייקט אישי ואבדוק. אוטו לא נוסע על מסילה ולפעמים מתעכבים בדרך. הייתה תוכנית שלמה לחיבור מכל שכונה לרכבת,אבל לא האמנתי בתכנית הזאת. היינו מוגבלים בתקציב,וזה לא הכנס למכרז.
4.קו עין גנים-ת"א-אין 166 אחרי ספר הספרים.לא לוקח חצי שעה להגיע למרכז העיר,נראה שאסי נעלב ממנה (משאיר לאחרים).
5.התח"צ לירושלים: הצגתי את שאלתי בכך ש947 לא נועד לשרת את פ"ת,ולכן אולי כדאי לתגבר את 426. הוא אמר ש426 יתוגבר,ועם זאת השירות של 947 מספק.
&nbsp
היו עוד דברים,אך הטלפון כבה לי באמצע ולא יכולתי להקליד יותר.
 
יש את קו 669 ממחלף גהה לבאר שבע

הייתי שם,הנה רשמיי
בכנס השתתפו מר אסי סוזנה,הממונה על תכנון תח"צ במשרד התחבורה מחוז מרכז.מר אבשלום שמחי,הממונה על תחום תח"צ בעיריית פתח תקווה.חבר מועצת העיר ולשעבר יו"ר ועד כפר גנים ג' צדוק בן משה,וכן סגן ראש העיר וראש אגף החינוך חבר מועצת העיר מר איציק ישראל. בלט בהיעדרותו-ראש אגף התנועה בעיריית פתח תקווה,חבר מועצת העיר מר ישראל פרידמן. מי שעוד נכח כמובן הוא מר צביקה שטרן,מועד כפר גנים ג' ופורום ועדי שכונות,שאירגן את הכנס הזה. מלבדי,נכחו בו עוד 25-30 איש.
&nbsp
תחילה נשא דברים אבשלום שמחי,ששמח על קיום הכנס כיוון שזו הזדמנות להבהיר דברים בנוגע לתנועה בעיר.יכול להיות שהתשובות שיינתנו כאן לא יספקו אתכם,הוא אמר,אך זה רק בשל אי הבנת המושג תחבורה ציבורית.יש דברים שמהם לא ניתן לחרוג,ולמרות זאת אנו מנסים לספק כמה שיותר.
&nbsp
לאחריו דיבר אסי סוזנה,אלו עיקרי דבריו:
1.פתח תקווה שודרגה משמעותית בשנים האחרונות מבחינת תחבורה ציבורית.בין אם בחיבור התדיר מאוד של אם המושבות למרכז העיר עם קו 53 ו44,כמו גם קו 1 שהוא החזק ביותר במטרופולין. במכרז החדש יש תוספת תשומות של 40% בפתח תקווה לבדה. כמובן שהשירות מוגבל גם מבחינה תשתיתית,ובעירייה מנסים לשפר כמה שיותר בעניין.
2.קווים ישירים מהשכונות לת"א בבקרים-זה לא קיים כמעט בשום עיר במטרופולין. ביטול המת"צ בז'בוטינסקי הוא שלילי כי הוא פוקק את ז'בוטינסקי,אבל גם כי הוא פחות בטיחותי. עד ביטול המת"צ היה מקום בלתי מוגבל להצבת סככות תחנה,ובז'בוטינסקי יש בעיה עם זה. לכל תחנה יש קיבולת של 20 עצירות לשעת שיא,מעבר לכך זה לא בטיחותי ויש צורך להקצות מקום נוסף. לכן,ביטלנו עצירות לחלק מהקווים. כך,קווים בעלי תדירות נמוכה לא יעצרו בתחנות כגון אלה, אבל לפחות קו 1 לא ייפגע מבחינת עצירות.
3. קו תדיר מפתח תקווה לעתידים:קו 366 כיום נותן מענה חלקי בלבד. אנחנו עובדים עם דן על ביצוע הקו,והקו יהיה מחוץ למכרז. התקציב כבר אושר,ותהיה הזמנת אוטובוסים לאחר הפסח.
4.יש רצון להפעיל את קו 350 לאורך כל היום.אולם,חשוב לציין שהעיקרון שמנחה אותנו מאז רפורמת 2011 הוא מעבר, גם אם זה אומר שנצטרך להגביל תדירות של אוטובוסים מהשכונות. יש שירות טוב מכפר גנים ג' למרכז העיר,כך שאפשר לנסוע משם עם כרטיס מעבר,ובמכרז יהיו עוד קווים חדשים.
5.קו לאילת-קו מסוג זה פועל בקיץ או בסופי שבוע.לא מצאנו מענה או ביקוש לקו שכזה,אך נהיה מוכנים להפעיל פיילוט הקיץ.
6.קו לבאר שבע-בנתונים שיש לנו,פחות מ50 תושבים הגרים בפתח תקווה מועסקים בבאר שבע. בקרוב נקבל את נתוני מפקד האוכלוסין מ2013,ואם יהיו מספרים שיצדיקו הפעלת קו כזה ואפילו 2 נסיעות ליום,אהיה מוכן להביא להפעלת הקו.
7.המסוף בקניון הגדול-לאחר שמשרד התחבורה פתר את הסכסוך בין העירייה לבין חברת נ.ת.ע בנוגע להפעלת המסוף,כעת נערכים מגעים אחרונים עם העירייה ומפעילי האוטובוסים להפעלת המסוף.המסוף אמור להיפתח לאחר הפסח,וייתן מענה לקו 426 ולקווים נוספים שאין להם איפה לעמוד.
&nbsp
אבשלום שמחי מוסיף: המסוף הוקם להזנה לרכבת הקלה,אך היא לא הגיעה בזמן,ב2012,וזה שיבש את כל המערכות כולל תכנון התחבורה הציבורית.בהערת אגב אומר שמחי,כי הוא עוסק בתחבורה כבר 40 שנה. ככל שידוע לו,אין עיר עם כיסוי בשכונות של תחבורה כמו פתח תקווה. כל תחנה שהעירייה מציבה זו מלחמת עולם,כשכל אחד רוצה תחנה קרובה לבית אך לא מתחתיו. אחד הדברים החשובים בתגנון של התחבורה הוא מהירות הנסיעה שכיום איטית מדי.
&nbsp
שאלות התושבים:
1. הגיעה קבוצה מאסיבית של אנשים מאם המושבות,שדרשה הכנסה מחדש של הקו לאם המושבות הותיקה.
אסי סוזנה:ההוצאה מגיעה בגלל אנשים שחונים בצורה בלתי חוקית המפריעה לתנועה ליד בי"ס נעמי שמר,ובשביל שירות אמין יותר הוא הוצא. הקו נותן שירות לעוד אנשים בדרך ויש לחשוב על הכלל. הקו יוחזר למסלולו המקורי בשכונה אם יוסדר העניין. בתחילת החודש שלחו אליי חברי הועד שהעניין סודר ובימים הקרובים זה ייבדק ואם כן-קו 44 יחזור לאם המושבות הותיקה.
אנשים התחילו לצעוק על סוזנה כי התירוץ לא היה ראוי בעיניהם.
איציק ישראל עולה לבמה בשל בקשות:באתי רק להקשיב,מכיוון שזה לא נושא בתחום אחריותי. כתושב הותיקה אני מסכים איתכם.לא יעלה על הדעת שישונה מסלול בגלל עברינים. אולי צריך לשים שם דגש יותר על תימרור ואכיפה.הבעיה הזאת קיימת בעוד מוסדות חינוך רבים בארץ. אני מציע,תשלחו לאגף התנועה מכתב עם דעתכם,ידונו בכך,ולאחר מכן יחליטו אנשי המקצוע האם ליישמו.
ש.הקו פועל במיניבוס,האם הוא לא יכול לעקוף את החסימה?
צועקים על שמחי.
צביקה שטרן עולה לבמה ומבקש לתת הערכה לכך שאסי ושמחי הגיעו מעבר לשעות עבודתם,מה גם שסוזנה גר בחדרה ונוסע בתחבורה ציבורית.
2.מדוע קו 472 לא עובר בעצמאות?
שמחי :מהיר הוא פחות תחנות מהיעד,אבל אם הוא עוצר בכל תחנה הוא בסך הכל מאסף רגיל.
ש. מתוכנן קו לכיוון דרך השלום.למה לא מקדימים אותו כמו את 472?
סוזנה:במכרז מתוכנן קו כל 20 דק',ואולי 15 בשיא. קו 472 הוקדם בגלל הקישור הדל של ראש העין לתל אביב,מה גם שקו 1 פינה תשומות שעברו ל472. הכי טבעי זה להכניס אותו לכפ"ג,אך הוא כבר לא יהיה מהיר,מה גם שעדין אין פיתרון תשתיתי לכביש 471 שפקוק הרבה.
3.תיאום עם רכבות לתל אביב-תשובת סוזנה: האוטובוס צריך להגיע 5 דקות לפני יציאת הרכבת,ולשם אנו חותרים. תגברנו את הקווים אך לוח הזמנים החדש של הרכבת שיבש לנו את התכניות. אם תיתנו לי חלון זמן שבו האוטובוס מאחר ומפספס את הרכבת,אקח את זה כפרוייקט אישי ואבדוק. אוטו לא נוסע על מסילה ולפעמים מתעכבים בדרך. הייתה תוכנית שלמה לחיבור מכל שכונה לרכבת,אבל לא האמנתי בתכנית הזאת. היינו מוגבלים בתקציב,וזה לא הכנס למכרז.
4.קו עין גנים-ת"א-אין 166 אחרי ספר הספרים.לא לוקח חצי שעה להגיע למרכז העיר,נראה שאסי נעלב ממנה (משאיר לאחרים).
5.התח"צ לירושלים: הצגתי את שאלתי בכך ש947 לא נועד לשרת את פ"ת,ולכן אולי כדאי לתגבר את 426. הוא אמר ש426 יתוגבר,ועם זאת השירות של 947 מספק.
&nbsp
היו עוד דברים,אך הטלפון כבה לי באמצע ולא יכולתי להקליד יותר.
יש את קו 669 ממחלף גהה לבאר שבע
 

olli3

New member
מנהל
יש את 358 לשעריה ואין ביקוש יוממים, יש ביקושי סופ"ש ויום א'.

יש את קו 669 ממחלף גהה לבאר שבע
יש את 358 לשעריה ואין ביקוש יוממים, יש ביקושי סופ"ש ויום א'.
אין ביקוש של יוממים מפתח תקווה לבאר שבע אבל יש ביקוש בימי א', חמישי, שישי ומוצ"ש. בכל חמישי כשאני עולה על 358 בבאר שבע, יורדים ממנו כ2-6 נוסעים בשעריה ועוד 8-10 נוסעים במחלף אונו - רובם הולכים רגלית לכפר גנים ג', חלקם הולך לקרית אונו. זה קורה הן בנסיעה של 15:20 והן בנסיעה של 19:10 ש(תיהן מגיעות לבאר שבע לאחר שעה מרגע יציאתן מדימונה).
&nbsp
בנסיעת 11 בלילה מבני ברק לבאר שבע עולים בשעריה כ2-4 נוסעים גם כן. נסעתי פעם אחת גם בנסיעת 8 בערב מבני ברק ובשעריה עלו 5 נוסעים.
 
358 לא רלוונטי לנוסעים שרוצים ליסוע בבוקר מפ"ת לב"ש, 669 כן

יש את 358 לשעריה ואין ביקוש יוממים, יש ביקושי סופ"ש ויום א'.
אין ביקוש של יוממים מפתח תקווה לבאר שבע אבל יש ביקוש בימי א', חמישי, שישי ומוצ"ש. בכל חמישי כשאני עולה על 358 בבאר שבע, יורדים ממנו כ2-6 נוסעים בשעריה ועוד 8-10 נוסעים במחלף אונו - רובם הולכים רגלית לכפר גנים ג', חלקם הולך לקרית אונו. זה קורה הן בנסיעה של 15:20 והן בנסיעה של 19:10 ש(תיהן מגיעות לבאר שבע לאחר שעה מרגע יציאתן מדימונה).
&nbsp
בנסיעת 11 בלילה מבני ברק לבאר שבע עולים בשעריה כ2-4 נוסעים גם כן. נסעתי פעם אחת גם בנסיעת 8 בערב מבני ברק ובשעריה עלו 5 נוסעים.
358 לא רלוונטי לנוסעים שרוצים ליסוע בבוקר מפ"ת לב"ש, 669 כן
 

olli3

New member
מנהל
חאלס, אין ממש אנשים שנוסעים בוקר בוקר מפתח תקווה לבאר שבע.

358 לא רלוונטי לנוסעים שרוצים ליסוע בבוקר מפ"ת לב"ש, 669 כן
חאלס, אין ממש אנשים שנוסעים בוקר בוקר מפתח תקווה לבאר שבע.
רוב השירות הוא לסטודנטים וחיילים שצריכים להגיע לדרום ולחזור הביתה - לפתח תקווה.
&nbsp
אם יפתחו קו שיסע יום יום מפתח תקווה לבאר שבע בשעות של יוממים הוא יהיה מלא ביום ראשון, ריק בכל שאר ימות השבוע ומלא בחמישי אחה"צ-ערב. אבל בשאר השבוע הוא יהיה ריק למדיי (כמו 669).
&nbsp
669 מפוצץ במוצ"ש, מלא בחמישי ומלא בראשון. שני-רביעי הוא עם 10-15 נוסעים במקרה הטוב ופחות מ10 במקרה הרע.
 
מה חלאס? אני לא טענתי שצריך לפתוח קו מפ"ת לבאר שבע

חאלס, אין ממש אנשים שנוסעים בוקר בוקר מפתח תקווה לבאר שבע.
רוב השירות הוא לסטודנטים וחיילים שצריכים להגיע לדרום ולחזור הביתה - לפתח תקווה.
&nbsp
אם יפתחו קו שיסע יום יום מפתח תקווה לבאר שבע בשעות של יוממים הוא יהיה מלא ביום ראשון, ריק בכל שאר ימות השבוע ומלא בחמישי אחה"צ-ערב. אבל בשאר השבוע הוא יהיה ריק למדיי (כמו 669).
&nbsp
669 מפוצץ במוצ"ש, מלא בחמישי ומלא בראשון. שני-רביעי הוא עם 10-15 נוסעים במקרה הטוב ופחות מ10 במקרה הרע.
מה חלאס? אני לא טענתי שצריך לפתוח קו מפ"ת לבאר שבע
אתה הזכרת את 358 וכתבתי שלנוסעים בבוקר מפ"ת לב"ש הוא לא רלוונטי ו 669 כן רלוונטי.
 

olli3

New member
מנהל
וזאת סיבה לא להזכיר אותו בכלל?

מה חלאס? אני לא טענתי שצריך לפתוח קו מפ"ת לבאר שבע
אתה הזכרת את 358 וכתבתי שלנוסעים בבוקר מפ"ת לב"ש הוא לא רלוונטי ו 669 כן רלוונטי.
וזאת סיבה לא להזכיר אותו בכלל?
כי הוא לא נועד לשרת את פתח תקווה כל כך (למרות ששעריה זה פתח תקווה בתכל'ס)?
&nbsp
תראה, הפני ש358 הועבר ל471 הייתי מעדיף לנסוע עם 380 או 370 לת"א ומשם להמשיך לפתח תקווה מאשר לנסוע עם 669 של 14:50 שמגיע לגהה לאחר כשעתיים עקב הפקקים בגהה והכניסה המתישה לאלוף שדה.
&nbsp
בקיצור, לתת את 669 כאופציה לפתח תקווה ולהחסיר את 358 כאילו הוא לא אופציה לפתח תקווה, זה מה שגרם לי להגיב. יוממים גם ככה בין פתח תקווה לבאר שבע יש כל כך מעט ונסיעת הבוקר הראשונה של 669 מגיעה לבאר שבע בימים שני-חמישי עם 5-10 נוסעים. ביום א' - האוטובוס לפחות חצי מלא.
 
אתה לא היית בכנס אתמול - הבקשה נגעה לנסיעות בוקר מפ"ת

וזאת סיבה לא להזכיר אותו בכלל?
כי הוא לא נועד לשרת את פתח תקווה כל כך (למרות ששעריה זה פתח תקווה בתכל'ס)?
&nbsp
תראה, הפני ש358 הועבר ל471 הייתי מעדיף לנסוע עם 380 או 370 לת"א ומשם להמשיך לפתח תקווה מאשר לנסוע עם 669 של 14:50 שמגיע לגהה לאחר כשעתיים עקב הפקקים בגהה והכניסה המתישה לאלוף שדה.
&nbsp
בקיצור, לתת את 669 כאופציה לפתח תקווה ולהחסיר את 358 כאילו הוא לא אופציה לפתח תקווה, זה מה שגרם לי להגיב. יוממים גם ככה בין פתח תקווה לבאר שבע יש כל כך מעט ונסיעת הבוקר הראשונה של 669 מגיעה לבאר שבע בימים שני-חמישי עם 5-10 נוסעים. ביום א' - האוטובוס לפחות חצי מלא.
אתה לא היית בכנס אתמול - הבקשה נגעה לנסיעות בוקר מפ"ת
לבאר שבע. אז בהקשר של השרשור הזה, מצטער, אבל 358 לא רלוונטי ו 669 כן.
מעבר לכך, תזכיר את 358 כמה שאתה רוצה.
 

olli3

New member
מנהל
ובאמת נראה לך שיש כל כך הרבה יוממים שמצדיקים הפעלת קו

אתה לא היית בכנס אתמול - הבקשה נגעה לנסיעות בוקר מפ"ת
לבאר שבע. אז בהקשר של השרשור הזה, מצטער, אבל 358 לא רלוונטי ו 669 כן.
מעבר לכך, תזכיר את 358 כמה שאתה רוצה.
ובאמת נראה לך שיש כל כך הרבה יוממים שמצדיקים הפעלת קו
אוטובוס מפתח תקווה לבאר שבע? לי קשה להאמין שיש הצדקה לקו כזה, אולי קו מפתח תקווה דרך בר אילן ותל השומר לבאר שבע כזה שלא יכנס למסוף אלוף שדה, אולי...
&nbsp
בוא נגיד שקודם כל צריך שיהיה קו מהיר מפתח תקווה לאיזור התעשיה ברעננה מאשר קו לבאר שבע ליוממים.
&nbsp
וכזה שלא יכנס לאלוף שדה כמובן.
 
יואו, אתה מתיש. כבר כתבתי שלא טענתי שצריך קו מפ"ת לב"ש.

ובאמת נראה לך שיש כל כך הרבה יוממים שמצדיקים הפעלת קו
אוטובוס מפתח תקווה לבאר שבע? לי קשה להאמין שיש הצדקה לקו כזה, אולי קו מפתח תקווה דרך בר אילן ותל השומר לבאר שבע כזה שלא יכנס למסוף אלוף שדה, אולי...
&nbsp
בוא נגיד שקודם כל צריך שיהיה קו מהיר מפתח תקווה לאיזור התעשיה ברעננה מאשר קו לבאר שבע ליוממים.
&nbsp
וכזה שלא יכנס לאלוף שדה כמובן.
יואו, אתה מתיש. כבר כתבתי שלא טענתי שצריך קו מפ"ת לב"ש.
מה אתה רוצה עוד (מלבד לכתוב תמיד את המילה האחרונה)?
אסי סוזנה ציין אתמול שהגיעו אליו בקשות לקו מפ"ת לבאר שבע עבור אנשים שעובדים בב"ש.
בהקשר הזה כתבתי שיש את קו 669 ממחלף גהה לבאר שבע.
אם התייחסתי ל 669 כמענה לבקשה הזו, אז כנראה "לא באמת נראה" לי "שיש כל כך הרבה יוממים שמצדיקים הפעלת קו אוטובוס מפתח תקוה לבאר שבע"...

אבל אני בספק אם גם התשובה הזו תספק אותך.

ולגבי קו מהיר מפתח תקוה לאזור התעשיה ברעננה, גם בקשה כזו עלתה אתמול, ואסי סוזנה (למרבה הפתעתך) ציין שבמיפוי שמשרד התחבורה עשה התברר שאין הרבה עובדים ברעננה שגרים בפ"ת (הוא ציין שיש מהוד השרון, מתל אביב, אבל לא מפתח תקוה).
 

olli3

New member
מנהל
זה מוזר (רעננה) ולא שמתי לב כבר... מצטער.

יואו, אתה מתיש. כבר כתבתי שלא טענתי שצריך קו מפ"ת לב"ש.
מה אתה רוצה עוד (מלבד לכתוב תמיד את המילה האחרונה)?
אסי סוזנה ציין אתמול שהגיעו אליו בקשות לקו מפ"ת לבאר שבע עבור אנשים שעובדים בב"ש.
בהקשר הזה כתבתי שיש את קו 669 ממחלף גהה לבאר שבע.
אם התייחסתי ל 669 כמענה לבקשה הזו, אז כנראה "לא באמת נראה" לי "שיש כל כך הרבה יוממים שמצדיקים הפעלת קו אוטובוס מפתח תקוה לבאר שבע"...

אבל אני בספק אם גם התשובה הזו תספק אותך.

ולגבי קו מהיר מפתח תקוה לאזור התעשיה ברעננה, גם בקשה כזו עלתה אתמול, ואסי סוזנה (למרבה הפתעתך) ציין שבמיפוי שמשרד התחבורה עשה התברר שאין הרבה עובדים ברעננה שגרים בפ"ת (הוא ציין שיש מהוד השרון, מתל אביב, אבל לא מפתח תקוה).
זה מוזר (רעננה) ולא שמתי לב כבר... מצטער.
אולי הם לא גרים בפתח תקווה כי קשה להגיע מפתח תקווה לרעננה? (גם ברכב פרטי, פקוק להחריד).
 
לא זו הסיבה. פתח תקוה היא עיר שמספקת בעצמה תעסוקה לאחוז נכבד

זה מוזר (רעננה) ולא שמתי לב כבר... מצטער.
אולי הם לא גרים בפתח תקווה כי קשה להגיע מפתח תקווה לרעננה? (גם ברכב פרטי, פקוק להחריד).
לא זו הסיבה. פתח תקוה היא עיר שמספקת בעצמה תעסוקה לאחוז נכבד
מתושביה. לפני מספר שנים שמעתי אפילו שבסקר שבוצע התברר שיותר מ-50% מתושבי פתח תקוה עובדים בעיר עצמה.
רוב אלה שלא עובדים בפתח תקוה, עובדים בערים אחרות בלב גוש דן (בני ברק, רמת גן, תל אביב וערים אחרות).
חלק נכבד מעובדי ההייטק עובדים בהרצליה פיתוח (ולכן יש את קו 553) וברמת החייל (ולכן יש את קו 366 ומתכננים קו נוסף שיתן מענה טוב יותר).
ומהשאר יש חלק קטן שעובד ברעננה. חלק מהם גרים באם המושבות ולאלה שום קו אוטובוס לא יהיה עדיף על רכב פרטי שנוסע דרך מחלף תקוה, כביש 5 וכביש 4 (למרות הקטע הקצר הפקוק בכביש 5). כביש 4 ממורשה לכיוון צפון לא פקוק בכלל וודאי שלא להחריד בשעות הבוקר (בצומת רעננה יש קצת עומס בגלל הרמזורים והעבודות). אחרים שמעדיפים לא ליסוע ברכב, נוסעים ברכבת עד תחנת הוד השרון סוקולוב ומשם לאזור התעשיה ברעננה.
כביש 5 לכיוון מערב (הרצליה פיתוח) לעומת זאת אכן פקוק להחריד.
ולכן לנסיעות יוממים מפ"ת לרעננה יש יתרון מובנה לרכב פרטי ששום קו אוטובוס לא יכול להתחרות בו.
ואפשר להניח בסבירות גבוהה שלרוב המוחלט של תושבי פתח תקוה שעובדים באזור התעשיה של רעננה יש רכב.
 

srulak

Member
שאלות לגבי הכנס

הייתי שם,הנה רשמיי
בכנס השתתפו מר אסי סוזנה,הממונה על תכנון תח"צ במשרד התחבורה מחוז מרכז.מר אבשלום שמחי,הממונה על תחום תח"צ בעיריית פתח תקווה.חבר מועצת העיר ולשעבר יו"ר ועד כפר גנים ג' צדוק בן משה,וכן סגן ראש העיר וראש אגף החינוך חבר מועצת העיר מר איציק ישראל. בלט בהיעדרותו-ראש אגף התנועה בעיריית פתח תקווה,חבר מועצת העיר מר ישראל פרידמן. מי שעוד נכח כמובן הוא מר צביקה שטרן,מועד כפר גנים ג' ופורום ועדי שכונות,שאירגן את הכנס הזה. מלבדי,נכחו בו עוד 25-30 איש.
&nbsp
תחילה נשא דברים אבשלום שמחי,ששמח על קיום הכנס כיוון שזו הזדמנות להבהיר דברים בנוגע לתנועה בעיר.יכול להיות שהתשובות שיינתנו כאן לא יספקו אתכם,הוא אמר,אך זה רק בשל אי הבנת המושג תחבורה ציבורית.יש דברים שמהם לא ניתן לחרוג,ולמרות זאת אנו מנסים לספק כמה שיותר.
&nbsp
לאחריו דיבר אסי סוזנה,אלו עיקרי דבריו:
1.פתח תקווה שודרגה משמעותית בשנים האחרונות מבחינת תחבורה ציבורית.בין אם בחיבור התדיר מאוד של אם המושבות למרכז העיר עם קו 53 ו44,כמו גם קו 1 שהוא החזק ביותר במטרופולין. במכרז החדש יש תוספת תשומות של 40% בפתח תקווה לבדה. כמובן שהשירות מוגבל גם מבחינה תשתיתית,ובעירייה מנסים לשפר כמה שיותר בעניין.
2.קווים ישירים מהשכונות לת"א בבקרים-זה לא קיים כמעט בשום עיר במטרופולין. ביטול המת"צ בז'בוטינסקי הוא שלילי כי הוא פוקק את ז'בוטינסקי,אבל גם כי הוא פחות בטיחותי. עד ביטול המת"צ היה מקום בלתי מוגבל להצבת סככות תחנה,ובז'בוטינסקי יש בעיה עם זה. לכל תחנה יש קיבולת של 20 עצירות לשעת שיא,מעבר לכך זה לא בטיחותי ויש צורך להקצות מקום נוסף. לכן,ביטלנו עצירות לחלק מהקווים. כך,קווים בעלי תדירות נמוכה לא יעצרו בתחנות כגון אלה, אבל לפחות קו 1 לא ייפגע מבחינת עצירות.
3. קו תדיר מפתח תקווה לעתידים:קו 366 כיום נותן מענה חלקי בלבד. אנחנו עובדים עם דן על ביצוע הקו,והקו יהיה מחוץ למכרז. התקציב כבר אושר,ותהיה הזמנת אוטובוסים לאחר הפסח.
4.יש רצון להפעיל את קו 350 לאורך כל היום.אולם,חשוב לציין שהעיקרון שמנחה אותנו מאז רפורמת 2011 הוא מעבר, גם אם זה אומר שנצטרך להגביל תדירות של אוטובוסים מהשכונות. יש שירות טוב מכפר גנים ג' למרכז העיר,כך שאפשר לנסוע משם עם כרטיס מעבר,ובמכרז יהיו עוד קווים חדשים.
5.קו לאילת-קו מסוג זה פועל בקיץ או בסופי שבוע.לא מצאנו מענה או ביקוש לקו שכזה,אך נהיה מוכנים להפעיל פיילוט הקיץ.
6.קו לבאר שבע-בנתונים שיש לנו,פחות מ50 תושבים הגרים בפתח תקווה מועסקים בבאר שבע. בקרוב נקבל את נתוני מפקד האוכלוסין מ2013,ואם יהיו מספרים שיצדיקו הפעלת קו כזה ואפילו 2 נסיעות ליום,אהיה מוכן להביא להפעלת הקו.
7.המסוף בקניון הגדול-לאחר שמשרד התחבורה פתר את הסכסוך בין העירייה לבין חברת נ.ת.ע בנוגע להפעלת המסוף,כעת נערכים מגעים אחרונים עם העירייה ומפעילי האוטובוסים להפעלת המסוף.המסוף אמור להיפתח לאחר הפסח,וייתן מענה לקו 426 ולקווים נוספים שאין להם איפה לעמוד.
&nbsp
אבשלום שמחי מוסיף: המסוף הוקם להזנה לרכבת הקלה,אך היא לא הגיעה בזמן,ב2012,וזה שיבש את כל המערכות כולל תכנון התחבורה הציבורית.בהערת אגב אומר שמחי,כי הוא עוסק בתחבורה כבר 40 שנה. ככל שידוע לו,אין עיר עם כיסוי בשכונות של תחבורה כמו פתח תקווה. כל תחנה שהעירייה מציבה זו מלחמת עולם,כשכל אחד רוצה תחנה קרובה לבית אך לא מתחתיו. אחד הדברים החשובים בתגנון של התחבורה הוא מהירות הנסיעה שכיום איטית מדי.
&nbsp
שאלות התושבים:
1. הגיעה קבוצה מאסיבית של אנשים מאם המושבות,שדרשה הכנסה מחדש של הקו לאם המושבות הותיקה.
אסי סוזנה:ההוצאה מגיעה בגלל אנשים שחונים בצורה בלתי חוקית המפריעה לתנועה ליד בי"ס נעמי שמר,ובשביל שירות אמין יותר הוא הוצא. הקו נותן שירות לעוד אנשים בדרך ויש לחשוב על הכלל. הקו יוחזר למסלולו המקורי בשכונה אם יוסדר העניין. בתחילת החודש שלחו אליי חברי הועד שהעניין סודר ובימים הקרובים זה ייבדק ואם כן-קו 44 יחזור לאם המושבות הותיקה.
אנשים התחילו לצעוק על סוזנה כי התירוץ לא היה ראוי בעיניהם.
איציק ישראל עולה לבמה בשל בקשות:באתי רק להקשיב,מכיוון שזה לא נושא בתחום אחריותי. כתושב הותיקה אני מסכים איתכם.לא יעלה על הדעת שישונה מסלול בגלל עברינים. אולי צריך לשים שם דגש יותר על תימרור ואכיפה.הבעיה הזאת קיימת בעוד מוסדות חינוך רבים בארץ. אני מציע,תשלחו לאגף התנועה מכתב עם דעתכם,ידונו בכך,ולאחר מכן יחליטו אנשי המקצוע האם ליישמו.
ש.הקו פועל במיניבוס,האם הוא לא יכול לעקוף את החסימה?
צועקים על שמחי.
צביקה שטרן עולה לבמה ומבקש לתת הערכה לכך שאסי ושמחי הגיעו מעבר לשעות עבודתם,מה גם שסוזנה גר בחדרה ונוסע בתחבורה ציבורית.
2.מדוע קו 472 לא עובר בעצמאות?
שמחי :מהיר הוא פחות תחנות מהיעד,אבל אם הוא עוצר בכל תחנה הוא בסך הכל מאסף רגיל.
ש. מתוכנן קו לכיוון דרך השלום.למה לא מקדימים אותו כמו את 472?
סוזנה:במכרז מתוכנן קו כל 20 דק',ואולי 15 בשיא. קו 472 הוקדם בגלל הקישור הדל של ראש העין לתל אביב,מה גם שקו 1 פינה תשומות שעברו ל472. הכי טבעי זה להכניס אותו לכפ"ג,אך הוא כבר לא יהיה מהיר,מה גם שעדין אין פיתרון תשתיתי לכביש 471 שפקוק הרבה.
3.תיאום עם רכבות לתל אביב-תשובת סוזנה: האוטובוס צריך להגיע 5 דקות לפני יציאת הרכבת,ולשם אנו חותרים. תגברנו את הקווים אך לוח הזמנים החדש של הרכבת שיבש לנו את התכניות. אם תיתנו לי חלון זמן שבו האוטובוס מאחר ומפספס את הרכבת,אקח את זה כפרוייקט אישי ואבדוק. אוטו לא נוסע על מסילה ולפעמים מתעכבים בדרך. הייתה תוכנית שלמה לחיבור מכל שכונה לרכבת,אבל לא האמנתי בתכנית הזאת. היינו מוגבלים בתקציב,וזה לא הכנס למכרז.
4.קו עין גנים-ת"א-אין 166 אחרי ספר הספרים.לא לוקח חצי שעה להגיע למרכז העיר,נראה שאסי נעלב ממנה (משאיר לאחרים).
5.התח"צ לירושלים: הצגתי את שאלתי בכך ש947 לא נועד לשרת את פ"ת,ולכן אולי כדאי לתגבר את 426. הוא אמר ש426 יתוגבר,ועם זאת השירות של 947 מספק.
&nbsp
היו עוד דברים,אך הטלפון כבה לי באמצע ולא יכולתי להקליד יותר.
שאלות לגבי הכנס
שלום,

1. מה הכוונה בסעיף 1? האם יהיו קווים ישירים מהשכונות לת"א או לא? לדוגמא מאם המושבות יהיה קו ישיר לכיוון ת"א/ר"ג?
2. הקו המתוכנן לכיוון דרך השלום, מאיפה הוא ייצא?
3. מתי תוצאת המכרז יפורסמו?

תודה לכולם,

ישראל
 
קווים ישירים מהשכונות יש גם היום, הכוונה היא שהקווים הללו

שאלות לגבי הכנס
שלום,

1. מה הכוונה בסעיף 1? האם יהיו קווים ישירים מהשכונות לת"א או לא? לדוגמא מאם המושבות יהיה קו ישיר לכיוון ת"א/ר"ג?
2. הקו המתוכנן לכיוון דרך השלום, מאיפה הוא ייצא?
3. מתי תוצאת המכרז יפורסמו?

תודה לכולם,

ישראל
קווים ישירים מהשכונות יש גם היום, הכוונה היא שהקווים הללו
מיועדים לשרת יוממים ולא לפעול במהלך כל היום.
מאם המושבות דווקא כן יש קו שפועל במהלך כל שעות היום - 38.

הקו המתוכנן במכרז ליסוע משכונות דרום פתח תקוה לתל אביב דרך אלוף שדה (קו 64), לפי המכרז, יתחיל בצומת סירקין או בסביבתו, ויסע דרך דרום פתח תקוה לכביש 471 ומשם לבר-אילן, אלוף שדה ותל אביב. לגבי הקו הזה, אסי סוזנה אמר בכנס שהוא יפעל במהלך כל היום בתדירות של לפחות 3 נסיעות בשעה (ובשעות השיא כנראה בתדירות גבוהה יותר). הוא גם רשם לעצמו לבדוק האם יהיה אפשר להוסיף לקו 187 נסיעה נוספת בבוקר עוד לפני ישום המכרז.

המכרז יופעל במהלך שנת 2016. תוצאות המכרז יפורסמו כנראה לקראת סוף 2015.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה