12:00 היום בערוץ הכנסת החדש

Gירפה

New member
12:00 היום בערוץ הכנסת החדש

למי שלא יודעת 99 בדיגיטלי ו - 41 באנלוגי שידור ישיר מדיוני הועדה לקידום מעמד האישה בנושא "הכוונה לחשוף את פרטיהם של תורמים מסכנת את התרומות העתידיות" מוזמנים: בית חולים הכרמל - חיפה ד"ר מרתה דירנפלד מנהלת יחידת IVF ד"ר דוד ישי מנהל בנק הזרע נעמ"ת עו"ד אידית טיטונביץ יועמ"ש המועצה הלאומית לשלום הילד לימור סולומון יועמ"ש מוזמנים נוספים שחר פרנקל איילת בק טליה אנגל בית חולים הר הצופים פרופ' אריה הורוביץ מנהל היחידה להפריה חוץ גופית בית חולים אסף הרופא ד"ר אריה רזיאל מנהל בנק הזרע פרופ' רפאל רון-אל מנהל יחידת IVF בית חולים תל השומר פרופ' דור יהושוע מנהל יחידת IVF בית חולים שיבא ד"ר יגאל מצג'ר מנהל היחידה לפריון הגבר ובנק הזר משרד המשפטים עו"ד טלי שטיין ממונה בכירה ביעוץ וחקיקה בית חולים הדסה עין-כרם ד"ר מיכל אפשטיין מנהלת מעבדת הזרע משרד הבריאות ד"ר מרדכי הלפרין יועץ השר
 
נשמע מרתק

אפשר לראות את זה באינטרנט? מעניין שאין נציג של איכילוב.וכן אם מבין המוזמנים האחרים יש ייצוג ללקוחות בנק הזרע.
 

Gירפה

New member
אפשר גם באינטרנט

וזה הלינק: http://www.knesset.gov.il/broadcast/heb/screen.asp לא יודעת אם הזמינו לקוחות - הרשימה שנתתי התקבלה ממזכירות הועדה.
 
וואה! תודה!

אני מתכננת לפתוח ב 11:55 את הצנצנת עם המכסה הכתום. עשן ורדרד יתפזר אז ברחבי המשרד ועד מהרה יירדמו כולם ואוכל אני לצפות בשידורים ללא הפרעה!
אם לא יילך, אולי אשאף אני מעט מהעשן הוורוד. ואולי אוסיף גם את הסגול... אוח! שעות ארוכות במשרד מעבירות אותי על דעתי....
 
נראה לי שצפיה בערוץ הזה

יכולה, ברוב הזמן, להוות חומר מרדים לא רע לכשעצמו
. ואיך שעות ארוכות עוד לפני 11 בבוקר?
 
../images/Emo6.gif

וואלה! כבר פתחתי את הערוץ ברקע, ואכן תחושת נמנום נעימה מתפשטת לאיטה... כבר ימים אני מפנטזת על היום שבו סופסוף אחדל מעבודת הדיר ואגיע מעט למשרד. להפעיל גם את הראש ולהרחיב את הדעת. ואז אני מגיעה למשרד. ויושבת מול המחשב. וזה נחמד לשעה שעתיים. אבל אז הם מתחילים להפריע נורא הקוצים בתחת ואני רוצה לחזור לחיות שלי...
 
עכשיו בלבלת אותי ../images/Emo12.gif

דיר? חיות? זה אחד ממשליך המורכבים או שפספסתי משהו ויש בינינו רועת צאן? בכלאופן אני כבר יותר משלושה חודשים *לא מגיעה למשרד*- וקשה להאמין כמה שזה נעים .
 

Gירפה

New member
../images/Emo9.gif תודה

ולמי שלא הספיקה ולא מספיקים לה הסיכומים כאן, היום בשעה 22:00 כמו בכל יום (ותסלחו לי על הפרסום...)המהדורה המרכזית של ערוץ הכנסת ובה כתבה מסכמת על דיוני הועדה. לינק לצפייה באינטרנט כבר נתתי והנה הוא שוב: http://www.knesset.gov.il/broadcast/heb/screen.asp
 

sassenach

New member
In the midst of watching...

I am still watching the broadcast via the internet. I have a few questions for women who went through this... It was said by one of the doctors that a woman from age 35+ needs at least 20-30"manot" to get pregnant. I am less then 35, but does it take that many manot to get pregnant? Another, they talked about taking tests of the donor and the donoree. Do i have to request special DNA, etc tests? Cause i understood that unless I ask, they just do the basics. Anyone?
 
חפשי בקישורי הפורום

את סקר בנקי הזרע שערכה טרודי. מספר גדול יחסית של נשים דיווחו שם על מספר הנסיונות. הטווח הינו גדול ויכול לנוע ממספר אחד או שניים של נסיונות ועד המספרים שפרופ' מדג'ר דיבר עליהם. לגבי הבדיקות: בכל בנק זרע זה שונה מעט, אבל אף בנק לא מבצע את כל הבדיקות, ואם ידועות לך בעיות מסויימות- יש לבקש בדיקה שלהן באופן מיוחד.
 

colourful

New member
כשאמרו 20-30 מנות

לא התכוונו ל20-30 מחזורי הזרעה, אלא כיוון שלעיתים בכל מחזור יש כמה הזרעות, מדובר במשהו כמו 8-15 נסיונות שמשתמשים בהם ב20-30 מנות זרע. לגבי בדיקות גנטיות של התורם. בעקרון הם מחוייבים לעבור רק בדיקת טאיזקס (וכמובן HIV)אבל, אם נמצאת נשאית של מחלה מסויימת את יכולה לבקש שהתורם יעבור בדיקה גנטית של המחלה הספציפית, או בדיקות אחרות שמדאיגות אותך - את קובעת מה הבדיקות, ואת משלמת עבורן. יש גם אפשרות לבקש תורם שעבר (במקרה) את הבדיקות הנ"ל - אם יהיה כזה יתנו לך בשמחה.
 
הדיון מרתק!

ואם אפשר היה לי לסכם - הייתי מסכמת. אבל אי אפשר לי. הרוב המוחלט של הדוברים (כולל יו"ר הוועדה, המנהלת את הדיון), אינם בעד ביטול האנונימיות. והשוס - הרב הלפרין, כנציג משרד הבריאות (אם הבנתי נכונה), אומר שביטול האנונימיות אינו על הפרק כלל, אלא מה שעומד על הפרק הוא הקמת מאגר מידע על התורמים, שיהיה נגיש לרשויות - לא להורים או לילדיהם - מחשש בריאותי (נישואי אחים, צורך בקבלת מידע רפואי או תרומות איברים), וגם יפתור את בעיית ה'שתוקיים' (ילדים שאביהם לא ידוע), שכן מספיק שיש מישהו שיודע מי הוא האב, ואין צורך שיהיה זה הילד בפועל, כדי שלא יהיה שתוקי. מעניין, או מעניין? מניחה שהפרוטוקול יופיע היום בדברי הכנסת. הדיון ארך מעל שעה. קשה יהיה לעקוב אחריו בקריאה, ובכל זאת - מומלץ מאד! הידוע למישהם אם ניתן להשיג גם לינק לשידור עצמו איפשהו?
 
סיכום קצר

מנהלי בנקי הזרע- מתנגדים למהלך של הסרת האנונימית. מזכירים את הנתונים המוכרים לנו כבר על ייבוש בנקי הזרע בארצות אחרות. נציג משרד הבריאות-הרב- ד"ר הלפרין (משרד הבריאות): - ביטול האנונימיות אינו עומד על הפרק. המחשבה היא לא על ביטול האנונימיות!!! אלא על יצירת אפשרות למניעת נישואי אח ואחות ואפשרות זיהוי במקרה של צורך בתרומת מוח עצם. גם העמדה ההלכתית תומכת בגרסה הזו. מותר שילד לא ידע מי הוריו, אלא שצריכה להיות מערכת אשר תמנע נישואי אח ואחות. נציגה יחידה שתומכת בהסרת האנונימיות: לימור סולומון- היועצת המשפטית של המועצה לשלום הילד: טוענת בנחרצות שאחת מזכויות היסוד של הילד היא לדעת מי הם הוריו. יו"ר הועדה- ח"כ אתי לבני מסכמת בכך שקודם כל צריך להרגיע את הפניקה: אין כל כוונה להסיר את האנונימיות. עם זאת עולה הצורך להסדיר את פעילות בנקי הזרע ולהקים מנגון שירכז את המידע על התורמים (שוב- לצרכי תרומות ומניעת גילוי עריות , לא לצרכי הסרת האנונימיות). סיכום שלי: סערה בכוס תה. העיתונאים לוקחים ידיעות ומנפחים אותן. היה בולט מאוד שמשרד הבריאות בכלל לא עוסק בעניין ואם יתחיל לעסוק- זה בעקבות התקשורת ולא ההיפך.
 
באמצע משהו הזכיר משהי שיש לה אינטרס

בעניין ולכן היא יוצרת את הסערה מי זאת ועל שום מה?
 
תודה על הסיכום

ורק ראוי אולי לציין, שנציגת המועצה לשלום הילד די הושתקה שם. הדיון היה יותר עיוני-מעשי ולא אתי-מוסרי. בכל זאת מעניינים היו טיעונים שהועלו ע"י המתנגדים בהקשרים האתיים: א. 'הזכות לא לדעת': הטיעון הוא שיש רבים הסוברים שעדיף לילד לחיות בתוך 'המצב הקיים', במקום לפתח פנטזיות על דמות נעלמה (על כך ענתה נציגת המועצה, כי אין דבר כזה 'זכות לא לדעת', וכי 'זכות' שכזו, בהקשרים אחרים, נדחתה ע"י בג"ץ) ב. 'הזכות להיוולד': אם בגלל זכותו של הילד לקבל מידע אודות מקור הזרע, סיכויי הילד להיוולד ירדו משמעותית (שכן כמות התורמים צפויה לרדת משמעותית עם ביטול האנונימיות), אזי עדיף כבר שיוולד ותיפגע זכותו לדעת מי התורם. (לדברי הטוען, גם השופט שמגר תמך בדיעה זו, לא ניתן פירוט בעניין). על כך ענתה נציגת המועצה, כי אין דבר כזה 'הזכות להיוולד'. שאם לא כן, היכן היינו עומדים בנושא של הפלות ועוד? טיעונה של נציגת המועצה, אשר על פיו אין להעדיף את זכות האם ללדת על זכות הילד להכיר את הורו הגנטי, נענה ע"י אם חד-הורית שנכחה בדיון: דעתה אינה סובלת שמישהו יתייחס אליה כאילו האינטרס האישי שלה מתנגש, או עולה על, זה של ילדתה. היא, מתוך בחירה מלאה, בחרה בתורם לא ידוע (יכלה להרשות לעצמה ייבוא מחו"ל של תורם ידוע), משום שסבורה שעדיף לגדל את הילדה כשהתורם איננו אישיו כלל. ידוע לה שיש הורים שסבורים אחרת, ומעדיפים תורם ידוע, אך מדובר כאן בדיעה סובייקטיבית בלבד ולא בידיעה מושכלת ומוכחת שעדיף לילד כך או אחרת. תשובתה היתה מרגשת מאד. הושתק גם הרב הלפרין שטען, שהידיעות על שבדיה אינן נכונות, וגיל התורמים עלה שם בממוצע בכ-5 שנים ולא יותר, וכי כיום - 20 שנה מהחלת ביטול האנונימיות - אין שם כלל בעיית תורמים. מעניין יהי לברר אם הוא צודק.
 

Yaara77

New member
טוב זה די ברור

אם יתברר שבעניין שלום הילד אפשר לסמוך על מרבית ההורים, אז החברים במועצה יאבדו את רוב התקציבים. בכלל לא מוזר... יערה
 
למעלה