תשכחו לרגע משבת הנה לינקים לשירשורים שצולמו באירופה ביום א'.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
תשכחו לרגע משבת הנה לינקים לשירשורים שצולמו באירופה ביום א'.

תשכחו לרגע משבת הנה לינקים לשירשורים שצולמו באירופה ביום א'.
אינני מוצא את השירשור שעשיתי מלונדון ב2011, אבל הנה שידור חוזר של שירשורי מסעות באירופה שצולמו בימי ראשון. בשניים מימי הראשון המדוברים הנסיעה היתה נסיעה העיקרית ממקום מגורנו ליעד התיירותי, ובאחר - חוויה תיירותית ביעד עצמו. תיכנון הנסיעות ליום א' קורה מסיבות כאלו ואחרות - במקרה אחד זה היה עקב סיום התקופה המקסימלית לרכב שכור, במקרה אחר - חישוב לפיו נסיעה לשדה התעופה ביום א' תהיה עמוסה פחות מנסיעה ביום שישי או שבת שכולם מנסים להגיע ליעדי סוף השבוע שלהם, ובמקרה השלישי - כי היינו ביעד ואמצעי התחבורה בו איפשרו לנו להנות ממנו. התזמונים האלו קורים במקרה או בנוחות, אינני גורר את בעלי בכוונה לנסיעות בימי א' כדי להוכיח משהו - במקרים רבים התזמון הוא רעיון שלו, אנגלי שהדת המסורתית של משפחתו היתה נצרות. התחבורה הציבורית בימי ראשון אינה רק להנאה, אלא גם דלק חיוני של תנועה חופשית לתעשיית התיירות האירופאית.

http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=170063255&r=1#170105919
לוגאנו, קאנטון טיצ'ינו האיטלקי שבשוויץ, יום א' מתישהו ביוני 2013. במהלך 8 הימים שבילינו בשוויץ היה סוף שבוע אחד, בשבת עשינו את הווילהלם טל אקספרס והגענו ללוגאנו. ביום ראשון היינו בלוגאנו ורצינו לטייל שם. הפניקולר לפסגת הר סאן-סאלבטורה היה פתוח, ונסענו באוטובוס מקומי מאזור פאראדיסו למרכז העיר לוגאנו. לא השתמשנו בקו הרכבת בין לוגאנו לפאראדיסו כי התדירות היתה פעם בחצי שעה והאוטובוס היה תדיר יותר.

http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=174242237
רכבת מהירה 300 קמ"ש ממאלגה לקורדובה שבספרד (ממשיכה ליעדה הסופי במדריד), יום א' באמצע מרץ 2014. כפי שנכתב בשירשור, הסיבה לבחירה ביום א' לנסיעה היתה בגלל הגבלת תקופת שכירת הרכב בספרד ל56 יום היינו צריכים ממילא להגיע לשדה התעופה במלאגה ולכן זה היה תירוץ טוב להשתמש במערכת המסילתית שם כדי לעשות חופשה מקומית של כמה ימים בעיר ספרדית כלשהי, ולחסוך כמה ימי השכרת רכב. בשירשור זה השתמשנו ברכבת פרברית למאלגה, וברכבת ה AVE המהירה 300 קמ"ש לקורדובה. בקורדובה עצמה העדפנו מונית למלון על פני סחיבת המזוודה באוטובוס שתדירותו ביום א' פעם ב20 דק' והליכה בסימטאות, אך הברירה הזו היתה קיימת לו היינו בוחרים בה.

http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=176701517#176701540 
נסיעה מנמל התעופה מילאנו מלפנסה לעיר קומו, לחופי אגם קומו בצפון איטליה. יום א' בתחילת אוקטובר 2014. במקרה הזה הבחירה בנסיעה ביום א' היתה כדי לעקוף את פקקי יום שישי ובוקר שבת בדרך לנמל התעופה גאטוויק (שהגעה אליו ברכבת מצריכה החלפה ושימוש בקו רדיאלי שאינו תדיר גם בימי חול, ולכן היה מהיר יותר לנהוג לשם). בגלל שמי שיוצא מלונדון רבתי לכפר בסוף שבוע בריטי טיפוסי יעשה זאת בצהרי יום שישי או שבת בבוקר, ויחזור בערב יום ראשון כדי שיהיה בעבודה בתחילת השבוע ביום ב' בוקר יום א' הוא זמן שבו אנשים נמצאים ביעדם ולכן הוא שקט יותר. בצד האיטלקי עמדו לרשותנו אוטובוס שאטל של שדה התעופה מלפנסה, רכבת אקספרס בין מלפנסה למילאנו, ורכבת פרברית ׁאו אזורית (שעה וקצת נסיעה בין קצות הקו) בין תחנת סארונו לקומו עצמה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה