תשובה ל four seasons .קומותיים.

מצב
הנושא נעול.

krause

New member
תשובה ל four seasons .קומותיים.

תשובה ל four seasons .קומותיים.
ב 1936 מוכר סוכן ליילנד לחברת "המעביר" בתל אביב אוטובוס קומותיים, עם הגה ימני.הפעלת האוטובוס לוותה במאבק קשה עם מחלקת ההנדסה של העיריה אשר חששה שמשקלו הכבד של האוטובוס יפגע בתשתיות הכבישים. האוטובוס הוצג בתחילה ביריד המזרח ,ואחרי שאושר לעבודה נכנס לקו מס 4, באלנבי. אוטובוס זה נשרף בהתקפת מטוסים מצריים על התחנה המרכזית במלחמת הקוממיות. חברת "דן" רכשה לאחר שנים אוטובוס נוסף מסוג זה, אבל עם הגה שמאלי.עבד בקו פתח תקווה ,ראש העין, תל אביב. אין לי מושג מה עבר עליו. אולי אנשי דן יתנו תשובה, היכן האוטובוס???? אני מציג תמונה של האוטובוס של "דן". התמונה באדיבות דני גולדשמידט, ארכיון אגד.
 

צחקן

New member
צורה מוזרה !!!!!

תשובה ל four seasons .קומותיים.
ב 1936 מוכר סוכן ליילנד לחברת "המעביר" בתל אביב אוטובוס קומותיים, עם הגה ימני.הפעלת האוטובוס לוותה במאבק קשה עם מחלקת ההנדסה של העיריה אשר חששה שמשקלו הכבד של האוטובוס יפגע בתשתיות הכבישים. האוטובוס הוצג בתחילה ביריד המזרח ,ואחרי שאושר לעבודה נכנס לקו מס 4, באלנבי. אוטובוס זה נשרף בהתקפת מטוסים מצריים על התחנה המרכזית במלחמת הקוממיות. חברת "דן" רכשה לאחר שנים אוטובוס נוסף מסוג זה, אבל עם הגה שמאלי.עבד בקו פתח תקווה ,ראש העין, תל אביב. אין לי מושג מה עבר עליו. אולי אנשי דן יתנו תשובה, היכן האוטובוס???? אני מציג תמונה של האוטובוס של "דן". התמונה באדיבות דני גולדשמידט, ארכיון אגד.
צורה מוזרה !!!!!
 
פרטים על האוטובוס השני בקרוב !

תשובה ל four seasons .קומותיים.
ב 1936 מוכר סוכן ליילנד לחברת "המעביר" בתל אביב אוטובוס קומותיים, עם הגה ימני.הפעלת האוטובוס לוותה במאבק קשה עם מחלקת ההנדסה של העיריה אשר חששה שמשקלו הכבד של האוטובוס יפגע בתשתיות הכבישים. האוטובוס הוצג בתחילה ביריד המזרח ,ואחרי שאושר לעבודה נכנס לקו מס 4, באלנבי. אוטובוס זה נשרף בהתקפת מטוסים מצריים על התחנה המרכזית במלחמת הקוממיות. חברת "דן" רכשה לאחר שנים אוטובוס נוסף מסוג זה, אבל עם הגה שמאלי.עבד בקו פתח תקווה ,ראש העין, תל אביב. אין לי מושג מה עבר עליו. אולי אנשי דן יתנו תשובה, היכן האוטובוס???? אני מציג תמונה של האוטובוס של "דן". התמונה באדיבות דני גולדשמידט, ארכיון אגד.
פרטים על האוטובוס השני בקרוב !
לילה טוב.
 
האוטובוס השני

פרטים על האוטובוס השני בקרוב !
לילה טוב.
האוטובוס השני
האוטובוס השני, ליילנד טיטן, הגיע ארצה בשנת 1949 עם ההזמנות הראשונות של הטייגר והרויאל טייגר. הוא היה מיוחד בכך שהיה לו הגה שמאלי. אחד משלושה שנבנו בתצורה כזאת (האחרים מצאו את עצמם בקובה). האוטובוס שרת בקווי פ"ת וראש העין וכל הילדים מהמחזור שלי נסעו בו לפחות פעם אחת, כולל אנוכי... לקראת 1970 הוא פרש ומדי פעם השתתף במסעות פרסום. אחר כך קנו אותו לצורך מסעדה בזכרון ולבסוף הוא מצא את עצמו בראשון לציון, ברחוב השומר 50, שם הוא משמש בית מגורים עד היום הזה.. וקוריוז על הקומותיים: האוטובוס הראשון, זה שנשרף היה שייך למוסך ארלוזורוב. היות והכניסה הראשית מרחוב ארלוזורוב היתה תחת קומת משרדים, פתחו לו פתח ברחוב צדדי בצד הצפוני של החניון. ידוע לפחות על פעם אחת שהנהג שכח שיש לו עוד קומה אחת מעל הראש. אחר כך היו צריכים לתקן את כל השמשות בקומת המשרדים ואת חזית הקומה השנייה של האוטובוס...
 
שאלה

תשובה ל four seasons .קומותיים.
ב 1936 מוכר סוכן ליילנד לחברת "המעביר" בתל אביב אוטובוס קומותיים, עם הגה ימני.הפעלת האוטובוס לוותה במאבק קשה עם מחלקת ההנדסה של העיריה אשר חששה שמשקלו הכבד של האוטובוס יפגע בתשתיות הכבישים. האוטובוס הוצג בתחילה ביריד המזרח ,ואחרי שאושר לעבודה נכנס לקו מס 4, באלנבי. אוטובוס זה נשרף בהתקפת מטוסים מצריים על התחנה המרכזית במלחמת הקוממיות. חברת "דן" רכשה לאחר שנים אוטובוס נוסף מסוג זה, אבל עם הגה שמאלי.עבד בקו פתח תקווה ,ראש העין, תל אביב. אין לי מושג מה עבר עליו. אולי אנשי דן יתנו תשובה, היכן האוטובוס???? אני מציג תמונה של האוטובוס של "דן". התמונה באדיבות דני גולדשמידט, ארכיון אגד.
שאלה
בספר'צלמניה בתל-אביב', המציג את צילומיו של רודי וייסנשטיין, ישנה תמונה של אוטובוס קומותיים שטבע בשיטפון בשנת 1951 בתל-אביב. האם יכול להיות שזה האוטובוס השני עליו דיברת?
 

krause

New member
יאיר.הגה רגיל ,כלומר הגה בצד שמאל.

אז יש לו הגה רגיל
(אלא אם כן התמונה הפוכה או שהבנתי לא נכון למה היתה הכוונה בהגה שמאלי).
יאיר.הגה רגיל ,כלומר הגה בצד שמאל.
היות וליילנד הינה חברה בריטית, היה צריך להנדס הגה שמאלי, ואכן כפי שכתב בני, יוצרו רק שלושה באותה תקופה. לאוטובוס הראשון היה הגה ימני. אגב, מדוע לא נהגו בארץ בתקופת המנדט הבריטי 1918-1948 מצד שמאל של הכביש? כפי שנוהגים בבריטניה. הסיבה נעוצה בג'נטלמניות האנגלית אשר כיבדה את העובדה שלפניהם נסעו ברכב חיילים (בעיקר קצינים)גרמניים וטורקים בצד הנכון של הכביש!!
 
תודה על ההסבר

יאיר.הגה רגיל ,כלומר הגה בצד שמאל.
היות וליילנד הינה חברה בריטית, היה צריך להנדס הגה שמאלי, ואכן כפי שכתב בני, יוצרו רק שלושה באותה תקופה. לאוטובוס הראשון היה הגה ימני. אגב, מדוע לא נהגו בארץ בתקופת המנדט הבריטי 1918-1948 מצד שמאל של הכביש? כפי שנוהגים בבריטניה. הסיבה נעוצה בג'נטלמניות האנגלית אשר כיבדה את העובדה שלפניהם נסעו ברכב חיילים (בעיקר קצינים)גרמניים וטורקים בצד הנכון של הכביש!!
תודה על ההסבר
 
למה בארץ נהגו בצד ימין

יאיר.הגה רגיל ,כלומר הגה בצד שמאל.
היות וליילנד הינה חברה בריטית, היה צריך להנדס הגה שמאלי, ואכן כפי שכתב בני, יוצרו רק שלושה באותה תקופה. לאוטובוס הראשון היה הגה ימני. אגב, מדוע לא נהגו בארץ בתקופת המנדט הבריטי 1918-1948 מצד שמאל של הכביש? כפי שנוהגים בבריטניה. הסיבה נעוצה בג'נטלמניות האנגלית אשר כיבדה את העובדה שלפניהם נסעו ברכב חיילים (בעיקר קצינים)גרמניים וטורקים בצד הנכון של הכביש!!
למה בארץ נהגו בצד ימין
כי הארץ היתה מנדט ולא מושבה. הארץ לא היתה חלק מהממלכה הבריטית. היא היתה "שייכת", לאו"מ ולקודמו, חבר הלאומים ונתנה כפקדון לבריטניה.לכן מספר תקנות, חוקים וחוקי אזרחות היו שונים בהשוואה למושבות.
 
המנדט התחיל בתום מלמת העולם הראשונה

למה בארץ נהגו בצד ימין
כי הארץ היתה מנדט ולא מושבה. הארץ לא היתה חלק מהממלכה הבריטית. היא היתה "שייכת", לאו"מ ולקודמו, חבר הלאומים ונתנה כפקדון לבריטניה.לכן מספר תקנות, חוקים וחוקי אזרחות היו שונים בהשוואה למושבות.
המנדט התחיל בתום מלמת העולם הראשונה
בימי הטורקים היו כאן אי-אלה כבישים ואפילו מספר כלי רכב ממונעים, ונקבע אז שנוסעים בצד ימין כמו בטורקיה. לא נראה לי שהבריטים ראו טעם בהפיכת צד הנסיעה לשמאל. אגב, הארגנטינאים רצו להפוך את הנסיעה מצד שמאל לימין באיי פולקלנד בזמן הפלישה. מעניין מה קורה/מתוכנן בתחום זה היום בדרום תימן ובהונג-קונג. מישהו יודע?
 
המנדט התחיל שנתיים אחר כך...

המנדט התחיל בתום מלמת העולם הראשונה
בימי הטורקים היו כאן אי-אלה כבישים ואפילו מספר כלי רכב ממונעים, ונקבע אז שנוסעים בצד ימין כמו בטורקיה. לא נראה לי שהבריטים ראו טעם בהפיכת צד הנסיעה לשמאל. אגב, הארגנטינאים רצו להפוך את הנסיעה מצד שמאל לימין באיי פולקלנד בזמן הפלישה. מעניין מה קורה/מתוכנן בתחום זה היום בדרום תימן ובהונג-קונג. מישהו יודע?
המנדט התחיל שנתיים אחר כך...
בסוף 1920....לכן הרכבת היתה במשך השנתיים האלה צבאית (Palestine Military Railway)
 

תחבורתי

New member
תמונה יפיפיה

תשובה ל four seasons .קומותיים.
ב 1936 מוכר סוכן ליילנד לחברת "המעביר" בתל אביב אוטובוס קומותיים, עם הגה ימני.הפעלת האוטובוס לוותה במאבק קשה עם מחלקת ההנדסה של העיריה אשר חששה שמשקלו הכבד של האוטובוס יפגע בתשתיות הכבישים. האוטובוס הוצג בתחילה ביריד המזרח ,ואחרי שאושר לעבודה נכנס לקו מס 4, באלנבי. אוטובוס זה נשרף בהתקפת מטוסים מצריים על התחנה המרכזית במלחמת הקוממיות. חברת "דן" רכשה לאחר שנים אוטובוס נוסף מסוג זה, אבל עם הגה שמאלי.עבד בקו פתח תקווה ,ראש העין, תל אביב. אין לי מושג מה עבר עליו. אולי אנשי דן יתנו תשובה, היכן האוטובוס???? אני מציג תמונה של האוטובוס של "דן". התמונה באדיבות דני גולדשמידט, ארכיון אגד.
תמונה יפיפיה
 

oren*

New member
מעניין מאוד, תודה ../images/Emo70.gif

תשובה ל four seasons .קומותיים.
ב 1936 מוכר סוכן ליילנד לחברת "המעביר" בתל אביב אוטובוס קומותיים, עם הגה ימני.הפעלת האוטובוס לוותה במאבק קשה עם מחלקת ההנדסה של העיריה אשר חששה שמשקלו הכבד של האוטובוס יפגע בתשתיות הכבישים. האוטובוס הוצג בתחילה ביריד המזרח ,ואחרי שאושר לעבודה נכנס לקו מס 4, באלנבי. אוטובוס זה נשרף בהתקפת מטוסים מצריים על התחנה המרכזית במלחמת הקוממיות. חברת "דן" רכשה לאחר שנים אוטובוס נוסף מסוג זה, אבל עם הגה שמאלי.עבד בקו פתח תקווה ,ראש העין, תל אביב. אין לי מושג מה עבר עליו. אולי אנשי דן יתנו תשובה, היכן האוטובוס???? אני מציג תמונה של האוטובוס של "דן". התמונה באדיבות דני גולדשמידט, ארכיון אגד.
מעניין מאוד, תודה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה