תשוקת הניצים חוזרת לויוה - אבל...

lili1992

Member
כן היו שהתלוננו שבסדרה הזאת לא הופיע מי שהחריב את החווה של האחים ולכן הוא גם לא נענש למעשיו, בניגוד לגרסה המקורית ולמילה של כבוד ואני מניח שגם אש ודם. ועכשיו אני נזכר שאני לא זוכר אם האנסים של נורמה נעצרו או שגם הם נשארו ללא עונש.

דינורה דווקא הגיוני שעם שהחינוך שהיא קיבלה ושנהנים לכל הגחמות שלה, היא הופכת למפלצת כשגבר אומר לה לא. הפלישה של דינורה תמשיך אחרי אירוע חשוב אחר שאם תרצי אפרט לך. כמו כן, נראה שמדובר במשפחה פושעת, שעוד לפני החטיפה ניסו להכריח את חואן במכות להתחתן עם דינורה לאחר המצאת סיפור האונס, כך שלא רק שכירי החרב שלה פושעים, גם בני הדודים שלה שניסו לחתן את חואן איתה בכוח. כך שמדובר במשפחה שאין לה שום כבוד לחוק ולמוסר. אז אמנם בית טוב, אבל מפונקת שלא יודעת להתמודד עם סירוב.

לגבי המשרתים הנוכלים באמת נראה מוזר שגבריאלה נכנעת ומאמינה להם ולפרננדו המגן עליהם כשהם מתנהגים כאילו הם הבעלים של החווה. לגבי מלקולם והווטרינר זה עוד לפני השלבים של הידרדרות של גבריאלה וגם זה עניין מלקולם, כשפרננדו יפסיד הכול בהימורים היא לא תעצור בשום צורה את פשיטת הרגל שהוא מוביל אליה, כך שגם בעניין החווה היא לא אולי יודעת להעמיד את מלקולם במקומו בניגוד לבית שהיא לא יודעת להעמיד במקומה את כרמלה, אבל לפרננדו היא נכנעת לכל גחמה ומאמינה לכל דבר.

דווקא הפרננדו המוזר שמסתם כלומניק הוא הפך לפושע העיקרי והרשע העיקרי בסדרה בעוד בניגוד למילה של כבוד, מותו של ברנרדו היו תאונה ולמרות הריב ביניהם שגם לברנרדו לרכב על סוס כשהוא זועם לפרננדו לא הייתה שום כוונה לפגוע בברנרדו וגם לארמנדו הוא אמר לא להרוג את פרנקו שזה לא הפתרון, למפלצת שהוא הפך להיות שהוא משתלט על החווה, רודף שמאלות ועושה "טרנספר מרצון" לבנות ומפטר את המשרתים הנאמנים הנאמנים לגבריאלה.
לגבי האנסים של נורמה, אצפה עד הסוף אבל ככל הידוע לי לא שבים לדבר על זה יותר, ולדעתי זה לא נודע לחואן מעולם. השתמשו בזה כי זה מהגרסה המקורית והיווה סיפור רקע לנורמה שמסביר את ההתנהגות שלה, הנישואים הכפויים לפרננדו ואיך שהם מתנהלים. אחרי שפרננדו גילה שהיא וחואן מאהבים הוא הטיח בה שזה שהיא לא רצתה אותו לא קשור לטראומה שלה בכלל (מה שנכון חלקית). כזכור לי אחרי זה לא דיברו על זה יותר.
ועם כבר אז הבנתי שב"מילה של כבוד" מי שאנס את סופיה היה לאונדרו וזה נראה לי מפלצתי שהתסריטאים "חיתנו" אותם אחר כך (לא משנה שלא ידעו שזה הוא עד לשלב מאוחר הרבה יותר).

לגבי דינורה, הסיפור איתה שהיא פושעת לא נראה לי הגיוני בשום צורה (ותודה אבל אני מעדיפה בלי ספויילרים אפילו שאני מכירה חלק מהדברים שיקרו, רק שזה שונה שאני רואה אותם ברצף פרק-פרק עם הקשר).

צפיתי בפרק עם מה שפרננדו ניסה לעשות לחימנה, ואמנם הקטע היה לא ארוך אבל זה היה לי קצת קשה נפשית לחזות בזה, מזל שזה נגמר מהר. על גבריאלה אין לי מה לומר אפילו, קודם לא מאמינה לבנות שלה בנושא כזה חמור עם עדויות פיזיות של שריטות וחבלות אצל שניהם, ואחרי זה בוכה ש"הבת הקטנה שלה" עזבה, נו באמת...... לרגע אחד היה ניצוץ של גבריאלה הישנה אבל כמובן שהשטן פרננדו היה שם כדי להסית לכיוון השני.
ועוד הנבלה הזה צוחק עם חברו ארמנדו על הנושא, איזה גועל נפש ובחילה קשה 🤮

וזה שחימנה רצתה להישאר בבית הזה אחרי דבר כזה נוראי וזוועתי שבמזל לא הצליח ובקלות יכול לחזור על עצמו, זה לא הגיוני בעליל. וכנ"ל לגבי שאר האחיות שהיו צריכות ללכת משם, אבל אני יודעת שבשביל העלילה זה עדיין לא קורה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
לגבי האנסים של נורמה, אצפה עד הסוף אבל ככל הידוע לי לא שבים לדבר על זה יותר, ולדעתי זה לא נודע לחואן מעולם. השתמשו בזה כי זה מהגרסה המקורית והיווה סיפור רקע לנורמה שמסביר את ההתנהגות שלה, הנישואים הכפויים לפרננדו ואיך שהם מתנהלים. אחרי שפרננדו גילה שהיא וחואן מאהבים הוא הטיח בה שזה שהיא לא רצתה אותו לא קשור לטראומה שלה בכלל (מה שנכון חלקית). כזכור לי אחרי זה לא דיברו על זה יותר.
ועם כבר אז הבנתי שב"מילה של כבוד" מי שאנס את סופיה היה לאונדרו וזה נראה לי מפלצתי שהתסריטאים "חיתנו" אותם אחר כך (לא משנה שלא ידעו שזה הוא עד לשלב מאוחר הרבה יותר).

לגבי דינורה, הסיפור איתה שהיא פושעת לא נראה לי הגיוני בשום צורה (ותודה אבל אני מעדיפה בלי ספויילרים אפילו שאני מכירה חלק מהדברים שיקרו, רק שזה שונה שאני רואה אותם ברצף פרק-פרק עם הקשר).

צפיתי בפרק עם מה שפרננדו ניסה לעשות לחימנה, ואמנם הקטע היה לא ארוך אבל זה היה לי קצת קשה נפשית לחזות בזה, מזל שזה נגמר מהר. על גבריאלה אין לי מה לומר אפילו, קודם לא מאמינה לבנות שלה בנושא כזה חמור עם עדויות פיזיות של שריטות וחבלות אצל שניהם, ואחרי זה בוכה ש"הבת הקטנה שלה" עזבה, נו באמת...... לרגע אחד היה ניצוץ של גבריאלה הישנה אבל כמובן שהשטן פרננדו היה שם כדי להסית לכיוון השני.
ועוד הנבלה הזה צוחק עם חברו ארמנדו על הנושא, איזה גועל נפש ובחילה קשה 🤮

וזה שחימנה רצתה להישאר בבית הזה אחרי דבר כזה נוראי וזוועתי שבמזל לא הצליח ובקלות יכול לחזור על עצמו, זה לא הגיוני בעליל. וכנ"ל לגבי שאר האחיות שהיו צריכות ללכת משם, אבל אני יודעת שבשביל העלילה זה עדיין לא קורה.
כן חואן לא מגלה את זה לא במקור ולא בתשוקת הנצים. במילה של כבוד, הצופים ידעו את זה בשלב מוקדם, אבל סופיה לא גילתה את זה, רק האימא וארתורו שמעו את לאונרדו מודה בזה בפרק האחרון לפני מותו. הבנתי שגם בגרסה המקסיקנית אש ודם האנס הוא פרננדו עצמו ונראה שלמרות החברות השונות במילה של כבוד לקחו את ההשראה מהגרסאה המקסיקנית שבעלה של סופיה הוא גם הרוצח של האבא וגם האנס של אישתו.

לגבי דינורה אני חולק עליך לדעתי דווקא ילדים שאף פעם לא שומעים את המילה "לא" מההורים ומפנקים אותם ללא גבול יכולים להפוך לפושעים בעיקר באכזבה הרומנטית הראשונה.

גבריאלה ממש עלובה ודו פרצופית שמצד אחד היא מטיפה לחימנה כמה היא שקרנית שמכפישה את בעלה ואיזה אדם נורא היא וגם מצדיקה את פרננדו שאפילו סיכה בחווה לא שייכת לה ולאחיות שלה מאז שהלכו עם האחים ולכן זכותו של פרננדו לקחת לה את הסוס ומצד שני בוכה שחימנה עוזבת, אחרי שהיא די גירשה אותה בעצמה.

חימנה במצב קשה מצד אחד אימא לא ראויה לשום דבר לאחר היחס שלה שלא האמינה לה ובטח שאסור לה לגור שם, אבל מצד שני עד כמה שאימא בישלה את הדייסה בעצמה ועיוורת היא פוחדת להשאיר את אימא עם מפלצת כזאת. כך שגם אם זה לא מוצדק אני מניח שהשיקול הוא רק שאימה בסכנה עם בעל כזה.
 

lili1992

Member
התקדמתי עוד קצת ואמנם הכרתי את שני הפרקים: הראשון בו חוגגים את ההגעה של חימנה לחוות רייס, והשני עם יריד הסוסים, אבל הופתעתי קצת לגלות שעבר זמן מסויים בין שני האירועים (עריכה: זה כנראה לא הרבה זמן, שבוע-שבועיים גג).
עד כמה שאני אוהבת 😍 ואפילו נמסה 🫠 משריתה ופרנקו יחד, הדבר העיקרי מבחינתי היה שיא חדש של רוע שנשבר ע"י כרמלה, כשניסתה להתעלל בחואן דוד הפעוט. זה באמת הטופ של הרוע האנושי בסדרה, יותר מרצח, אונס ואלימות פיזית. אמנם לפני הרבה פרקים גם פרננדו הביט בו בשנאה ומי יודע מה היה עושה לו אלמלא הגיעה נורמה, אבל בפרק הזה זה היה ממש מפורש. התסריטאי כנראה רוצה שנשנא אותם יותר ממה שהם גם ככה שנואים.
כל זה נראה לי כמו הכנה לתחילת קו העלילה של העזיבה של נורמה מהחווה (ידוע לי איך זה קרה, אבל לא לפי הסדר).

אגב, אני חוזרת על עצמי אבל הקטע של גבריאלה עדיין לא מובן לי...
לא הגיוני להתייחס ככה לבני הזוג של *כל* הבנות שלה. אנשים שהבנות שלה אוהבות, ועובדתית יש להם מעמד חברתי גבוה, נכסים, גם מוניטין מסויים, וגם עובדים בחריצות ומגדילים את הירושה שקיבלו.
איך מבחינתה הם עדיין רמאים, פושעים, בטלנים, חיים חיי הפקרות והוללות, ועוד ועוד?!
מלבד החלק האישי בתחילת הסדרה שהם רצו לנקום בה ובמשפחתה שכבר מזמן נשאר מאחור, ואולי גם הדרך בה עלו במעמד החברתי, אין באמת במה להאשים אותם, מלבד המצאות פרי מוחה הקודח של גבריאלה.
נגיד רגע שהתקרית עם פרננדו, חימנה ואוסקר לא קרתה.
למה להמשיך עם היחס הזה ולא לנסות להתפייס?
להתפייס או לפחות להתייחס זה לזה בכבוד מינימלי ולא בעוינות קיצונית.
כן פרננדו הוא השפעה איומה עליה, אבל עדיין.
היא קשורה אליהם בקשרים הדוקים, אבל היא כל הזמן מניחה עליהם הנחות, כמו שאם הבנות שלה תעזובנה היא לא תוכל לראות אותן ואת הנכד שלה יותר, וכל זה במקום לנסות לדבר איתם בנחת ובנימוס. כל דיאלוג איתם הוא תוקפני מצידה.
אני כן מבינה שזה בשביל שיהיו עימותים בסדרה כדי שיהיה "מעניין", אבל דווקא התפייסות היא צעד הגיוני (אם היא לא הייתה נישאת לפרננדו).
 
נערך לאחרונה ב:

evglev1

Well-known member
מנהל
התקדמתי עוד קצת ואמנם הכרתי את שני הפרקים: הראשון בו חוגגים את ההגעה של חימנה לחוות רייס, והשני עם יריד הסוסים, אבל הופתעתי קצת לגלות שעבר זמן מסויים בין שני האירועים (עריכה: זה כנראה לא הרבה זמן, שבוע-שבועיים גג).
עד כמה שאני אוהבת 😍 ואפילו נמסה 🫠 משריתה ופרנקו יחד, הדבר העיקרי מבחינתי היה שיא חדש של רוע שנשבר ע"י כרמלה, כשניסתה להתעלל בחואן דוד הפעוט. זה באמת הטופ של הרוע האנושי בסדרה, יותר מרצח, אונס ואלימות פיזית. אמנם לפני הרבה פרקים גם פרננדו הביט בו בשנאה ומי יודע מה היה עושה לו אלמלא הגיעה נורמה, אבל בפרק הזה זה היה ממש מפורש. התסריטאי כנראה רוצה שנשנא אותם יותר ממה שהם גם ככה שנואים.
כל זה נראה לי כמו הכנה לתחילת קו העלילה של העזיבה של נורמה מהחווה (ידוע לי איך זה קרה, אבל לא לפי הסדר).

אגב, אני חוזרת על עצמי אבל הקטע של גבריאלה עדיין לא מובן לי...
לא הגיוני להתייחס ככה לבני הזוג של *כל* הבנות שלה. אנשים שהבנות שלה אוהבות, ועובדתית יש להם מעמד חברתי גבוה, נכסים, גם מוניטין מסויים, וגם עובדים בחריצות ומגדילים את הירושה שקיבלו.
איך מבחינתה הם עדיין רמאים, פושעים, בטלנים, חיים חיי הפקרות והוללות, ועוד ועוד?!
מלבד החלק האישי בתחילת הסדרה שהם רצו לנקום בה ובמשפחתה שכבר מזמן נשאר מאחור, ואולי גם הדרך בה עלו במעמד החברתי, אין באמת במה להאשים אותם, מלבד המצאות פרי מוחה הקודח של גבריאלה.
נגיד רגע שהתקרית עם פרננדו, חימנה ואוסקר לא קרתה.
למה להמשיך עם היחס הזה ולא לנסות להתפייס?
להתפייס או לפחות להתייחס זה לזה בכבוד מינימלי ולא בעוינות קיצונית.
כן פרננדו הוא השפעה איומה עליה, אבל עדיין.
היא קשורה אליהם בקשרים הדוקים, אבל היא כל הזמן מניחה עליהם הנחות, כמו שאם הבנות שלה תעזובנה היא לא תוכל לראות אותן ואת הנכד שלה יותר, וכל זה במקום לנסות לדבר איתם בנחת ובנימוס. כל דיאלוג איתם הוא תוקפני מצידה.
אני כן מבינה שזה בשביל שיהיו עימותים בסדרה כדי שיהיה "מעניין", אבל דווקא התפייסות היא צעד הגיוני (אם היא לא הייתה נישאת לפרננדו).
כן התנהגות של גבריאלה היא מגוכחת במיוחד כשלפני שחואן נחטף על ידי דינורה היא קיבלה אותו בתור חתן, אז מה השתנה? ועוד לגבי חואן הוא עד כדי מזלזל במעמד החדש שנוסעת במכונית הישנה, אז לפחות לגביו היא יודעת שהוא מעולם לא התעניין לא בהון של משפחתה ולא בהון של אדווינה, אז רק בגלל בא כדי לנקום התאבדות אחותו? ופרנקו בכלל לא היו שום דבר בינו לבין שריתה כשהיה עני, זה כבר חלק מהמעמד החדש וכשאדווינה מתה והורישה את כל ההון לפרנקו אז שריתה הייתה יותר קיצונית מגבריאלה והייתה בטוחה שהיא נרצחה ויותר קיצונית בטענה שבני רייס פושעים ואפילו היא התפקחה אז מה באמת אצל גבריאלה הופך את בני רייס לפושעים כשהיא מעסיקה אסירים לשעבר ועוד כשהם שיחקו עם התכשיטים שלה, אז אם בהתחלה היא האמינה להם שהם הופללו ואדווינה נתנה להם את התכשיטים, אז זה שהם גם ישבו בכלא על גנבה וגם "משחקים" עם התכשיטים של האדון שלהם כבר עושה חיבור של אחד ועוד אחד, כמו שרות אחרי שהיא גילתה שבני רייס רימו את משפחת אליסונדו היא עוד הייתה מוכנה לתקשר עם אוסקר ולהבין את הצד שלהם, אבל כשפרנקו התחתן עם אדווינה זה היה יותר מדי והיא שנה לא דיברה עם האחים כי הייתה חשדנית כלפיהם עד שאוסקר הפך לשותף של לאנדרו.

באמת מגזימים עם מלקולם וכרמלה עם הרוע שלהם שלהפליל את דומינגה ואז עם חואן דוד מה שמסכן את חייו, כשלמעשה בחוות אליסונדו כרמלה בסך הכול הייתה טבחית אנטיפתית, מלקולם נראה נוכל כבר אז, אבל היא הייתה סתם פרצוף חמוץ ופתאום היא מתחילה להיות סאדיסטית ונהנית כלפי חואן דוד מרטין והמשרתים האחרים. באמת אולי משניאים אותה במיוחד כדי לשכוח שלפני גניבת התכשיטים חוץ מלעשות פרצוף חמוץ לפרנקו היא לא עשתה שום דבר רע, וגם בתכשיטים היא רק הלכה אחרי כל מה שמלקולם אמר.
 

lili1992

Member
הגעתי לפרק שבו נורמה נאלצת לעזוב את החווה בצורה סוערת ורווית אלימות ופחד...
לגבי הפרקים שחלפו:
1. פרננדו הוא עכברוש ביבים נתעב ושפל, לזה הפך אותו התסריטאי.
בתחילת הסדרה עם כמה שהוא היה בלתי נסבל, הוא לא התנהג עד כדי כך באכזריות ורוע.
שמתי לב למשפט שאמר לנורמה בזמן שתקף אותה, רגע לפני שנפל מהמרפסת:
"עכשיו אני כבר לא צריך לגלות בך התחשבות", כלומר עד לפני שנישא לגבריאלה, הכל היה העמדת פנים של אדם הגון ונורמטיבי, עכשיו הוא כבר יכול להוריד מעצמו את המסיכה. לדעתי, כך התסריטאי מצדיק את השינוי הקיצוני הזה שחל בו. הוא הפך ל"רשע האולטימטיבי" בסדרה שכל הצופים שונאים ומקללים בכל ליבם.

2. לגבריאלה מגיע כל מה שקורה לה, היא עיוורת שמסרבת לראות וחיה בהכחשה, תוך שהיא מסכנת את שלום משפחתה. לדעתי בתוך תוכה היא כן מאמינה למה שאומרים לה, פשוט קשה לה להודות בגלוי מול משפחתה שהיא טעתה ולצאת נגד פרננדו. בכל פעם שהיא באה אליו בטענות, הוא הופך את היוצרות (מה שנקרא בשפה של היום: "מגזלט") ועושה עליה מניפולציות, שעד כה הצליחו והיא ויתרה לו בהכל, אפילו שעמוק בפנים היא יודעת שזה שגוי.

3. אני יודעת שהדברים האלו קרו כי ראיתי בעבר קטעים נבחרים וקראתי תקצירים. כשצופים וקוראים בצורה כזו, הדברים נראים מאוד הזויים מבחינת העלילה. אבל, כשצופים ברצף, התסריטאי כנראה הפעיל קסם שגורם לכל הדברים שקורים, לכל הדרמות ומעשי האלימות להיראות הגיוניים איכשהו....
זה לא אומר שאני בהכרח מרוצה מקו העלילה הזה.
ההקצנה של הדמות של פרננדו היוותה בסיס לשתי סצינות בהן האחים רייס מכים אותו נמרצות.
כלומר, גרמו לצופים לשנוא אותו עד מוות ואז "תגמלו" אותם בסצנות מספקות בו הוא מקבל כגמולו בצורה של אלימות.
כיוון שהסדרה החלה (לדעתי) כדרמה משפחתית, מרבית הקונפליקטים היו בענייני יחסים בין-אישיים ומשפחה (כאמור למעט האלימות של ארמנדו נברו כלפי פרנקו ואח"כ בחטיפה של אוסקר וחימנה), וגם נפתרו בצורה כזו.
בחלק השלישי והנוכחי בסדרה, הקונפליקטים והעימותים הם של הדמויות הראשיות, "הגיבורים", מול קבוצה של האויבים שלהם, "הרעים", ולכן רובם בהכרח אלימים, ואין שיחות נורמליות. אם כבר יש דיאלוג, זה רק כדי לקלל ולאיים.

לסיכום, אמשיך לצפות מן הסתם.
להבנתי, ההתפכחות הסופית של גבריאלה תגיע מאוחר מדי, למרבה הצער, כשכל כוח וסמכות שהיו לה נעלמו סופית.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
הגעתי לפרק שבו נורמה נאלצת לעזוב את החווה בצורה סוערת ורווית אלימות ופחד...
לגבי הפרקים שחלפו:
1. פרננדו הוא עכברוש ביבים נתעב ושפל, לזה הפך אותו התסריטאי.
בתחילת הסדרה עם כמה שהוא היה בלתי נסבל, הוא לא התנהג עד כדי כך באכזריות ורוע.
שמתי לב למשפט שאמר לנורמה בזמן שתקף אותה, רגע לפני שנפל מהמרפסת:
"עכשיו אני כבר לא צריך לגלות בך התחשבות", כלומר עד לפני שנישא לגבריאלה, הכל היה העמדת פנים של אדם הגון ונורמטיבי, עכשיו הוא כבר יכול להוריד מעצמו את המסיכה. לדעתי, כך התסריטאי מצדיק את השינוי הקיצוני הזה שחל בו. הוא הפך ל"רשע האולטימטיבי" בסדרה שכל הצופים שונאים ומקללים בכל ליבם.

2. לגבריאלה מגיע כל מה שקורה לה, היא עיוורת שמסרבת לראות וחיה בהכחשה, תוך שהיא מסכנת את שלום משפחתה. לדעתי בתוך תוכה היא כן מאמינה למה שאומרים לה, פשוט קשה לה להודות בגלוי מול משפחתה שהיא טעתה ולצאת נגד פרננדו. בכל פעם שהיא באה אליו בטענות, הוא הופך את היוצרות (מה שנקרא בשפה של היום: "מגזלט") ועושה עליה מניפולציות, שעד כה הצליחו והיא ויתרה לו בהכל, אפילו שעמוק בפנים היא יודעת שזה שגוי.

3. אני יודעת שהדברים האלו קרו כי ראיתי בעבר קטעים נבחרים וקראתי תקצירים. כשצופים וקוראים בצורה כזו, הדברים נראים מאוד הזויים מבחינת העלילה. אבל, כשצופים ברצף, התסריטאי כנראה הפעיל קסם שגורם לכל הדברים שקורים, לכל הדרמות ומעשי האלימות להיראות הגיוניים איכשהו....
זה לא אומר שאני בהכרח מרוצה מקו העלילה הזה.
ההקצנה של הדמות של פרננדו היוותה בסיס לשתי סצינות בהן האחים רייס מכים אותו נמרצות.
כלומר, גרמו לצופים לשנוא אותו עד מוות ואז "תגמלו" אותם בסצנות מספקות בו הוא מקבל כגמולו בצורה של אלימות.
כיוון שהסדרה החלה (לדעתי) כדרמה משפחתית, מרבית הקונפליקטים היו בענייני יחסים בין-אישיים ומשפחה (כאמור למעט האלימות של ארמנדו נברו כלפי פרנקו ואח"כ בחטיפה של אוסקר וחימנה), וגם נפתרו בצורה כזו.
בחלק השלישי והנוכחי בסדרה, הקונפליקטים והעימותים הם של הדמויות הראשיות, "הגיבורים", מול קבוצה של האויבים שלהם, "הרעים", ולכן רובם בהכרח אלימים, ואין שיחות נורמליות. אם כבר יש דיאלוג, זה רק כדי לקלל ולאיים.

לסיכום, אמשיך לצפות מן הסתם.
להבנתי, ההתפכחות הסופית של גבריאלה תגיע מאוחר מדי, למרבה הצער, כשכל כוח וסמכות שהיו לה נעלמו סופית.
אכן השינוי בפרננדו קיצוני ולכן אני מניח שבגרסאות הבאות הן של טלוויסה והן של טלמונדו הראו אותו לצופים כמפלצתי כבר מההתחלה ולפיכך גם בדם ואש המקסיקנית וגם במילה של כבוד של טלמונדו הוא גם האנס של סופיה (נורמה) שגרם לחשוב שהוא המושיע שלה וגם הרוצח של ליביה וברנרדו שאני לא יודע לגבי ברנרדו באש ודם, אבל במילה של כבוד הוא גם רצח את האבא של הבנות וגם את האחות של האחים. כמו שגם שמתי לב שבריימקים נוהגים להביא להתחלה מה שהיה באמצע כמו שברק אלוהים סולח הביאו כבר מההתחלה את הרופא שהחזיר לאימא של הראשית את מאור עיניה ובמילה של כבוד הביאו כבר בהתחלה את המקבילה של דינורה ואת מנהל בית המשוגעים של בן דוד של פרננדו, במילה של כבוד במקום הקטע שגבריאלה רוצה להכניס את אביה לבית אבות כבר הביאו את הניסיון לאשפז אותו במרפאה של הבן דוד של לאונרדו (פרננדו) כבר בהתחלה וגם את לאונדרו כמובן עשו מפלצת שהצופים כבר הכירו ככזה. אז לא פלא שעשו אותו שטן מהתחלה בגרסאות הבאות.

לדעתי דווקא גבריאלה נאחזת בכל דבר כדי להאמין לפרננדו, עד שאפילו כשנורמה חשפה את הבגידה שלו היא העדיפה להאמין למלקולם וכרמלה מאשר לבתה שזאת ממש השפלה, שמלא שהיא מאמינה לבעלה ולא לבנותיה, אבל עכשיו גם מילה של משרתים יותר אמינה ממילה שלהם? כנראה היא מחפשת תירוץ להאמין לפרננדו ונאחזת בכל דבר וכאן אלה השקרים של מלקולם וכרמלה כדי לחפות עליו. וכך גם לגבי בנותיה הם עם האחים רייס הרמאים אז הן שקרניות כמוהם. והשיא שאחרי שדרשה מנורמה לעזוב ואמרה שהיא צריכה להודות לפרננדו שהוא לא מתלונן עליה למשטרה, ואף עקצה אותה שהיא לא אוהבת אף אחד, פתאום היא בוכה שנורמה עוזבת אחרי שגירשה אותה שהבהירה לה גם אם לא במילים שאם פרננדו יתבע אותה היא גם תעיד נגדה וגם תשלם לעורך דין שינסה להכניס אותה לכלא, ופתאום זה כואב לה, עכשיו היא נזכרה לשאול את פרננדו אם באמת היא דחפה אותו בכוונה כשהיא התוקפת, כשכל הזמן כשבתה ניסתה לספר לה מה קרה היא לא רצתה להקשיב ואיזו נאיביות שאם פרננדו ניסה לאנוס את נורמה והיא דחפה אותו מתוך הגנה עצמית, אז הוא יהיה מספיק כן להודות בפניה בבגידה, גם בניסיון אונס וגם בעלילת שווא על בתה.

כך שאולי בפנים גבריאלה מרגישה שהדברים לא בסדר אך מעדיפה להדוף את מה שהיא מרגישה עמוק בפנים ולהאמין במה שהיא רוצה להאמין גם כדי לא להודות שטעתה וגם כדי להחזיק את פרננדו שהיא מאוהבת בו מאז שקנתה אותו לנורמה לצידה.
 
למעלה