תרומת דם

DecayCell

New member
תרומת דם

הו, דיצה ואושר. מחר באים להתרים דם בבצפר שלנו.
מצד אחד, יש לי דחף להביע מחאה כלשהי. מצד שני, נכון לעכשיו אפילו "הצבעים שלנו", לא קיימת, אז אין כל-כך מה לעשות חוץ מלסרב בהפגנתיות לתרום... למישהו יש הצעות?
 

Image of me

New member
אם אתה מחוץ לארון ומרגיש נוח עם זה

אתה יכול להעלות את הנושא בשיעור חינוך, או לבוא עם שלט לבית הספר. ואף פעם לא יזיק לגייס עוד מישהו גיי-פרנדלי שיעזור לך.
 

resputin

New member
אצלנו המון התרעמו,

חלק אפילו גם מחקו את הסעיף, אך כמה שזה מרגיז, אין ברירה רבה מלבד לתרום או לא לתרום. אפשר לארגן על זה שיעור, אפשר לדרוש הסבר הגיוני למה, אפשר לעשות המון דברים, נכון לעכשיו, הנהלת מד"א מסרבים לשנות את הטופס (ולא, התיקון הקטן וחסר התועלת שלהם לא נחשב לשינוי). בשתי הפעמים שתרמתי דם בחיי, אומנם איפשהו בפנים כאב לי על זה, אבל המשכתי הלאה מתוך ידיעה ברורה ובדוקה שהדם שלי לא "שווה פחות" או בשום "קבוצת סיכון" סטטיסטית, לסטטיסטיקה יש סטיות תקן והרבה הכללה. אני לא אומר שצריכים להפסיק להלחם, ממש לא, להלחם, אבל לצד זה, לעשות גם מה שמרגיש נכון בפנים - בין אם זה להתפשר על עקרונות ולתרום, או לא לתרום בהפגנתיות. כמדומני, בזמנו, היה ארגון כלשהו שהיה מגיע לבתי הספר והיה במחאה מבקש למחוק את הסעיף הזה על הטפסים, הם היו מקושרים לצבעים שלנו, לא? *סנילי*.
 

James Hammerton

New member
א. הצבעים שלנו כן קיימת

הם רק נמצאים במין הערכות מחדש כזאת. ב. מה זה משנה אם תנועה מסוימת קיימת או לא? אם אתה רוצה להביע מחאה תביע אותה ולא משנה איזו תנועה נמצאת בחוץ או לא. אם אתה מעדיף לתרום, תתרום - אי אפשר לעשות את שני הדברים...
 

DecayCell

New member
בכל מקרה לא אתרום

להפגנות יחיד יש נטייה להיות עלובות-משהו...
 

TheMadKow

New member
איפה את חיה ?

בגלל הסעיף הקטן ששואל אם קיימתי יחסי מין הומוסקסואלים ב-40 שנה האחרונות . (נדמה לי שכך הוא מנוסח)
 
אם כבר מעלים את זה.

לפני שבועיים בערך באו אלינו לישוב ועשו תרומת דם. אני לא תרמתי אף פעם, לא יצא וחבר שלי שנה שעברה רצה לתרום והוא לא תרם בגלל שהוא קיים יחסי מין. השנה ממש היה לנו דיון על זה. קיימנו יחסי מין הומוסקסואלים, מוגנים, הייתי בריא ועודני בריא אני יודע את זה, לא נדבקתי בשום מחלה (לפחות לא בגלל שאני הומו\בי\ווטאבר). קיצר ממש התווכחתי איתו, הוא אמר שזה רשום שם עם סיבה אז אמרתי לו שהסיבה ברורה, קבוצת סיכון, מחלות וזה. א. בכל מקרה בודקים כל תרומה. ב. אני באמת יודע שאני לא חולה. לא יודע מה לעשות, אם לתרום למרות שרשום שאסור או לא לתרום. אני ממש ממש לא מוצהר, אז זה בעיה.
 

resputin

New member
תראה, אלא אם המתרימים הם חברים

שלך, בספק אם הסטטוס הארוני שלך משפיע. למה? כי או שבכל מקרה לוקחים ממך דם, פשוט ישתמשו בה לבטחון אישי או יזרקו אותה, או שאם יגידו לך שאתה לא יכול לתרום, תגיד שיש לך רמת המוגלובין נמוכה\אחת מאלף סיבות האחרות שבגללן אי אפשר לתרום. תוכל לומר לדבר עם אחת המתרימות, בשקט או משהו, ואם ישאלו אותך אח"כ לגבי זה סתם תגיד שהיא הרגיעה אותך כי אתה מפחד ממחטים וכל מיני שטויות. לצאת מזה זו לא כזו בעיה. ואגב, עניין הבדיקות, הוא מה שמטריד אותי בעיקר, הם הרי בכל מקרה בודקים כל שקית ושקית למחלות מדבקות (כגון איידס וצהבת), אז אכן, הסיכוי בקבוצות הסיכון הוא סטטיסטית גבוה יותר (כבר לא, במקרה שלנו, אבל נניח) - בגלל סיכוי שכזה אתה מוכן לזרוק שלוש שקיות בריאות לחלוטין, בשל אחת פגומה, שגם ככה ידעו שהיא פגומה כי הם בודקים כל אחת ואחת? כמובן מי שהתוצאות יוצאות אמביווילנטיות או חיוביות, הם בודקים שוב בשביל לאמת וגם מודיעים לתורם. זה פשוט נשמע לי פרט טכני שולי וטיפשי.
 

originalדנה

New member
אנ'לא מבינה...

מה קטע בזה שלאלה ששכבו עם מישהו מאותו המין אסור לתרום?! מה אם שכבתם עם מישהו מאותו המין, הדם נהיה מזוהם?! זה טיפשי לא?
 

resputin

New member
זה לא רק לאנשים ששכבו מאותו המין,

זה גם מי שביקר במדינת עולם שלישית בX השנים האחרונות, עשה קעקוע\פירסינג, אסיר ועוד. כל אלו הן קבוצות סיכון, שהסיכויים שהם נדבקו במחלה כזו או אחרת הם יותר גבוהים משאר האוכלוסיה (AKA 'קבוצת סיכון').
 

James Hammerton

New member
רק בין גברים

איידס עובר דרך הדם. ביחסי מין הומוסקסואלים (כלומר אנליים) יש סיכון יותר גבוה לפגיעה בכלי דם ולכן במעבר של דם נגוע (או זרע) לפרטנר השני. בפועל יחסי מין אנליים עושים גם סטרייטים, ואמצעי המניעה מונעים מעבר כזה של דם, כך שטכנית היום - הומוסקסואלים כבר הרבה פחות "נוטים" לקבל איידס...
 

resputin

New member
מה גם אל תשכח את המודעות.

בחברה ההומוסקסואלית, המודעות לסקס בטוח, בין אם בריבוי פרטנרים או לא, הוא הרבה אאוטגואינג בהכרח מאצל סטרייטים. לא רבות שמעתי על גברים, או נשים, שלא בהכרח משתמשים בקונדום אלא רק בגלולות "כי מה, זה לא כאילו..". איידס עובר גם דרך הזרע לדם.* אם זה לא היה ברור בהודעה של ג'יימס.
 

James Hammerton

New member
האמת היא ש

יש בזמן האחרון אופנה חדשה לעשות את זה בלי. אנשים פשוט שאננים בגלל הקוקטייל (שממש, אבל ממש לא מומלץ להסתמך עליו. אם נראה לכם שזריקות שחולי סוכרת לוקחים זה נורא, הקוקטייל הרבה יותר מעיק...), או שהם סתם חושבים שזה קול...
 

resputin

New member
ראתי על זה בYnet,

אין לי הרבה מה לציין חוץ מ"אם אתם טיפשים, תידבקו, בחירה שלכם ומי ששוכב איתכם בלי קונדום -ללא בדיקה- טיפש גם הוא." וזה לא שהם לא מודעים למחלה, או לסכנה, סתם שאננים, כמו שציינת. שיהיו שאננים, אם כך, הם מביאים את זה על עצמם.
 

דנהדו

New member
לא רק בין גברים..

רציתי גם להוסיף שאיידס עובר גם ביחסי מין אוראליים...
לבנות זה יותר בעייתי..
 
למעלה