תתעוררו ! תתחילו לבדוק מה הילדים שלכם עושים

Jony Jerusalem

New member
תתעוררו ! תתחילו לבדוק מה הילדים שלכם עושים

תתחילו לבדוק עם מי הילדים שלכם מסתובבים. אחרי שיחה ארוכה שהייתה לי היום באתר עם נערה בת 16 ששוחחה בצ'ט עם נרקומן בן 26 והלכה להפגש איתו, היה מה שהיה בינהם והיא עכשיו בלחץ אני החלטתי שזה הרגע שצריך לכתוב פה לא לילדים, להורים שלהם שיתעוררו. הורים יקרים, אתם יושבים בסלון כרגע, צופים בטלוויזיה, רואים מונית הכסף או לחילופין משחק כדורגל, את האמא שמגלגלת את הקובה, או שמכינה את החמין לשבת, או אולי את השניצלים לילדים שלך שיהיה להם מה לאכול במהלך הימים הקרובים. אתה האבא שעסוק כלכך עם עצמך ולא בודק מה קורה עם הילדים שלך, עם הבן או הבת שלך ששורצים באינטרנט ואחר כך מסכנים את החיים שלהם. אני לא יודע מי זוכר את סיפור אופיר רחום, אבל זה נקודה שצריכה להדליק לכל אחד מכם אור אדום. את הסיפור של אופיר רחום, כל אדם בישראל מכיר עם הפיתוי שלו ועם הרצח האכזרי שהיה ברמאלללה. אתם נותנים לילדים שלכם מחשב, דלת סגורה לחדר ואפשרות לצאת להסתובב לכל מקום וכל פינה ולא יודעים בעצם מה קורה עם הילד או הילדה שלכם ואני חושב שאולי הגיע הזמן שתתעוררו. אם אקח כמה דוגמאות ממה שאני מכיר מהזמן האחרון, לא חודשים, לא שבועות ארוכים רק תקופת הקיץ האחרון זה יכול להדליק לכל הורה פה אור אדום שצריך להתעורר בכל הקשור בנושא הילדים שלכם שבעיקרון אתם בכל דרך עוטפים אותם בנפטלין ובקטע האינטרנט אתם שוכחים שהם קיימים ונותנים להם לעשות דברים – מצמררים ולא מתוך רשע או רוע – פשוט מתוך התמימות שלכם וחוסר היידע הטוטאלי שלכם מה הילדים עושים מאחורי הקלעים. וככה על קצה המזלג: נערה אחת נפגשה עם נרקומן גדול ממנה ב 10 שנים, היה אקט מיני בינהם לא מוגן. נער נסע לארועי הגאווה באילת והתנסה בחוויה מינית עם גברים לא מוגנת שהוא הנחדר וגמרו לו בפה ובחור התחת ואלוהים יודע מה עוד (לא סיפר יותר) נער שהיה שיכור שהלך לזונה ועשה סקס ללא קונדום נער צעיר שפגש בחורות ועשה סקס חופשי איתן בלי קונדום נער צעיר שנפגש עם אנשים מבוגרים ועשה איתם סקס לא מוגן נערה שפגשה דרך קבע אנשים בוגרים ועשתה איתם מין לא מוגן וכך הלאה וכך הלאה וכך הלאה. הנערים והנערות מגיעים אלינו ואל פורומים אחרים באינטרנט בנושא איידס אחרי שהם עושים את המעשה ופתאום נכנסים ללחץ , לא תמיד כי אולי נדבקו. הנערים והנערות האלה מגיעים אלינו לפעמים אבל יש לא מעט פעמים שהם לא מגיעים וממשיכים וממשיכים לעשות את המעשים שלהם, עם אנשים שחלקם נחשבים גורמי סיכון וחלקם גורמי הרפתקאה ומסכנים את חייהם באופן קיצוני. על הילדים שלהם לא תראו דבר, לא תרגישו דבר, אלא רק אם הם ייפגעו. כל עוד הם יהנו, הם יסתירו את זה מכם כי כיף להם אבל בין כיף לבין חוקי ונכון השמיים הם הגבול. אם הם ייפגעו יש סיכוי סביר שהם בכלל לא יפנו אליכם, הם יפנו לגורמים באינטרנט, הם יסתגרו ויתכנסו בתוך עצמם ואתם אפילו לא תוכלו לזהות את המצוקה שלהם ולהבין מה קורה פה. אם גיליתם בסוף שהבן שלכם שכב עם גבר מה שיהיה בסוף אחרי שתלחצו אותו ובמיוחד אם תגו שהוא הומו, והוא שכב עם גבר, הוא יספר שהגבר הזה אנס אותו או הכריח אותו לעשות מעשה מיני מה שבכלל בטח לא נכון כי הבן שלכם ברוב הסיכויים עשה זאת מהסכמה ומרצון ובשעת לחץ הוא מוכן להפיל כל אדם על מנת להציל את עורו והוא יפליל אדם על לא עוול בכפו. הורים יקרים, אין לכם מושג, אין לכם ברוב המקרים את הידע והרצון לדעת מה קורה עם הילדים שלכם. אתם חיים בהרבה מאד מקרים בסרט. אני, שנמצא פה כגורם תומך, מסייע, עוזר לפעמים מתפלץ ומתרתח על הדברים האלה, על התנהגות הילדים, הנערים האלה והנערות המופקרת לגמרי שגובלת בסכנת חיים. אתם מצד אחד מגנים על הילדים שלכם בכל הקשור לחיים ושומרים עליהם מכל משמר. אבל אין לכם מושג ולו חצי דבר ולו רבע דבר על מה שהילדים שלכם עושים מאחורי הקלעים. אם הייתם יודעים מה הם עושים, תאמינו לי – לא היה לכם אינטרנט בבית. את הילדים שלכם הייתם שמים בהסגר ולא נותנים להם לצאת ולו דקה אחת מהבית בלי שיגידו איפה הם ויותר מזה הם לא היו זוכים לקבל טלפון נייד שבו הם לרוב מקיימים את כל התאומים והפגישות והשיחות הארוכות עם גורמים לא רצויים. הגיעה השעה להתעורר. זה לא חוכמה לשמור על הילדים שלכם שנוח לכם ! הורה טוב, אבא טוב, אמא טובה שומרים ושמים לב למעשי הילדים שלהם בכל שעות היממה ולא רק מתי שנוח להם. אם את אמא יקרה היית יודעת שהבת שלך יצאה לדייט עם נרקומן סביר להניח שהיית מפסיקה לישון בלילה. אם את אמא יקרה, היית יודעת שהבן שלך נסע לאילת או לחילופין יושב באינטרנט שעות ופוגש מבוגרים ועושה איתם מין לא מוגן סביר להניח שלא היית ממשיכה לישון בלילה. אם אתה אבא אחראי – אז תתחיל לפשפש בחיי ילדיך כי אתה תופתע. ילדים רבים, נערים רבים ונערות רבות נוהגים באינטרנט בצורה מדהימה ויפה, שומרים, זהירים ובסדר אבל יש חלק לא קטן ולא מבוטל שמסכנים את החיים שלהם גם במובן הפיזי וגם במובן הבריאותי שקשה לראות את זה, קשה לשמוע את זה ויותר מזה – קשה לי לקבל את זה. תתעוררו הורים יקרים, ורצוי שעה אחת קודם.
 

נומלה

New member
חמודי תשים אתה את הילדים שלך בהסגר

תושיב אותם ליד שולחן עם ספרי הרוזנת דה סגיר ואל תיתן להם לדבר עם אף אחד שלא עבר חקירה אצלך. הילדים שלי לומדים אצלי להבחין בין טוב לרע ומקבלים אחריות ומבינים כאשר מסבירים להם. ילדים כאלה יכולים לקרוא "ספרות חיצונית", לגלוש באינטרנט, ולדבר עם אנשים. צר לי עליך וצר לי יותר על ילדיך.
 

פלגיה

New member
הילדה שלי

למדה להבחין בין טוב ורע, לקחה אחריות, ובכל זאת נפלה. וזה כאב.
 

ButtercupA

New member
אוי../images/Emo10.gif

מצטערת לשמוע
. מקוה שיצאה מזה והכל בסדר עכשיו. השאלה מה הפתרון, מעבר ללדבר, להדריך וללמד טוב ורע. והשאלה האם היום היית עושה משהו בצורה אחרת.
 
ג'וני יקר.

העבודה שאתה עושה היא עבודת קודש, ההסברה חשובה להפליא. עם זאת, הטון התוקפני בו אתה משתמש וההכללות שאתה נוקט אינן במקום, במקרה הנוכחי.
 
כתבת: "הנערים והנערות מגיעים אלינו" ...

לאחר מס' שנים טובות כקצין נוער אני יכול לומר כי אתה מעלה דברים על קצה המזלג. אני מסכים כי ילדים עושים שטויות אני מסכים שלא תמיד ההורים יודעים מה הילדים עושים (כן גם הילדים שנותנים להם כליה להבחין בין טוב לרע) מי זה אלינו? מי אתה ואת מי אתה מייצג?
 

Jony Jerusalem

New member
לפורומים הבריאותיים - של האיידס במקרה הזה

אני מדבר על כך שהם מגיעים לפורומים של איידס אחרי המעשים. ולכל ההורים שכאן נכנסים בי - אני אמרתי שיש פה הורים ויש ילדים שהם מדהימים וזהירים אבל שאתה בתוך שבוע ימים או שבועיים ימים רואה כל יום ... ולא מדבר על קודם, את כל המקרים שמגיעים אלינו לפורומים, שלי ושל אחרים - זה כן מעורר דאגה ואני לא בטוח שאתם יודעים באמת מה קורה לילדים שלכם
 

Jony Jerusalem

New member
לפקוח עיניים

לשים לב, לשאול ולדעת ייותר. אני לא איש חינוך, אני בא להתריע פה על תופעה וטוב שדבר כזה יעלה פה לדיון ואולי אתם תגיעו למסקנות מה צריך לעשות חוצמיזה לי אין ילדים לכל אלה שכתבו פה, אבל אני מרגיש שהנערים שפונים אלי הם כמו ילדים שלי בגישה שאנו מנסים לעזור להם אבל מעבר לזה אין מה שאפשר לעשות - לי אין את הכלים - אנחנו יכולים בפורומים לסייע בנושא הבריאותי מערכת החינוך וההורים צריכים לקבל אחריות פה - אני באתי להאיר להורים פה את העובדות שלא שמים אליהם לב שבת שלום ומצטער אם זה פגע במישהו או אולי לא הייתי צריך להעלות את זה ואולי רק בדרך הקשה ההורים יבינו אני באתי לפה בכוונות טהורות וטובות
 

ButtercupA

New member
הנושאים עולים כאן לא פעם ולא פעמיים

מכל הכיוונים. וכוונות טובות זה טוב. שבת שלום
 

RiddlerWoman

New member
אף אחד לא באמת יכול לדעת לגמרי

מה הילד עושה הרי ככל שהם גדלים הם נהיים יותר עצמאים ואומרת לך את זה אמא שהיא סופר דאגנית וקפדנית בנושאים אבל יחד עם זאת אני ריאלית , גם אני מלמדת את הילדים שלי להבחין בן טוב לרע וכן הדלת סגורה שהם באינטרנט, אני לא ממש דואגת כי יזמתי לא מעט שיחות על הנושא והם מרגישים פתוחים לבוא לשתף אותי . למזלי תלוי איך מסתכלים על זה יש לי סוג של "חננות" מחשבים שהם גיימרים כבדים ומה שמעניין אותם זה המשחק ולא להפגש עם האנשים שברשת הצעיר אפילו מתעב את פייסבוק.
 

RiddlerWoman

New member
לא אמרת נכון

אבל זה גם לא מעניין אותם (בנתיים) ואני תמיד משתדלת להיות עירנית.
 
למעלה