תשלום בגין ימי אבל(שבעה)

תשלום בגין ימי אבל(שבעה)

שלום רב! אבי נפטר, הנני סטודנטית אשר עובדת 4-5 משמרות בשבוע במקום העבודה, הנני עובדת שעתית. מקום העבודה שילם לי 200|(!) ש"ח על ימי השבעה, בטענה כי החישוב נעשה לפי אחוז המשרה שלי. (לא נאמר לי האם זה נעשה לפי אותו חודש או לא, באותו חודש לא עבדתי הרבה..). עליי לציין, כי טרם תקופת השבעה עבדתי 6 משמרות בשבוע, שכן זה היה בין הסמסטרים..כך במהלך החודשיים שקדמו לפטירה. אני אשמח לקבל הפניה אל סעיף חוק,במידה ואני זכאית לשבעה ימי עבודה ולא ליום אחד... כדי שאפנה את תשומת לב המעסיק. העניין חשוב לי מאוד. אודה לתשובה:)
 
לא הבנתי..

האם אני זכאית ל 7 ימי עבודה? או ל 6, בהנחה כי לא עובדים בשבת.....?? אני מכירה את הקישור אליו הפנתה, ואבקש הסבר להדיוטות כדי שאפנה אל המעסיק בצורה ברורה ... תודה רבה!!
 

מדון

New member
חבל שאת לא קוראת את החומר לאט

להלן מתוך מה ששלכתי לך כי צו ההרחבה שקיצר את שבוע העבודה במשק ל-43 שעות שבועיות, שהוחל על כלל ענפי המשק ביום 1.7.2000, קובע, בין היתר: "עובד שעבד במקום העבודה לפחות 3 חודשים והמקיים חובת אבלות (במות הורים, ילדים, בן זוג, אחים ואחיות) מטעמי דת או נוהג ("שבעה"), ואינו עובד באותם ימים, יהיה זכאי לתשלום שכרו עבור ימי העבודה שנעדר בהם ולא יותר משבעה ימים (קלנדריים)".
 
קראתי

ועדיין, אינני יודעת, בתור עובדת שעתית למה אני זכאית.... לדעתי המעסיק "עיבר" אותי והחליט שעקב היותי עובדת שעתית אינני זכאית ל 7 ימי עבודה. בכל מקרה, שלחתי את סעיף החוק למעסיק. את הציטוט דנן מצאתי עוד טרם הפניה בפורום, והיות לא מצאתי פירוש הולם, הגעתי לכאן. תודה בכל מקרה.
 
תשובה

לא ברור לי למה הכוונה "עיבר" אותך... בכל אופן, קראתי את התשובות שניתנו לך על-ידי הגולשים, שענו תשובות ארוכות וסבלניות, ובאמת אני לא מבינה מה עדיין לא ברור. את זכאית, לפי צו הרחבה, לתשלום שכר עבור ימי השבעה 7 ימי לוח ולא 7 ימי עבודה. אין לכך שום קשר להיותך עובדת שעתית או יומית או חודשית. מה שעל המעביד לעשות, כדי לחשב מהו השכר המגיע לך, זה לעשות ממוצע של מספר המשמרות השבועיות שעבדת קודם לכן, למשל במשך שלושה חודשים (כמו שצריך לעשות, למשל, בנוגע לחופשה) ולבדוק כמה משמרות היית עובדת אילו לא היית בשבעה, ולשלם לך בהתאם (אני מניחה שקיבלת שכר שעתי לפי מספר השעות במשמרת).
 
למעלה