‫ העלאת מחירים בתחבורה הציבורית

רודגס

New member
‫ העלאת מחירים בתחבורה הציבורית

עצומה כנגד העלאת מחירי הנסיעה בתחבורה ציבורית ב-1 בינואר 2009, תעלה הממשלה את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית: אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים, ורכבות, בכ-8 אחוזים. התייקרות זו באה על רקע ההוזלה המשמעותית במחירי הדלק. בעוד שמחירי הדלק יורדים באחוזים ניכרים, פוגעת הממשלה דווקא בשכבות החלשות, בסטודנטים, ובכל אותם חסרי אמצעים אשר מסתמכים על התחבורה הציבורית. בנוסף לכך, הדבר מעודד את השימוש ברכב פרטי (לאנשים שיכולים להרשות לעצמם), מגדיל את מספר כלי הרכב בכבישים, ומרחיב את הפגיעה בסביבה. אבסורד הדבר שבעוד והמשבר הכלכלי פוגע קשות, פועלת הממשלה בניגוד גמור לטובת מדינת ישראל, מרחיבה ומעצימה את הפערים החברתיים, פוגעת בסביבה והורסת שנים של מאמץ לעידוד ופיתוח התחבורה הציבורית. כיצד יתכן שנסיעה ממקום למקום תהייה זולה יותר לבעל מכונית פרטית, מאשר לנוסע בתחבורה ציבורית, שלא יכול להרשות לעצמו רכישת רכב? ייחודה של מדינת ישראל הוא בחזון ובייעוד שלה להיות "אור לגויים", כאשר דבר זה מתבטא בראש ובראשונה באחווה וסולידריות חברתית, בדאגה לזולת, כפרטים, כחברה וכמדינה. עניין העלאת המחירים הוא דוגמא בולטת להתנהלות חסרת הערכים והחזון, שמובילה לעיתים את המדינה בשנים האחרונות, ומגבירה את הניכור והאדישות אליה. אנחנו קוראים לכם לא להכנע למגמה זו, לקחת את האחריות על הנעשה בידיים ולשנות את המצב! גם כיום אפשר עוד לשנות את פני הדברים!! אנחנו נערכים לפעולה לשינוי. אנא הביעו הזדהות איתנו והצטרפו לעצומה. אתם מוזמנים להציע רעיונות לפעולה. לפניות [email protected] עוד לא אבדה תיקוותנו צעירים שאכפת להם
 

WeSerenity

New member
ומה אם זה שאין תחבורה ציבורית בשבת?

זה גם פער באוכלוסיה!!! או שיש לך כסף, או שאתה מקורקע בשבת
חוצמזה שזה מעודד קניית רכבים... (זיהום, פקקים, תאונות - you know?)
 

chookatik

New member
ניתוח חד של התחבורה- נחשו מאיפה הבאתי את זה..

היעדר קווי רכבת זמינים ואמינים בין תל אביב לירושלים וערים נוספות, פוגע אנושות בכלכלה ויוצר קשיי תחבורה בלתי סבירים לאזרחים, לעסקים ולתיירות. קשיי התחבורה בין מטרופולין תל אביב לירושלים והפריפריה גורמים לנטישה הדרגתית של האוכלוסייה החזקה העובדת ולומדת במרכז בלית ברירה. התחבורה הציבורית אינה זמינה לכל דורש, ובפרט בשבתות ובחגים. כתוצאה מכך נגרמת רכישת יתר של כלי רכב על ידי חלקי אוכלוסייה הזקוקים לחבורה זו בשבתות וחגים, ואלו שידם אינה משגת נפגעים ברווחתם ובמעמדם באופן המרחיב את הפערים החברתיים במדינה. הפרטת התחבורה הציבורית מערימה קשיים ותוספת עלות על האזרחים הנאלצים לנוע ביותר מחברה אחת לכל כיוון, באופן המייתר את התחבורה הציבורית ודוחף אזרחים לעבור לאלטרנטיבת הרכב הפרטי. ההוצאה הכלכלית החודשית על רכב, דלק, תחזוקה, ביטוח ועלות החנייה הופכת למרכיב ההוצאה הראשי במשקי הבית בצד ההוצאה על דיור, תוך פגיעה בהכנסה הפנויה הנותרת לאזרחים לשאר השימושים.
 
למעלה