תשובה מוחצת לשאלת סקר הבאה של חדשות 12:

תשובה מוחצת לשאלת סקר הבאה של חדשות 12:

השאלה : "מהי לדעתך המשימה החשובה ביותר של הממשלה החדשה?" התשובות: מאבק במשבר הכלכלי 69% (בימין 68%, במרכז-שמאל 77%) המלחמה בקורונה 15% (בימין 14%, במרכז שמאל 15%) סיפוח הישובים ביהודה ושומרון 5% (בימין 8%, במרכז-שמאל 2%) המאבק מול איראן 4% (בימין 6%, במרכז-שמאל 2%) לא יודע 6% (בימין 4%, במרכז-שמאל 4%) - הערה שלי: לא מסתדר 4 ו-4 ובסך הכל 6, אבל הטעות הזו לא משנה את התמונה הכללית הברורה ביותר שמשתקפת מהסקר הזה [URL]https://twitter.com/amit_segal/status/1270041124699324417[/URL]
 
פוסט של פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכזי הרפואי איכילוב:

[URL]https://www.facebook.com/ichilovmedical[/URL] " בוקר טוב, כאן פרופ׳ רוני גמזו. כמות הנדבקים היומית איננה ״גל שני״, אלא תיקון טכני לכמות נדבקים סבירה למשק ישראלי שפתוח כמעט כולו. המושג ״גל שני״ ברמה המקצועית האפידמיולוגית מכוון להתקדמות של תחלואה מעריכית. גידול מעריכי שכזה לא סביר באוכלוסייה שלנו שעם כל השאננות שלה איננה יותר נאיבית בכל הקשור לקורונה. בהקשר זה צריך לזכור המטרה היא השטחת עקומה; לא איפוסה והפחתת כמות החולים הבינוניים והקשים וגם זה תוך איזון המחיר שהחברה צריכה לשלם. ממשלת ישראל, ראש הממשלה ושר הבריאות נהגו באומץ בפתיחה של המשק ועליהם לא לפחד ולהמשיך לעשות צעדים נוספים לחזרה לשגרה. אחת מהן והחשובה ביותר ואני כותב גם מנכ"ל ארגון של 7,000 עובדים היא לאפשר תחבורה סדירה במדינה ולפתוח כבר סופסוף את הרכבת. מדובר בצינור חמצן של עשרות אלפי עובדים להגעה למקום העבודה. אמנם אירוע הקורונה הוא קשה לניבוי ואין מספיק מידע; מה שנראה נכון היום - מתהפך תוך יום ולא תמיד כדאי לנסות להתנבא אבל עוד יותר קשה לעמוד מנגד בשוויון לב למול אפשרות של צעדי הגבלה חוזרים וקריסה נוספת של המשק. תחלואה של 100 ואפילו 200 לא צריכה להבהיל ולא לעצור את הצעדים החשובים יותר שיאפשרו להחזיר עובדים למעגל העבודה וחיים לנורמה. יש להחזיק את המשק לפעילות ולהציל את הכלכלה הישראלית. הציבור צריך להמשיך לשמור בהדיקות על כללי ההיגיינה, ריחוק, עטיית מסיכה ולהבין שזה לא זמני - זאת התנהגות שתידרש מאיתנו לפחות לעוד מספר חודשים. עד אז, חובה עלינו לעשות כל שניתן למען רווחתם ושלומם של כלל אזרחי מדינת ישראל כי הבריאות היא של כולם. "
 
ציטוט של קטע מהפוסט:

" אחת מהן והחשובה ביותר ואני כותב גם מנכ"ל ארגון של 7,000 עובדים היא לאפשר תחבורה סדירה במדינה ולפתוח כבר סופסוף את הרכבת. מדובר בצינור חמצן של עשרות אלפי עובדים להגעה למקום העבודה. אמנם אירוע הקורונה הוא קשה לניבוי ואין מספיק מידע; מה שנראה נכון היום - מתהפך תוך יום ולא תמיד כדאי לנסות להתנבא אבל עוד יותר קשה לעמוד מנגד בשוויון לב למול אפשרות של צעדי הגבלה חוזרים וקריסה נוספת של המשק. תחלואה של 100 ואפילו 200 לא צריכה להבהיל ולא לעצור את הצעדים החשובים יותר שיאפשרו להחזיר עובדים למעגל העבודה וחיים לנורמה. יש להחזיק את המשק לפעילות ולהציל את הכלכלה הישראלית. " את זה כותב אדם שבשיא המגיפה מונה על ידי מדינת ישראל לטפל בתחלואה בבתי האבות, שהייתה עקב אכילס קטלני בטיפול במגיפה. אדם שמנהל את אחד מבתי החולים הגדולים במדינה בעיר השניה בגודלה במדינה. אדם שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד הבריאות. אדם שכנראה יש לו קצת מושג בבריאות ובטיפול במחלות ובמגיפות.
 

צורי80

New member
האופציה אולי הכי חשובה (או כמעט הכי חשובה) בכלל לא מופיעה

הבאת מיליון יהודים לישראל בחמש שנים הקרובות. זה חשוב, זה ישפיע על אחיזתנו בארץ לא פחות וכנראה יותר מחוק כזה או אחר שהכנסת תחוקק, והכי חשוב - זה אפשרי. ישראלים חוזרים (שלא צריכים אולפן וכמעט לא יצטרכו קליטה) בנוסף לעולים חדשים, יכולים אם יתנו מענה נכון לבירוקטיה, בקושי לא רב להגיע לכדי מיליון איש בחמש שנים.
 
האופציה הזו כנראה לא הייתה זוכה לעדנה בסקר הזה

הציבור פחות מתעסק עם מצב המדינה והארץ בעוד חמש שנים, ויותר עסוק במצבו שלו מחר בבוקר. הסקר הזה זועק את זה ממש. רוב הציבור (גם בימין וגם במרכז-שמאל) רוצים שהממשלה תעסוק במצב הכלכלי היום. מצב ארץ ישראל בעוד חמש שנים "קצת" פחות מטריד אותו כעת. ומסתבר שגם החששות מהקורונה הרבה פחות מטרידים את הציבור מהמצב הכלכלי. כבר מזמן לא הייתה שאלת סקר שהציגה בצורה כל כך מובהקת מה מטריד באמת את הציבור היום. את כל הציבור, ללא הבדלי עמדות פוליטיות ומדיניות.
 
למעלה