15 דקות והופאון יסייעו לרשויות המקומיות לעשות סדר בתחבורה הציבורית

d1f2

Active member
מערכת BUS BI, פיתוח משותף של ארגון 15 דקות ואפליקציית הופאון, תיתן לעיריות גישה למידע על יעילות ותדירות האוטובוסים בשטחן, מה שיאפשר להן לשפר את השירות בהתאם לצרכי התושבים • פיילוט ראשוני כבר יוצא לדרך בעיר הרביעית בגודלה בישראל, ראשון לציון

 

EHP12

Well-known member
מערכת BUS BI, פיתוח משותף של ארגון 15 דקות ואפליקציית הופאון, תיתן לעיריות גישה למידע על יעילות ותדירות האוטובוסים בשטחן, מה שיאפשר להן לשפר את השירות בהתאם לצרכי התושבים • פיילוט ראשוני כבר יוצא לדרך בעיר הרביעית בגודלה בישראל, ראשון לציון

אני לא מבין. יש את "מר קו" ואת "חצ"ב" שמבוססים על נתוני משרד התחבורה שנגישים לציבור. מה המערכת הזאת נותנת שאין במערכות הממשלתיות?
 

מנכל אחד

Active member
אני לא מבין. יש את "מר קו" ואת "חצ"ב" שמבוססים על נתוני משרד התחבורה שנגישים לציבור. מה המערכת הזאת נותנת שאין במערכות הממשלתיות?
המערכת תשאב נתונים מהופאון, נתונים של תיקופים בפועל (או עליה של נוסעים שהתקינו את אפליקציית הופאון) כולל מוצא, יעד וכן מעברים.
בנוסף, הופאון יוסיפו באפליקציה דף יעודי בו ניתן לדווח על חריגות כגון דילוג על תחנה או עומסים, וכן על תקלות באוטובוסים. המידע יתעדכן באון ליין.

בניגוד למערכות הרשמיות, המערכת הזאת אמורה לתת תמונה על תחנות בעיתיות לפי דיווחי נוסעים ועוד.
 

Ccyclist

Well-known member
מערכת BUS BI, פיתוח משותף של ארגון 15 דקות ואפליקציית הופאון, תיתן לעיריות גישה למידע על יעילות ותדירות האוטובוסים בשטחן, מה שיאפשר להן לשפר את השירות בהתאם לצרכי התושבים • פיילוט ראשוני כבר יוצא לדרך בעיר הרביעית בגודלה בישראל, ראשון לציון


פרוייקט שמשתף אפליקציות הוא חיובי, אבל התיאור בכתבה די מפספס את יתרונות הטכנולוגיה.

באזורים רבים עיריות אינן הכתובת לתיכנון תח"צי. אפילו בירושלים שיכולה להתנהל לכאורה כעיר בפני עצמה יש עיירות לווין. בגוש דן או בקריות העירייה הבודדת ממש שאינה הכתובת. ברעננה למשל הקווים החשובים נעים כולם להרצליה בין אם ממשיכים לתל אביב או לא, חלקם הגדול מגיע מכפר סבא.

גם הדיבור במושגים של קווים אינו נכון בעיניי. היתרון הגדול של האפליקציות הוא היכולת לחבר בין מוצא ויעד, להבין אילו החלפות נוסעים מבצעים ומה החורים ברשת. אם למשל, אפשר לאתר הקפצות - בכלל אפשר לשפר במקומות שאין מענה ולא יהיו נתונים על סמך הנוסעים שלא נוסעים.

עריכה: האם האפליקציות מוגבלות לנוסעים בוגרים עם פרופיל רגיל וכרטיס אשראי? אם כן - הן יחמיצו אוכלוסיות זכאיות להנחה שיותר תלויות בתח"צ.
 
נערך לאחרונה ב:

מוישי67

Active member
עריכה: האם האפליקציות מוגבלות לנוסעים בוגרים עם פרופיל רגיל וכרטיס אשראי? אם כן - הן יחמיצו אוכלוסיות זכאיות להנחה שיותר תלויות בתח"צ.
האפליקציות שימושיות גם לנוסעים שמשלמים ברב קו, נוסעים רבים משתמשים בהם (גם נוסעים קבועים, שמכירים כבר את המסלול) כדי לדעת בזמן אמת אם האוטובוס יצא באיחור.
הגשת תלונה דרך האפליקציה זה רעיון חשוב מאוד, מילוי פרטים בטופס יכול להיות קצת מעייף, וגורם לנוסעים לוותר. רק חבל שהתלונות שיוגשו באפליקציה יגיעו רק לארגון 15 דקות (במקום הטופס שיש להם היום) ולא יתממשקו גם עם פניות הציבור של משרד התחבורה
 

Ccyclist

Well-known member
האפליקציות שימושיות גם לנוסעים שמשלמים ברב קו, נוסעים רבים משתמשים בהם (גם נוסעים קבועים, שמכירים כבר את המסלול) כדי לדעת בזמן אמת אם האוטובוס יצא באיחור.
הגשת תלונה דרך האפליקציה זה רעיון חשוב מאוד, מילוי פרטים בטופס יכול להיות קצת מעייף, וגורם לנוסעים לוותר. רק חבל שהתלונות שיוגשו באפליקציה יגיעו רק לארגון 15 דקות (במקום הטופס שיש להם היום) ולא יתממשקו גם עם פניות הציבור של משרד התחבורה

יש אפליקציות כמו מוביט ופנגו שהמטרה הראשית שלהן שונה, אבל להן יכולת משנית לשלם בתח"צ. הן נפוצות למטרות אחרות והיכולת לשלם היא ערך מוסף.

מצד שני אפליקציות כמו הופאון שתכלית העיקרית שלה היא תשלום - לא הגיוני שאנשים יורידו אותן אם לא התכוונו מלכתחילה לשלם באפליקציות.
 

מוישי67

Active member
מצד שני אפליקציות כמו הופאון שתכלית העיקרית שלה היא תשלום - לא הגיוני שאנשים יורידו אותן אם לא התכוונו מלכתחילה לשלם באפליקציות.
זו אולי היתה התכלית העיקרית בתחילת דרכה של האפליקציה, חברת הופאון החזיקה 3 אפליקציות שונות, "הופאון" לתשלום, "רב קו" לטעינת רב קו ו- "אוטובוס קרוב" לתכנון נסיעה.
כיום, המצב שונה, 3 האפליקציות אוחדו לאפליקציה אחת בשם "הופאון רב פס" ולכן היום הרבה אנשים משתמשים באפליקציה הזאת כדי לתכנן נסיעה ולעקוב אחר האוטובוס בזמן אמת, ולא דווקא כדי לשלם.
 

EHP12

Well-known member
עריכה: האם האפליקציות מוגבלות לנוסעים בוגרים עם פרופיל רגיל וכרטיס אשראי? אם כן - הן יחמיצו אוכלוסיות זכאיות להנחה שיותר תלויות בתח"צ
אפשר לשים באפליקציה כל פרופיל. אבל עדיין אפליקציות זאת אוכלוסייה מאוד ספציפית. בו נגיד ככה: זה יותר אנשים משכילים שלא עונים לפרופיל של ״נוסעים שבויים״. אוכלוסייה ממעמד סוציו אקונומי נמוך לא משתמשת באפליקציות.
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר לשים באפליקציה כל פרופיל. אבל עדיין אפליקציות זאת אוכלוסייה מאוד ספציפית. בו נגיד ככה: זה יותר אנשים משכילים שלא עונים לפרופיל של ״נוסעים שבויים״. אוכלוסייה ממעמד סוציו אקונומי נמוך לא משתמשת באפליקציות.

אוכלוסיות חלשות נוטות לאמץ טכנולוגיות שחוסכות להן כסף. לפני 25 שנה הן אימצו את ה SMS כי הוא חסך זמן וכסף בהשוואה לשיחות טלפון, לפני כעשור הן אימצו את ווטסאפ.

באזור שלי באנגליה חופשי 30 יום באפליקציה זול ב £10 מכרטיס נייר. אני בטוח שחיסכון כזה, £120 בשנה, מאד אטרקטיבי לאוכלוסיות חלשות.

בארץ אני מבין מדוע אוכלוסיות חלשות יעדיפו את אלמנט השליטה מראש בטעינת הרב קו על פני חשבון שנשלח בדיעבד מהאפליקציות. יתכן שזה המחסום האמיתי.
 
נערך לאחרונה ב:

EHP12

Well-known member
אוכלוסיות חלשות נוטות לאמץ טכנולוגיות שחוסכות להן כסף. לפני 25 שנה הן אימצו את ה SMS כי הוא חסך זמן וכסף בהשוואה לשיחות טלפון, לפני כעשור הן אימצו את ווטסאפ.

באזור שלי באנגליה חופשי 30 יום באפליקציה זול ב £10 מכרטיס נייר. אני בטוח שחיסכון כזה, £120 בשנה, מאד אטרקטיבי לאוכלוסיות חלשות.

בארץ אני מבין מדוע אוכלוסיות חלשות יעדיפו את אלמנט השליטה מראש בהיענות הרב קו על פני חשבון שנשלח בדיעבד מהאפליקציות. יתכן שזה המחסום האמיתי.
או שפשוט למי שיש את הפלסטיק הצהוב, (אני למשל) לא ימהר לאפליקציות. מי שרוצה להתחיל לנסוע בתחצ כבר ממליץ לו לעבור לאפליקציה ולא להנפיק רב קו.
 

Ccyclist

Well-known member
או שפשוט למי שיש את הפלסטיק הצהוב, (אני למשל) לא ימהר לאפליקציות. מי שרוצה להתחיל לנסוע בתחצ כבר ממליץ לו לעבור לאפליקציה ולא להנפיק רב קו.

לפלסטיק תאריך תפוגה - כ 8 שנים אחרי הוצאתו.

מבחינת מי שאינו חלק מהמערכת השיטה עם ההזדהות והתמונה די בירוקרטיות אם לא מרתיעות. העובדה שצריך להגיע למרכז שירות מיוחד לא עוזרת גם היא.

הנוחות של האפליקציות היא שאפשר פשוט להוריד אותן. הבעיה - שזה לא דבר ספונטני אלא משהו שצריך לבחור להוריד מראש.

שיטת האשראי של TFL מאד נוחה למשתמשים מזדמנים גם כי ממילא יש לכולם אשראי מגע בארנק או על הסמארטפון וגם כי היא נותנת גם גבול תשלום יומי עליון, מה שלהבנתי לא קיים בארץ לא בשיטת האשראי של דן בגוש דן ולא בשיטת הערך הצבור. מי שמבצע 3-4 נסיעות בטווחי 90 דקות שונים (בוקר, חזרה, יציאה לערב, חזרה) ישלם מעל ומעבר למחיר החופשי יומי בשיטות אלו.

(גילוי נאות - יש לי מניות בויזה ומאסטרקארד)
 
אפשר לשים באפליקציה כל פרופיל. אבל עדיין אפליקציות זאת אוכלוסייה מאוד ספציפית. בו נגיד ככה: זה יותר אנשים משכילים שלא עונים לפרופיל של ״נוסעים שבויים״. אוכלוסייה ממעמד סוציו אקונומי נמוך לא משתמשת באפליקציות.
יש חפיפה בין מעמד סוציואקונומי נמוך שנוסע באוטובוס ובין אנשים שאינם צעירים.
לסרוק את הברקוד ולבצע תשלום באפליקציה לוקח מספר שניות רב, לרוב בעמידה. יכול להוות סכנה לאוכלוסה זו.
 

Ccyclist

Well-known member
יש חפיפה בין מעמד סוציואקונומי נמוך שנוסע באוטובוס ובין אנשים שאינם צעירים.
לסרוק את הברקוד ולבצע תשלום באפליקציה לוקח מספר שניות רב, לרוב בעמידה. יכול להוות סכנה לאוכלוסה זו.

לא ברור לי למה לא תיכנתו את האפליקציות להשתמש ב NFC של הסמארטפון. זה היה חוסך זמן.

באפליקציה של הרב קו זה הכי צורם כי ברור שיש תאימות מלאה עם הכרטיס (הסמארטפון פועל כמסוף / מכונת כרטיסים להטענת הכרטיס). בקלות היה אפשר ליצור כרטיס וירטואלי על האפליקציה ולחסוך את הצורך בכרטיס פיזי.

באפליקציות של התשלום הדחוי ב 25 לחודש - ה QR זו בחירה טכנית. באותה המידה היה אפשר לבחור ב NFC כאמצעי התקשרות בין האפליקציה למכשירי התיקוף. נכון אמנם שיש סמארטפונים ללא NFC, אבל היה אפשר לבחור לאפשר את שתי השיטות כאשר ה QR משמש בעיקר למי שאין להם NFC.
 

מוישי67

Active member
מערכת BUS BI, פיתוח משותף של ארגון 15 דקות ואפליקציית הופאון, תיתן לעיריות גישה למידע על יעילות ותדירות האוטובוסים בשטחן,
תהיה גישה למערכת BUS BI גם לציבור? או רק לעיריות שישתתפו בתוכנית?
 

מנכל אחד

Active member
תהיה גישה למערכת BUS BI גם לציבור? או רק לעיריות שישתתפו בתוכנית?
לפי מה שנאמר לי, הכניסה למערכת רק לרשויות שירכשו מנוי חודשי שעלותו כ4000 ש"ח.
לא ברורה לי הסיבה שרשויות יסכימו לשלם 4000 ש"ח לחודש על מערכת שנותן להם מידע שהם לא באמת יכולים להשתמש בו יותר מידי.
 

Ccyclist

Well-known member
לפי מה שנאמר לי, הכניסה למערכת רק לרשויות שירכשו מנוי חודשי שעלותו כ4000 ש"ח.
לא ברורה לי הסיבה שרשויות יסכימו לשלם 4000 ש"ח לחודש על מערכת שנותן להם מידע שהם לא באמת יכולים להשתמש בו יותר מידי.

בהיעדר רשויות תחבורה מטרופוליטניות - אני מסכים איתך.

בימינו היכולת של העיריות בתחום התח"צ הסדירה מוגבלת לפנייה למשרד התחבורה בירושלים והצוותים האזוריים שלו.

עדיף שימכרו את הנתונים למשרד התחבורה ובמחיר שמשקף את הפעלת המערכת כולה - כי הוא הלקוח היחיד שיכול לפעול על בסיס הנתונים.
 
למעלה