תקשורת מקרבת להצלת קשר זוגי

יעלה45

New member
תקשורת מקרבת להצלת קשר זוגי

הקשר הזוגי שלי על שרטון. אנחנו לא מצליחים לתקשר שני משפטים ברצף האם השיטה יכולה לעזור לי. אני צריכה עזרה דחוף
 

oby1kanoby

New member
הי יעלה

המצב בו את מצויה נשמע מוכר. אני לומד כעת תקשורת מקרבת, ובמקביל מתגרש. ייתכן שאם הייתי מגיע בעבר, זה היה עוזר. אני מאמין שהתקשורת המקרבת יכולה לעזור, בזוגיות בפרט ובחיים בכלל, להבין טוב יותר את עצמי ואת הזולת, לתקשר טוב יותר, ומעל הכל- לחיות בשלום עם עצמי. זהו תהליך שלוקח זמן, כמו כל דבר שקשור לפנימיות. לגבי הדחיפות- כדאי לך לנסות לקבוע פגישות זוגיות עם ארנינה. בהצלחה!
 
היי יעלה

באופן אישי אני מאוד מאמינה בתקשורת מקרבת כשיטה שעוזרת לאיחוי הקשר והתקשורת ולטיפול בקונפליקטים. מהניסיון האישי שלי ושל אנשים רבים שמיישמים את השיטה היא מאוד יכולה לתרום לאיכות הקשר ולהצלתו. לפעמים. נדמה לי שמה שעשוי לתרום לכך הוא הרצון והמוכנות של שני הצדדים לעבור את התהליך ולעבוד על הקשר ולתרגל את המיומנות החדשה בחיי היום-יום. אם הקשר הזה חשוב לשני הצדדים יש הרבה מה לעשות, ויחד עם זאת, זהו לא תהליך פשוט וקליל כזה שעושה ניסים בבת-אחת. ככל שהקונפליקט הוא עמוק יותר, ההנחה היא ששני הצדדים זקוקים להרבה אמפתיה וחלק גדול בתחילת התהליך מוקדש לאמפתיה לשני הצדדים בנוכחות של שניהם, ולהבנת המחלוקת ואי-ההבנה. לאחר מכן מעמיקים בעצם התהליך והיישום שלו. מעבר לכך, אם את רוצה מידע נוסף על התהליך ותוכנו את מוזמנת לכתוב כאן הודעה מפורטת יותר ולשאול מה שמעניין אותך, אשתדל לענות כמיטב יכולתי. ואם את רוצה הפנייה וכו' אז גם אשמח להעביר אלייך. הרבה טוב וסופשבוע נעים,
 

יעלה45

New member
שלום יעל ותודה על תשובתך

בשלב זה נוח לי ללמוד לבד. אני מחפשת כלי טכני, (ניסינו כל מיני דברים אחרים), שפה, שיטה, סגנון דיבור, אחר כך להגיע לאמפתיה. האם זה אפשרי בסדר הזה? האם זה אפשרי לבד?. האם לבוא לסדנא או שיעורים אישיים?
 
את כל זה את יכולה למצוא בתקשורת

מקרבת - כי זו שפה שמלמדת אותך (ואת מי שרוצה ללמוד אותה) איך לדבר אחרת, בכנות מסוג אחר, איך להבין את עצמנו טוב יותר, את מה שחשוב לנו קודם כל, את הגבולות הפנימיים שלנו ואחר-כך גם לבטא את עצמנו במלואנו מול האדם שקשה לנו איתו. וגם היא מלמדת את הדבר השני, שהוא ההקשבה מאחורי המילים האיומות (לפעמים) שאומרים לנו, אל הלב של האדם השני. את יודעת מה, יש לנו ערב מבוא ביום חמישי הקרוב ברמת-גן שאז תוכלי לבוא ולשמוע מה זה אומר. ויש גם ביום חמישי בבוקר, אירוח שלי על הנושא של תקשורת מקרבת בפורום אימון אישי בתפוז. יש גם ספר של דר' מרשאל רוזנברג אבי השיטה הזאת שנקרא - nonviolent communication (באנגלית) וחוברת של ארנינה קשתן שנקראת - תקשורת מקרבת שגם היא מסבירה את השיטה. את גם יכולה לקרוא קצת חומר בקישורים הבאים - http://www.meitarim.co.il/nvc/leadership/nvcspirit.html http://www.meitarim.co.il/nvc/index.shtml וכמובן יש את הפורום הזה - אם את רוצה להיעזר בנו, לשאול שאלה ספציפית או לשתף בדוגמאות מחיי היום-יום שלך כדי לקבל כאן מענה לאיך את יכולה לעשות משהו אחרת, את מוזמנת ביותר. מקווה שהדברים שכתבתי עוזרים לך, ואשמח לשמוע.
 
למעלה