10 הרכבות המהירות בעולם

מצב
הנושא נעול.

nitsansh

New member
10 הרכבות המהירות בעולם

10 הרכבות המהירות בעולם
בלינק הנ"ל יש דירוג של 10 המדינות עם הרכבות המהירות בעולם. וזו הרשימה: צרפת יפן ספרד גרמניה איטליה בלגיה פינלנד שבדיה בריטניה רוסיה(!) המחבר טוען שהרכבות ברוסיה יותר מהירות מהרכבות בארה"ב... והמהירות התפעולית של הרכבות המהירות של הרוסים היא 130 קמ"ש, לעומת 126 קמ"ש אצלנו... אז כנראה שבמדד הזה לפחות אנחנו במקום גבוה בעשיריה השניה... אגב... רכבות שהמהירות התפעולית שלהן 200 קמ"ש ומעלה יש כיום רק ב-5 מדינות: צרפת, יפן, ספרד, גרמניה ובלגיה.
 

oren*

New member
תודה רבה על הפרטים, מתוך הרשימה יצא

10 הרכבות המהירות בעולם
בלינק הנ"ל יש דירוג של 10 המדינות עם הרכבות המהירות בעולם. וזו הרשימה: צרפת יפן ספרד גרמניה איטליה בלגיה פינלנד שבדיה בריטניה רוסיה(!) המחבר טוען שהרכבות ברוסיה יותר מהירות מהרכבות בארה"ב... והמהירות התפעולית של הרכבות המהירות של הרוסים היא 130 קמ"ש, לעומת 126 קמ"ש אצלנו... אז כנראה שבמדד הזה לפחות אנחנו במקום גבוה בעשיריה השניה... אגב... רכבות שהמהירות התפעולית שלהן 200 קמ"ש ומעלה יש כיום רק ב-5 מדינות: צרפת, יפן, ספרד, גרמניה ובלגיה.
תודה רבה על הפרטים, מתוך הרשימה יצא
לי ליסוע בשתי רכבות, ה-TGV בצרפת וה-ICE בגרמניה. הנדסת אנוש מדהימה, אי אפשר להתעלם מהמבנה האווירודינמי של הרכבות הללו, התנועה בסיבובים, העצירה החלקה בתחנות והתחלת הנסיעה ביציאה מהתחנות. זו גם הסיבה שבגללה התלהבתי מהרכבות הדו קומתיות החדשות, נותנות תחושה של קידמה ושינוי במה שנתפס עד לא מזמן כמיושן ואיטי (רכבת ישראל).
 

nitsansh

New member
זה טכנולוגיה בדרגה אחרת...

תודה רבה על הפרטים, מתוך הרשימה יצא
לי ליסוע בשתי רכבות, ה-TGV בצרפת וה-ICE בגרמניה. הנדסת אנוש מדהימה, אי אפשר להתעלם מהמבנה האווירודינמי של הרכבות הללו, התנועה בסיבובים, העצירה החלקה בתחנות והתחלת הנסיעה ביציאה מהתחנות. זו גם הסיבה שבגללה התלהבתי מהרכבות הדו קומתיות החדשות, נותנות תחושה של קידמה ושינוי במה שנתפס עד לא מזמן כמיושן ואיטי (רכבת ישראל).
זה טכנולוגיה בדרגה אחרת...
אני נסעתי ב-TGV, בתקופה שהיא היתה הרכבת המהירה היחידה באירופה (ב-1988)... באחרות לא יכולתי לנסוע כי הן עוד לא היו... אגב, TGV לא דורשים תוספת למחיר הנסיעה, להבדיל מרכבות מהירות אחרות.
 

oren*

New member
גם ב-ICE לא דרשו תוספת כספית

זה טכנולוגיה בדרגה אחרת...
אני נסעתי ב-TGV, בתקופה שהיא היתה הרכבת המהירה היחידה באירופה (ב-1988)... באחרות לא יכולתי לנסוע כי הן עוד לא היו... אגב, TGV לא דורשים תוספת למחיר הנסיעה, להבדיל מרכבות מהירות אחרות.
גם ב-ICE לא דרשו תוספת כספית
אלא רק לקרונות שמורים. כל כך התלהבתי מהדלתות האוטומטיות בין הקרונות, העובדה שאפשר להמשיך שיחת טלפון סלולרית גם בתוך המנהרות כי השתילו בקרונות אנטנות שמגבירות את הקליטה - בדיעבד אני מצטער שלא הייתה ברשותי מצלמה דיגיטלית, נזכר בכל כך הרבה זוויות צילום מיוחדות שהייתי שמח להציג בפורום.
 

nitsansh

New member
לא חייבים להזמין מקום ב-ICE?

גם ב-ICE לא דרשו תוספת כספית
אלא רק לקרונות שמורים. כל כך התלהבתי מהדלתות האוטומטיות בין הקרונות, העובדה שאפשר להמשיך שיחת טלפון סלולרית גם בתוך המנהרות כי השתילו בקרונות אנטנות שמגבירות את הקליטה - בדיעבד אני מצטער שלא הייתה ברשותי מצלמה דיגיטלית, נזכר בכל כך הרבה זוויות צילום מיוחדות שהייתי שמח להציג בפורום.
לא חייבים להזמין מקום ב-ICE?
בכל הרכבות המהירות שאני מכיר, חובה להזמין מקום, אבל זה כלול במחיר... אין דבר כזה נסיעה בעמידה... ב-TGV, AVE, יורוסטאר (גם איטליה וגם אנגליה-צרפת-בלגיה), תאליס, פנדולינו (פינלנד) ו-X-2000 (שבדיה).
 

oren*

New member
לא, אנחנו קנינו כרטיס בבוקר הנסיעה,

לא חייבים להזמין מקום ב-ICE?
בכל הרכבות המהירות שאני מכיר, חובה להזמין מקום, אבל זה כלול במחיר... אין דבר כזה נסיעה בעמידה... ב-TGV, AVE, יורוסטאר (גם איטליה וגם אנגליה-צרפת-בלגיה), תאליס, פנדולינו (פינלנד) ו-X-2000 (שבדיה).
לא, אנחנו קנינו כרטיס בבוקר הנסיעה,
בתקופה יחסית עמוסה (תערוכת CEBIT), היה מספיק מקום ישיבה וגם לשתי מזוודות.
 

nitsansh

New member
ולא היה מקום מסומן?

לא, אנחנו קנינו כרטיס בבוקר הנסיעה,
בתקופה יחסית עמוסה (תערוכת CEBIT), היה מספיק מקום ישיבה וגם לשתי מזוודות.
ולא היה מקום מסומן?
לקנות ממש לפני הנסיעה זה לא בעיה. אבל אני מתפלא שלא מקבלים מקום מסומן...
 

nitsansh

New member
אבל בקרוב הם יעלו את המחיר...

גם ב-ICE לא דרשו תוספת כספית
אלא רק לקרונות שמורים. כל כך התלהבתי מהדלתות האוטומטיות בין הקרונות, העובדה שאפשר להמשיך שיחת טלפון סלולרית גם בתוך המנהרות כי השתילו בקרונות אנטנות שמגבירות את הקליטה - בדיעבד אני מצטער שלא הייתה ברשותי מצלמה דיגיטלית, נזכר בכל כך הרבה זוויות צילום מיוחדות שהייתי שמח להציג בפורום.
אבל בקרוב הם יעלו את המחיר...
הנסיעה בקו החדש קלן-פרנקפורט תעלה 77% יותר! HSR Raises Revenue 166% German DBAG is charging 77% more for Köln-Frankfurt tickets after the new high-speed railway, which will cut travel time in half, opens August 1st. The railway still expects passenger volumes to increase 50%, giving a revenue increase of 166% הבנתם את זה... יעלו את המחיר ומצפים שהתנועה תגדל... ועוד חדשות... רכבת מהירה גם בתורכיה HSR in Turkey Bidding for the Istanbul-Ankara rapid train project will be launched April 20, while trains will start running in 2003. The trip will take 135 minutes, and the speed of the trains will be 230km/h. See also Turkishpress.com story וגם בסין Beijing-Shanghai HSR China will build a high-speed rail link between Beijing and the eastern port of Shanghai in the next five years. The line, with an estimated cost of $12bn, is one of several major rail projects included in the country´s draft 2001-2005 five-year economic plan. Interested bidders for the 1300km project include the German Transrapid maglev group which is building an airport link in Shanghai, as well as the Siemens/Alstom Eurotrain group pitching a conventional train, and a Japanese consortium pushing a Japanese fast train. אפשר רק לקנא...
 

יהוושע

New member
מאיפה לאיפה נסעת , וכמה זמן זה

גם ב-ICE לא דרשו תוספת כספית
אלא רק לקרונות שמורים. כל כך התלהבתי מהדלתות האוטומטיות בין הקרונות, העובדה שאפשר להמשיך שיחת טלפון סלולרית גם בתוך המנהרות כי השתילו בקרונות אנטנות שמגבירות את הקליטה - בדיעבד אני מצטער שלא הייתה ברשותי מצלמה דיגיטלית, נזכר בכל כך הרבה זוויות צילום מיוחדות שהייתי שמח להציג בפורום.
מאיפה לאיפה נסעת , וכמה זמן זה
לקח?
 

nitsansh

New member
זה בלתי אפשרי..

מהאנובר לפרנקפורט, אני חושב שזה
לקח שעה (שש וחצי - שבע וחצי)
זה בלתי אפשרי..
המרחק הוא כ-400 ק"מ, ואף רכבת בעולם לא נוסעת את זה בשעה... שעתיים נשמע יותר הגיוני... (רכבות ICE נוסעות במהירות תפעולית ממוצעת של 200 קמ"ש)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה