תריסים / וילונות

mokit

New member
תריסים / וילונות

אני עוברת לדירה שבה ישנו חלון גדול בסלון (כתוצאה מסגירת מרפסת) המורכב מ-4 חלונות הזזה ופונה לצד מזרח. החלון עשוי מזכוכית "חלבית" אבל עדיין נכנס הרבה אור וחום לדירה. אני מעונינת בפתרון שיחשיך את הסלון בצורה טובה ויעזור גם בבידוד של חום ולכן אני מתלבטת בין התקנת וילון כבד לבין התקנת תריסים. מידות החלון הן: גובה: 2.52 מטר. רוחב: 4.88 מטר. אשמח לקבל עזרה בנושא (מה כדאי לעשות, מה העלויות,וכו') תודה!
 

fireman

New member
אין ספק שתריס יעלה פי כמה וכמה

לעומת וילון אך הוא עדיף לדעתי. תריס מבודד מחום הרבה יותר טוב מוילון שאינו מבודד כלל, כמוכן תריס מותקן בצידו החיצוני של החלון כך שהוא סופג את השמש ומחזיר אותה ויוצר שכבת הפרדה נוספת בין הטמפ' החיצונית לטמפ' בתוך הבית. לצרכי בידוד מומלץ תריס עם שלבי אלומניום מוקצף.
 
תריסים

ההבדל העיקרי ביניהם בנקודות שמעניינות אותך הוא שהתריסים נמצאים מחוץ לחלון ואילו הוילונות בפנים. התריסים ימנעו את הגעת קרני השמש לזכוכית והוילונות כמובן לא ימנעו זאת.
 

mokit

New member
תודה רבה! ועוד שאלות על תריסים

אני מודעת לכך שהתריסים יעשו את העבודה בצורה טובה יותר, אבל הענין הוא שמדובר בדירה שכורה ולכן אני לא ארצה להשקיע בה יותר מדי. (לכן חשבתי על וילונות בתור תחליף זול יותר) האם ניתן להשיג התקנת תריסים בזול? מהי העלות (בערך) של התקנת תריסים בחלון בגובה 2.52 מטר וברוחב 4.88 מטר? תודה!
 

fireman

New member
זה נחשב למפתח ענק...

יכול להגיע לכמה אלפי שקלים. תתקיני וילון, אני לא רואה כדאיות כלכלית להשקיע בתריס יקר בדירה שכורה....את הוילון אפשר לפרק אחר כך ולקחת....את התריס גם אם תפרקי ותקחי, רוב הסיכויים שהוא לא יתאים לאן שתרצי להעביר אותו.
 
אם מדובר בדירה שכורה

רדי מהתריסים. לדירה שכורה גם לא הייתי הולכת על תריס ונציאני, כי גם אותו צריך להתאים למידות והוא לא נמצא אפילו מחוץ לחלון כדי לתת הצללה טובה. וילונות יהיו הפתרון. הייתי הולכת על שיטת הוילונות בבתי מלון. וילון אחד מבד עבה מאוד, אולי אפילו משהו פלסטי אטום לאור ווילון נוסף מתחתיו מטול לבן. האחד להצללה והאחר לזמן בו אין שמש, מכניס אור ואויר. קחי בחשבון שוילון מבד שיהיה אטום לאור יהיה גם אטום לאויר, כך שאין מה לבנות על רוח קלילה שתיכנס דרכו.
 
למעלה