תרומת ביצית- היכרות ו
שאלות -מהיכן מתחילים?

תרומת ביצית- היכרות ו
שאלות -מהיכן מתחילים?

שלום לכולן.
אני רווקה, בת 43, לאחר כמה שנים של טיפולי פוריות כושלים (IVF).
נותרתי עם 2 מנות זרע אחרונות שיובאו מחו"ל (מתוך 12 שרכשתי).. .ולכן כבר לפני שנה החלטתי -בעצת הרופא הפרטי (פרופ' זיידמן) שאנסה פעם אחרונה IVF מביצית שלי, והיה ולא אצליח, אשמור את מנת הזרע האחרונה לתרומת ביצית. אין בכוחותיי הנפשיים להתחיל את כל התהליך של ייבוא זרע מההתחלה..
אבל מאז שהחלטתי, מכבי מסרבים לאשר לי טופס 17 לטיפול אחרון. שנה חלפה, הרבה דברים קרו לי אישית שעיכבו אותי מלחזור לתהליך, ולמעשה לפני 4.5 חודשים הגשתי קבילה על מכבי למשרד הבריאות בעצת הפרופ', אבל אני עדיין מחכה לתשובה מהם !!! לא יאומן אוזלת היד של כל הנוגעים בדבר. מכעיס!!!
בכל אופן, מפה לשם.. אני מרגישה שהזמן חומק לי מבין האצבעות. אני מעוניינת כבר להיות עם החלטה וכל המידע ביד ב100%, ולהיות עם לב שלם עם התהליך של תרומת ביצית.
אבל אני לא יודעת מאיפה להתחיל להחליט.... הפרופ' בא עם 'עיסקת חבילה' -הוא ואסותא ויבוא עוברים מאוקראינה (כמדומני). אבל אני מבינה שיש עוד אפשרויות, טובות יותר או פחות, ואני כלל לא בטוחה שאני רוצה לחזור דווקא אליו...
אשמח להכוונה, המלצות, עלויות ומידע על כל האפשרויות והבנקים של תרומת ביצית- בבי"ח פרטי ומחו"ל בלבד.
המוווווון תודה מראש לכל העונות

אגב- השם "חדשה בחוויה" -בחרתי לעצמי לפני כמה שנים כשיצאתי לדרך הטיפולים אופטימית וחיובית. אני כבר לא חדשה, ולא כ"כ אופטימית
 
בהמשך לשאלותיי

אז קראתי קצת בפורום.. ואני רוצה לחדד שאני לא מעוניינת בביצוע ההחזרה בחו"ל, אלא רק בארץ. אבל כן מעוניינת בתרומת ביצית מחו"ל. האם ישנן עוד מדינות מלבד אוקראינה?
ואשמח לשמוע מניסיונכן האם יש חשיבות לרופא המטפל במקרה זה, או שניתן לדלג עליו ולפנות ישר לאחת מהמרפאות. ומי הם 4 הרופאים שמוזכרים כאן...
המון שאלות יש לי.. מתלבטת מאוד, חוששת, ובעיקר בסערת רגשות יותר ויותר לאחרונה....
אשמח לכל מידע והמלצה !!
תודה שוב
 
ברוכה הבאה

בגדול בארץ יש אפשרות להחזרת עוברים טריים או קפואים ממעבדות שונות באוקראינה על פי המקום בו עובד המסלול
יש לך 4 מסלולים:
מנור
פרופ' בידר -ל.ב הפריה חוץ גופית
MOMS PROJECT
אימהית
שני הראשונים מביאים עוברים טריים לארץ מקייב, שני האחרונים מביאים עוברים מוקפאים מאינטרסונו לבוב
בתרומת ביצית יש משמעות גם לרופא וגם למסלול מאחר ואת רוצה שיהיו לך עוברים איכותיים לכמה שיותר החזרות (אחוזי ההצלחה עולים עם המעבר לתרומת ביצית אך לעיתים זה לוקח מספר נסיונות)
ותרצי רופא שיסתכל על כל התמונה במידה ולא הרית בפעם הראשונה ויהיה מספיק מעמיק ומקצועי לנסות להבין מה ניתן לעשות שונה בפעם הבאה.
לגבי זרע מחו"ל, אני ייבאתי דרך אסף הרופא (אמנם לפני מעל ל 4 שנים) אבל זה איפשר לייבא מספר קטן של מנות.
אנחנו כאן בטוחה שיהיו לך עוד שאלות
איילת
 
תודה איילת -אבל נשארתי מבולבלת..

התעמקתי בטבלת "קו המשווה", ולא ראיתי איזכור לאימהית..וכאן לא הזכרת את אמבריון (שכן נמצא בטבלה)...ויש את אלו מקפריסין ומצ'כיה...
אז קצת בלבלת אותי עם זה שיש רק 4 מסלולים.. ?................
מבחינת רופא- מסכימה לחלוטין עם מה שכתבת, ובדיוק בגלל זה ההיצע מבלבל. כי כל רופא הולך עם חברה אחרת... שמורה לי מנת זרע אחת אחרונה בלבד להפרייה מתרומת הביצית, כך שאני שמה את כל הביצים בסל אחד (כמעט תרתי משמע
)... אז חשוב לי מאוד מאוד שהניסיון הראשון יביא לי כמה שיותר ביציות ועוברים.
ולכן ממש אשמח לתגובות וחוות דעת ממך ומהבנות פה לגבי המסלול המועדף שמבטיח כמה שיותר עם הרופא שמתחייב להביא כמה שיותר עוברים..
המון תודה מראש על התגובה הזאת והתגובות הבאות
 
הדגשת שאת רוצה לעשות החזרות בארץ נדמה לי
אלכן מניתי את המסלולים הללו.
טבלת קו המשווה אינה מעודכנת( אנחנו כאן בהתנדבות וצריך להשקיע בפורמט אחר על מנת לשנות אותה וזאת לא מעט עבודה).
לכל מסלול יש אתר אינטרנט שמפרסם למה הוא מתחייב, בגדול המחירים וההצעות דומות, לא יכולה להגיד שאחד נותן יותר מהשני...
שני מסלולים נוספים שמביאים עוברים ושכחתי להזכיר הם הדסה שיש להם מסלול שמביא עוברים מאוקראינה ( עליו פחות שמעתי) מאחר וצ׳כיה אינה מאפשרת טיפולים ליחידניות. ויש את המסלול באלישע בחיפה
איילת
 
תודה איילת, ו-נכון -מעוניינת החזרה בארץ

נראה לי קצת מוזר ומיותר בעיני לטוס לצורך החזרה...
אבל עדיין מרגיש גדול עליי להחליט עם איזו חברה ודרך איזה רופא להתקדם. שלי שליווה אותי כמעט כל התקופה, או להתרענן ולהתחדש ברופא חדש.
יש הרבה שיקולים לכאן ולכאן.. הדילמות גדולות... החששות עוד יותר..
ובתוך כל זה אני על סף להתחרפן מהקופה וממשרד הבריאות שמושכים אותי עם ההחלטה במשך תקופה כל כך כל כך ארוכה (על אישור טופס 17 לסבב IVF אחרון ולתת צ'אנס אחרון להיריון מביצית שלי)...
מתסכל...
 
שלום לך

דבר ראשון, חיבוק

התהליך לא קל וההחלטה לא קלה, אני מבינה לגמרי את תחושותייך והבלבול שאת מתארת.
אני ממליצה לך להתחיל בקריאה בקובץ "קו המשווה"
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/926/180125151/%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%9D/%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%9E%D7%AA_%D7%91%D7%99%D7%A6%D7%99[/URL]
זה הקישור להודעה עם הקובץ (מקווה שהעתקתי נכון).
לי הוא מאוד עזר בבחירה בין המסלולים ובהבנה של המסלולים השונים ומה הם מציעים.
רוב החברות מביאות עוברים לארץ, גם טריים.
הדסה מעדיפים שתטוסי לצ'כיה להחזרה הראשונה, אבל יש אפשרות גם להבאת מוקפאים לארץ (לא טריים). בכל מקרה המוקפאים מובאים לארץ, וטיפולי המוקפאים נעשים פה, רק לטריים צריך לטוס.
ממה שאני רואה כאן בפורום השמות המככבים הם מנור, ארבעת הפרופסורים, בידר ולברון, והדסה. יש עוד, אימהית למשל זה עוד שם שנשמע פה, ואני בטוחה שיש עוד ששכחתי.
קודם תעייני בקובץ קו המשווה ואז תשוטטי קצת באינטרנט לגבי כל אחת מהחברות, כמובן שאת יכולה לבוא לפה שוב ולשאול שאלות נוספות אם יתעוררו לך.
זה מה שאני עשיתי..
מקווה שעזרתי.
בהצלחה רבה!
 
תודה רבה שמולי קיפוד

אכן התעמקתי בקובץ. אינפורמטיבי מאוד. אבל נדמה לי או שחסר מידע על כמה אפשרויות נוספות, כמו "אימהית" שגם מייבא מלבוב אוקראינה, ולא ראיתי גם לא בפורום איזושהי התייחסות לבנק מארה"ב -"בייביבלום" - http://www.babybloom.co.il/ -נתקלתי בהם במיקרה בחיפוש בגוגל. מעניין אם מישהי מכאן הזמינה משם?
יש לי כבר מלאאא שאלות נוספות... ארכז אותן בהודעה נפרדת אם לא אמצא התייחסות כאן בפורום...
בכל אופן- עזרת לי מאוד !!! תודה רבה
&nbsp
&nbsp
 

אור קטן2

New member
הי, יש כאן מנוסות ויודעות ממני...

אבל יכולה לשלוח לך חיבוק גדול !
ההחלטה או הקבלה של ההחלטה הזו הן תהליך מאוד מורכב (בדכ),
מניסיון.
אני עם בן 1.2 מקסים אמיתי,
מתרומה כפולה
מאושרת איתו בכל רגע יותר ויותר...
מוזמנת להתכתב בפרטי
 
היי לך

מבינה את כל הקושי והלבטים שאת עומדת בפניהם. ממליצה לך בחום רב, לא להתעקש על הטיפול האחרון עם זיידמן, במיוחד לא לאור העובדה שרכשת זרע יקר מתורם חול, וחשוב לך להשתמש בו בהמשך לתרומה. אני חושבת שזה גם לא כל כך פייר שזיידמן מושך אותך טיפול נוסף, טוב היה אם הפנה אותך הרבה קודם לתרומה( גם אני עשיתי אצלו מלא טיפולים עד ההחלטה לפנות לתרומה). תביני שסיכויי ההצלחה שלך בטיפול הקרוב הם אפסיים, ופשוט חבל עליך ועל מנות הזרע היקרות שלך. טיפול מתרומה מעלה לך את הסיכוי בעשרות אחוזים. בהצלחה במה שתחליטי!!
 
היי בייבי4יו (גם אני רוצה כבר את הבייבי 4me
)

תודה על התשובה
מצד אחד יש משהו בדברייך... ומצד שני אני נאחזת בשביב של תיקווה...
האמת שזיידמן דיבר איתי על תרומת ביצית כבר לפני הטיפול האחרון שהיה לי..(לפני שנה), אבל היה לי קשה לקבל את זה, והוא נשמע שעדין אופטימי לגביי..
לשמחתי אסותא הצליחו 'להציל' לי את מבחנת הזרע האחרונה ולהקפיאה שוב אחרי שגירדו את הזרע שהופשר. כלומר יש לי מבחנה אחת 'משומשת' אך במצב טוב- ואותה אני מיידעת לניסיון אחרון מביצית שלי, ויש לי עוד מבחנה חדשה דנדשה אחרונה שבהקפאה -ואותה אני שומרת למיקרה ולא תהיה ברירה אלא לפנות לתרומת ביצית.
כך שעל המבחנה המשומשת הזאת אני נלחמת שיאשרו לי טופס 17 אחרון.. ולא מבינה את המריחת זמן המטורפת הזאת !!!
מצד אחד כועסת על עצמי שלא לוקחת כבר החלטה ומתקדמת עם תרומת ביצית, ומצד שני אני תולה תקוות אחרונות בניסיון אחרון עם הביצית שלי ומחכה כבר שמשרד הבריאות יחליט בשבילי... ומצד שלישי... הזמן חולף עובר לו... אז אני מקווה שאני לא עושה טעות עם הזמן החולף!!!
 
אומרים

"מאושר הוא מי שלומד מניסיונם של אחרים"... ההתעקשות שלך לטעמי היא התעקשות סרק, ועל בזבוז הזמן החולף את תצטערי כשתקלטי ב"ה מתרומה, ותביני כמה חבל היה על הזמן שחלף. אבל אולי את זקוקה לגושפנקה האחרונה הזאת כדי להיות שלמה עם המעבר לתרומה, שיהייה בהצלחה!!!
 

Didi197

New member
אופטימיות

הי, ליבי איתך. אני יחידנית בת 42 בטיפול כשנה וחצי והרבה מאחוריי.... התחלתי בבירורים של תרומה כפולה. אני מוטופלת של בר חוה, והלכתי לייעוץ במנור מדיקל . שוחחתי עם טלי המקסימה , שעשתה לי סדר בראש. התוכנית שלהם נראית לי. תפני אליה היא ממש תעזור לך. בהצלחה !
 
תודה רבה Didi

הייתי לפני שנה בפגישה באסותא רמת החייל.. אבל בהחלט אקבע פגישה במנור גם.
בגלל המצב הגבולי שלי -של מבחנת זרע אחת בלבד לתרומת ביצית- אני חייבת לוודא שאקבל 'תרומה מלאה לאגרה'... מקסימום עוברים איכותיים.. (כמובן שזה תלוי המון גורמים)... אבל גם תלוי ברופא. לא סגורה אם להמשיך עם אותו רופא -זיידמן- או להחליף בשלב זה...
תודה !!! המון בהצלחה גם לך כמובן !
 

Didi197

New member
לגבי הרופא

שמעתי מחברות שמטופלות אצלו שהוא נהדר, ושיש לו הצלחות. כמובן שזה תלוי בהרגשה האישית שלך. אני חושבת שכמעט כל הרופאים ה"גדולים"עובדים עם איזושהי חברה, תסתכלי בתוכנית קו המשווה כאן בפורום ותברר לפי זה .
בהצלחה
שיהיה לנו הרבה כוח !
 
למעלה