2 נקודות על הבוקר

johny_abola

New member
2 נקודות על הבוקר

1. בהשראת "הנשמות הטהורות" ממעריב עסקים, שימו לב איך בשקט בשקט "מאמא עוף" עברו מיתוג מחדש ברמות שכמעט ולא רואים אצלנו - החלפה טוטאלית של קהל היעד ואיתו גם החלפת אישיות המותג. כי הרי מאמא עוף יזכרו לעד עם קמפיין ההחדרה המאסיבי של קשר בראל שהזניק אותם חזק למקום מצוין בשוק הבשר המצונן - קמפיין החדרה אדיר, אינטנסיבי וחזק שיכול להוות תשובה טובה מאוד לריס כשהוא מדבר על זה שאי אפשר להחדיר מותג חדש עם פרסום בלבד. אישיות המותג שלהם הייתה אביבה תבורי - ג'וסי ביג מאמא עממית, מזרחית, אסרטיבית, חמה, מלאה, עם נפח פיזי, תדמיתי ואישיותי וכדומה. זה גם הביטוי לקהל היעד - העממיות. ופתאום, אסתריקה הפכה להיות בורגנית, אשת קריירה ומשפחה חסרת חיים שהעבודה (בטח מנהלת לקוחות באיזה משרד) והילדים והבעל מוציאים ממנה את כל הכוחות. היא איבדה כמה קילוגרמים טובים (בעצם הרבה יותר מכמה) והפכה לאשכנזיה, רזה, בורגנית, חסרת חיים, עייפה, צל. קהל היעד הפך לבורגניות. אז מאמא עוף עשו כאן דבר די מיוחד ונדיר והחליפו את קהל היעד שלהם לחלוטין. תהליך של מעממיות לבורגנות. ככה הם שינו גם את הדמות הגברית בחייה של אסתריקה - מאבי ביטר הסמי-ערס והמזרחי הכבד ל"יואל" שהוא בטח איזה אנליסט או עורך דין אשכנזי סחי. שינוי אסטרטגי מהותי כזה לא רואים כל יום. 2. בתוכנית הבוקר של טל ואביעד יש את פינת "המזכירון" - מאזינים מתקשרים ושואלים שאלות על כל מיני תוכניות טלוויזיה ושירים ועוד מהעבר (למשל, איך קראו לכבאי ב"שכונת חיים"?) וטל ואביעד ומאזינים אחרים עונים להם. אז הפינה הזו היא בחסות של כדורים להגברת הריכוז והזיכרון, וזה חיבור ותכנון מדיה ממש יפה ואפקטיבי. יפה לראות שאפילו מותג תרופות לא מוכר יכול להדגיש את הערכים שלו בצורה טובה ויעילה דרך בחירת מדיה טובה.
 

copyarter

New member
שתי תשובות

על‮ ‬הצהריים‮:‬ ‮1‬‮.‬‮ ‬עדיף‮ ‬מאוחר‮ ‬מאשר‮ ‬לעולם‮ ‬לא‮.‬‮ ‬להרים‮ ‬קמפיין‮ ‬שמבוסס‮ ‬על‮ ‬המילה‮ ‬‮"‬מאמא‮"‬‮ ‬עם‮ ‬קונוטציות‮ ‬על‮ ‬שופעת‮ ‬דדיים‮ ‬המחוללת‮ ‬בעזוז‮,‬‮ ‬אפילו‮ ‬לא‮ ‬היה‮ ‬עובר‮ ‬בקופיטסט‮ ‬של‮ ‬פריור‮.‬ ‮2‬‮.‬‮ ‬אישוני‮ ‬הכבאי‮.‬‮ ‬אם‮ ‬כי‮ ‬אתה‮ ‬מזדה‮ה‮ ‬יותר‮ ‬עם‮ ‬השם‮ ‬של‮ ‬הילד‮.‬‮.‬‮.‬ פה‮ ‬כל‮ ‬אחד‮ ‬מכיר‮ ‬את‮ ‬השכן‮ ‬ממול וזה‮ ‬לזה‮ ‬אומרים‮ ‬הם‮ ‬בוקר‮ ‬טוב‮ ‬בבוקר וזו‮ ‬את‮ ‬זו‮ ‬שואלת‮ ‬איך‮ ‬את‮ ‬מרגישה ומה‮ ‬עם‮ ‬הכביסה‮ ‬ומה‮ ‬עם‮ ‬התינוקת
 

קפת

New member
המטמורפוזה הזו מפתיעה אותך?

אותי לא. מלכתחילה היה ברור שמזונות מוכנים, ארוחות למקרוגל הם אוכל של קרייריסטיות אשכנזיות שלא אוהבות באמת את הילדים שלהן כי הן מעדיפות להשקיע בעצמן ולא מוכנות לעמוד ולהכין ארוחה חמה (צמד המלים הכי מטופש ומכובס שאפשר לחשוב עליו, ובפרט בהקשר התזונתי. מידת החום של הארוחה הרי אינו משקף את ערכיה התזונתיים. אבל אני, כמובן, נסחפת. שוב ביטלו את שובר הגלים הארור). מטרת הבחירה באביבה תבורי ואבי ביטר, כנציגי המגזר העממי-מזרחי, היתה לעצב תודעה ולהשרות את התחושה שמזון מוכן, קפוא, יכול להיות גם נחלתן של אמהות חמות ועתירות דדיים, אמהות "מזינות" על כל המשתמע מכך. ולאחר שמיצבו את המותג, הגיע הזמן לפנות לקהל היעד האמיתי שלו, ולהשלים את העיסקה הסיבובית. על אף שאני מתעבת את הקמפיין החדש, המזויף, חסר האמינות (כמה נשים אתם מכירים בשם אסתריקה? ומי בשם אלוהים לובש שמלות שחורות, שאולי היו הולמות את גיבורות מחזותיו של לורקה, אבל בודאי שלא אשת קריירה ישראלית בחום יולי אוגוסט) - יש בו מידה מסויימת של גאונות, ביכולת לשלב את הדדנית-מזרחית עם האנורקטית הרמתאביבגימלית. אסתריקה, וזאת יעיד שמה, אינה אשכנזיה. היא משתכנזת, שמחוללת בכל העולמות: אמהית ושפעת חסד וחום מחד, עצמאית ואסרטיבית מאידך. סופרוומן נדירה. ואני חייבת להסיר את הכובע (וגם שערות, שיט. זה צומח מהר, זה) בפני המפרסמים שהואילו להניח לכל האסתריקות לשבת לאכול - בניגוד לנוירוטית של טבעול שרק מגישה לשולחן ואצה לשטוף כלים. אסתריקה, על כל הפגמים שלה, היא לפחות אנושית.
 

copyarter

New member
לגזור ולשמור

כתיבה‮ ‬מופלאה‮.‬ מה‮ ‬שמרגיז‮ ‬אותי‮ ‬הוא‮ ‬דרך‮ ‬החשיבה‮ ‬המתנשאת‮ ‬שאומרת‮:‬‮ ‬בשביל‮ ‬מה‮ ‬ללמוד‮ ‬את‮ ‬קהל‮ ‬היעד‮ ‬ולהציע‮ ‬לו‮ ‬משהו‮ ‬חדש‮,‬‮ ‬אלא‮,‬‮ ‬עזוב‮ ‬את‮ ‬קהל‮ ‬היעד‮ ‬הדביל‮ ‬הזה‮ ‬שלא‮ ‬מבין‮ ‬כלום‮.‬‮ ‬בואו‮ ‬נדחוף‮ ‬לו‮ ‬איזה‮ ‬עוף‮ ‬לגרון‮.‬‮ ‬רצוי‮ ‬בליווי‮ ‬שיר‮.‬
 

johny_abola

New member
...

אני ממש מרגיש סלב'... כמו משרד פרסום שלקחו את הפרסומת שלו לעוד מדינות
 

copyarter

New member
את הורגת

אותי‮ ‬עם‮ ‬הפטנטים‮ ‬הטכנולוגיים‮ ‬האלה‮.‬‮ ‬איך‮?‬‮ ‬מה‮?‬ אשת‮ ‬אשכולות‮.‬
 
אני מכירה

אני מכירה 2 אסתריקות, נשות קרירה מאוד מצליחות בביולוגיה, הלובשות שמלות שחורות הולמות ביותר. הן עובדות 10 שעות, ואין להן זמן לבשל. סתם דוגמא.
 
למעלה