תרופה

נוגה 1234

New member
תרופה

אני באמת מתלבטת. אני כעקרון ממש לא בעד תרופות ולא הסכמתי לקחת תרופות עד שלפני כשנתיים אמרו לי שזה יכול לעזור ל CBT. לקחתי רסיטל 60 משהו כמו שנה ואני לא חושבת שהתרופה עצמה שיפרה, אלא שזה קרה כי הייתה פריצת דרך בטיפול הקוגניטיבי.
רצו להחליף לי לפריזמה ולא לשנה, לא הסכמתי, לא רציתי.
עכשיו אני אצל פסיכיאטרית אחרת שגם לא ממהרת לתת תרופות. הקטע זה שבזמן האחרון יש ממש החמרה, טקסים שהורדתי ב CBT (כמו למשל להפחית שטיפות ידיים של 24 פעמים ביום כשכל פעם עם חזרות ל 3) חזרו וגם יש לי ממש חרדה ממבחנים. קשה לי להירדם ולפני מבחנים בפרט. בשביל להצליח להירדם אני צריכה להגיד לעצמי כזה אוקיי ,תרגעי, מחר אין לך מבחן וזה בנוסף למחשבות הטורדניות של האו סי די. באמת שאני לא יודעת איך אני אעבור תתקופה של הבגרויות....
אז הפסיכיאטרית המליצה על פריזמה. קנינו את התרופה, אבל לא יודעת, אני מפחדת לקחת..... אני מפחדת ממשהו שישפיע לי על המוח... אני כבר אפילו לא יודעת ממה אני מפחדת בדיוק אבל מפחיד אותי לקחת תרופה.... שוב. זה כאילו שויתרתי.....
מה דעתכם?
ואין תופעות לוואי?
או שמפתחים תלות\התמכרות בתרופה?
 

נוגה 1234

New member
המשך-תופעות לוואי

ועכשיו קראתי את העלון שמצורף לתרופה ומתוארות שם תופעות לוואי כמו הזיות, חוסר שליטה על הגוף, פגיעה בכבד, ועוד. בנוסף על זה, כתוב שזה לא מיועד לילדים מתחת לגיל 18 כיוון שלא יודעים מה יהיו ההשפעות ארוכות הטווח.
מישהו אולי נסה את התרופה? ומבין בתופעות לוואי?
תודה!
 

DeepPurple114

New member
היי

אני בן 17,לקחתי פריזמה לפני כשנתיים לתקופה של כימעט שנה - חצי שנה לדעתי.. הרגשתי שיפור אחרי חודש,
הריכוז השתפר (במיחד עם החיבור של הרטלין) , עייפות נעלמת וכן המחשבות והתחושות לאט לאט נעלמות.
הרגשתי תופעה אחת שהיא חוסר תיאבון ובנינו זה לא משהו רציני אפשר לחיות אם זה.. מקווה שעזרתי.
בהצלחה.
 

siriusgirl

New member
~

קודם כל לגבי תופעות הלוואי שמופיעות בעלון, את מוזמנת לקרוא עלון דומה שמופיע אפילו באקמול, אופטלגין ודומיהם. כמעט בכל תרופה תתכן קשת תופעות לוואי שהיצרן מציין על מנת 'לבטח' את עצמו כי תמיד ישנו אחוז מסוים שעושי להגיב כך אפילו לאקמול אבל בפועל, מכירה אנשים שמגיבים בהקאה לאופטלגין? הרעיון דומה בפריזמה אלא שהפחד/דעה קדומה לגבי תרופה 'פסיכיאטרית', יוצר לחץ מוגזם מתופעות הלוואי שמצוינות לגביה.

לקחתי פריזמה, מקור ותרופת 'חקוי', במינון גבוה לתקופה לא מועטה. לא היו לי תופעות לוואי מאלו שציינת. בעיות שינה
ודכאון אני לא יודעת לציין אם הושפעו מהתרופה כי הללו היו גם קודם אבל לא הזיות, לא התמכרות-כמובן שיש להפסיק בהדרגה ולהתחיל בהדרגה אבל לא נוצרה בי התמכרות ובמקרה בדקתי תפקודי כבד לאחרונה, אחרי תקופה ארוכה שאני ללא פריזמה והוא ב"ה מתפקד מעולה.

בהצלחה ואם יש לך עוד שאלות/חששות/לבטים, את מוזמנת לשאול.
 

אמא11

New member
היי נוגה יקרה


פריזמה היא תרופה ותיקה ויש לה הצלחות. בהשוואה לתרופות אחרות מסוג זה, יש איתה נסיון לאורך שנים (זה למעשה פרוזאק) וגם ---זו התרופה שבדרך כלל מתחילים איתה בטיפול בילדים ונוער (במידה והם זקוקים לטיפול תרופתי).
כתבת שאת לא יודעת ממה בדיוק את מפחדת וכדאי לדעת שחלק מהOCD קשור לשליטה ולחיפוש אחרי ודאות מוחלטת או שלמות (שלא קיימים בעצם). יתכן והפחד לקחת תרופות קשור לפחד לאבד שליטה.
אם את אצל פסיכיאטרית שלא ממהרת לתת תרופות ובכל זאת היא המליצה, בגלל ההחמרה, לקחת - כדאי לשקול זאת בחיוב, בעיקר שאת לפני תקופת בגרויות.
בהצלחה רבה וחג שמח
תמי
 

נוגה 1234

New member
היי

המון תודה על התגובות המהירות, ממש הרגעתם אותי:)
כנראה שמחר אתחיל לקחת את התרופה, מקווה שילך טוב..
חג שמח!
 

Gameboy4

New member
פריזמה

תרופה מוכרת להפרעה טורדנית. לפעמים כשתרופה אחת לא עוזרת אז תרופה אחרת יכולה לעזור. אכן לעתים CBT לא אפשרי ללא תרופה אצל אנשים מאוד מאוד חרדים או מדוכאים. למשל, יש אנשים שמרוב שהם בחרדה ויש להם מחשבות טורדניות עם טקסים מנטליים בראש לא יכולים אפילו להתרכז בפגישות עם המטפל ההתנהגותי. הדחפים מחמירים בעת לחץ. תופעות לוואי הן אינדוידואליות....הרסיטל גרם לך תופעות לוואי?
 

נוגה 1234

New member
רסיטל

הרסיטל לא כלכך גרם לי תופעות לוואי, אולי רק כזה מחשבות אובדניות וזה אבל זה כבר היה קיים קודם, זה רק החמיר קצת
 
למעלה