19 שנה לרצח יצחק רבין

She Dolphin

New member
19 שנה לרצח יצחק רבין


לא חשבתי להתייחס כאן לעניין הרצח שלו, לא כי אין לי מה להגיד, אלא דווקא כי אני לא מוצאת את הכוחות עקב היותי כל כך עצובה ומיואשת בחודשים האחרונים.

אבל הערב מצאתי ברשת משהו שמאוד מתקשר לי לפורום הזה. זהו קטע מנאום שרבין נשא בכנס של תנועת הנוער העובד והלומד במרץ 1994, מספר חודשים לפני הירצחו. הנאום שלו עוסק בחתירה לשלום ובצורך לעשות שינוי ולהפוך מחברה בטחונית לחברה משגשגת. בין שאר הדברים, הוא מדבר על תכנים שאם ננתק אותם מהקשרם הפוליטי/מדיני, מאוד קשורים למה שבו אנחנו עוסקים כאן.

לדעתי הקטע הזה חשוב מאוד כי הוא מיועד לנוער, שהוא התקווה של כל חברה. הנערים שבפניהם רבין נשא את דבריו אלה כבר בגרו מזמן ובטח חלקם הגדול כבר הורים בעצמם. הדברים שלו רלוונטים גם היום, עבור הילדים שלהם, הילדים של כולנו, ובמיוחד לאור השינוי שעבר על המדינה הזאת בשנים האחרונות, שלא ניתן לנתקו מאותו רגע לפני 19 שנה, שבה נורו היריות בגבם של ראש הממשלה, ושל הדמוקרטיה.

ציטוט ערוך:

"... אל תקבלו מוסכמות קיימות, לא בחברה, לא בתחומים אחרים. חברה מדינה, כל גוף שאיננו יודע להשתנות, לשנות הוא גוף שהתנוון, המציאות איננה של מה שהיה לפני חמישים שנה בכל אחד מתחומי החיים שלנו. ואם יש משהו שצריך לייחד נוער זה מרדנות נגד מוסכמות, לא מרדנות אלא מרדנות לשם שינוי ולא כל מה שיש בתנועתנו איננו חייב בשינוי. לקיים את אשר ראוי לקיים, לשנות את אשר דרוש שינוי, והרבה דברים דורשים שינוי, התנועה ההתיישבותית שלנו במשבר, בעיית בריאות העם במצוקה, בעיות של חינוך לעבודה לא לאבטלה היא בעיה, ואתם, אתם נדרשים בצד שימור הקיים לא צריך לשבור כלים, צריך לשנותם, להתאימם למציאות המשתנה...."

"...לא כל פרה היא קדושה, יש גם פרות לא קדושות. ולכן, אני מצפה דווקא מכם, מתנועות הנוער, כפי שהיו תנועות הנוער בזמננו, הקמנו את הפלמ"ח, הקמנו התיישבויות, כי זו היתה, זה היה צורך השעה. היום הם שונים, הם מגוונים יותר, יותר אתגרים עומדים בפניכם, ואתם, אתם תבחנו ביכולת שלכם להמשיך את אשר נדרש להמשיך ולשנות את מה שצריך לשנות. אני מאחל לכם שתהיו כאלה, אני מאמין שאתם יכולים להיות כאלה....."
 

marx04

New member
אל תירא ישראל, אל תירא


שלום לך דולפינית,

כאופטימי חסר תקנה אני שולח לך חיבוק מנחם ותומך.


בהחלט יש לא מעט סיבות להתעצב, והחיים בארצנו אינם פשוטים וקלים משום בחינה (ולמען האמת, החיים כאן מעולם לא היו קלים ופשוטים).
אבל יש לנו ארץ נהדרת, עם לא פשוט אבל חזק ומיוחד, ומדינה שיש גם לא מעט סיבות לאהוב אותה.

לכן אני ממשיך לקוות שיגיע שלום במהרה בפרט ושיהיה טוב בכלל, ולא מפסיק להסתכל על הטוב והיופי שבמדינה שלנו (וזה כמובן במקביל להטחת ביקורת היכן שצריך, ובנכונות ובצורך לשנות את מה שמקולקל ומחייב תיקון).

בברכה,

אורי.
 
כן... אם היו פה עוד איזה 100000 איש כמו אורי

:) היה מקום לאופטימיות.
אפילו 100000
או 1000
&nbsp
...
 
למעלה